przez Garth » 18 kwi 2021, 20:47
Dziś razem z jednym z forumowiczów pojeździliśmy trochę Mazdą CX-5 z 2014 roku (benzyna 2.0, manual), obserwując poprzez MaxiEcu co robi układ AWD.
Jazda po suchym asfalcie, kilka wniosków:
– do 100 km/h (szybciej nie jeździliśmy) tylna oś jest stale napędzana. Im szybciej, tym mniejszy moment trafia na tył
– na postoju układ nie reaguje na pozycję pedału gazu, samochód musi ruszyć, aby sprzęgło napędu zaczęło pracować
– po zatrzymaniu układ przez kilkanaście sekund utrzymuje sprzęgło napędu spięte w pewnym stopniu
– w czasie jazdy, w pozycji off-throttle układ całkowicie otwiera sprzęgło
– układ pracuje dosyć "leniwie" w kategorii kalkulowania i zmian momentu przekazywanego na tylną oś, raczej trzyma się pewnych wartości niż żongluje
– w czasie gwałtownego przyśpieszania nie ma znaczącego zwiększenia momentu na tylnej osi
– układ znacząco zwiększa moment przekazywany na tylną oś np. przy wjeżdżaniu na krawężnik
– jazda na tempomacie – układ awd załączony.
Bazując na danych dotyczących cyklu obciążenia elektromagnesu można założyć, że do ~70 km/h układ trzyma się rozdziału 80/20, później oczywiście coraz bardziej zmierza ku FWD.
@popielasty, dam znać jeśli będziemy w Warszawie.
Ostatnio edytowano 18 kwi 2021, 23:29 przez
Garth, łącznie edytowano 1 raz