Mazda 3 BP akumulator i problemy z nim

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez mskgs » 20 sty 2023, 09:37

Chwila chwila. ;) Nie chodziło mi o wychodzenie z samochodu i otwieranie bramy, tylko czekanie aż brama się otworzy sama po wciśnięciu pilota. :D To był przykład zatrzymania na chwilę (zbyt krótką, żeby gasić silnik).
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 11:28
Posty: 131 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez paweł_TBU » 20 sty 2023, 10:09

mskgs napisał(a): To był przykład zatrzymania na chwilę (zbyt krótką, żeby gasić silnik).

Pocwicz z sila nacisku na hamulec, to sie serio da wyczuc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez czik3n » 25 sty 2023, 15:01

Od jakichś 3 miesięcy mam problem z błędem radaru. Dokładnie są to dwa błędy związane z radarem. Auto nie widzi auta przed sobą, nie działa tempomat. Błędy czasami same znikają czasami są na stałe, a czasami znikają i pojawiają się 100x na przełomie +– 5km. Jest to usterka mocno denerwująca, ale od jakiegoś miesiąca błędy paliły się na stałe. Miałem kiedyś z nimi problem jak zdechło mi auto stąd podejrzenie, że pewnie spadek napięcia akumulatora je wywołuje. Autem w pierwszym roku jeździłem sporo 30kkm rocznie, więc nie miałem najmniejszego problemu z autem. Obecnie autem jeżdżę raz na tydzień około 30km ewentualnie jakaś dłuższa trasa.
Pisałem już na fb odnośnie akumulatora bo szlak mnie trafia z tymi błędami, byłem w serwisie – chcą wymieniać radar ( kiedyś już miałem wymieniony), ale tym razem muszę zapłacić bo auto już nie jest na gwarancji ( nie przedłużałem). Akumulator według ASO sprawny, pojechałem do niezależnego gościa który pracuje w sklepie "akumulatory i wszystko dookoła nich do auta". Chłop pozapinał sprzęty i mówi, że akumulator jest ok, ale mimo 400km przejechanych dzień wcześniej akumulator ma 25% naładowania.

Piszę o tym bo może komuś za chwile też takie cyrki zaczną się dziać, otóż w ubiegły weekend pojechałem do znajomych do Wrocławia ( z Warszawy). Prędkości mocno autostradowe bo mam podejrzenie, że na tych dwóch tłokach czyli +– 110km/h ładowanie jest za niskie. Po przejechaniu +– 300km ciągiem błędy zniknęły, tempomat działa, auto wszystko widzi. Błędy nie pojawiły się już do samego powrotu do Warszawy.

Auto garażuje, normalnie pewnie byłoby zdechnięte co tydzień jak podchodzę.

Dam mu jeszcze szansę bo idzie wiosna, zjeżdżając do rodziców na wieś podepnę go pod prostownik na noc, może do przyszłej zimy błędów nie będzie, jeśli się pojawią aku do wymiany.

Co najdziwniejsze, ASO obstawiało z miejsca wymianę radaru wiązki i wszystkiego co tam się dookoła znajduję. Koszt nie mały jak możecie się domyślić.
Ta nowa Mazda jest strasznie czuła na zmianę napięcia, a według mnie akumulator po cichu daje znać że zdycha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez AdrianT » 25 sty 2023, 16:13

Zrobili u Ciebie aktualizację systemów w ostatnim czasie? Pewnie nie. Są ciągle nowe poprawki. Mi to pomogło na radar jak i akumulator.
Nie mówię tu o akcjach serwisowych, bo mając je wszystkie wykonane to nadal miałem problemy takie jak wymieniłeś.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 08:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez czik3n » 25 sty 2023, 18:05

Nic nie robili ?
Trzeba się na to umawiać czy robią od ręki ?

Jaki jest koszt takiej aktualizacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez Palmer » 25 sty 2023, 18:15

czik3n napisał(a):Nic nie robili ?
Trzeba się na to umawiać czy robią od ręki ?

Jaki jest koszt takiej aktualizacji?

W okresie gwarancji jest za free. Tak, trzeba się upominać. Akt. trwa ok. 45 min. Panowie z ASO wychodzą bowiem z założenia, że skoro wszystko działa to nie ma sensu aktualizować. Dlatego ja podczas każdej wizyty w ASO pytam, czy wersja systemu Mazda Connect jest najbardziej aktualna dla mojego auta, bo dla różnych wersji może być inaczej.
Sprawdź w ustawieniach jaką masz wersję systemu i porównaj po aktualizacji, czy rzeczywiście została wgrana nowsza.

Nie wiązałbym jednak aku z wysypujacym się podczas jazdy tempomatem, gdyż do uruchomienia silnika jego rola w zasadzie się ogranicza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 08:21
Posty: 431 (104/28)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez AdrianT » 25 sty 2023, 21:12

Tempomat się wyłącza bo radar ma problemy z odczytem odległości. Ma błędy i wyłącza cały system, aż do poprawy.
Aktualizacja ma dotyczyć wszystkich sterowników, a nie systemu Mazda Connect. Mają na to mieć dokumentację.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 08:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez czik3n » 26 sty 2023, 09:43

Dokładnie, tempomat się wyłącza bo auto nie widzi samochodu przez błąd radaru. Nie da się używać tempomatu jak w starszych autach 0-1 bez radaru.


Myślałem, że może radar faktycznie się zepsuł, ale jednak wszystko to sprawa napięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez mskgs » 26 sty 2023, 11:38

czik3n napisał(a):Dokładnie, tempomat się wyłącza bo auto nie widzi samochodu przez błąd radaru. Nie da się używać tempomatu jak w starszych autach 0-1 bez radaru.


Jak to nie da się używać? W opcjach (bezpieczeństwa bodajże) można wyłączyć adaptacyjny tempomat i wtedy działa on jak zwykły tempomat, po prostu utrzymując zadaną prędkość. Chyba że przy awarii nie można ;) Na pewno tak można jak np. radar jest zasypany śniegiem i adaptacyjny tempomat nie działa.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 11:28
Posty: 131 (1/8)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez czik3n » 26 sty 2023, 11:45

AAaaaa to możliwe, że w opcjach można to rozdzielić. Nie sprawdzałem szczerze mówiąc. Dzwoniłem już do 3 ASO w Warszawie, każde obiecało oddzwonić w sprawie aktualizacji i cisza...

Ehhhh jak przyjdziesz kupić auto to na głowie stają, jak już masz samochód to mają Cię gdzieś :)

Dopisano 26 sty 2023, 16:18:

Jest odzew, w dwóch ASO koszt w zależności od ASO 450/550zł :)

Chyba sobie daruję, za te pieniądze wymienię akumulator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez k.siwczyk » 29 sty 2023, 10:59

Mam już dość tego akumulatora w Maździe. Bardzo proszę, czy może ktoś polecić jakiś sensowny aku? Koszty nie grają roli, niech tego ten problem już się skończy...
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2020, 12:18
Posty: 378 (27/8)
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 3 BP 2019 Hikari MT6 122KM

Postprzez Krystos » 29 sty 2023, 14:58

https://dostawcypradu.pl Nie wiem czy mają punkt w Twoim mieście, wymiana w cenie i duża wiedza bo zajmują się tylko tym. Wymieniałem tam w poprzednim aucie, robią pomiary ładowania its, ceny akumulatorów jak w necie. Ja osobiście polecam markę Moll.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2021, 14:41
Posty: 73 (0/7)
Auto: Mazda 3 BP 122 Hikari

Postprzez max441 » 30 sty 2023, 20:27

Ja kupiłem VARTA Blue Dynamic EFB N65 (Article Number: 565501065D842). Ma identyczny wymiar jak ten fabryczny. Od pół roku działa bez problemu, ale w sumie ten fabryczny też przez 2,5 roku działał, więc ciężko powiedzieć o ile okaże się lepszy.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 18:04
Posty: 106 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez hugo001 » 4 maja 2023, 18:17

max441 napisał(a):Ja kupiłem VARTA Blue Dynamic EFB N65 (Article Number: 565501065D842). Ma identyczny wymiar jak ten fabryczny. Od pół roku działa bez problemu, ale w sumie ten fabryczny też przez 2,5 roku działał, więc ciężko powiedzieć o ile okaże się lepszy.
Witaj MAX jak po roku sprawuje się nowy akumulator ? bo ja mam spory problem z fabrycznym i mam go dość,gra ze mną w rosyjską ruletkę.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 19:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez max441 » 5 maja 2023, 10:49

Jak na razie z akumulatorem jest wszystko OK. Jednak chyba za mało czasu minęło, żeby akurat ten konkretny jakoś specjalnie polecać. Vartę wybrałem bo używałem już w innych autach i nie miałem im nic do zarzucenia. Do tego ten jest EFB, więc teoretycznie powinien dłużej posłużyć i ma wymiary identyczne jak fabryczny.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2020, 18:04
Posty: 106 (0/20)
Auto: Mazda 3 BP Skyactive-G 2.0 MT 122KM 2019 Hikari

Postprzez tomekkrk » 6 maja 2023, 12:54

Ja w CX-30 co prawda ale to chyba to samo co jest w 3 wymieniłem na Moll EFB 12V 60Ah 640A P+ 82060,
https://akumulatory.biz/sklep/akumulato ... 0ah-640a-p
Prawie rok z tym już jeżdżę i jest OK , ładnie trzyma napięcie w porównaniu do tego co Mazda tam na początku wsadziła. W ori po paru dniach nie używania auta było np 11.90V a tutaj po tygodniu miałem 12.4 V
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 19:53
Posty: 40 (1/1)
Auto: była: MAZDA 3 BM 2016 Enso Soul Red 2,0 165 KM
jest: CX-30 Hikari Sky-G 150 KM Snowflake White

Postprzez hugo001 » 5 cze 2023, 12:05

W mim przypadku został wymieniony akumulator na gwarancji po 3 miesiącach użytkowania,teraz nowy padł po miesiącu,sam nie wiem co dalej będzie ale mam powoli czarne myśli co z tego wyniknie.cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 19:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez czik3n » 5 cze 2023, 21:03

Ja również wymieniłem akumulator, wszelkie problemy z elektryką w samochodzie, czujnikami radarami i odpalaniem na kable jak starego grata ustąpiły, auto może stać tydzień i odpala od strzała, a wcześniej jakbym ciągnik na wsi odpalał zimą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 17:49
Posty: 200 (6/11)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez hugo001 » 6 cze 2023, 11:54

Po odstawieniu auta do serwisu byłem ciekawy diagnozy co było przyczyną rozładowania aku i żdziwenie moje mnie przerosło gdy otrzymałem wydruk z kompa samochodu gdzie stwierdzono ponad 60!!! połączeń z aplikacją MyMazda z poleceniem-zamknij-otwór drzwi w ciągu doby,ciekawi mnie czy ktoś z kolegów z czym takim się spotkał.cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 19:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez hugo001 » 2 lis 2023, 18:32

Jak obiecałem to opiszę dalszy ciąg zdarzeń z moją Mazdą-krótko trwała radość bo już 19-07 wzywałem assistanse do rozładowanego akumulatora,ponownie serwis weryfikuje i następuje wymiana zaawansowanego systemu immobilizera i jest "fajnie"do 16-10,standardowo aku padł,serwis i kolejna weryfikacja pogłębiona na sprawdzeniu elementów elektroniki samochodowej.Czekam na odpowiedż- Góry,a samochodem dalej jeżdżę.cdn
Początkujący
 
Od: 27 lip 2022, 19:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323