Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
No jakoś tam trochę jest tańszy (170zł a 190zł), ale rzeczywiście różnica niewielka. Kiedyś zdaje się była większa, a dodatkowo wielu ludzi z automatu wymienia w ASO biorąc od nich olej z tradycyjną, 50% przebitką
Silniki SkyActiv-G charakteryzują się bardzo dużą niezawodnością, więc nic dziwnego, że przejechawszy 100 tys. km i wymieniając w międzyczasie olej (bo nie każdy to robi) nie masz z silnikiem problemów. Ja do takiego przebiegu też używałem oleju "firmowego" Mazdy i wymieniałem co 20 tys. km, dopiero potem poczytałem i przerzuciłem się na Shella wymienianego co 10 tys. km. Moje powody:
* te silniki mogą mieć tendencję do dodawania paliwa do oleju, co go rozrzedza – Shell 0w20 jest gęstszy niż Supra/Dexelia 0w20
* Shell ma lepsze parametry niż Supra
* badania oleju pokazują, że jego właściwości zaczynają się mocno degradować powyżej 250-300 godzin pracy, co odpowiada (w moim przypadku) 10-14 tys. km przebiegu
* jest tam jednak jakaś różnica w cenie
Te rzeczy wydedukowałem na podstawie niniejszego wątku oraz różnych powiązanych źródeł. Nie pamiętam dokładnie wszystkiego – pewnie były jeszcze inne powody, ale ponieważ nie zamierzam robić doktoratu z olejów, więc zastosowałem sprawdzoną procedurę:
* przeczytałem, co było sensownego do przeczytania
* podjąłem decyzję
* zapomniałem wszystko, bo mnie temat nie fascynuje
Nikt cię do niczego namawiać nie będzie, ale ludzie przychodzą i pytają, co wlewać, więc staramy się im udzielić jak najlepszej odpowiedzi. Powtarzam jeszcze raz – stosując standardowe interwały i olej pewnie spokojnie dojeździsz samochodem do czasu sprzedaży (kiedykolwiek by nie nastąpiła), natomiast pewne rzeczy można zrobić lepiej, więc dlaczego by tego nie wykorzystać?
Tak nawiasem mówiąc – mój inny samochód (Peugeot 5008 1.6 THP) zaczął (na razie powoli) brać olej już przy ok 50 tys. km i to mimo pilnowania jakości oleju oraz interwałów wymiany przynajmniej 2 razy krótszych niż zaleca producent
Silniki SkyActiv-G charakteryzują się bardzo dużą niezawodnością, więc nic dziwnego, że przejechawszy 100 tys. km i wymieniając w międzyczasie olej (bo nie każdy to robi) nie masz z silnikiem problemów. Ja do takiego przebiegu też używałem oleju "firmowego" Mazdy i wymieniałem co 20 tys. km, dopiero potem poczytałem i przerzuciłem się na Shella wymienianego co 10 tys. km. Moje powody:
* te silniki mogą mieć tendencję do dodawania paliwa do oleju, co go rozrzedza – Shell 0w20 jest gęstszy niż Supra/Dexelia 0w20
* Shell ma lepsze parametry niż Supra
* badania oleju pokazują, że jego właściwości zaczynają się mocno degradować powyżej 250-300 godzin pracy, co odpowiada (w moim przypadku) 10-14 tys. km przebiegu
* jest tam jednak jakaś różnica w cenie
Te rzeczy wydedukowałem na podstawie niniejszego wątku oraz różnych powiązanych źródeł. Nie pamiętam dokładnie wszystkiego – pewnie były jeszcze inne powody, ale ponieważ nie zamierzam robić doktoratu z olejów, więc zastosowałem sprawdzoną procedurę:
* przeczytałem, co było sensownego do przeczytania
* podjąłem decyzję
* zapomniałem wszystko, bo mnie temat nie fascynuje
Nikt cię do niczego namawiać nie będzie, ale ludzie przychodzą i pytają, co wlewać, więc staramy się im udzielić jak najlepszej odpowiedzi. Powtarzam jeszcze raz – stosując standardowe interwały i olej pewnie spokojnie dojeździsz samochodem do czasu sprzedaży (kiedykolwiek by nie nastąpiła), natomiast pewne rzeczy można zrobić lepiej, więc dlaczego by tego nie wykorzystać?
Tak nawiasem mówiąc – mój inny samochód (Peugeot 5008 1.6 THP) zaczął (na razie powoli) brać olej już przy ok 50 tys. km i to mimo pilnowania jakości oleju oraz interwałów wymiany przynajmniej 2 razy krótszych niż zaleca producent
Przeczesałem praktycznie cały ten wątek o olejach i w sumie jestem zdecydowany na Shell 0W20. Problem w tym , że nie znalazłem nigdzie informacji co w przypadku gdy auto jest z 2015 r. i ma już przejechane 145tys.km. Poprzedni własciciel jezdził na 5W30. Czy słusznie bedzie teraz zmieniac na 0W20 czy moze już lepiej pozostać przy 5w30 np. Valvoline Synpower FE?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Z góry dzięki za podpowiedź.
- Od: 4 gru 2011, 00:25
- Posty: 8
a4avant napisał(a):Przeczesałem praktycznie cały ten wątek o olejach i w sumie jestem zdecydowany na Shell 0W20. Problem w tym , że nie znalazłem nigdzie informacji co w przypadku gdy auto jest z 2015 r. i ma już przejechane 145tys.km. Poprzedni własciciel jezdził na 5W30. Czy słusznie bedzie teraz zmieniac na 0W20 czy moze już lepiej pozostać przy 5w30 np. Valvoline Synpower FE?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Gdzieś w tym wątku były takie pytania. Przy takim przebiegu nie ma sensu przechodzić na 0w20. Ale decyzja należy tylko do Ciebie
esem napisał(a):a4avant napisał(a):Przeczesałem praktycznie cały ten wątek o olejach i w sumie jestem zdecydowany na Shell 0W20. Problem w tym , że nie znalazłem nigdzie informacji co w przypadku gdy auto jest z 2015 r. i ma już przejechane 145tys.km. Poprzedni własciciel jezdził na 5W30. Czy słusznie bedzie teraz zmieniac na 0W20 czy moze już lepiej pozostać przy 5w30 np. Valvoline Synpower FE?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Gdzieś w tym wątku były takie pytania. Przy takim przebiegu nie ma sensu przechodzić na 0w20. Ale decyzja należy tylko do Ciebie
Tu chyba już nie jest kwestią czy coś ma sens, po prostu człowiek zaczyna wierzyć, że to jest taka prawda objawiona, że wymieniając na 0w20 sprawiały, że silnik będzie tak sprawny jak nigdy dotąd, lepiej czujemy się z tą świadomością, że z naszej strony zachowaliśmy wszelkie kroki, aby auto służyło jak najdłużej..
Brakuje czasami świadomości, że nasz olej 5w30, czy tam jakiś inny który stosujemy jest wystarczający, a czasami nawet lepszy niż lany w serwisach salonu mazdy do aut przyjeżdżających na jego wymianę.
Nie piszę tego, żeby zniechęcać do stosowania 0w20 – każdy niech leje co tam uważa ale czy to 0w20, czy 5w30 to dla tego silnika wielkiej różnicy nie robi, pod warunkiem, że jest zgodny ze specyfikacją sugerowaną przez producenta.
To właśnie można wyczytać z tych poprzednich postów ukrytych gdzieś w tym temacie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Czy ktoś zalał swoją mazdę 3 BM 2.0 120KM 2015r
olejem silnikowm Mazda Supra-X 0W20?
Te oleje są dla wersji z 2015 r czy do tych nowszych ?
Przebieg 70 tys km
olejem silnikowm Mazda Supra-X 0W20?
Te oleje są dla wersji z 2015 r czy do tych nowszych ?
Przebieg 70 tys km
Witam ponownie. Do tej pory po przeanalizowaniu tematu zalewałem Valvoline synpower 5w30, ostatnio zalewałem w skodzie dziewczyny też valvo ale maxlife, który jak deklaruje producent należy wlewać do silników z przebiegiem 100tys+, moja mazda ma przebieg 125kkm czy warto przejść na maxlife czy zostać przy synpower ( 5w30 ) ? Specyfikacje spełniają oby dwa oleje. Co myślicie ?
co prócz przebiegu zmusza Cię do zmiany oleju?
Jeśli silników jest dobrze na tym co ma, to co chcesz uzyskać zmieniając olej na taki, który ma bardziej pasującą pod przebieg reklamę?
Jeśli silników jest dobrze na tym co ma, to co chcesz uzyskać zmieniając olej na taki, który ma bardziej pasującą pod przebieg reklamę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Shell Helix Ultra 0w20 SN został wcześniej zastąpiony przez SN plus, a obecnie SP, ale on jest w ACEA C5, która zastąpiła A1/B1, a manual Mazdy podaje ACEA A3/A5. Z tego, co pamiętam A1 nie mogła być stosowana w każdym silniku.
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
artgeo napisał(a):Shell Helix Ultra 0w20 SN został wcześniej zastąpiony przez SN plus, a obecnie SP, ale on jest w ACEA C5, która zastąpiła A1/B1, a manual Mazdy podaje ACEA A3/A5. Z tego, co pamiętam A1 nie mogła być stosowana w każdym silniku.
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
Też jestem zainteresowany oceną SP , Kritik niestety od dawna nieobecny .
Szkoda że wycofali Shell Helix Ultra 0w20 SN – można było go trafić po 30-35zł za litr.
Ja również dołączam się do prośby o ocenę SP w porównaniu do SN PLUS dla silników SkyActive.
Pozdro dla wszystkich
Ja również dołączam się do prośby o ocenę SP w porównaniu do SN PLUS dla silników SkyActive.
Pozdro dla wszystkich
moja mama bedzie miala go lanego do cx5 jutro ale znajac zycie to sie nie dowiem o zmianie
Dopisano 14 Jan 2022, 13:04:
temperatura zaplonu SN 204, SP 222
gestosc SN 836, SP 836
temperatura plyniecia SN -48, SP -54
lepkosc kinematyczna w 40st SN 43,4, SP 42,1
lepkosc kinematyczna w 100st SN 8.6, SP 8.0
wszystkie parametry zatem SP ma lepsze (w 100 stopnia w nowych silnikach lepsza jest mniejsza lepkosc, w starych luzno spasowanych wyzsza)
Dopisano 14 Jan 2022, 13:04:
robxx napisał(a):artgeo napisał(a):Shell Helix Ultra 0w20 SN został wcześniej zastąpiony przez SN plus, a obecnie SP, ale on jest w ACEA C5, która zastąpiła A1/B1, a manual Mazdy podaje ACEA A3/A5. Z tego, co pamiętam A1 nie mogła być stosowana w każdym silniku.
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
Też jestem zainteresowany oceną SP , Kritik niestety od dawna nieobecny .
temperatura zaplonu SN 204, SP 222
gestosc SN 836, SP 836
temperatura plyniecia SN -48, SP -54
lepkosc kinematyczna w 40st SN 43,4, SP 42,1
lepkosc kinematyczna w 100st SN 8.6, SP 8.0
wszystkie parametry zatem SP ma lepsze (w 100 stopnia w nowych silnikach lepsza jest mniejsza lepkosc, w starych luzno spasowanych wyzsza)
demonpredkosci napisał(a):moja mama bedzie miala go lanego do cx5 jutro ale znajac zycie to sie nie dowiem o zmianie
Dopisano 14 Jan 2022, 13:04:robxx napisał(a):artgeo napisał(a):Shell Helix Ultra 0w20 SN został wcześniej zastąpiony przez SN plus, a obecnie SP, ale on jest w ACEA C5, która zastąpiła A1/B1, a manual Mazdy podaje ACEA A3/A5. Z tego, co pamiętam A1 nie mogła być stosowana w każdym silniku.
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
Też jestem zainteresowany oceną SP , Kritik niestety od dawna nieobecny .
temperatura zaplonu SN 204, SP 222
gestosc SN 836, SP 836
temperatura plyniecia SN -48, SP -54
lepkosc kinematyczna w 40st SN 43,4, SP 42,1
lepkosc kinematyczna w 100st SN 8.6, SP 8.0
wszystkie parametry zatem SP ma lepsze (w 100 stopnia w nowych silnikach lepsza jest mniejsza lepkosc, w starych luzno spasowanych wyzsza)
Czyli parametry ma niższe przy 100 stopniach od mazdowskiego 0W20 , o którym się pisze w tym wątku ,że jest zbyt "rzadki".
Dopisano 15 sty 2022, 08:29:
demonpredkosci napisał(a):moja mama bedzie miala go lanego do cx5 jutro ale znajac zycie to sie nie dowiem o zmianie
Dopisano 14 Jan 2022, 13:04:robxx napisał(a):artgeo napisał(a):Shell Helix Ultra 0w20 SN został wcześniej zastąpiony przez SN plus, a obecnie SP, ale on jest w ACEA C5, która zastąpiła A1/B1, a manual Mazdy podaje ACEA A3/A5. Z tego, co pamiętam A1 nie mogła być stosowana w każdym silniku.
Kritik – zerknąłbyś na ten nowy Shell SP i na tą nową ACEA C5?
Też jestem zainteresowany oceną SP , Kritik niestety od dawna nieobecny .
temperatura zaplonu SN 204, SP 222
gestosc SN 836, SP 836
temperatura plyniecia SN -48, SP -54
lepkosc kinematyczna w 40st SN 43,4, SP 42,1
lepkosc kinematyczna w 100st SN 8.6, SP 8.0
wszystkie parametry zatem SP ma lepsze (w 100 stopnia w nowych silnikach lepsza jest mniejsza lepkosc, w starych luzno spasowanych wyzsza)
Czyli parametry ma niższe przy 100 stopniach od mazdowskiego 0W20 , o którym się pisze w tym wątku ,że jest zbyt "rzadki".
Shell SN Plus tez był A1/B1 więc chyba nic się nie stanie lejąc nowego SP. Tylko tyle, że nowy jest bardziej rzadki. W ogóle trochę kicha z tymi olejami 0w20 się porobiła. Jest jeszcze fajny Total GF5 ale tak jak by w Polsce niedostępny.
https://intercars.pl/produkty/1965542-o ... 0w20-5l-5l – specyfikacja SN Plus
https://intercars.pl/produkty/1965542-o ... 0w20-5l-5l – specyfikacja SN Plus
ellipsis napisał(a):Shell SN Plus tez był A1/B1 więc chyba nic się nie stanie lejąc nowego SP. Tylko tyle, że nowy jest bardziej rzadki. W ogóle trochę kicha z tymi olejami 0w20 się porobiła. Jest jeszcze fajny Total GF5 ale tak jak by w Polsce niedostępny.
https://intercars.pl/produkty/1965542-o ... 0w20-5l-5l – specyfikacja SN Plus
Do tego jeszcze prawie w cenie Amsoil 0W20.
SN Plus jest w Galonoleje.pl . To dobry sklep?
https://galonoleje.pl/0w20/2963026-shell-helix-ultra-sn-plus-0w20-5l-5011987104389.html
robxx napisał(a):ellipsis napisał(a):Shell SN Plus tez był A1/B1 więc chyba nic się nie stanie lejąc nowego SP. Tylko tyle, że nowy jest bardziej rzadki. W ogóle trochę kicha z tymi olejami 0w20 się porobiła. Jest jeszcze fajny Total GF5 ale tak jak by w Polsce niedostępny.
https://intercars.pl/produkty/1965542-o ... 0w20-5l-5l – specyfikacja SN Plus
Do tego jeszcze prawie w cenie Amsoil 0W20.
SN Plus jest w Galonoleje.pl . To dobry sklep?
https://galonoleje.pl/0w20/2963026-shell-helix-ultra-sn-plus-0w20-5l-5011987104389.html
Te prawie to jakies 80zł różnicy na 5 litrach.
Galon odrzuciłbym z tego powodu, ze pod jedna oferta przedstawiaja dwa oleje (mimo ze maja pelno pozytywnych opinii). Na allegro dziala tez oficjalny przedstawiciel shella
No właśnie zastanawia mnie, że SN też był A1 i nikt tego nie zauważył. Ja i w BM i w BN mam jak byk: A3/A5. Dlatego leję 5W30.
W opisie A1 stoi tak: ... o niskim współczynniku tarcia i lepkości 2,6 mPa *s przy wysokiej temperaturze / wysokiej szybkości ścinania dla xW/20 i 2,9 do 3,5 mPa*s dla wszystkich innych klas lepkości. Oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach.
Czy komuś udało się znaleźć 0W20 w ACEA A5? Ustawienie takiej lepkości automatycznie pozostawia tylko A1. Ale ciekawostka: kilka olejów jest A1/A5
ellipsis napisał(a):Shell SN Plus tez był A1/B1 więc chyba nic się nie stanie lejąc nowego SP
W opisie A1 stoi tak: ... o niskim współczynniku tarcia i lepkości 2,6 mPa *s przy wysokiej temperaturze / wysokiej szybkości ścinania dla xW/20 i 2,9 do 3,5 mPa*s dla wszystkich innych klas lepkości. Oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach.
Czy komuś udało się znaleźć 0W20 w ACEA A5? Ustawienie takiej lepkości automatycznie pozostawia tylko A1. Ale ciekawostka: kilka olejów jest A1/A5
robxx napisał(a):
Czyli parametry ma niższe przy 100 stopniach od mazdowskiego 0W20 , o którym się pisze w tym wątku ,że jest zbyt "rzadki".
przy 100 stopaniach w nowoczesnych silnikach im mniejsza lepskosc tym lepiej więc nie zgodze sie
Dopisano 17 Jan 2022, 11:28:
robxx napisał(a):
Czyli parametry ma niższe przy 100 stopniach od mazdowskiego 0W20 , o którym się pisze w tym wątku ,że jest zbyt "rzadki".
przy 100 stopaniach w nowoczesnych silnikach im mniejsza lepskosc tym lepiej więc nie zgodze sie
demonpredkosci napisał(a):robxx napisał(a):
Czyli parametry ma niższe przy 100 stopniach od mazdowskiego 0W20 , o którym się pisze w tym wątku ,że jest zbyt "rzadki".
przy 100 stopaniach w nowoczesnych silnikach im mniejsza lepskosc tym lepiej więc nie zgodze sie
Dopisano 17 Jan 2022, 11:28:
Nie upieram się , bo moja wiedza w tym temacie jest żadna, ale Twoja opinia jest sprzeczna z konkluzją całej dyskusji w tym wątku. Wynika z niej ,że przy specyfice naszych silników rozrzedzających olej paliwem, używając olejów o najniższych parametrach lepkości, możemy mieć de facto 0W16 , co latem przy ostrzejszej jeździe może być dla silnika problemem.
ale czym tu ostro jezdzic. to nie sa wyscigowki
jak zmieniasz jak ja co 8 tys km to problem paliwa w oleju jest pomijalny
jak zmieniasz jak ja co 8 tys km to problem paliwa w oleju jest pomijalny
Panowie,
Dołączyłem jakiś czas temu do rodziny Skyactive:)
Mazda 6, przebieg 118000. Skyactive 2.0 165 km (2014) automat.
Niemalże od początku na 5w30.
Przeczytałem wątki i już wiem ze nie ma co wracać na 0w20.
Zakręcony właściciel nie pamięta marki oleju jaki wlewali mu serwisie.
Kto mi na szybki powie (odpadłem na 20 str. tego wątku i się poddałem) jaki 5w30 do takiej szósteczki wlać? Mobil, Elf, Motul?
Dołączyłem jakiś czas temu do rodziny Skyactive:)
Mazda 6, przebieg 118000. Skyactive 2.0 165 km (2014) automat.
Niemalże od początku na 5w30.
Przeczytałem wątki i już wiem ze nie ma co wracać na 0w20.
Zakręcony właściciel nie pamięta marki oleju jaki wlewali mu serwisie.
Kto mi na szybki powie (odpadłem na 20 str. tego wątku i się poddałem) jaki 5w30 do takiej szósteczki wlać? Mobil, Elf, Motul?
- Od: 19 sty 2022, 23:19
- Posty: 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości