Nierówna praca silnika i czarny dym

Postprzez Pasik-91 » 14 sty 2021, 14:16

Witam,
Mam problem z moją mazdą 6 2.0 diesel 2005. Od jakiś dwóch dni pracowała trochę nierówno na luzie oraz przy małych obrotach, teraz nie da się jeździć. Ciężko odpalić, trzeba dodać gazu. Na 1 biegu jest problem żeby ruszyć – jakby nie miał mocy i szarpie, jak już przekroczy te 2.5 tys obrotów to zaczyna trochę lepiej przyspieszać. Ale przy tym wszystkim mocno kopci na czarno. Z tego co widzę to podczas gazowania cięgna od turbiny się ruszają. Do tej pory nie było żadnych tego typu problemów. Rok temu był problem z EGR – kontrolki chceck + trakcja. Było czyszczone kilka razy i zaślepione, kontrolki co chwila się włączały, ale od pół roku jest wszystko ok. Pokazuje teraz też błąd P0406
Początkujący
 
Od: 9 sie 2014, 18:11
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 TD 136 km 2005, kombi

Postprzez zadra » 14 sty 2021, 23:40

błąd związany z egr- warto sprawdzić..

Natomiast jeśli coś z dnia na dzień nagle sie pogorszyło.. może zatankowałeś trefną ropę?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Pasik-91 » 15 sty 2021, 08:45

Też tak podejrzewałem, bo akurat wyjechaliśmy i tankowałem na jakiejś stacji (no-name) po drodze, ale żeby mazda aż tak była wybredna?
Początkujący
 
Od: 9 sie 2014, 18:11
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 TD 136 km 2005, kombi

Postprzez zadra » 15 sty 2021, 11:15

Podepnij się przed pompą wężykiem zasilając silnik dobrym sprawdzonym paliwem a będziesz miał odpowiedź (na postoju).
Myślę, że litr paliwa wystarczy, żeby wyciągnąć wnioski..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Pasik-91 » 2 lut 2021, 20:13

Wykonałem kroki związane z paliwem, niestety nic nie dało. Udałem się do mechanika, zmierzył ciśnienie w cylindrach i okazało się, że na 2 i 3 jest obniżone do 15... Przyczyn może być kilka, ale ogólnie remont silnika.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2014, 18:11
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 TD 136 km 2005, kombi

Postprzez zadra » 3 lut 2021, 02:13

podaj wyniki dla wszystkich cylindrów.
W jakich jednostkach wykonywał pomiar?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez tadziol » 3 lut 2021, 19:40

Pasik-91 napisał(a):okazało się, że na 2 i 3 jest obniżone do 15... Przyczyn może być kilka, ale ogólnie remont silnika.

Ten remont to przesada,wystarczy wymiana uszczelki pod głowicą.Coś mi się wydaje,że jest przepalona pomiędzy 2 a 3 cylindrem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zadra » 3 lut 2021, 23:52

zadra napisał(a):podaj wyniki dla wszystkich cylindrów.
W jakich jednostkach wykonywał pomiar?


alem gafę strzelił – wszak chodzi o ropniaka.. :|
Chyba przestanę pisać na forumie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Pasik-91 » 23 lut 2021, 12:47

Na reszcie cylindrów było normalne ciśnienie- bez żadnych większych rozbieżności. Też powiedział mi mechanik o uszczelce pod głowicą, ale dodał też, że może to być sama głowica, a może też dół silnika. Musiałby ściągnąć górną pokrywę, żeby dokładniej powiedzieć. Czytałem opinie na temat tego silnika, to akurat te diesle z tego co się dowiedziałem nie należą do najlepszych jednostek... tym bardziej, że wcześniej wielokrotnie borykałem się co chwila z wyciekami...a to olej, a to paliwo, ciągle coś.
Dlatego auto sprzedałem. A teraz poluję na mazdę 6 (2 gen) w benzynie tym razem i automacie :) :D
Początkujący
 
Od: 9 sie 2014, 18:11
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 TD 136 km 2005, kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6