Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
9000 NFC owszem https://produkty.total.com.pl/pl/produc ... -NFC-5W-30
ale już INEO ECS to już C2 https://produkty.total.com.pl/pl/produc ... -ECS-5W-30
więc nie nadaję się chyba, że jakieś inne jeszcze oleje miały być.
ale już INEO ECS to już C2 https://produkty.total.com.pl/pl/produc ... -ECS-5W-30
więc nie nadaję się chyba, że jakieś inne jeszcze oleje miały być.
Witam. Jestem nowy. Kupiłem Mazdę 3 2016 rok, 2.0 120km. Samochód z przebiegiem 130 000 km. W tym momencie jest zalany olejem 5w30. Czy mogę wymienić na 0w20??? Jestem laikiem samochodowym. A jeśli mogę to jaki polecacie?? Rocznie robię okolo 20 000 km, 30 km do pracy drogą wojewódzką. W poprzednich samochodach olej wymienialem dwa razu w roku. Dziękuję
Huba269 napisał(a):Witam. Jestem nowy. Kupiłem Mazdę 3 2016 rok, 2.0 120km. Samochód z przebiegiem 130 000 km. W tym momencie jest zalany olejem 5w30. Czy mogę wymienić na 0w20??? Jestem laikiem samochodowym. A jeśli mogę to jaki polecacie?? Rocznie robię okolo 20 000 km, 30 km do pracy drogą wojewódzką. W poprzednich samochodach olej wymienialem dwa razu w roku. Dziękuję
Możesz, tylko po co?
Na paliwie nie zaoszczędzisz tyle aby pokryć różnicę kosztów oleju. Jakieś skandynawskie mrozy też się nie zapowiadają.
Jedynie przysłużysz się ekologi i marketingowi.
esem napisał(a):Na paliwie nie zaoszczędzisz tyle aby pokryć różnicę kosztów oleju.
To bardzo ciekawa teoria – sprawdźmy, jak się ma do rzeczywistości
Załóżmy najmniejszą zauważalną różnicę w spalaniu, czyli 0.1l/100km.
Wymiana oleju 2 razy w roku, przebieg 20 tys. km, czyli wymiania co 10 tys. km – w tym czasie przejeżdżamy 100 odcinków po 100km.
Zakładam cenę paliwa 5.79zł (w moim rejonie taka się utrzymuje od długiego czasu).
Między tankowaniami zaoszczędzamy 100odcinków x 0.1l x 5.79zł = 57.90zł
A teraz różnica w cenie oleju – biorę tego samego sprzedawcę z Allegro, autoryzowanego dystrybutora (przykładowy olej Shell):
https://allegro.pl/oferta/olej-shell-he ... 8512796860 – 0w20 – 174.35zl
https://allegro.pl/oferta/olej-shell-he ... 8636815625 – 5w30 – 142.25zł
Różnica: 174.35zł – 142.25zł = 32.10zł
Jako absolwent studiów inżyniersko-magisterskich, uczący się matematyki w różnych postaciach od pierwszej klasy podstawówki do trzeciego roku studiów autorytatywnie stwierdzam, iż
57.90zł > 32.10zł
A zatem moim zdaniem można sformułować stwierdzenie: jeśli "wyższy" olej zapewnia jakąkolwiek zauważalną oszczędność w spalaniu, to więcej zaoszczędzisz na cenie paliwa, niż stracisz na cenie oleju
Zestawiłeś oleje jak chciałeś Nawet olej 5w30 wstawiłeś nie spełniający wymagań mazdy Jakbyś wstawił cenę oleju Elf (
- Kod: Zaznacz cały
Ostatecznie nabyłem drogą kupna Elf Evolution 900 SXR 5w30: 5l za 112PLN.
esem napisał(a):Zestawiłeś oleje jak chciałeś Nawet olej 5w30 wstawiłeś nie spełniający wymagań mazdy Jakbyś wstawił cenę oleju Elf () to by Ci "rura zmiękła".
- Kod: Zaznacz cały
Ostatecznie nabyłem drogą kupna Elf Evolution 900 SXR 5w30: 5l za 112PLN.
Nie "zestawiłem jakie chciałem", tylko nie zauważyłem, że to nie ten olej po wpisaniu w wyszukiwarce "shell 5w30". Masz rację, biorąc odpowiedniego Shella: https://allegro.pl/oferta/shell-helix-u ... 0999943890 wychodzi różnica w cenie 174.35 – 115 = 59.65, a więc więcej niż wyliczyłem. Czyli przyjmując najmniejszą zauważalną różnicę w spalaniu wychodzimy tym razem na zero, co ponownie przeczy twojemu twierdzeniu, że "nie zarobisz nawet na olej"
Dopisano 2 wrz 2021, 18:55:
Huba269 napisał(a):Czyli lepiej 0w20 czy pozostac przy 5w30???
Czytam czytam i mam mętlik w glowie. Co lepsze?
I nie chodzi mi o oszczędności, tylko co lepsze dla silnika
Ciesz się, że nie czytasz specjalistego forum o olejach – wtedy byś nie miał mętliku w głowie, tylko sieczkę
Odpowiadając na twoje pytanie najprościej jak można (i zaraz pewnie i tak ktoś się ze mną nie zgodzi): jak nie piłujesz silnika często i długo na wysokich obrotach (pod czerwone pole), to 0w20. A jak piłujesz, to 5w30.
Przy czym oleje w danej klasie mocno się różnią, więc konkretnie to polecam takie (niekoniecznie od tych sprzedawców):
0w20 – https://allegro.pl/oferta/shell-helix-u ... 9173155841
5w30 – https://allegro.pl/oferta/shell-helix-u ... 0999943890
Ale zalecane są obydwa oleje. Jak masz świeżo zalany 5W30 to zrób przynajmniej 2-4 tysiące kilometrów. Przynajmniej przepłuczesz sobie silnik. Wtedy zmiana będzie miała większy sens. Jeśli już więcej niż 10 kkm to zmieniaj i się nie zastanawiaj. Gorzej nie będzie, silnik na tym raczej nie ucierpi a Ty być może subiektywnie odczujesz poprawę i będziesz zadowolony .
esem napisał(a):Zestawiłeś oleje jak chciałeś Nawet olej 5w30 wstawiłeś nie spełniający wymagań mazdy Jakbyś wstawił cenę oleju Elfto by Ci "rura zmiękła".
- Kod: Zaznacz cały
Ostatecznie nabyłem drogą kupna Elf Evolution 900 SXR 5w30: 5l za 112PLN.
Ja, emeryt, robię ok. 5kkm rocznie – w tym roku będzie to 4,5kkm
Czyli spokojnie "zarobię" jeszcze na filtr oleju
OrioNxXx napisał(a):Jeśli już 5w30 to które konkretnie są naprawdę godne polecenia?
Szukaj w tym wątku a znajdziesz. I te polecane i te których należy unikać.
Ktoś się napracował (@kritik) i należy jego dzieło uszanować
Ostatnio oddałem auto (niedawno kupione) na serwis, m.in. robiłem wymianę oleju. Po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem, że zaleję Shell 0W20. Tak też powiedziałem panu w serwisie. On nic więcej nie dopytywał więc założyłem optymistycznie, że wszystko jest jasne
Problem w tym, że wg. strony Shell'a dla Mazdy 3 pasują trzy oleje 0W20. Żeby było jeszcze fajniej to wszystkie zaczynają się od "Shell Helix Ultra"... Brawo marketingowcy Shell'a, nie dało się już wymyślić czegoś bardziej kreatywnego?
Są to:
– Helix Ultra Professional AV-L 0W-20
– Helix Ultra SN PLUS 0W-20
– Helix Ultra ECT C5 0W-20
Efekt jest taki, że chciałem Helix Ultra SN PLUS 0W-20 (czyli jak rozumiem ten polecany tutaj), a dostałem Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 Wina pewnie moja, trzeba było być bardziej precyzyjnym. Chociaż wydaje mi się, że w serwisie powinni też dopytać, który konkretnie. Pomijam już, że zapłaciłem za ten AV-L jak za zboże, bo wyszło coś 55 zł/l (sam olej, bez robocizny ofc) No ale nauka kosztuje, na przyszłość będę wiedział, żeby zawsze jechać ze swoimi częściami.
Piszę o tym, bo może uchroni to kogoś przed podobnym błędem Swoją drogą warto by podawać pełną nazwę/oznaczenie danego oleju, bo tu w temacie przewija się w większości tylko "Shell 0W20", a to nie identyfikuje jednoznacznie To nie żadna krytyka oczywiście, tylko taka uwaga od laika.
Teraz pytanie do znawców. Jak bardzo ten AV-L różni się od SN PLUS?
https://shell-livedocs.com/data/publish ... 41e321.pdf
https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... 5096fb.pdf
AV-L jest opisany, że niby do audi / volkswagen / porsche więc czy spełnia w ogóle normy do Mazdy 3 (bo jeśli nie to już w ogóle wtopa, że tak leją na pałę w serwisie). Ma niby normę API SN z tego co widzę. Ma też ACEA C5. W instrukcji jest "API SL/SM/SN lub ACEA A3/A5" więc jak to rozumieć? Jeśli jest API SN to już nie ma znaczenia to, że jest też ACEA C5 zamiast A3/A5?
Z drugiej strony lepkości dla tego AV-L są sporo niższe (wg. tych danych co wrzuciłem wyżej). Biorąc pod uwagę to co było wcześniej poruszane odnośnie rozcieńczania paliwem, czy to nie będzie problem? Czy kolega Kritik dysponuje też danymi z lab dla tego AV-L i byłby w stanie zrobić jakieś porównanie? Albo w ogóle dla tych trzech 0W20 od Shell'a to już w ogóle byłoby ekstra
Czyli reasumując, czy ten AV-L będzie ok i mogę na nim bez obaw jeździć do następnej wymiany?
Problem w tym, że wg. strony Shell'a dla Mazdy 3 pasują trzy oleje 0W20. Żeby było jeszcze fajniej to wszystkie zaczynają się od "Shell Helix Ultra"... Brawo marketingowcy Shell'a, nie dało się już wymyślić czegoś bardziej kreatywnego?
Są to:
– Helix Ultra Professional AV-L 0W-20
– Helix Ultra SN PLUS 0W-20
– Helix Ultra ECT C5 0W-20
Efekt jest taki, że chciałem Helix Ultra SN PLUS 0W-20 (czyli jak rozumiem ten polecany tutaj), a dostałem Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 Wina pewnie moja, trzeba było być bardziej precyzyjnym. Chociaż wydaje mi się, że w serwisie powinni też dopytać, który konkretnie. Pomijam już, że zapłaciłem za ten AV-L jak za zboże, bo wyszło coś 55 zł/l (sam olej, bez robocizny ofc) No ale nauka kosztuje, na przyszłość będę wiedział, żeby zawsze jechać ze swoimi częściami.
Piszę o tym, bo może uchroni to kogoś przed podobnym błędem Swoją drogą warto by podawać pełną nazwę/oznaczenie danego oleju, bo tu w temacie przewija się w większości tylko "Shell 0W20", a to nie identyfikuje jednoznacznie To nie żadna krytyka oczywiście, tylko taka uwaga od laika.
Teraz pytanie do znawców. Jak bardzo ten AV-L różni się od SN PLUS?
https://shell-livedocs.com/data/publish ... 41e321.pdf
https://www.shell-livedocs.com/data/pub ... 5096fb.pdf
AV-L jest opisany, że niby do audi / volkswagen / porsche więc czy spełnia w ogóle normy do Mazdy 3 (bo jeśli nie to już w ogóle wtopa, że tak leją na pałę w serwisie). Ma niby normę API SN z tego co widzę. Ma też ACEA C5. W instrukcji jest "API SL/SM/SN lub ACEA A3/A5" więc jak to rozumieć? Jeśli jest API SN to już nie ma znaczenia to, że jest też ACEA C5 zamiast A3/A5?
Z drugiej strony lepkości dla tego AV-L są sporo niższe (wg. tych danych co wrzuciłem wyżej). Biorąc pod uwagę to co było wcześniej poruszane odnośnie rozcieńczania paliwem, czy to nie będzie problem? Czy kolega Kritik dysponuje też danymi z lab dla tego AV-L i byłby w stanie zrobić jakieś porównanie? Albo w ogóle dla tych trzech 0W20 od Shell'a to już w ogóle byłoby ekstra
Czyli reasumując, czy ten AV-L będzie ok i mogę na nim bez obaw jeździć do następnej wymiany?
- Od: 25 kwi 2021, 12:23
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BM 2015 r. 2.0 120KM
Są ciągłe zmiany Europejskich Sekwencji Olejowych ACEA dla olejów do silników lekkich. Pojawiła się np. C5, C6, A7/B7.
Generalnie "C" jest do filtrów DPF czyli diesli ale dla benzyniaków też może być (o ile producent silnika zaleca).
ASO nie zawsze jest wiarygodnym źródłem wiedzy.
Generalnie "C" jest do filtrów DPF czyli diesli ale dla benzyniaków też może być (o ile producent silnika zaleca).
ASO nie zawsze jest wiarygodnym źródłem wiedzy.
Od samego początku czyli od zakupu samochodu w salonie jeżdżę na oleju Mazdy 0W20, wcześniej na Supra, a chyba od trzech lat na Supra X bo poprzednika już nie produkują. Przejechałem dotychczas prawie 100 k km i nigdy nie zaobserwowałem żadnych problemów z silnikiem. Nie wiem skąd to dążenie do zmiany oleju na inny rzekomo lepszy, tym bardziej że nikt z forumowiczów chyba nie posiada laboratorium do badania jakości oleju i testowania silników Mazdy, chyba że się mylę to oczywiście przepraszam. Cena Supry X na znanym portalu to ok. 190 zł/5l, więc jest porównywalna do polecanego na forum oleju. Podsumowując jeździłem, jeżdżę i będę jeździł na oryginalnym oleju, ale jest to oczywiście moje zdanie i nie zamierzam nikogo do niego przekonywać. Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości