Czateria... 2021
Teraz teścia renowek ubezpieczlaem 1,2 Pb 350zl gole oc, holowanie na całą Polske +auto zastępcze +180zl w warcie. A jak porównywałem to assistans tak jak piszecie, większość przypadków w razie wypadku i holowanie 100-200km.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Kiedyś tu była dyskusja, że Hyundai jest taki super że ma wg producenta nie zużywać oleju, bo nie podają w instrukcji dopuszczalnego zużycia oleju, a tu się okazuje, że pozew zbiorowy został złożony przeciwko Hyundaiowi właśnie za zużycie oleju 
https://jalopnik.com/hyundai-owners-fil ... 1848797045
https://jalopnik.com/hyundai-owners-fil ... 1848797045
Moim zdaniem problemem jest w tych super rzadkich olejach, wciągają je silniki aż miło, wystarcz zmienić na normalny olej i jestem pewien że zużycie będzie co raz mniejsze. Tak samo było przy Ducato nie wiem jaki był zalany oryginalnie ale zalewany 5w40 smaruje go dobrze i nie ma zużycia co przy oryginalnym wciągał. Tradycyjnie 0,7 z teściem w święta bo jutro wolne 
loockas napisał(a):Będe musiał zacząć sprawdzac olej i być może kupić etui
Ja tam zawsze pół litra w schowku pod nogami w drugim rzędzie siedzeń mam. Tak samo jak linkę do holowania i kable rozruchowe z matą na przednią szybę. Płyn do spryskiwacz zawsze w bagażniku. Pakiet zimowy jest w szufladzie z przodu pod pasażerem ( żel do uszczelek, skrobaczka i odmrażacz na szyby)

Ioniqiem będę się przejmował jak zaczne mu sam olej zmieniać czyli pewnie w przyszłym roku. W tamtym roku sprawdziłem stan oleju przed wyjazdem do Cro i od tej pory chyba nie zaglądałem pod maskę. Nie widze większej potrzeby. Olej i tak jest zmieniany częściej niż interwał kilometrowy przewiduje. Takie czasy... Dla kontrastu regularnie oglądam bagnet w maździe, ale też nic groźnego się nie dzieje. Pozwu nie będzie 
Dziwne że najczęściej takie akcje są w silnikach benzynowych, przy nowych dieslach raczej jest względny spokój albo problemy dotyczą głównie ekologii.
Tylko że chyba się proporcje zmieniły i nowych diesli to jest raczej dużo mniej niż było jeszcze dekadę temu. Nie ma co panikować. Wszystko się psuje i będzie się psuło. Jak się zepsuje, to się naprawi
Pociesza mnie fakt, że z dużym prawdopodobieństwem Ioniq to będzie moje ostatnie spalinowe auto (nie licząc funcara, ale kto to wie...). To chociaż problem oleju odpadnie 
marek napisał(a):Kiedyś tu była dyskusja, że Hyundai jest taki super że ma wg producenta nie zużywać oleju, bo nie podają w instrukcji dopuszczalnego zużycia oleju, a tu się okazuje, że pozew zbiorowy został złożony przeciwko Hyundaiowi właśnie za zużycie oleju
https://jalopnik.com/hyundai-owners-fil ... 1848797045
Nie ma chyba co się czarować – to VW słynie z dużego zużycia. Na szczęście jeszcze swojego etui nie musiałem otwierać.
Zmieniłem opony na letnie i wreszcie spalanie wróciło do normy, a już zaczynałem się martwić. Przez weekend miałem 5,3-6,3 (dziś korki i zła pogoda, ale też duża część 140 km/h), więc znów ok.
loockas napisał(a):Tylko że chyba się proporcje zmieniły i nowych diesli to jest raczej dużo mniej niż było jeszcze dekadę temu.
Tak masz rację ale problem z braniem oleju w silnikach benzynowych w wielu markach był albo jest.
A dieslach dodatkowo dochodzi kwestia ciśnień w komorze spalania.
Olej może i znika, ale jego poziom uzupełniany jest przez ON która przeciśnie się przez pierścienie.
Podobnie działo się z benzynki, ale w mniejszym stopniu niż w samozapłonie i dlatego po konwersji na lpg ludziom nagle auto zaczyna brać olej..
Przecież lpg przepchnięte do układu korbowego nie uzupełni braków oleju i nie zmiesza się z nim jak benzyna..
ja jeszcze się wstrzymuję.
Mam trochę jeżdzenia, więc najwcześniej za jakieś 2 tygodnie pomyślę, a że mam na felgach, to kolejki do "gumiorzy" mnie nie obowiązują
Dopisano 18 kwi 2022 23:34:
W Święta otworzyłem śliwowicę z Łącka kupioną chyba 20lat temu .
strasznie lakierem waliła
Daliśmy radę tylko pół flaszki zrobić..
Olej może i znika, ale jego poziom uzupełniany jest przez ON która przeciśnie się przez pierścienie.
Podobnie działo się z benzynki, ale w mniejszym stopniu niż w samozapłonie i dlatego po konwersji na lpg ludziom nagle auto zaczyna brać olej..
Przecież lpg przepchnięte do układu korbowego nie uzupełni braków oleju i nie zmiesza się z nim jak benzyna..
loockas napisał(a):Umówić by się trzeba na zmianę opon
ja jeszcze się wstrzymuję.
Mam trochę jeżdzenia, więc najwcześniej za jakieś 2 tygodnie pomyślę, a że mam na felgach, to kolejki do "gumiorzy" mnie nie obowiązują

Dopisano 18 kwi 2022 23:34:
W Święta otworzyłem śliwowicę z Łącka kupioną chyba 20lat temu .
strasznie lakierem waliła

Daliśmy radę tylko pół flaszki zrobić..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Neonixos666 napisał(a):w UNIQA, wcześniej wyliczyłem sobie 317zł a konsultantka zaproponowało mi 344 z midi Assistance czyli laweta do 75 KM
Polecam. MIDI w UNIQA jest wypadkowe i awaryjne, więc luzik.
Ostatnio Panda jechała na lawecie z tego asistance jak sie linka gazu urwała. Zamiast mordować się z holowaniem przez pół miasta i 30km w korku dojazdowym, byłem u mechanika po pól godzinie.
Do OC biorę zawsze asisitance, czasem nnw, chociaż też ostatnio zastanawiałem się czy to ma sens (nnw)
NNW biorę tylko jak jest warunkiem dostania assistance czy AC, tak to zawsze z tego rezygnuje
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Wypadla zaslepka technologiczna podstawy………[tiiit] wklejona jest a nie przykrecana.
Na szczescie auto smiga juz……
Jutro reklamacja, jak bedzie pozytywnie rozpatrzona bede rzadal zwrotu kosztow serwisu lawety oraz nowych czesci i oleju…..
Na szczescie auto smiga juz……
Jutro reklamacja, jak bedzie pozytywnie rozpatrzona bede rzadal zwrotu kosztow serwisu lawety oraz nowych czesci i oleju…..
..::Born To Rise Hell::..
W sumie to ona powinna być zgrzewana, wtedy ani się nie odkręci ani nie wypadnie, jak widać klej nie był olejoodporny
.
Eh walczę z tą husqvarną 236, model uważany za jeden z najgorszych na rynku ale jak już się podjąłem to musze ogarnąć. Został partner i FS 36 i już nic nie mam.
Ile kosztuje taki cały zespół oryginalny?

Eh walczę z tą husqvarną 236, model uważany za jeden z najgorszych na rynku ale jak już się podjąłem to musze ogarnąć. Został partner i FS 36 i już nic nie mam.
Ile kosztuje taki cały zespół oryginalny?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości