Problem z silnikiem ZM 1.6

Postprzez KubaJ » 18 gru 2019, 13:56

Mam problem z Mazdą
Kupiony z uszkodzoną głowicą.
Nie miał sił jechać do 2 tysięcy później jako tako ( przy redukcjach itd, jak sie wcisnęło sprzęgło bez dodania gazu to gasła)
Wymieniona głowica, najpierw mój błąd przy założeniu kółka sygnałowego na wał korbowy, założyłem odwrotnie, nie chciała palić, ogarnąłem błąd coś się zaczęło dziać.
Odpaliła kilka razy ale bardzo opornie i nie trzymając wolnych gasła
Jak ją zdusiło dłuuugo musi kręcić żeby odpaliła
Później długo nie chciała wogóle odpalać.
Ostatnio przy kolejnej próbie diagnozy znajomy stwierdził że czujnik z kielich (czujnik ciśnienia) musi być podpięty do kolektora, podpieliśmy i o dziwo nagle wróciły wolne obroty, nadal ciężko pali ale teraz ładnie trzyma obroty. Ja będąc pewien że nie odpinałem nic od tego czujnika zacząłem szukać i doszedłem że to jest czujnik ciśnienia atmosferycznego. Został odpiety od kolektora – furce wróciły wone obroty teraz po odpaleniu pracuje w miare
Problem które są teraz
– nadal nie ma mocy, do 2k rpm trzebą ja ostro cisnąć żeby pojechała
– pali kiepsko często jak odpali to wskauje na 3krpm i po kilkunastu sekundach działa już normalnie.
– podpieciu diagnoskopu zaskoczyły nas wartości kąta wyprzedzenia zapłonu wachające się między -5 a -12stopni
-katalizator w trakcie pracy na jałowych podczas godziny kiedy stała na kanale czerwony
-wydech gorący że aż tunel w środku się nagrzewa

Jaki może być tego powód?

Co zostało sprawdzone
układ paliwowy (pompa, filtr- wymieniony, wtryski)

układ dolotowy – szczelny, kolektor wymyty w środku nowe uszczelki, przepustnica i krokowy wymyty, guma pomiędzy przepustnicą a przepływką wymieniona, przepływomierz podmieniony razem z czujnikiem ciśnienia na kielichu z mojej 3ki BK 2.0 – sprawne

układ zapłonowy – nowe świece, cewki raczej sprawne, podmieniałem z innego auta, nie na nowe ( diagnoskop wypadania zapłonów nie zarejestrował)

sam silnik mechanicznie jako tako :D – ciśnienia sprężania bez rewelacji na jednym cylindrze

sam rozrząd składałem i sprawdzałem kilka razy ale to jest teraz mój główny podejrzany ( składane na znaki bez żadnych blokad raczej ok ale czy macie jakieś pro tipy jak na 100% dobrze to ogarnąć? )

Teraz jeszcze jedno pytanie, czy jak ogarnę sterownik na podmiankę to wystarczy sterownik i kluczyk z immo czy antenę wokół stacyjki muszę też zmienić?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2012, 20:02
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Nissan 200SX RS13 x 2
Nissan S12

Postprzez emwugsm » 3 maja 2021, 22:23

Problem rozwiązany.

Super jak można liczyć na pomoc na tym forum. :|
Początkujący
 
Od: 27 cze 2018, 20:50
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ ZM 2002
Jaguar X-Type 2.? D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323