Rozrząd
1, 2
Witaj, wybacz nie widziałem odpowiedzi.
Tak, wymieniłem, kompletny rozrząd kosztował mnie 3500zł plus 2000 wymiana. Wszystko oryginalne wraz z pompą wody z mazdy, olej, płyn chłodniczy, świece.
Powodem wymiany były pęknięte ślizgi.
Przebieg 150tys mil. jeśli realny.
Tak, wymieniłem, kompletny rozrząd kosztował mnie 3500zł plus 2000 wymiana. Wszystko oryginalne wraz z pompą wody z mazdy, olej, płyn chłodniczy, świece.
Powodem wymiany były pęknięte ślizgi.
Przebieg 150tys mil. jeśli realny.
- Od: 24 mar 2019, 16:01
- Posty: 38
- Auto: Cx9 2008
Szykuje sie na wymianę pompy i raczej pasuje zmienić rozrząd. Co myślicie o jakimś zamienniku z ebay? W granicach 1tys do 1500zl mozna nabyc kpl. Pompe tez jaką w granicach 500zl.
Dopisano 14 Oct 2022, 18:40:
https://www.ebay.pl/itm/142841937252?mk ... edia=EMAIL
https://www.ebay.pl/itm/142909299045?mk ... edia=EMAIL
Wypowie sie ktoś? Wszystko chińczyk.
Dopisano 14 Oct 2022, 18:40:
https://www.ebay.pl/itm/142841937252?mk ... edia=EMAIL
https://www.ebay.pl/itm/142909299045?mk ... edia=EMAIL
Wypowie sie ktoś? Wszystko chińczyk.
Rozrząd DNJ oraz pompa wody GMB. Kupilem na ebay. 1500zl. Czesci juz u mnie. Mam 2 warsztaty co podejmą sie wyniany za 1tys. Sam rozważałem wymiane ale mam obawy że popełnię błąd przy ustawieniu rozrzadu. Jest serwisówka do tego. Do pobrania na mazdas247. Blokady kupić i można sie zabierać ale jakoś nie mam odwagi. Graty jak najbardziej moge odkrecic ale ustawić lancuchy to mnie przerasta. Mając wszystko na wierzchu pasuje jeszcze zrobić pomiary luzow zaworowych. Coś wyjdzie nie tak to dobra okazja to skorygować. Szklanki do wymiany lub szlif trzonka szklanki od strony zaworu. Uszczelki dekli i simering wału tez pasuje zmienic.
Dopisano 3 Nov 2022, 06:43:
Wczoraj gosciu ktory ma robić przy rozrzadzie sugerował że moze by oddac głowice do sprawdzenia? Jak sprawdzamy luzu itd. to on by tak zrobił. Mowie ze mam na gazie 35tys i nie bede raczej pchał sie w koszty. 1 glowica od 400zl do 700zl. Sruby,uszczelki i robota kolejne wydatki.
.Fakt ze przekroczyłem 300tys ale robienie głowic na zapas to juz przesada.
Dopisano 3 Nov 2022, 06:43:
Wczoraj gosciu ktory ma robić przy rozrzadzie sugerował że moze by oddac głowice do sprawdzenia? Jak sprawdzamy luzu itd. to on by tak zrobił. Mowie ze mam na gazie 35tys i nie bede raczej pchał sie w koszty. 1 glowica od 400zl do 700zl. Sruby,uszczelki i robota kolejne wydatki.
.Fakt ze przekroczyłem 300tys ale robienie głowic na zapas to juz przesada.
Jestem 2 właścicielem. Z tego co wiem nie była pompa ruszana. W historii serwisowej nie ma żadnej wzmianki o tym a po za ASO raczej też nie bylo robione bo jak pamietam pytałem sprzedającego to nawet o problemach z AWD nie miał pojecia. Oglądam filmy na YT. Jest dwa kanały co śrubka za srubką pokazane. I coraz bardziej rozważam aby sam to zrobić. Tylko jest jeszcze jedna kwestia. Majac wałki na wierzchu pasuje a nawet trzeba zmierzyć luz zaworowy. Raczej coś bedzie po za wyniarem (na wydechach najprędzej) a wtedy wałki do wyciągania i szklanki na odpowiednie kupić lub oddac do szlifu (trzonek szklanki od środka) i wtedy można skladać całość. Rak czy siak to operacja na tydzien czasu. Link Ci potem podeśle. Wycieków nie miałem. Płyn zmieniony zaraz po zakupie, przeplukałem układ woda destylowana i płyn jak nowy. Trzyma sie idealnie w poziomie max. Nigdy nie miałem dolewek.
Dopisano 3 Nov 2022, 15:12:
Tylko jedno mnie zaskoczyło. Materiały video jakie znalazlem mowią ze trzeba założyć 2 nowe śruby wariatorów. Sposób przykrecenia kół waraiatorów dosć niezrozumiały.
Dopisano 3 Nov 2022, 15:14:
Własnie z powodu takich ciekawostek jeszcze mie jestem zdecydowany sam to zrobic. Oczywiscie nie musze odkrecać wsriatorów ale jak wyjdzie chodź jedna szklanka zaworowa do wyniany to już musze.
Dopisano 3 Nov 2022, 15:12:
Tylko jedno mnie zaskoczyło. Materiały video jakie znalazlem mowią ze trzeba założyć 2 nowe śruby wariatorów. Sposób przykrecenia kół waraiatorów dosć niezrozumiały.
Dopisano 3 Nov 2022, 15:14:
Własnie z powodu takich ciekawostek jeszcze mie jestem zdecydowany sam to zrobic. Oczywiscie nie musze odkrecać wsriatorów ale jak wyjdzie chodź jedna szklanka zaworowa do wyniany to już musze.
Ostatnio edytowano 4 lis 2022, 12:13 przez henex1980, łącznie edytowano 1 raz
dzięki za informacje. daj znać , w jakiej kondycji jest pompa po 300 tys. Ja mam najechane 135 tys. więc chyba się jeszcze wstrzymam, choć to tykająca bomba zegarowa. Pompę masz na podwójnej zębatce?
W zał. wstawiam pozyskana gdzieś instrukcję. Może się przyda.
W zał. wstawiam pozyskana gdzieś instrukcję. Może się przyda.
- Załączniki
-
- Mazda 2008 CX9 Water Pump.en.pl.pdf
- (4.81 MiB) Pobrane 14 razy
- Od: 23 lut 2022, 14:49
- Posty: 44
- Auto: CX-9 2009 FWD
Dzieki. Mam juz ten plik.Ogladam 2 kanały na YT gdzie wszystko ładnie pokazane. Na 9 listopada moge oddac auto w rece mechanika ale bije sie z myślami czy samemu tego nie zrobic.
Dopisano 3 Nov 2022, 21:30:
Pompa na jednej zebatce
Dopisano 3 Nov 2022, 21:30:
Pompa na jednej zebatce
symt napisał(a):jaki był koszt robocizny?
Docelowo miało być 2000zł za robotę, (pytałem dwa zakłady) Śląsk
Dopisano 10 Nov 2022, 11:02:
henex1980 napisał(a):Neromax to ile zrobiles kilometrów od wymiany rozrzadu? Robiłeś na częściach oryginalnych wiec moze jakieś błedy montażu. Daj znać jak coś bedziesz wiedział.
zrobiłem mało km, jakieś 500.
Raz wypada zapłon na 6, raz na 3, podmiana cewek lub świec nic nie daje. Później doszły z trzy błędy z czujnika wałka, po zamianie na nowy , bez zmian. Nie wiem co ją boli.
Również mi się wydaje że to błędy montażowe...wczoraj oddałem auto...czekam na info.
- Od: 24 mar 2019, 16:01
- Posty: 38
- Auto: Cx9 2008
Stało się najgorsze. Dziś jadę do znajomego sprawdzić zacisk bo tłoczek nie odbija. Starałem się nie chamowac za wiele i lekki zjazd ale myślę dam na manualny i lekko hamuje skrzynia 5-4-3-2 i check na desce. Myślę cos nie tak i może coś o tego manewru hamowania skrzynia. Po 3km słyszę wentylator. Zjeżdżam pod dom znajomego gaszę maska w górę i zero płynu. Na bagnecie kakao. Jedyne co mnie pociesza to że temperatura nie drgnęła. Za tydzień oddaje auto. Jeszcze muszę załatwić lawetę bo 2 znajomych odpada. Cx9 za ciężka. Oby tylko wymiana pompy płukanie silnika olejem i ewentualnie rozrząd był do zrobienia. Żeby było ciekawie 3 tygodnie temu miałem oddać auto na wymianę pompy.
320tys. Nie wiem nic narazie. Pisałem do kilku osób z forum które przerabiały temat ale tylko jedna się odezwała. Jestem ustawiony na transport auta w sobotę. Więc tydzień nerwowy będzie. O ile już w sobotę będzie coś można stwierdzić. Silnik chyba nie jest zatarty. Zgasiłem go chyba w dobrym momencie. Wiatrak wystartował bo wiadomo ubytek płynu. Nie słyszałem żadnych odgłosów , normalnie pracował. W zbiorniku wyrównawczym zero płynu, na bagnecie błoto. Zrobiłem 3km zapalił się check. Zgasiłem auto, oddałem krew w przychodni. 15min był zgaszony. Odpaliłem i zrobiłem jesz cze 4km i pod koniec tej drugie jazdy wiatrak startował drugi raz. Mam nadzieję że nie uszkodziłem silnika.
Dopisano 27 Nov 2022, 12:19:
W pracy koledzy mówią że nie ma opcji abyś przytarł silnik jadą na takim odcinku, z takimi prędkościami, nie wywaliło ci temperatury, ciśnienia oleju nie pokazało, silnik sam zgasiłeś więc nie panikuj. Może jakbym zapierniczal do pracy i odcinek 30km pokonywał szybko, zagadał się, temperatura by skoczyła dalej bym jechał to prędzej a tak nie powinno się nic stać. Może mnie tylko pocieszają, może sam się pocieszam, inaczej też gdyby to było lato. Stanie w korku czy autostrada i jazda na wakacje to pewnie bym już miał po silniku. Wszystko się okaże. Wałki z góry idzie oglądnac, miskę w dół i wał z panewkami też ale co w środku to już ryzyko. Poskładać zalać olejem i odpalić. Najgorsze że zrobię pompę rozrząd i nadal nie masz pewnosci co do stanu jednostki, ponowna praca jeszcze kosztowniejsza.
Dopisano 27 Nov 2022, 12:19:
W pracy koledzy mówią że nie ma opcji abyś przytarł silnik jadą na takim odcinku, z takimi prędkościami, nie wywaliło ci temperatury, ciśnienia oleju nie pokazało, silnik sam zgasiłeś więc nie panikuj. Może jakbym zapierniczal do pracy i odcinek 30km pokonywał szybko, zagadał się, temperatura by skoczyła dalej bym jechał to prędzej a tak nie powinno się nic stać. Może mnie tylko pocieszają, może sam się pocieszam, inaczej też gdyby to było lato. Stanie w korku czy autostrada i jazda na wakacje to pewnie bym już miał po silniku. Wszystko się okaże. Wałki z góry idzie oglądnac, miskę w dół i wał z panewkami też ale co w środku to już ryzyko. Poskładać zalać olejem i odpalić. Najgorsze że zrobię pompę rozrząd i nadal nie masz pewnosci co do stanu jednostki, ponowna praca jeszcze kosztowniejsza.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9