Zawory silnika regulacja,cennik i inne pytania!
1, 2
Dzwoniłem i gościu nie ma takiej informacji, nawet dzwoniłem do sklepów i w specyfikacji tej części nie ma wzmianki że pasują do Mazdy :–(
W dziale Mazda 6 chłopaki piszą że pasują tyle że oni mają zamontowane tam motory 2.0 141KM i nie wiem jaka jest różnica między moim 146KM a tym 141KM
W dziale Mazda 6 chłopaki piszą że pasują tyle że oni mają zamontowane tam motory 2.0 141KM i nie wiem jaka jest różnica między moim 146KM a tym 141KM
Witam,
chciałem zapytać o Wasze doświadczenie apropo luzów zaworowych w silnikach benzynowych Mazdy.
Ostatnio mechanik zmierzył mi takie luzy (przy 126kk przebiegu):
1. S: 0,15; 0,20
W: 0,25; 0,30
2. S: 0,20; 0,20
W: 0,25; 0,25
3. S: 0,25; 0,25
W: 0,30; 0,30
4. S: 0,20; 0,20
W: 0,20; 0,20
Jak widać trochę już są poza normą niektóre odczyty, ale nie wiem czy jeżdżąc tylko na Pb to jest duży problem?
Zastanawiam się też czemu mechanik podał mi luzy z tolerancją 0,05mm. Nie da się zmierzyć dokładniej? Niestety sam tego nie robiłem
A może ktoś ma jakiegoś poleconego mechanika/zakład mechaniczny w Wawie który dobrze mierzy i reguluje luzy?
Z góry dzięki za odpowiedzi
chciałem zapytać o Wasze doświadczenie apropo luzów zaworowych w silnikach benzynowych Mazdy.
Ostatnio mechanik zmierzył mi takie luzy (przy 126kk przebiegu):
1. S: 0,15; 0,20
W: 0,25; 0,30
2. S: 0,20; 0,20
W: 0,25; 0,25
3. S: 0,25; 0,25
W: 0,30; 0,30
4. S: 0,20; 0,20
W: 0,20; 0,20
Jak widać trochę już są poza normą niektóre odczyty, ale nie wiem czy jeżdżąc tylko na Pb to jest duży problem?
Zastanawiam się też czemu mechanik podał mi luzy z tolerancją 0,05mm. Nie da się zmierzyć dokładniej? Niestety sam tego nie robiłem
A może ktoś ma jakiegoś poleconego mechanika/zakład mechaniczny w Wawie który dobrze mierzy i reguluje luzy?
Z góry dzięki za odpowiedzi
- Od: 29 wrz 2013, 00:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5, 2.0 Pb 146KM aut., 2008 po lifcie.
Luzy już pod granicą ,miał lichy szczelinomierz cieżko znalez dobrego mechanika , wiekszosci nie opłaca sie robic takich rzeczy bo to pracochłone i trzeba miec jakąs wiedze,wola wyminic podzespoły z pojdwozia i skasowac podobna sume
Cześć,
Czy wahania obrotów jałowych też mogą mieć swoją przyczynę w rozregulowanych zaworach?
Autko ma przejechane 135 tyś, ok 10 tyś temu zagazowany (ale owe wahania miały raczej miejsce już wcześniej). Problem pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie. Przepustnice czyściłem przed założeniem gazu. Świece praktycznie nowe z górnej półki – montowałem przed gazem.
Pytam w tym temacie, gdyż moi gazownicy zasugerowali mi by sprawdzić właśnie temat zaworów (u nich sprawdzenie 150zł), za ewentualną regulację 800-1200zł – jeśli robię od razu po sprawdzeniu to za sprawdzenie nie liczą).
Na piątek ustawiłem się u Panów z HRS z Buraczanej we Wrocławiu (ponoć dobrzy fachowcy od M) by przyjrzeć się problemowi, ale nie chciałbym jechać zupełnie "na zielono" bo trochę szkoda mi kasy na remonty, których być może wcale nie potrzebuje.
Czy wahania obrotów jałowych też mogą mieć swoją przyczynę w rozregulowanych zaworach?
