Części zamienne
1, 2
Witajcie.
Czy mi się wydaje,czy obecnie dostęp do części zamiennych jest bardzo ubogi? Co prawda auto świeże,bo dopiero rok, ale póki co mam problem ze znalezieniem nawet podstawowych rzeczy jak filtry, tarcze,klocki,itp...Oczywiście- przez następne 2 lata filtry będą robione na przeglądach, ale jak zobaczyłem cenę za wymianę klocków (700 zł!!!) to mówię bez przesady – klocki sobie sam wymienię, ale o dziwo nie mogę nigdzie ich znaleźć...
Czy mi się wydaje,czy obecnie dostęp do części zamiennych jest bardzo ubogi? Co prawda auto świeże,bo dopiero rok, ale póki co mam problem ze znalezieniem nawet podstawowych rzeczy jak filtry, tarcze,klocki,itp...Oczywiście- przez następne 2 lata filtry będą robione na przeglądach, ale jak zobaczyłem cenę za wymianę klocków (700 zł!!!) to mówię bez przesady – klocki sobie sam wymienię, ale o dziwo nie mogę nigdzie ich znaleźć...
Na jakiej podstawie stwierdziłeś,że ta część pasuje do M3 BP,skoro na każdej stronie znajduje się jedynie info,że pasują do VAG'ów?
Nawet w katalogu ATE nie ma jeszcze danych dotyczących numerów zamienników. FIltry na stronie Mana widziałem,ale tak samo nie widzę nigdzie filtra powietrza.
Muszę jeszcze sprawdzić czy może tarcze i klocki nie pasują przypadkiem z generacji BM/BN....skoro podają,że tylne tarcze pasują i do BP i do BM/BN....
Nawet w katalogu ATE nie ma jeszcze danych dotyczących numerów zamienników. FIltry na stronie Mana widziałem,ale tak samo nie widzę nigdzie filtra powietrza.
Muszę jeszcze sprawdzić czy może tarcze i klocki nie pasują przypadkiem z generacji BM/BN....skoro podają,że tylne tarcze pasują i do BP i do BM/BN....
- Załączniki
-
Z BM był podobny problem, tzn. jak pierwszy raz zmieniałem klocki i tarcze gdzieś bodajże w 2015, to też był problem z zamiennikami, z czasem sytuacja się poprawiła. A miałem o tyle gorzej, że od razu było wiadomo, że z BL nie będą części pasowały
Jak nie możesz znaleźć przez net to idź do sklepu motoryzacyjnego, tam są jednak dość obstukani w szukaniu.
Jak nie możesz znaleźć przez net to idź do sklepu motoryzacyjnego, tam są jednak dość obstukani w szukaniu.
G0rdon napisał(a):Na jakiej podstawie stwierdziłeś,że ta część pasuje do M3 BP,skoro na każdej stronie znajduje się jedynie info,że pasują do VAG'ów?
Nawet w katalogu ATE nie ma jeszcze danych dotyczących numerów zamienników. FIltry na stronie Mana widziałem,ale tak samo nie widzę nigdzie filtra powietrza.
Muszę jeszcze sprawdzić czy może tarcze i klocki nie pasują przypadkiem z generacji BM/BN....skoro podają,że tylne tarcze pasują i do BP i do BM/BN....
Na podstawie katalogu serwisu hamulcesklep, jesli rzeczywiscie jest to blad na stronie to znajdz numer katalogowy oryginalow – wtedy latwiej szukac zamiennika
Imbeer napisał(a):G0rdon napisał(a):Na jakiej podstawie stwierdziłeś,że ta część pasuje do M3 BP,skoro na każdej stronie znajduje się jedynie info,że pasują do VAG'ów?
Nawet w katalogu ATE nie ma jeszcze danych dotyczących numerów zamienników. FIltry na stronie Mana widziałem,ale tak samo nie widzę nigdzie filtra powietrza.
Muszę jeszcze sprawdzić czy może tarcze i klocki nie pasują przypadkiem z generacji BM/BN....skoro podają,że tylne tarcze pasują i do BP i do BM/BN....
Na podstawie katalogu serwisu hamulcesklep, jesli rzeczywiscie jest to blad na stronie to znajdz numer katalogowy oryginalow – wtedy latwiej szukac zamiennika
No właśnie tutaj czekam na pojawienie się nowej generacji na stronie która nigdy mnie nie zawiodła:
http://www.catcar.info/en/
Do tej pory każda śrubka się zgadzała perfekcyjnie. Póki co jednak katalog kończy się na BM. Do sklepu podskoczę sprawdzić, zobaczę czy może faktycznie będą dysponowali jakimś lepszym źródłem.
A finalnie, jak będzie słabo, zamówię sobie tarczę ATE,zdemontuje starą i zobaczę czy są różnice konstrukcyjne (najwyżej oddam).
Pewnie się dziwicie czemu tak szybko szukam tarcz-ale zanim kupiłem auto,to stało u dilera chyba pół roku pod chmurką i mimo oczyszczenia tarcz i klocków, auto dalej fatalnie hamuje. Póki co dopiero kilkaset km przejechane,ale liczę,że może jeszcze się to dotrze....
Jeśli tarcze zostały oczyszczone/same się oczyściły, to powinny być gładkie, co widać bez zdejmowania koła.
Jeśli klocki zostały oczyszczone, to można to prosto sprawdzić, chociaż trzeba już zdjąć koło i zacisk (albo chociaż odchylić).
Ja bym te dwie rzeczy sprawdził, bo naprawdę dziwne mi się wydaje, żeby nowy samochód po pół roku stania, oczyszczeniu hamulców i przejechaniu paruset kilometrów źle hamował. Może sprawdź, jak wygląda płyn hamulcowy? Ewentualnie przejedź kilkadziesiąt km po mieści z ostrym hamowaniem (i nie żałuj pedału – tylko wcześniej sprawdź sytuację z tyłu ).
Jeśli klocki zostały oczyszczone, to można to prosto sprawdzić, chociaż trzeba już zdjąć koło i zacisk (albo chociaż odchylić).
Ja bym te dwie rzeczy sprawdził, bo naprawdę dziwne mi się wydaje, żeby nowy samochód po pół roku stania, oczyszczeniu hamulców i przejechaniu paruset kilometrów źle hamował. Może sprawdź, jak wygląda płyn hamulcowy? Ewentualnie przejedź kilkadziesiąt km po mieści z ostrym hamowaniem (i nie żałuj pedału – tylko wcześniej sprawdź sytuację z tyłu ).
child napisał(a):Jeśli tarcze zostały oczyszczone/same się oczyściły, to powinny być gładkie, co widać bez zdejmowania koła.
Jeśli klocki zostały oczyszczone, to można to prosto sprawdzić, chociaż trzeba już zdjąć koło i zacisk (albo chociaż odchylić).
Ja bym te dwie rzeczy sprawdził, bo naprawdę dziwne mi się wydaje, żeby nowy samochód po pół roku stania, oczyszczeniu hamulców i przejechaniu paruset kilometrów źle hamował. Może sprawdź, jak wygląda płyn hamulcowy? Ewentualnie przejedź kilkadziesiąt km po mieści z ostrym hamowaniem (i nie żałuj pedału – tylko wcześniej sprawdź sytuację z tyłu ).
Ogółem nabierają już "metalicznego połysku" , lecz siła hamowania wciąż jest słaba. Moją pierwszą reklamacją po nabyciu auto były właśnie bicie na tarczach i kierownicy (dlatego każda tarcza została zdemontowana i oczyszczona wraz z klockami). Bicie ustało całkowicie,lecz druga wada została. Dlatego liczę,że może kolejne kilkaset km pozwoli na dotarcie tarcz i klocków, a w najgorszym razie szykuje się na wymianę tarcz/klocków.
Ok,wiem już że klocki (oryginały) mogę dostać za 400 zł przód/500 zł tył...tarcze widzę,że i na przód i na tył też już niby są, ale klocków to ni cholery nie mogę znaleźć – jakby ktoś gdzieś miał namiar to będę wdzięczny za podrzucenie namiaru. Jak nie to pewnie będę brał oryginały.
Przebieg mały bo dopiero 12 tys, ale problem jest w tym,że auto stało u dilera na parkingu ponad pół roku i tarcze zaczęły korodować,co wpierw powodowało bicie na tarczach przy hamowaniu,a po ich oczyszczeniu przez ASO bicia nie ma,ale siła hamowania pozostawia wiele do życzenia. W ASO już to zgłosiłem,mam wrócić za 1000km jak nie będzie poprawy, ale z góry zakładam,że nie wymienią mi i już powoli szukam zamienników.
MM4zda napisał(a):Mnie biły przy 6k i wymienili tarcze i klocki na nowe mimo, że już wyeksplatowałem do 6k te fabryczne
Wymiana tarcz przy 6k? Musiały być wadiwe, po tym przebiegu to nawet klocki nie powinny być do wymiany. U mnie przy przebiegu 11k klocki maja 8 mm, ale oczywiście dużo zależy od sposobu jazdy (a raczej hamowania).
MM4zda napisał(a):Ktoś wie jakie są tarcze w BP? Chodzi mi o parametry bo jak te fabryczne się zużyją to wymienię na jakieś tuningowe
Tak to wygląda jak na fotkach poniżej. Z przodem trzeba uważać,bo na wielu stronach wedle "wyszukiwarki" pasują tarcze przednie o wysokości 51 mm, a oczywiście nie pasują.....
- Załączniki
-
- Przód
-
- Tył
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości