Auto Hold
Hej,
Pytanko czy autohold w Mazdzie działa tylko na pozycji skrzyni automatycznej na D.
Jak przełączamy na cofanie R, auto Hold się nie załączai trzeba trzymać wciśnięty pedał hamulca
Dosyć dziwne bo np. w VW działa zarówno na D oraz R.
Pytanko czy autohold w Mazdzie działa tylko na pozycji skrzyni automatycznej na D.
Jak przełączamy na cofanie R, auto Hold się nie załączai trzeba trzymać wciśnięty pedał hamulca
Dosyć dziwne bo np. w VW działa zarówno na D oraz R.
Witam wszystkich
Mam nadzieję że ten film rozwieje pewne wątpliwości, pozdrawiam.
https://youtu.be/YEGp7EgXh4A
Mam nadzieję że ten film rozwieje pewne wątpliwości, pozdrawiam.
https://youtu.be/YEGp7EgXh4A
- Od: 19 gru 2015, 21:35
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX30,Kanjo Sport,150KM, MT
Snowflake White Pearl
Ale poważnie ten auto hold na wstecznym jest taki ważny?
Nie wystarczy zaciągnąć postojowego w takiej sytuacji? Przecież to zadziała prawie tak samo (prawie bo hold działa na normalnym hamulcu a ręczny tylko na tylne koła)?
Nie wystarczy zaciągnąć postojowego w takiej sytuacji? Przecież to zadziała prawie tak samo (prawie bo hold działa na normalnym hamulcu a ręczny tylko na tylne koła)?
Auto hold na wstecznym? Też bym w życiu nie pomyślał, że mi to się do czegoś przyda.
A jeśli chodzi o elektroniczną łapę to próbowałem na śniegu się nią pobawić, ale nie mogłem zarzucić pupy, a efekt nurkowania był jakbym nogą zahamował. Wynika z tego, że łapie wszystkie koła. Miałem to z kimś obserwującym koła sprawdzić, ale nie wiem czy śnieg wróci. Może na jakimś żwirku.
A jeśli chodzi o elektroniczną łapę to próbowałem na śniegu się nią pobawić, ale nie mogłem zarzucić pupy, a efekt nurkowania był jakbym nogą zahamował. Wynika z tego, że łapie wszystkie koła. Miałem to z kimś obserwującym koła sprawdzić, ale nie wiem czy śnieg wróci. Może na jakimś żwirku.
Auto hold działa w grupie vw niezależnie czy to jazda do przodu czy do tyłu
Parkujesz do przodu, przy każdym zwolnieniu auto podtrzymuję funkcja hold
To dlaczego nie ma tej samej funkcjonalności na wstecznym, tylko trzeba pilnować się aby przytrzymać pedal hamulca
Parkujesz do przodu, przy każdym zwolnieniu auto podtrzymuję funkcja hold
To dlaczego nie ma tej samej funkcjonalności na wstecznym, tylko trzeba pilnować się aby przytrzymać pedal hamulca
krabdul napisał(a):A jeśli chodzi o elektroniczną łapę to próbowałem na śniegu się nią pobawić, ale nie mogłem zarzucić pupy, a efekt nurkowania był jakbym nogą zahamował.
No to odważny jesteś... Jeszcze przy AWD... Tylny dyfer Ci nie miły? W każdym razie to chyba zabezpieczanie, aby właśnie tak się nie bawić i aktywują się chyba normalne hamulce. Ze 2 razy zapomniałem pasów zapiąć i szurnęło tyłem (nie odpuści sam bez pasów). A jak się chcesz pobawić to gazem. Oczywiście przy dołączanym to trzeba trochę więcej ale na śniegu przy odkręcaniu kierownicy można ładnego slajda zapodać.
DanielWW napisał(a):To dlaczego nie ma tej samej funkcjonalności na wstecznym, tylko trzeba pilnować się aby przytrzymać pedal hamulca
Całkowicie tego nie rozumiem. Przecież jak jest pochyłość to łapie hill holder i on zdaje się działa normalnie na wstecznym. A jak nie ma pochyłości to po co?
Jeszcze kwestia tego, automat czy manual? Bo w automacie to hamulcem przecież się ustala prędkość a nie gazem przy cofaniu... Mam wrażenie że ten temat to jakieś trolowanie...
Masz rację, poniosła mnie fantazja i chyba to że zawsze miałem napęd na przód. Dzięki za uwagę
Bez zapiętych pasów hamulec nie odpuści automatycznie. Trzeba nacisnąć nogą, dezaktywować ręczny i dopiero można jechać bez pasów – oczywiście gdzieś na parkingu jak jest potrzeba np. przestawić auto.
Bez zapiętych pasów hamulec nie odpuści automatycznie. Trzeba nacisnąć nogą, dezaktywować ręczny i dopiero można jechać bez pasów – oczywiście gdzieś na parkingu jak jest potrzeba np. przestawić auto.
krzychun no właśnie u nas na wstecznym przy automacie na pochyłości niestety nie włącza się auto hold.
Stąd właśnie dopytuje i założyłem wątek.
Nie wiem co to ma wspólnego z trolowaniem, jak to nazywasz....
Fajnie gdyby inni użytkownicy wersji z skrzynią automatyczną mogli sprawdzić jak jest u nich
Stąd właśnie dopytuje i założyłem wątek.
Nie wiem co to ma wspólnego z trolowaniem, jak to nazywasz....
Fajnie gdyby inni użytkownicy wersji z skrzynią automatyczną mogli sprawdzić jak jest u nich
No tak działa, pytanie w jakich sytuacja to przeszkadza?
Bo stojąc na pochyłości powinien zadziałać hill holder – a to nie to samo co auto hold.
Hill holder działa podobnie jak auto hold (nawet jak ten nie jest zapalony) i przetrzymuje auto tylko przez parę sekund i wtedy na wstecznym jak jest wystarczająca pochyłość też powinien zadziałać.
Tak miałem z BM z manualem, ale tam nie miałem automatu ani auto holda, więc niech ktoś mnie poprawi jakby co.
Z kolei na płaskim jakbyś miał aktywowany auto hold i zapiętą R'kę to chwila zamyślenia, ,szybkie ruszenie i dupa rozbita Może ma to sens by na D działał a na R nie. Zanim się rozważy wady pewnego rozwiązania warto rozważyć i zalety
Bo stojąc na pochyłości powinien zadziałać hill holder – a to nie to samo co auto hold.
Hill holder działa podobnie jak auto hold (nawet jak ten nie jest zapalony) i przetrzymuje auto tylko przez parę sekund i wtedy na wstecznym jak jest wystarczająca pochyłość też powinien zadziałać.
Tak miałem z BM z manualem, ale tam nie miałem automatu ani auto holda, więc niech ktoś mnie poprawi jakby co.
Z kolei na płaskim jakbyś miał aktywowany auto hold i zapiętą R'kę to chwila zamyślenia, ,szybkie ruszenie i dupa rozbita Może ma to sens by na D działał a na R nie. Zanim się rozważy wady pewnego rozwiązania warto rozważyć i zalety
DanielWW napisał(a):krzychun no właśnie u nas na wstecznym przy automacie na pochyłości niestety nie włącza się auto hold.
Rozumiem, ale za chiny nie wiem po co? Przecież włączam wsteczny w 99% kiedy chce zaparkować i wtedy tylko puszczam hamulec (bo i tak musisz go trzymać przy zmianie) i dozuję nim prędkość (nie używa gazu). Jakby auto stało po puszczeniu hamulca to co? Muskać gaz żeby nie przyśpieszyć za bardzo, a żeby hamulce odpuściły? To jakieś totalnie bez sensu dla mnie i niebezpieczne.... Może wytłumacz w jakich okolicznościach tego brakuje bo nie mogę sobie tego wyobrazić.... Dodatkowo przy takim maźnięciu gazu to ze 2 razy mi się aktywował SCBS-R (i to tak że opony zaszurały auto stanęło dęba), a kolejne ze 2-3 razy dawał akustycznie o sobie znać.
krabdul napisał(a):Bo stojąc na pochyłości powinien zadziałać hill holder – a to nie to samo co auto hold.
Dokładnie i w manualu ładnie mi łapał na jazdach próbnych. W automacie nie ma za bardzo takiej potrzeby ponieważ konwerter utrzymuje nawet spore wzniesienia.
Podsumowując nigdy by mi nie przyszło do głowy aby auto hold miał działać na wstecznym. Nie jeździłem samochodem od Twojego pierwszego postu więc nie sprawdziłem (pandemia), ale widzę więcej zalet takiego rozwiązania niż wad.
Inne skrzynie. Dwusprzęgłowa ma częściej luz może dlatego autohold ma większy sens. Tak samo jak jest autohold to pewnie sobie rozpina napęd i nie grzeje/ściera sprzęgieł. Wydaje mi się, że to auto hold to jest zbawienie dla DSG. Przy konwerterze to jedynie dodatek, którego można używać lub nie. Jednak konwerter to super sprawa, przy ruszaniu i parkowaniu to bajka.
No to jak już się pochwaliłeś, która skrzynia jest przyjemniejsza?
Pewnie przy parkowanie trzeba dodawać gazu? Bo to symulowanie pracy jak z konwerterem przy ciernych sprzęgłach wychodzi raz lepiej raz gorzej...
No to jak już się pochwaliłeś, która skrzynia jest przyjemniejsza?
Pewnie przy parkowanie trzeba dodawać gazu? Bo to symulowanie pracy jak z konwerterem przy ciernych sprzęgłach wychodzi raz lepiej raz gorzej...
Nie wyłapałem na szybki czy KTOŚ WIE CZY MOŻNA (W SERWISIE?) USUNĄĆ KONIECZNOŚĆ KAŻDORAZOWEGO AKTYWOWANIA AUTOHOLD?
Nie wiem kto to wymyslił, bo dla mnie autohold to genialne rozwiązanie i nie wiem kto chce jeździć bez tej funkcji...
Pozdrawiam
Nie wiem kto to wymyslił, bo dla mnie autohold to genialne rozwiązanie i nie wiem kto chce jeździć bez tej funkcji...
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9