Autko ma przejechane 135 tyś, ok 10 tyś temu zagazowany (ale owe wahania miały raczej miejsce już wcześniej). Problem pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie. Przepustnice czyściłem przed założeniem gazu. Świece praktycznie nowe z górnej półki – montowałem przed gazem.
Pytam w tym temacie, gdyż moi gazownicy zasugerowali mi by sprawdzić właśnie temat zaworów (u nich sprawdzenie 150zł), za ewentualną regulację 800-1200zł – jeśli robię od razu po sprawdzeniu to za sprawdzenie nie liczą).
Na piątek ustawiłem się u Panów z HRS z Buraczanej we Wrocławiu (ponoć dobrzy fachowcy od M) by przyjrzeć się problemowi, ale nie chciałbym jechać zupełnie "na zielono" bo trochę szkoda mi kasy na remonty, których być może wcale nie potrzebuje.
Reguluję właśnie luzy zaworowe w swojej Mazdzie 5 z silnikiem 2.0 147KM.
Potrzebuję wymienić kilka popychaczy szklankowych.
Gdzie obecnie znajdę jakąś stronę internetową żeby poszukać numery części ?
Czy faktycznie pasują od Forda ?
Potrzebuję wymienić kilka popychaczy szklankowych.
Gdzie obecnie znajdę jakąś stronę internetową żeby poszukać numery części ?
Czy faktycznie pasują od Forda ?
Jestem już po samodzielnej regulacji zaworów. Mazda 5 przedlift, silnik 2.0 benzyna 147KM bez zmiennych faz rozrządu. Jako źródła dodatkowej wiedzy podpinam te wątki z forum które są przydatne również do modelu 5:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=185713
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=206862
Mogę dodać też swoje spostrzeżenia:
– zaślepka dostępu do blokady napinacza rozrządu jest aluminiowa i na klucz gwiazdkowy. W moim przypadku była zapieczona, gwiazdka się wyrobiła i trzeba było odkręcić za pomocą młotka i śrubokrętu do pobijania. Śruba jest do wymiany lub jak u mnie można ją zastąpić uciętą na długość oryginału śrubą ze standardowym gwintem M10
– dostęp do popychaczy szklankowych można uzyskać bez odkręcania kół zębatych na wałkach i bez całkowitego demontażu wałków. Rozrząd pozostaje w całości. Po zblokowaniu dolnego koła napędowego na wale korbowym w odpowiedniej pozycji TDC śrubą M6, odblokowaniu napinacza rozrządu i zblokowaniu cofniętego ślizgacza łańcucha rozrządu śrubą M6 o długości 25-30mm demontujemy klamry mocujące tylko jeden wałek np. ssący który można potem lekko unieść podważając np. śrubokrętem i odsunąć go odsłaniając popychacze. Potem zakładamy ten wałek na miejsce, mocujemy roboczo klamrami i analogicznie zdejmujemy drugi. Warto wcześniej spiąć łańcuszek razem z zębatkami wałków np. opaskami samozaciskowymi żeby uniknąć przeskoczenia łańcuszka na kołach zębatych wałków rozrządu. Przyda się też przyrząd zrobiony z płaskownika z wkręconymi na wylot śrubami do lekkiego obracania wałków w celu uzyskania luzu na łańcuszku pozwalającego unieść wałki z podpór w głowicy. Jest on pokazany w załączonych wyżej wątkach
– luz zaworowy reguluje się poprzez wymianę popychaczy szklankowych (na grubsze lub cieńsze w miejscu styku z trzonkiem zaworu). W załączonych wątkach są numery części MAZDA lub FORD. Cena w ASO Mazda około 105 zł / szt. Cena w ASO Ford około 55 zł / szt. Potwierdzam, że pasują od Forda i takie też użyłem. Przy zamówieniu bazowałem na numerach części do FORD Mondeo 2000-2007 (GE) silnik 2.0 Duratec / Zetec https://ford.7zap.com/en/car/99/6.19112 ... /66051/#11
Popychacze są dostępne o skoku wymiaru co 0.02mm. Nawet jak nie ma na liście któregoś w szeregu to warto zapytać. Wymiary zewnętrzne szklanek to: średnica 30.98mm a wysokość to 27.52mm. Są oznaczone od wewnątrz cyfrą np. 302 to 3.302mm, 362 to 3.362mm, 502 to 3.502mm itd. Zawory ssace mają zazwyczaj grubsze popychacze.
– autem zrobiłem 40 000 km na LPG i nie wiem kiedy wcześniej były regulowane zawory. Luzy wydechowe zmierzone 0.22-0.25mm – więc do regulacji (zalecane 0.27-0.33) natomiast ssące 0.23-0.26mm – wszystkie w normie (zalecane 0.22-0.28) Można więc przyjąć, że przy normalnie ustawionej instalacji LPG nie ma powodu do obaw. Spodziewałem się większego rozjazdu.
Poniżej załączam zrzut z numerami części w katalogu Ford oraz
Zatem do dzieła :–)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=185713
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1&t=206862
Mogę dodać też swoje spostrzeżenia:
– zaślepka dostępu do blokady napinacza rozrządu jest aluminiowa i na klucz gwiazdkowy. W moim przypadku była zapieczona, gwiazdka się wyrobiła i trzeba było odkręcić za pomocą młotka i śrubokrętu do pobijania. Śruba jest do wymiany lub jak u mnie można ją zastąpić uciętą na długość oryginału śrubą ze standardowym gwintem M10
– dostęp do popychaczy szklankowych można uzyskać bez odkręcania kół zębatych na wałkach i bez całkowitego demontażu wałków. Rozrząd pozostaje w całości. Po zblokowaniu dolnego koła napędowego na wale korbowym w odpowiedniej pozycji TDC śrubą M6, odblokowaniu napinacza rozrządu i zblokowaniu cofniętego ślizgacza łańcucha rozrządu śrubą M6 o długości 25-30mm demontujemy klamry mocujące tylko jeden wałek np. ssący który można potem lekko unieść podważając np. śrubokrętem i odsunąć go odsłaniając popychacze. Potem zakładamy ten wałek na miejsce, mocujemy roboczo klamrami i analogicznie zdejmujemy drugi. Warto wcześniej spiąć łańcuszek razem z zębatkami wałków np. opaskami samozaciskowymi żeby uniknąć przeskoczenia łańcuszka na kołach zębatych wałków rozrządu. Przyda się też przyrząd zrobiony z płaskownika z wkręconymi na wylot śrubami do lekkiego obracania wałków w celu uzyskania luzu na łańcuszku pozwalającego unieść wałki z podpór w głowicy. Jest on pokazany w załączonych wyżej wątkach
– luz zaworowy reguluje się poprzez wymianę popychaczy szklankowych (na grubsze lub cieńsze w miejscu styku z trzonkiem zaworu). W załączonych wątkach są numery części MAZDA lub FORD. Cena w ASO Mazda około 105 zł / szt. Cena w ASO Ford około 55 zł / szt. Potwierdzam, że pasują od Forda i takie też użyłem. Przy zamówieniu bazowałem na numerach części do FORD Mondeo 2000-2007 (GE) silnik 2.0 Duratec / Zetec https://ford.7zap.com/en/car/99/6.19112 ... /66051/#11
Popychacze są dostępne o skoku wymiaru co 0.02mm. Nawet jak nie ma na liście któregoś w szeregu to warto zapytać. Wymiary zewnętrzne szklanek to: średnica 30.98mm a wysokość to 27.52mm. Są oznaczone od wewnątrz cyfrą np. 302 to 3.302mm, 362 to 3.362mm, 502 to 3.502mm itd. Zawory ssace mają zazwyczaj grubsze popychacze.
– autem zrobiłem 40 000 km na LPG i nie wiem kiedy wcześniej były regulowane zawory. Luzy wydechowe zmierzone 0.22-0.25mm – więc do regulacji (zalecane 0.27-0.33) natomiast ssące 0.23-0.26mm – wszystkie w normie (zalecane 0.22-0.28) Można więc przyjąć, że przy normalnie ustawionej instalacji LPG nie ma powodu do obaw. Spodziewałem się większego rozjazdu.
Poniżej załączam zrzut z numerami części w katalogu Ford oraz
Zatem do dzieła :–)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Caulif i 0 gości