Prośba o ocenę instalacji LPG do hondy

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez zadra » 7 mar 2022, 20:02

Jesteś chyba mistrzem w pisaniu w taki sposób, żeby nic nie napisać i nie podpowiedzieć bezpośredniego najlepszego rozwiązania, niemniej dziękuję za opis. :P

Rozumiem, że jednak najlepiej na korekty STFT i LTFT to ogarniać licząc na to, że komputer silnika pomoże ogarniając czasy wtrysków.
Aktualnie żadnymi błędami nie pluje a przez te 2 lata tez żadnego błędu nie wygenerował pomijając pierwszy dzień po uruchomieniu.

gt10r5 napisał(a):Może tak być, że na szeregowym będzie np 55 ;) Tyle tylko, że powinien szybciej się zacząć grzać.

Czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej myśli?
Skoro strumień w wymuszonym obiegu przepłynie najpierw przez reduktor a dalej przez nagrzewnicę, to dlaczego temperatura reduktora miałaby być niższa niż obecnie?
Aktualnie są dwa równoległe strumienie płynu; część bezpośrednio do nagrzewnicy, reszta do reduktora z tym, że płyn jest na tyle inteligentną bestia, że wybiera mniejszy sobie opór i tam woli się pchać, zatem jeśli ma do wyboru dłuższą drogę (przez 2 węże po ok 40cm i reduktor), to się tam specjalnie nie garnie – być może idzie tam mniejszy strumień, albo zaburzona jest prędkość przepływu cieczy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 7 mar 2022, 20:35

nie podpowiedzieć bezpośredniego najlepszego rozwiązania

Udać się do gazownika.

albo

Nie mierzysz temp płynu tylko temp reduktora.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 7 mar 2022, 22:48

gt10r5 napisał(a):nie podpowiedzieć bezpośredniego najlepszego rozwiązania

Udać się do gazownika.


A to przepraszam że pytałem.
Myślałem, że własnie rozmawiam ze specjalistą..

gt10r5 napisał(a):Nie mierzysz temp płynu tylko temp reduktora

dokładnie tak jak piszesz.
Nie potrzebuję przecież temp.płynu przed ani za reduktorem, wszak znam jego wyjściową temperaturę – odczyt z termostatu.
Potrzebuję informacji o temperaturze reduktora w którym znajduje się membrana wrażliwa na pracę przy niskich temperaturach; tam również jest gaz który należy zamienić w postać którą jest w stanie przyswoić silnik.

Wiesz, gt10r5...
Sucha ta wymiana zdań..
Miałem nadzieję, że staniesz na wysokości zadania, ale najpierw wypisujesz, że z chęcią pomożesz, bo w dziale lpg wszystkim pomagasz, później wymigujesz się pisząc, że I owszem, ale tylko posiadaczom mazdy a na koniec jako radę po dwu szeroko opiisanych nic nie mówiących postach zalecasz :
gt10r5 napisał(a):Udać się do gazownika


Może ktoś jeszcze coś wniesie do dyskusji?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

PostTen post został usunięty przez gt10r5 7 mar 2022, 23:15.

Postprzez gt10r5 » 7 mar 2022, 23:16

zadra napisał(a):Miałem nadzieję, że staniesz na wysokości zadania, ale najpierw wypisujesz, że z chęcią pomożesz, bo w dziale lpg wszystkim pomagasz, później wymigujesz się


Ponosi Cię zdziebko.
Nigdzie nie napisałem, że będę uczyć fachu. Tym bardziej za dziękuję.

Będziesz miał "bezpośrednie" pytania, to odpowiem.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 8 mar 2022, 16:08

gt10r5 napisał(a):Będziesz miał "bezpośrednie" pytania, to odpowiem

opisałem we wczorajszym poście – raczyłeś już na nie nie odpowoedzieć, ale przypomnę :

" Jakie parametry zatem uznać za ważniejsze –
1). podobne wartości czasu wtrysków dla obu paliw (jednocześnie wysoką wartość poprawek krótko/długoterminowych )
2). Niskie wartości poprawek STFT I LTFT przy różnych czasach wtrysków Pb dla Pb i Lpg "


gt10r5 napisał(a):Nigdzie nie napisałem, że będę uczyć fachu. Tym bardziej za dziękuję

Traktujesz forum jako rozwinięcie możliwości zarobkowych?
To wyjaśnię dlaczego nie udzielasz prostych odpowiedzi na proste pytania..
Generalnie Twój wpis o chęci zarobkowania mówi mi, że być może Twoje podpowiedzi mogą wprowadzać w błąd czytających i szukających pomocy.
Wówczas masz jeszcze większą szansę, że zwróci się ktoś do Ciebie z bezpośrednią prośbą o ODPŁATNĄ POMOC w drobnym problemie z lpg.

Jak nisko jeszcze można upaść ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gt10r5 » 8 mar 2022, 23:18

gt10r5 napisał(a):
No ale do rzeczy: samochód jaki masz, wbrew pozorom łatwy do strojenia nie jest, tym bardziej na stagu ale i to nie jest jakąś wielką przeszkodą jak się wie co robi i robi to w miarę szybko.
Samochód posiada szerokie pasmo, kilka map paliwowych i musisz pamiętać o tym, że najpierw jest jej odczyt/pomiar a później (m.in) z niej masz zadane korekty. No ale masz dwie korekty – krótkie i długie, do tego jest jeszcze korekta od sondy, no i co teraz? Ano najlepiej byś weryfikował wypadkową korektę od długiej i krótkiej w danym zakresie obrotów, obciążenia itd. To Ci trochę uprości temat.
Co do strojenia na czasy wtrysków....
jak się wie co robi i robi to w miarę szybko.

A to nie jest szybka metoda, ba zanim zauważysz i dojdziesz do wniosku co ma być to się to zmieni za dużo razy. Do tego też dochodzi fizyka podania paliwa (lpg), chemia spalania i to wszystko idzie w łeb.
Nie polecam w przypadku tego motoru takiego typu strojenia. Robiłem taki zdalnie, kilka rund było bo się coś rozjeżdżało po czasie. Potem do tego doszedłem. Dlatego mnie osobiście nie dziwi jak niektórym pluje błędy np ubogiej mieszanki a korekty ma w okolicach 0%.
Zasadniczo, jeśli będzie poprawnie wystrojona instalacja to i czasy wtrysków powinny się zgadzać.



Nie rozumiesz, przeczytaj n razy. Nie rozumiesz dalej – łopatą przez internet nie włożę.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 9 mar 2022, 03:52

Już chyba sobie ustaliliśmy, że bez opłaty za poradę nic konkretnego nie napiszesz- nie widzę powodu, zebyś musiał kopiować swoje nic nie wnoszące posty.. <nie>

Poradzę sobie sam.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 18 lip 2022, 21:26

Poradziłem sobie sam.
Auto jeździ, korekty są niskie.
Gazownik nie pomógł – przy jego pomocy owszem, nie było checków, ale do dobrego było daleko.
Ktoś podpowie – złego gazownika miałeś (specjalista z LPG forum zrobiłby zdalnie i w 10min) ale wiadomo, że to nie tak.
Dobre wystrojenie w szerokim zakresie obciążeń i obrotów wymaga czasu i kilometrów.
Poświęciłem zatem odpowiednio dużo czasu, żeby doprowadzić korekty do niskich wartości.

Dodatkowo tak jak przypuszczałem (byłem tu odwodzony od tych przypuszczeń) potwierdziłem, że czujnik temperatury jest(był już dawniej) uszkodzony.
Aktualnie po nocy, albo 24h postoju nad ranem czujnik wskazuje, że temp reduktora wynosi ponad 60stC .
Zajmę się jego wymianą przed jesienią, bo dostęp do reduktora słaby jest i dzień pod autem trzeba spędzić.
Na razie, póki ciepłe lato, ustawiłem sobie wszystko tak, że na gaz auto przechodzi na moje życzenie – w zależności od temperatury po kilkunastu sekundach przy ciepłym motorze albo dłuższej jeździe od zimnego silnika w zasadzie nie wspierając się informacją z czujnika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 18 lip 2022, 21:46

zadra napisał(a):Poradziłem sobie sam.


Brawo Ty, jak widać odpowiednie podejście i konsekwencja daje owoce <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG