Takie coś znalazłem odnośnie kosztów serwisu. Ogólnie gdzieś czytałem że jest taniej ale wychodzi że jest drożej albo podobnie do Mazdy
https://motoryzacyjnyblog.pl/porady/eks ... ry-hybrid/a gwoli sprostowania.
Ja już jestem po jeździe testowej. Klamki przy głowie za drugim razem już nie wkurw.aly. Jest ok miejsca nad głową. Zamontowałem fotelik z przodu i z tyłu za nim i obok z tyłu siedziały obok fotelika Sylwia i osoba z salonu Toyoty i było w miarę z miejscem ale jednak dwójka dorosłych z tyłu miały problemy z ramionami i barkami jesli obok jest fotelik. Na pewno nie do końca komfortowo dla siedzących z tyłu ale bez tragedii i luźniej niż w mojej mazdzie 3.
Wrażenia z jazdy.
Wszyscy piszą że nie ma laga i auto startuje gwałtownie. Ja czułem za każdym razem z pół sekundy laga zanim auto startowało. Subiektywnie nie jest to torpeda ale nie jest też jakoś wolno. Ot normalnie choć reakcja na gaz mogła by być szybsza. W maździe 3 dwulitrowej wolnossącej jest gwałtowniejsza reakcja na dodanie powiedzmy połowy gazu mimo braku na pokladzie silnika elektrycznego a tu pół sekundy lag i dopiero reakcja. Dodam tylko że jechałem autem z 2019 już z jakimś tam nalotem. Przy kazdej reakcji większej na gaz kiedy załączał się silnik benzynowy czuć było delikatne wibracje i poszarpywanie. W tym aucie co jechałem czułem też delikatnie zwichrowane tarcze, bicie na pedale hamulca chyba że tak działa odzysk energii.
Co do głośności. Po dodaniu gazu czuć te obroty silnika i faktycznie chciałoby się by te pare decybeli ten silnik wyciszyć. Ogólnie nie przeszkadzało mi to jakoś ale jakby wyciszyli komorę silnika bardziej nie pogniewał bym się.
Zawieszenie dość sztywne tak jak układ kierowniczy choć przy ostrzejszym skręcie koła napędowe po wciśnięciu (nawet nie do końca) gazu gubiły strasznie trakcje. Ale opony to były Continentale wielosezonowe więc powiedzmy zwale to na opony. Ogólnie układ kierowniczy i zawieszenie wydaja się sztywne ale jeździłem z 10 minut. Ale rondko zaliczyłem i parę zakrętów jechane szybciej i auto jest fajne w prowadzeniu. Napęd też wydaje się w porządku a już ruszanie z ciszą... Mega fajne uczucie
.
Ogólnie nie uważam by było jakoś wybitnie cicho i że auto jest super wytłumione jadac ze stala predkoscia 140km/h . Poziom raczej podobny do Mazdy 3.
Wnętrze obszerne, bagażnik duży, silnik bezobsługowy, niskie koszty eksploatacji. No auto dla Kowalskiego.
Co do serwisu. Koszt jaki usłyszałem 800zl z częściami za przegląd okresowy.
Nie ma czegoś takiego jak duży serwis. Przy większym gdzie tam świece jeszcze wymieniają i olej w skrzyni biegow 1200zl.
Czyli ogólnie mega mega tanio.
widocznosc ze srodka na boki tez jest ok i wymiarow auta nie czuc wiec tez fajnie.
a i obsluga mediow.
no i tu troszke smiech z mojej strony bo nie bylem nawet w stanie zmienic sobie wyswietlania na odczyt aktualnego zuzycia paliwa. przewijalem tymi strzalkami na kierownicy i nie bylem w stanie tego znalesc. nawet przycisku mute by sciszyc radio to szuklaem dobra minute, przyciski nie podswietlone nie wiadomo gdzie szukac. jakos tak to wszystko malutkie nieintuicyjne ciezko trafic palcem no ale ja zawsze toporny bylem do nowych technologi i nie nawidze sie przyzwyczajac do nowego (z windowsem mam tak samo, wole 98). wiec jak dla mnie moze to nie wada ale jakos ciezko mialem przebranc przez ten temat. choc pewnie dla ludzi jezdzacych toyotami na codzien to nie problem.
ale dla mnie jako auto camry jest ok. spelnia zakladane oczekiwania.
Szkoda że brakuje błękitu w barwach dostępnych na Europę