Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED
Temat sprzedaży został zawieszony. Będzie odszczurzanie i naprawa tego co naprawy wymaga.
W końcu dotarł kolektor który były oryginalnie w tym modelu razem z kompletem uszczelek. Barany z USA które aktualnie mam wylatują.
Panowie, czy komuś zalegają osłony oryginalnych kolektorów wydechowych z silnika Mazdy MX-6 2.5V6? Chętnie odkupię. Każdy kto ma kolektory z USA demontował takie osłony, może komuś zostały. Proszę o info na PW.
Czemu decyzja o zdjęciu 6-2-1?
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Netrusss napisał(a):Czemu decyzja o zdjęciu 6-2-1?
Są dwa powody. Powrót do oryginału i przywrócenie prawidłowego przepływu spalin. Poza tym, jakość kolektorów z USA, a co za tym idzie ich trwałość jest niska z powodu cienkiej blachy z jakiej są wykonane. Wyjątek stanowią kolektory OBX, ale aby układ wydechowy był prawidłowo wykonany poza zmianą kolektorów wypadało by dać resztę rur wydechu tej samej średnicy ;–).
Mają jedną wadę o której wiem bo właśnie je zamotnowałem w Xedosie 6. Gniazda sondy lambda lubi wylecieć z imprezy więc przed montażem poprawiłem to w nich. No ale resztę wydechu prowadzę u siebie też z kwasu i o tej samej średnicy.
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Netrusss napisał(a):Mają jedną wadę o której wiem bo właśnie je zamotnowałem w Xedosie 6. Gniazda sondy lambda lubi wylecieć z imprezy więc przed montażem poprawiłem to w nich. No ale resztę wydechu prowadzę u siebie też z kwasu i o tej samej średnicy.
U mnie nie było problemu z gniazdami na sondę. Natomiast pojawiły się już po roku pęknięcia które trzeba było poprawiać i poprawiać. W moich słaba i cienka stal, koło kwasówki to one co najwyżej leżały ;–) . Były kiedyś dostępne takie kolektory firmy OBX ale koszt x4 w porównaniu do tych chińskich. Tylko nie wywalaj katalizatora z układu bo dźwiękowo będzie katastrofa :–)
Powiem Ci że ciąłem ta kwasowke w jednym miejscu bo przy misce nie zgrywało się i jej na sztywno dotykało i powiem że jest to gruby materiał bynajmniej na tym zgięciu przy misce . Zobaczymy jak posłużą na pewno muszą bo oryginalne były przeżarte do cna
Kata na razie brak z czasem planuje dołożyć sportowy na nowym wydechu zrobiłem 50 km , przy wyższych prędkościach cisza w aucie jak makiem zasiał.
Pod obciążeniem dźwięk boski
Kata na razie brak z czasem planuje dołożyć sportowy na nowym wydechu zrobiłem 50 km , przy wyższych prędkościach cisza w aucie jak makiem zasiał.
Pod obciążeniem dźwięk boski
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Netrusss napisał(a):Kata na razie brak z czasem planuje dołożyć sportowy na nowym wydechu zrobiłem 50 km , przy wyższych prędkościach cisza w aucie jak makiem zasiał.
Pod obciążeniem dźwięk boski
Może to tylko przypadłość MX-6 V6 że bez katalizatora na przelocie pierdzi przy wyższych obrotach jak polonez borewicza, ale jak kiedyś wstawiłem przelot w miejscu kata to 5 minut po wyjeździe z warsztatu byłem z powrotem i przepraszałem się z katalizatorem :–)
Kompletowania c.d. Przyszły nowe tarcze hamulcowe do zacisków z MPSa. oraz śruby do tylnej zwrotnicy. Wrzucam fotkę z numerami może komuś się przyda.
Dopisano 20 lip 2022 16:25:
Do znawców tematu oznaczeń wahaczy.
Do mojej według katalogu MX-6 oznaczenie wahaczy przednich to:
lewy GA6A-34-350A, prawy GA6A-34-300A (tylko w oryginale)
natomiast dostępne w sprzedaży niby do Mx-6 są dobre zamienniki np. Febi ale w oznaczeniach:
lewy GA6B-34-350E, prawy GA6B-34-300E
pytanie czym się różnią zamienniki od oryginału, co oznaczają te inne literki ?
Dopisano 20 lip 2022 16:25:
Do znawców tematu oznaczeń wahaczy.
Do mojej według katalogu MX-6 oznaczenie wahaczy przednich to:
lewy GA6A-34-350A, prawy GA6A-34-300A (tylko w oryginale)
natomiast dostępne w sprzedaży niby do Mx-6 są dobre zamienniki np. Febi ale w oznaczeniach:
lewy GA6B-34-350E, prawy GA6B-34-300E
pytanie czym się różnią zamienniki od oryginału, co oznaczają te inne literki ?
Doszły wszystkie przewody gumowe do układu chłodzenia i tłumik środkowy od..... Kalińskiego
DamianMX6 napisał(a):
pytanie czym się różnią zamienniki od oryginału, co oznaczają te inne literki ?
Może troche późno, ale zawsze coś.
Wedle mojej wiezdy, te literki na końcu oznaczają kolejne rewizje danego elementu. Mógł ulec zmianie proces produkcyjny albo detale, dlatego np przedlift i polift będą miały inne oznaczenia, ale będą wymienne.
Ofc nie ma tak prosto np z elektroniką, albo elementami ściśle ze sobą spasowanymi.
Dostępne są zamienniki wahaczy tylko ostatniej rewizji, bo chyba nie ma sensu produkować wzoru elementu który później fabryka jeszcze kilkukrotnie poprawiała.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Fajnie idziesz z pracami, te rózne oznaczenia to pewnie coś ala unikalny kod towaru który nie może być taki sam ja w ori – tam mi sie wydaje . Jednak coś jest w tych mx-6 co mnie strasznie ciągnie do tego modelu już nawet FS'em bym się zadowolił tylgo gdzieto wszystkotrzymać Twoja to chyba jedna z trzech najładniejszych na forum
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
DamianMX6 napisał(a):Doszły wszystkie przewody gumowe do układu chłodzenia i tłumik środkowy od..... Kalińskiego
Wahacze NTY tył? Jeśli tak to ja się na nich przejechałem dość grubo , tylne poprzeczny jeden był źle wykonany i nie udało się na nim zrobić geometrii a drugi był git . Więc poprzeczne do geometrii wleciały od Febesta .
Dopisano 26 lip 2022, 20:21:
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Płomień napisał(a):DamianMX6 napisał(a):
pytanie czym się różnią zamienniki od oryginału, co oznaczają te inne literki ?
Może troche późno, ale zawsze coś.
Wedle mojej wiezdy, te literki na końcu oznaczają kolejne rewizje danego elementu. Mógł ulec zmianie proces produkcyjny albo detale, dlatego np przedlift i polift będą miały inne oznaczenia, ale będą wymienne.
Dzięki
Netrusss napisał(a):Wahacze NTY tył? Jeśli tak to ja się na nich przejechałem dość grubo , tylne poprzeczny jeden był źle wykonany i nie udało się na nim zrobić geometrii a drugi był git . Więc poprzeczne do geometrii wleciały od Febesta .
Wahacze kupowałem z 6 lat temu i leżakowały, nie pamiętam jakiej firmy ;–) . NTY czy Febest to chyba ta sama półka. Może trafił ci się pechowo jakiś wadliwy i wystarczyło podmienić.
faflak napisał(a):Twoja to chyba jedna z trzech najładniejszych na forum
Dzięki. Wymaga odszczurzenia i kilku napraw po takim postoju ale pomalutku do przodu.
Dopisano 27 lip 2022 10:10:
Belka po malowaniu i komplet śrub przed szkiełkowaniem i ocynkiem.
Panowie. Jak ktoś ma jakiś złom w postaci śrub i nakrętek wszelkiej maści z zawieszenia przedniego oraz tylnego z MX6/626 GE lub mocowania skrzyni biegów itp. to jestem zainteresowany kupnem. Poszukajcie, mogą być skorodowane i "brzydkie" :–). Ważne aby były proste i z całymi gwintami. Pewnie w Xedosie też są takie same jak w MX6 czy 626 GE.
Potrzebuję też min. 2 szt szpilek do piasty MX6/626 GE, takie jak na zdjęciu. Szukam też osłon metalowych do żeliwnych kolektorów wydechowych z MX6/626 GE 2,5V6.
Proszę o informacje na P.W.
Potrzebuję też min. 2 szt szpilek do piasty MX6/626 GE, takie jak na zdjęciu. Szukam też osłon metalowych do żeliwnych kolektorów wydechowych z MX6/626 GE 2,5V6.
Proszę o informacje na P.W.
Niw wiem jak Ty ale ja jaram sie strasznie nwet srubklami w ocynku albo jak trafię w żelaznym jakieś fajowe krok po kroku i efekt będzie powalajacy odnosnie szpilek to popytaj na grupach FB cos znajdzies na bank od xedosa czy 626. Btw oddam nerke za Twojego emiksa jak co
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 269 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Odnowione elementy faktycznie dają radochę. Lubię jak coś nie tylko działa ale i wygląda.
Jeśli nie malowałeś nowych wahaczy polecam przed montażem to zrobić bo kilka kamieni jedna zima i cale rude będą . Dobrym chlorokauczukiem bądź cobra/raptor i bedzie na amen
- Od: 4 lip 2019, 13:51
- Posty: 38 (2/0)
- Skąd: Ełk
- Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLDE
Mazdaspeed 6 2.3T 4x4
VW GOLF MK2 TDI
Netrusss napisał(a):Jeśli nie malowałeś nowych wahaczy polecam przed montażem to zrobić bo kilka kamieni jedna zima i cale rude będą . Dobrym chlorokauczukiem bądź cobra/raptor i bedzie na amen
Tak zrobię
Cała tylna belka jest pomalowana chlorokauczukiem to i pociągnę wahacze, chociaż w zimie to one raczej już nie pojeżdżą ;–).
Kiedyś miałem to szczęście że poznałem Pana Mirosława Mazura, twórcę pierwszej i jak dotąd najbliższej oryginałowi repliki Syreny Sport. Piaskowałem u niego części i miałem okazję porozmawiać na różne tematy oraz widzieć to cudo Syrenkę podczas tworzenia. To on powiedział mi że najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne to podkład do chlorokauczuku i na to chlorokauczuk. Człowiek legenda, wielki pasjonat motoryzacji i wspaniały człowiek. Niestety nie ma go już nami.
https://www.facebook.com/SyrenaSportReplikaMazur
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości