Mazda3 BK Z6 '08 Ice Blue
Witam.
Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BK Z6.
Po przesiadce z Mazdy 323 1.6 BJ z , której byłem bardzo zadowolony postanowiłem nadal kontynuować przygodę z Mazdą. Poszukiwanie odpowiedniego egzemplarza trwały kilka miesięcy i finalnie wybór padł na model BK. Samochód sprowadzony z Niemiec, serwisowany tam przez jedynego właściciela z dobrym wyposażeniem i stanem technicznym szczególnie podwozia. Po sprawdzeniu decyzja zapadła o zakupie
Najbliższe plany są związane głównie z konserwacją nadwozia i zmianami stylistycznymi wewnątrz.
Dane techniczne:
Mazda 3 Hatchback
Model: Active Sport
Rok produkcji: 2008
Silnik: 1.6 Z6 105KM
Kolor: Niebieski – ICE BLUE 33Y
Przebieg przy zakupie: 153 000 km
Wyposażenie:
– Xenon + spryskiwacze
– LED-lampy tylne
– Automatyczna regulacja swiateł
– Podgrzewane siedzenia
– Halogeny
– 4x Elektryczne szyby
– Automatyczna klimatyzacja
– 6 poduszek
– Komputer pokładowy
– ISOFIX mocowanie fotelików dziecięcych
– Radio CD
– Kierownica wielofunkcyjna
– ABS, DCS
– 16 calowe felgi
– domykanie i otwieranie szyb z kluczyka
Zrobione do tej pory:
– wymiana oleju silnikowego
– wymiana filtrów
– wymiana oświetlenia podsufitki, bagażnika i tablicy rejestracyjnej na ledowe
– oczyszczenie i zabezpieczenie śrub, na których występował rdzawy nalot pod maską
Planowane modyfikacje:
– konserwacja podwozia
– wymiana oleju w skrzyni biegów ZROBIONE
– dorobienie drugiego kluczyka ZROBIONE
– moduł świateł DRL w światłach długich ZROBIONE
– końcówka wydechu ZROBIONE
– malowanie zacisków
– licznik z wersji 2.0 lub MPS
– podświetlenie nóg – przód
Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BK Z6.
Po przesiadce z Mazdy 323 1.6 BJ z , której byłem bardzo zadowolony postanowiłem nadal kontynuować przygodę z Mazdą. Poszukiwanie odpowiedniego egzemplarza trwały kilka miesięcy i finalnie wybór padł na model BK. Samochód sprowadzony z Niemiec, serwisowany tam przez jedynego właściciela z dobrym wyposażeniem i stanem technicznym szczególnie podwozia. Po sprawdzeniu decyzja zapadła o zakupie
Najbliższe plany są związane głównie z konserwacją nadwozia i zmianami stylistycznymi wewnątrz.
Dane techniczne:
Mazda 3 Hatchback
Model: Active Sport
Rok produkcji: 2008
Silnik: 1.6 Z6 105KM
Kolor: Niebieski – ICE BLUE 33Y
Przebieg przy zakupie: 153 000 km
Wyposażenie:
– Xenon + spryskiwacze
– LED-lampy tylne
– Automatyczna regulacja swiateł
– Podgrzewane siedzenia
– Halogeny
– 4x Elektryczne szyby
– Automatyczna klimatyzacja
– 6 poduszek
– Komputer pokładowy
– ISOFIX mocowanie fotelików dziecięcych
– Radio CD
– Kierownica wielofunkcyjna
– ABS, DCS
– 16 calowe felgi
– domykanie i otwieranie szyb z kluczyka
Zrobione do tej pory:
– wymiana oleju silnikowego
– wymiana filtrów
– wymiana oświetlenia podsufitki, bagażnika i tablicy rejestracyjnej na ledowe
– oczyszczenie i zabezpieczenie śrub, na których występował rdzawy nalot pod maską
Planowane modyfikacje:
– konserwacja podwozia
– wymiana oleju w skrzyni biegów ZROBIONE
– dorobienie drugiego kluczyka ZROBIONE
– moduł świateł DRL w światłach długich ZROBIONE
– końcówka wydechu ZROBIONE
– malowanie zacisków
– licznik z wersji 2.0 lub MPS
– podświetlenie nóg – przód
Ostatnio edytowano 3 lis 2021, 18:53 przez PitrekT, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Furka spoko, szkoda, że 1.6. Poszukaj sobie info o modzie z dolotem z mazdy 2. Podobno coś tam to daje.
Co do reszry modów to forum jest kopalnią wiedzy i na pewno znajdziesz sobie coś, co Ci poprawi obcowanie z samochodem. Od siebie polecam grzanie pupy i oświetlenie led bagażnika listwą ledową zamontowaną pod półką – z takich prostych rzeczy.
Z bardziej wymagających to wygłuszenie choćby drzwi i nadkoli przód – dużo poprawia komfort podróżowania.
Co do reszry modów to forum jest kopalnią wiedzy i na pewno znajdziesz sobie coś, co Ci poprawi obcowanie z samochodem. Od siebie polecam grzanie pupy i oświetlenie led bagażnika listwą ledową zamontowaną pod półką – z takich prostych rzeczy.
Z bardziej wymagających to wygłuszenie choćby drzwi i nadkoli przód – dużo poprawia komfort podróżowania.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Dzięki za komentarz
Zdaje sobie sprawę ,że z 1.6 za dużo "wykrzesać" się nie da (oczywiście w rozsądnych pieniądzach) dlatego nie planuję iść z modyfikacjami w tym obszarze a raczej skupić się głównie na wnętrzu jak i zewnętrzu.
Mam kilka pomysłów np: licznik z 2.0, mgłowe spryskiwacze itd i na pewno sukcesywnie będą realizowane.
Co do podgrzewania foteli to już jest i muszę przyznać komfortowa rzecz a oświetlenie bagażnika na razie tylko LED w lampce ale panele diodowe już czekają na montaż
Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Castrol 75W90:
i po wymianie zauważalna poprawa pracy lewarka zmiany biegów. Stary olej prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany gdyż był bardzo czarny.
Zdaje sobie sprawę ,że z 1.6 za dużo "wykrzesać" się nie da (oczywiście w rozsądnych pieniądzach) dlatego nie planuję iść z modyfikacjami w tym obszarze a raczej skupić się głównie na wnętrzu jak i zewnętrzu.
Mam kilka pomysłów np: licznik z 2.0, mgłowe spryskiwacze itd i na pewno sukcesywnie będą realizowane.
Co do podgrzewania foteli to już jest i muszę przyznać komfortowa rzecz a oświetlenie bagażnika na razie tylko LED w lampce ale panele diodowe już czekają na montaż
Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Castrol 75W90:
i po wymianie zauważalna poprawa pracy lewarka zmiany biegów. Stary olej prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany gdyż był bardzo czarny.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Faktycznie, teraz zauważyłem, że już masz podgrzewane siedzenia. No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a):No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi
Mod taki raczej mało prawdopodobny ale kto wie
Zamontowona końcówka wydechu. Po rozpakowaniu przesyłki przeraźiłem się jej wielkością (średnica 90mm) ale po zamontowaniu dosyć fajnie prezentuje się.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
PitrekT napisał(a):ezg_siwy napisał(a):No cóż, to z ciekawszych rzeczy tablet w miejscu navi
Mod taki raczej mało prawdopodobny ale kto wie
Dlaczego?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Pod warunkiem, że kupisz coś dedykowanego nie jakiś szajs z ali, niestety taka stacja nie kosztuje 500zł, a tysiak + ale tu jest pewność, że wszystko będzie działać i ma się gwarancję
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Kumam. Mnie się podoba w tym głównie to, że ekran jest na wysokości oczu, jak w nowych autach, a nie gdzieś nisko. IMHO to totalnie dyskwalifikuje te wszystkie stacje multimedialne – mapa dużo poniżej widoku na drogę, ale wiadomo, że każdy ma swoje preferencje.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Duża wysokość umiejscowienia ekranu to zdecydowanie duża zaleta navi/tabletu w oryginalnym miejscu w porównianiu z nawigacją w stacji multimedialnej. Aczkolwiek to dla mnie mnie nie byłby aż tak duży problem. I tak używam nawigacji w telefonie i takie rozwiązanie wg mnie jest najlepszą opcją.
Dopisano 11 wrz 2021, 11:30:
Wpadło kilka dodatków:
– ozdobna uszczelka w kolorze czerwony do paneli drzwiowych
– obudowa rygla zamka
– obudowa mocowania zawiasu drzwi
– pokrywka amortyzatorów
Dopisano 11 wrz 2021, 11:30:
Wpadło kilka dodatków:
– ozdobna uszczelka w kolorze czerwony do paneli drzwiowych
– obudowa rygla zamka
– obudowa mocowania zawiasu drzwi
– pokrywka amortyzatorów
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Poszukiwałem modułu świateł dziennych, który by spełniał dwa warunki:
– zapewnić śwatła dzienne jako światła długie ze zmniejszoną mocą
– jak najmniejsza ingerencja w instalację
Poniższe wymagania spełnij poniższy moduł:
Światła zapalają sie po uruchomieniu silnika gdy napięcie w instalacji zwiększy się do 13.4V.
Po właczeniu świateł mijana automatycznie gasną.
Fabrycznie ustwiene jest na 30% mocy świateł drogowych ale także jest możliwość jej zmniejszenia jak i zwiększenia.
Instalacja nie jest skomplikowana zważywszy na tylko trzy przewody, które trzeba podłączyć pod bezpieczniki w skrzynce nad nogami:
– zapewnić śwatła dzienne jako światła długie ze zmniejszoną mocą
– jak najmniejsza ingerencja w instalację
Poniższe wymagania spełnij poniższy moduł:
Światła zapalają sie po uruchomieniu silnika gdy napięcie w instalacji zwiększy się do 13.4V.
Po właczeniu świateł mijana automatycznie gasną.
Fabrycznie ustwiene jest na 30% mocy świateł drogowych ale także jest możliwość jej zmniejszenia jak i zwiększenia.
Instalacja nie jest skomplikowana zważywszy na tylko trzy przewody, które trzeba podłączyć pod bezpieczniki w skrzynce nad nogami:
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
PitrekT napisał(a):Dzięki za komentarz
Zdaje sobie sprawę ,że z 1.6 za dużo "wykrzesać" się nie da (oczywiście w rozsądnych pieniądzach) dlatego nie planuję iść z modyfikacjami w tym obszarze a raczej skupić się głównie na wnętrzu jak i zewnętrzu.
Mam kilka pomysłów np: licznik z 2.0, mgłowe spryskiwacze itd i na pewno sukcesywnie będą realizowane.
Co do podgrzewania foteli to już jest i muszę przyznać komfortowa rzecz a oświetlenie bagażnika na razie tylko LED w lampce ale panele diodowe już czekają na montaż
Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni biegów na Castrol 75W90:
i po wymianie zauważalna poprawa pracy lewarka zmiany biegów. Stary olej prawdopodobnie nie był nigdy wymieniany gdyż był bardzo czarny.
Z całym szacunkiem, 1.6 też daje rade, do miasta jak najbardziej Mam 1.6 z początku produkcji, auto jeździ po mieście i po torze i jak na jedno z pierwszych samochodów nie powiem złego słowa Co do moda z dolotem z Mazdy 2 – mam w swoim wątku jak to zrobić i z czego – od razu powiem że nie musi być to dolot z Mazdy 2
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Również wiem ,że daje radę nie tylko po mieście ale takżę poza nim Podobny silnik miałem w BJ-ce i zakup Mazdy 3 1.6 to w pełni świadomy wybór. Przydała by się zdecydowanie z tym silnkiem 6-biegowa skrzynia, która by poprawiła kulturę jazdy z większymi prędkościami.
Chmielu wspominał również o dolocie z Mazdy 2 i zainteresuję tym tematem bardziej.
Jaką odczuwalną zmianę odczułeś po zmianie kolektora?
Chmielu wspominał również o dolocie z Mazdy 2 i zainteresuję tym tematem bardziej.
Jaką odczuwalną zmianę odczułeś po zmianie kolektora?
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Nie zmieniasz kolektora, ale rurę dolotową na krótszą i ciągniesz z innego miejsca w końcu zimne powietrze. Odczucia tak jak pisałem w swoim wątku – od dolnego zakresu obrotów lepiej ciągnie, ale prędkość maksymalna zmalała (akurat to mnie nie interesuje za bardzo bo nie jeżdżę z takimi prędkościami )
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Zagdza się. Wymiana dotyczy tylko rury a nie kolektora
Z tego co widzę w Maździe w pasie przednim jest fabryczny wlot powietrza i przygotowanie do mocowania rury. Natomiast w Mazda 3 nie ma podobnego rozwiązania i nie można jej podłączyć "plug & play".
Patrząc na Twoje zdjęcia z pierwszej strony wątku, użyta została taśma na końcówce rury ale zabardzo nie jest widoczne przymocowania jej do pasa przedniego.
Jak rozwiązałeś sposób przymocowania rury?
Z tego co widzę w Maździe w pasie przednim jest fabryczny wlot powietrza i przygotowanie do mocowania rury. Natomiast w Mazda 3 nie ma podobnego rozwiązania i nie można jej podłączyć "plug & play".
Patrząc na Twoje zdjęcia z pierwszej strony wątku, użyta została taśma na końcówce rury ale zabardzo nie jest widoczne przymocowania jej do pasa przedniego.
Jak rozwiązałeś sposób przymocowania rury?
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
W "trójce" jest wyjście w pasie przednim ale nie ma jak zaczepić tej rury. Ja dorobiłem brakujący kawałek za pomocą kawałka plastiku odpowiednio dociętego i na trytytki. Docelowo, chciałbym sobie dodrukować ten brakujący kawałek, ale skoro jeździ i działa to po co zmieniać Też fajną opcją jest danie tam dolotu z jakiejś rury giętkiej silikonowej – każdy robi jak mu wygodniej
- Od: 20 paź 2016, 23:42
- Posty: 206
- Skąd: Polska
- Auto: 2003 Mazda3 BK 1.6 Z6 Sunlight Silver
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości