Pompa wody,wymiana profilaktycznie?

Postprzez henex1980 » 3 lis 2020, 17:42

Wiec pompy wody w cx9 zawodza. U mnie tez dylemat czy ruszac ta pompe czy czekac az ja szlag trafi. Nie ma tygodnia abym nie zerkal na stan plynu chlodniczego. 1700zl czesci. Moge wiedziec ile kosztowala Cie praca mechanika?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez zadra » 3 lis 2020, 18:26

dostrzegam pewną analogię z ułożyskowaniem jak w sprężarce comprex – ośka jest również bieżnią dla łożyska... Japonczycy zatrzymali sie w rozwoju w latach 80-tych...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez henex1980 » 8 lis 2020, 18:14

Jacy japonczycy? Przeciez cx9 to ford w kazdym calu. Chyba blachy ma japonskie co akurat nie jest niczym dobrym. Gdybym nie zrobil porzadku z podloga to jeszcze kilka zim i dziury w podlodze na bank.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez zadra » 8 lis 2020, 21:57

Jacy japonczycy?

No fakt, człowiek nawet się czasem nie zastanowi, nim coś napisze... :|
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Michał Szelest » 9 lis 2020, 22:00

Nie mam pojęcia ile wziął mechanik za samą pompę.
Przy okazji robiłem wymianę oleju w silniku, świec zapłonowych, olej w reduktorze ( korek spustu dorobiony już w zeszłym roku ). Myśle że z 500 zł by wziął bo roboty bardzo dużo przy tym i ciężko jest wsadzić dekle od rozrządu by nie zetrzeć masy uszczelniającej. Jest tam wąsko i ciasno.
Pompa kosztowała chyba 1100 zł. Kupiłem wszystko oryginalne. Nawet płyn chłodniczy Mazdowski.
Teraz to nie to samo auto. Jest o wiele mocniejsza – dużo lepiej się zbiera. Mniej pali, pomiędzy 14-16 litrów lpg przy dość ostrej jeździe. Skrzynia zdecydowanie rzadziej zmienia biegi bo jest teraz większy moment obrotowy. Pewnie poprzez duży luz na pompie miała przestawione fazy rozrządu. To osłabienie silnika zaczęło się około 2 tygodnie przed wykryciem usterki pompy.
Powiem Wam szczerze że chyba sprzedam to auto. Moja ma bardzo mały przebieg i jest naprawdę bardzo zadbana ale mimo wszystko w przyszłym roku pomyśle nad czymś innym. Tylko kurde co tu kupić bo te wszystkie nowsze auta są jeszcze gorsze.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2019, 18:03
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda CX9 3,7 2015

Postprzez henex1980 » 10 lis 2020, 12:40

Dzieki za odp. Musze rozpytac ile u mnie krzykna za wymiane pompy. Sam nie czuje sie na siłach samemu to zrobic. O ile faktycznie ktos za 500zl moze zmienic pompe to pewnie to zrobie. Z tego co wiem to potrzebne sa blokady rozrzadu? 2 kawalki plastiku i 250zl na allegro. Szkoda gadac.Plyn chlodniczy zmienialem i u mnie na liczniku przeskoczylo 300tys. Stan plynu sprawdzama i sie nie zmienia. Olej czysty. Odglosow zadnych nie zauwazylem. Mam nadziej ze wyłapie ta awarie w pore bo wczesniej niz na wiosne nie zrobie tej pompy.

Dopisano 10 Nov 2020, 12:42:

Dosc droga ta pompa Cie wyszła w zakupie. Mysle ze oryginal to 450-600zl max.

Dopisano 10 Nov 2020, 13:00:

Tak sie zastanawiam. Czy nie mozna zweryfikowac stanu pompy, przynajmnien tego czy jest sucha i nie saczy juz plynem przez kamerke? Czy taka diagnostyka poki nie ma sensu? Ale przeciez mase aut z tym silnikiem kreci duze przebiegi na fabrycznej pompie. Jak myslicie?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez matylda » 10 lis 2020, 20:45

Czytam ten wątek i raz płyn leci do oleju, a raz olej do płynu. Jeśli olej do płynu, to pół biedy, silnika nie zatrę, bo często sprawdzam poziom oleju (płynu również, chociaż od czasu, do czasu coś tam doleję). Gorzej, gdy płyn będzie leciał do oleju. Smarowanie silnika płynem chłodniczym – kiepsko to widzę.
Jak sprawdzić czy płyn leci do oleju?
Grzechotanie w rozrządzie to raczej jeden z ostatnich odgłosów jaki silnik wyda.
Masło pod korkiem oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez henex1980 » 11 lis 2020, 11:27

Na bagnecie zauwazysz ze miesza płyn z olejem.Oczywiscie masz ubytki płynu. To chyba pierwsze objawy i chyba tylko wtedy jest jeszcze szansa uratowac silnik.

Dopisano 11 Nov 2020, 12:30:

Pisalem zapytanie na yt do uzytkownikow ktorzy mieli problem z pompa, podobno gdy pierwsza uszczelka pompy wody ulegnie awarii płyn chłodzący wycieka z otworu bloku silnika ktory jest za alternatorem. Drugi uszczelniacz wiadomo,plyn do oleju. Czyli tak jak opisal to kolega michal
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Michał Szelest » 11 lis 2020, 14:43

Henex blokad rozrządu nie kupuj. Ja kupiłem na Allegro od gościa Fudim-Polmo i porażka. Mechanik mi powiedział żebym je sobie wsadził w cztery litery. Są za luźne. Niedługo gościowi wystawiam negatywa.
Pompy nie zdiagnozujesz bo nie ma do niej dostępu bez zdjęcia pokrywy rozrządu. W USA dosłownie w każdym silniku 3,7 wymieniają tą pompę za free bez względu czy to mazda cx9 czy Ford edge i czy na gwarancji czy nie. Nawet jak dojdzie do uszkodzenia silnika to serwis kryje koszty naprawy lub wymiany.
Jest to wada fabryczna. Oczywiście w Polsce musielibyśmy zrobić proces zbiorowy żeby w ogóle mieć nadzieje że coś osiągniemy.
Najgorsze jest to że autem który ma tą pompę od setek tysięcy km strach gdzieś dalej jechać bo jak klęknie daleko od kraju to lipa straszna. Ale z drugiej strony jak wytrzymała komuś 300k km to powinna dalej ciekać. Ale to na dwoje babka wróżyła.

Dopisano 11 lis 2020, 14:43:

Henex blokad rozrządu nie kupuj. Ja kupiłem na Allegro od gościa Fudim-Polmo i porażka. Mechanik mi powiedział żebym je sobie wsadził w cztery litery. Są za luźne. Niedługo gościowi wystawiam negatywa.
Pompy nie zdiagnozujesz bo nie ma do niej dostępu bez zdjęcia pokrywy rozrządu. W USA dosłownie w każdym silniku 3,7 wymieniają tą pompę za free bez względu czy to mazda cx9 czy Ford edge i czy na gwarancji czy nie. Nawet jak dojdzie do uszkodzenia silnika to serwis kryje koszty naprawy lub wymiany.
Jest to wada fabryczna. Oczywiście w Polsce musielibyśmy zrobić proces zbiorowy żeby w ogóle mieć nadzieje że coś osiągniemy.
Najgorsze jest to że autem który ma tą pompę od setek tysięcy km strach gdzieś dalej jechać bo jak klęknie daleko od kraju to lipa straszna. Ale z drugiej strony jak wytrzymała komuś 300k km to powinna dalej ciekać. Ale to na dwoje babka wróżyła.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2019, 18:03
Posty: 6
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda CX9 3,7 2015

Postprzez henex1980 » 11 sty 2021, 10:27

Przymierzam sie do wymiany pompy wody. Czy ktos z forum dysponuje blokadami? Takimi ktore sa sprawdzone bo ktos juz opisal ze zakupil na allegro i sa do bani. Chetnie odkupie lub pozycze ( odpłatnie).
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez cedric77 » 5 lut 2021, 01:56

Witam,

Pech chciał, że ja również mam awarię pompy wody. Auto ma przejechane 140k z 2015, wersja europejska.
Na początku myślałem, że wyciek..auto mi stanęło w drodze. Na szczęście miałem blisko do domu i udało mi się przejechać jeszcze 100m, jak silnik ostygł. Nie ma żadnych oznak tuż przed awarią. Na sam koniec jazdy na starej pompie zauważyłem że silnik zaczyna tracić jakby moc, podobnie jak u przedmówcy. Depnąłem go i za chwilę silnik dostał temperatury i odciął zapłon. Otworzyłem maskę zauważyłem brak płynu w zbiorniczku i zacząłem lać płyn do oporu, żeby znaleźć ewentualny wyciek. Niestety nic takiego nie znalazłem. Jak się okazało płyn już dostał się do oleju, ale o tym dowiedziałem się po otwarciu korka wlewu oleju. Masło klarowane. Masakra. Temat odpuściłem, wziąłem lawetę i ściągnąłem auto do mechanika, który na codzień pracuje w Maździe. W między czasie straszono mnie uszczelką pod głowicą, wymianie silnika itp. Na szczęście skończyło się na wymianie pompy wody i podwójnym płukaniu silnika nowym olejem. Koszt 2800 zł (części, płyny + robocizna). Nie wiem czy to dużo, ale w serwisie zapłaciłbym dużo więcej. W porównaniu do pękniętej uszczelki pod głowicą czy wymianie silnika to chyba 1/3 ceny.
PS1. tuż przed mrozami, zauważyłem niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale niestety nie przykuło to na tyle mojej uwagi, żebym od razu zainterweniował. Pojeździłem ok. 50-100km i auto uległo awarii.
PS2. Wcześniej, kilka miesięcy po założeniu gazu miałem wyczuwalną nierówną pracę silnika na benzynie (na postoju), po przejściu na gaz silnik pracował już równo. Problem utrzymywał się od blisko 2 lat. Nie sadzę że to była przyczyna, ale ciekaw jestem jak teraz będzie pracował.
PS3. Michał, czy coś jeszcze byś sugerował przy wymianie pompy prócz siemeringa koła pasowego – który trzeba wymienić i uszczelki do pokryw zaworów ?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2019, 23:19
Posty: 1
Auto: Mazda CX 9; 3,7 AWD; 2015

Postprzez henex1980 » 6 lut 2021, 11:52

Bezawaryjna cx9 jak nic.. . . Jak widac kazda cx9 z nie wazne jakim przebiegiem to tykajaca bomba
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez MKamilS » 6 lut 2021, 13:10

Hej,

Każde auto to tykająca bomba… jedno bardziej drugie mniej…
Mam firmową Skode 1,6 MPI. Silnik podobno nie do zajechania…a tu pyk pękła śruba przy rozrządzie… silnik do remontu…
To samo miał mój tato w mazdzie 6. I też mały remoncik :D
Poprzednio miałem mazdę 6 z najgorszym silnikiem 2.0 diesel. Jak sprzedawałem to miała około 400 tys. i nie robiłem nic po za płynami :) więc usterkowość każdego auto to temat rzeka. Myślę, że każdy z nas zna kogoś kto kupił opla astrę za 15 i włożyłem w ciągu roku do niego kolejne 15 :) Ja takich znam.
Podchodzę do usterek w inny sposób. Irytuje mnie to, że Amerykanie/Japończycy wiedząc, że są takie usterki przez 8 lat nic z tym nie zrobili. A mowa i skrzynce i pompie wody. Gdyby to dopracowali to auto było by bezusterkowe.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2019, 06:51
Posty: 98
Auto: Mazda cx9 2010 EU Biała perła :)

Postprzez henex1980 » 26 lis 2022, 12:34

tało się najgorsze. Dziś jadę do znajomego sprawdzić zacisk bo tłoczek nie odbija. Starałem się nie chamowac za wiele i lekki zjazd ale myślę dam na manualny i lekko hamuje skrzynia 5-4-3-2 i check na desce. Myślę cos nie tak i może coś o tego manewru hamowania skrzynia. Po 3km słyszę wentylator. Zjeżdżam pod dom znajomego gaszę maska w górę i zero płynu. Na bagnecie kakao. Jedyne co mnie pociesza to że temperatura nie drgnęła. Za tydzień oddaje auto. Jeszcze muszę załatwić lawetę bo 2 znajomych odpada. Cx9 za ciężka. Oby tylko wymiana pompy płukanie silnika olejem i ewentualnie rozrząd był do zrobienia. Żeby było ciekawie 3 tygodnie temu miałem oddać auto na wymianę pompy.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez zadra » 26 lis 2022, 22:38

henex1980 napisał(a):3 tygodnie temu miałem oddać auto na wymianę pompy.


Ze 3 lata temu już o to dopytywałeś.
W końcu sobie wykrakałeś ;)
Temat nie do prześmiechujek, mam nadzieję, że będzie wszystko ok.
Może przy okazji warto przy jednym rozbieraniu silnika ogarnąć inne sprawy – choćby jakies uszczelki dodatkowe albo kontrolę zaworów...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez henex1980 » 27 lis 2022, 07:55

Z kim nie gadałem to nie ruszaj tematu. Chodzi to chodzi. Zacznie ubywać płynu to wiesz o temacie pompy i zrobisz. Więc myślałem że to dobry kierunek. Nie mniej kupiłem rozrząd i pompę. Uśmiałem już auto na serwis. I tak się przeciągało ale nie wpadłbym na to że tak w czasie się pompa sypnie. Myślę że nie przegrałem silnika bo pracował do zgaszenia. Temperatura była w normie. Za tydzień laweta i oddaje auto. Co do luzu to wiem że pasuje sprawdzić.

Dopisano 27 Nov 2022, 18:36:

Muszę wyłączyć słownik bo słówka podmienia. Szkoda że tylko Michał Szelest chce się podzielić swoją wiedzą. Może reszta już zmieniła auta i nie zaglądają na forum. Na prywatne skrzynki też nie ma co pisać bo cisza. Szkoda.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez henex1980 » 23 gru 2022, 14:39

Nie będę się powtarzał ,napisałem już w innym wątku
temat pompy i rozrzadu zakończony. Bez blokad zrobione. Chodzi lepiej jak przed awarią. U mnie pompa miała zatarte łożysko.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez henex1980 » 11 sty 2023, 07:36

Zdjęcia rozrządu.
Załączniki
IMG20221225082105.jpg
IMG20221225081009.jpg
IMG20221225082114.jpg
IMG20221225082204.jpg
IMG20221225082108.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 13:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9