Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam, wszystkich to mój pierwszy post tutaj. Po przestudiowaniu kilkudziesięciu stron tego wątku przedstawię swoje problemy i wnioski do których doszedłem, zanim wezmę się za próbę naprawy.
Mój samochód to 2007 2.0 MZR-CD RF7J 143KM DPF
Pierwsza kontrolka DPF zaświeciła się jakieś 6 miesięcy temu, została załączona procedura wypalania i znikła, następnie pojawiła się na przestrzeni kolejnych 3 miesięcy jakieś 5 razy, aż któregoś razu samochód wszedł w tryb awaryjny z klasycznymi trzema kontrolkami. Podjąłem decyzje o czyszczeniu chemicznym filtra i wymiany czujnika różnicy ciśnień, problem zniknął ale tylko na miesiąc. Po owym miesiącu znów zapalił się DPF, wypaliłem go tak z 3 razy na przestrzeni miesiąca. Tydzień temu samochodem zaczęło szarpać na zimnym silniku, a później stracił bardzo moc, ale jakoś dojechałem do garażu i przy końcu podróżny znów 3 kontroli i znów tryb awaryjny. Olej jest już lekko ponad max.
Tutaj odczyt z FS:
PCM P0104-FF
PCM P0101-FF
PCM P242F-FF
PCM P242F-FF
PCM P2458-FF
PCM P242F-FF
OBDII P0101-C
ABS C1119
ABS C1956
Wywnioskowałem, że to najprawdopodobniej problemy z zablokowanym EGR, ale najpierw zanim się za coś wezmę to piszę do was.
Dodam, że auto ma 140k km przebiegu, przebieg pewny bo jest w rodzinie od nowości, po prostu auto zaczęło służyć jako transport na krótkie dystanse w mieście i mu to nie służy.
Mój samochód to 2007 2.0 MZR-CD RF7J 143KM DPF
Pierwsza kontrolka DPF zaświeciła się jakieś 6 miesięcy temu, została załączona procedura wypalania i znikła, następnie pojawiła się na przestrzeni kolejnych 3 miesięcy jakieś 5 razy, aż któregoś razu samochód wszedł w tryb awaryjny z klasycznymi trzema kontrolkami. Podjąłem decyzje o czyszczeniu chemicznym filtra i wymiany czujnika różnicy ciśnień, problem zniknął ale tylko na miesiąc. Po owym miesiącu znów zapalił się DPF, wypaliłem go tak z 3 razy na przestrzeni miesiąca. Tydzień temu samochodem zaczęło szarpać na zimnym silniku, a później stracił bardzo moc, ale jakoś dojechałem do garażu i przy końcu podróżny znów 3 kontroli i znów tryb awaryjny. Olej jest już lekko ponad max.
Tutaj odczyt z FS:
PCM P0104-FF
PCM P0101-FF
PCM P242F-FF
PCM P242F-FF
PCM P2458-FF
PCM P242F-FF
OBDII P0101-C
ABS C1119
ABS C1956
Wywnioskowałem, że to najprawdopodobniej problemy z zablokowanym EGR, ale najpierw zanim się za coś wezmę to piszę do was.
Dodam, że auto ma 140k km przebiegu, przebieg pewny bo jest w rodzinie od nowości, po prostu auto zaczęło służyć jako transport na krótkie dystanse w mieście i mu to nie służy.
- Od: 3 sty 2022, 14:06
- Posty: 1
Wypalanie DPF jak robiłeś ?
Bo są dwie opcje wypalanie przez złącze pod maską lub przez komputerek
Najważniejsze to że przed wypalaniem należy wyzerować DPF
Dopisano 17 kwi 2022, 21:59:
To go wymień bo będzie silnik zatarty
Bo są dwie opcje wypalanie przez złącze pod maską lub przez komputerek
Najważniejsze to że przed wypalaniem należy wyzerować DPF
Dopisano 17 kwi 2022, 21:59:
To go wymień bo będzie silnik zatarty
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
Nie wiadomo można się domyślać
Moim zdaniem program do wypalania jest zwalony
Moja Madzia 140 na autostradzie i dupa zonk DPF
A stało się tradycja że jak wyjazd to DPF pozostawał tylko komputerek lub zlacze
I jeszcze te wspaniałe dolewanie ropy do oleju masakra
Dopisano 22 kwi 2022, 23:53:
Przy kompie i złączu odpalasz i czekasz aż obroty wrócą do normy przez złącze pod maską zrobisz również kalibrację wtrysków zerowanie oleju po wymianie
Podczas jazdy nigdy nie wiesz
Moim zdaniem program do wypalania jest zwalony
Moja Madzia 140 na autostradzie i dupa zonk DPF
A stało się tradycja że jak wyjazd to DPF pozostawał tylko komputerek lub zlacze
I jeszcze te wspaniałe dolewanie ropy do oleju masakra
Dopisano 22 kwi 2022, 23:53:
Przy kompie i złączu odpalasz i czekasz aż obroty wrócą do normy przez złącze pod maską zrobisz również kalibrację wtrysków zerowanie oleju po wymianie
Podczas jazdy nigdy nie wiesz
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
Kup wtyczke obd2, zainstaluj forscana i tam masz parametry odnosnie DPF kiedy wypalanis jest włączone, poziom zabrudzenia filtra itp. Ja np. Mam stary telefon w mazdzie z forscanem i wpełni kontroluje dpf. Jeżdżę 5 lat bez problemu. Zawsze po wypaleniu zeruje sobie licznik trip B i wiem że mam min 150 km bez wypalenia, chyba że robie trasy to wtedy jest 180-200 km.
Dla tego mówiłem że wypalanie DPF jest porąbane , i zależne od czujników zapchania DPF
Jak masz silnik do d.... To i co pięć minut może się wypalać
Dodatkowo musi być odpowiednia temperatura spalin więc lepiej robić samemu wypalanie i obserwować stan zapchania DPF
No możesz jeździć z czymś między nogami
I z lapkiem na siedzeniu obok
Ciekawe czy inne marki też mają takie
problem z DPF
Bo blue do wypalania może zamarzać np skawalic się itd....
Dopisano 23 kwi 2022, 21:58:
Wskazania są orientacyjne
Żaden wykładnik prędzej temperatura spalin
Ale to tylko między nogami z kabelkami
Możesz OBD2 na bluetooth sobie sprawić
Jak masz silnik do d.... To i co pięć minut może się wypalać
Dodatkowo musi być odpowiednia temperatura spalin więc lepiej robić samemu wypalanie i obserwować stan zapchania DPF
No możesz jeździć z czymś między nogami
I z lapkiem na siedzeniu obok
Ciekawe czy inne marki też mają takie
problem z DPF
Bo blue do wypalania może zamarzać np skawalic się itd....
Dopisano 23 kwi 2022, 21:58:
Wskazania są orientacyjne
Żaden wykładnik prędzej temperatura spalin
Ale to tylko między nogami z kabelkami
Możesz OBD2 na bluetooth sobie sprawić
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
Wypalanie DPF również można zrobić przez złącze pod maską zerowanie dpf zerowanie oleju i kalibrację wtrysków
przypomnę wypalanie dpf
1. zerowanie dpf
2. wypalanie
3. sprawdzenie poziomu oleju bo rozrzedzenie grozi wymianą bloku
przypomnę wypalanie dpf
1. zerowanie dpf
2. wypalanie
3. sprawdzenie poziomu oleju bo rozrzedzenie grozi wymianą bloku
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
wywalalem to za kołem ,trzeba poszukać w internecie możesz mieć problem z sondą lambda po wywaleniu
Znajomy który serwisował mi mazdę powiedział że lepiej tego nie robic
Dodatkowo po wywaleniu nie możesz upgredowacn softu od kompa itd..
Dopisano 2 sty 2023, 23:19:
Jak będziesz chciał mogę zgrać twój oryginalny soft przed wywaleniem i po żebyś miał wgranie softu będzie tańsze niż naprawianie
Znajomy który serwisował mi mazdę powiedział że lepiej tego nie robic
Dodatkowo po wywaleniu nie możesz upgredowacn softu od kompa itd..
Dopisano 2 sty 2023, 23:19:
Jak będziesz chciał mogę zgrać twój oryginalny soft przed wywaleniem i po żebyś miał wgranie softu będzie tańsze niż naprawianie
- Od: 13 lip 2021, 22:47
- Posty: 39
Witam, pytanie, według forscan wypala mi się DPF co 120km, jazda miejska, czy to nie za często? Błędów brak, moc jest, i nie wiem czy coś grzebać czy zostawić w spokoju??
Dopisano 7 May 2023, 11:31:
I czy takie korekcję wtrysków są ok? Bo myślałem że może wtryski leja stąd takie częste wypalanie dfp, w serwisie gdzie czyszczą dpfy stwierdzili że powinien się wypalać co około 400km
Dopisano 7 May 2023, 11:31:
I czy takie korekcję wtrysków są ok? Bo myślałem że może wtryski leja stąd takie częste wypalanie dfp, w serwisie gdzie czyszczą dpfy stwierdzili że powinien się wypalać co około 400km
- Od: 6 maja 2023, 18:59
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6GJ 2015 2.2D 150KM
Witam wszystkich,
Potrzebuję pomocy z migającym filtrem DPF.
Chodzi o to, że z procedury wypalania tej od Tadziora nie mogę znaleźć wartości resetu czujnika różnicy ciśnień.
Po podłączeniu FS znajduję reset wartości DPF, ale nie mogę znaleźć tej drugiej. Czy ta opcja jest gdzieś głębiej ukryta, a może ma nieco inną nazwę?
Pozdrawiam
Potrzebuję pomocy z migającym filtrem DPF.
Chodzi o to, że z procedury wypalania tej od Tadziora nie mogę znaleźć wartości resetu czujnika różnicy ciśnień.
Po podłączeniu FS znajduję reset wartości DPF, ale nie mogę znaleźć tej drugiej. Czy ta opcja jest gdzieś głębiej ukryta, a może ma nieco inną nazwę?
Pozdrawiam
- Od: 11 lis 2011, 12:50
- Posty: 18
- Skąd: Goch DE
- Auto: Mazda 6 Kombi
2.2 SkyActiv
2016
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6