Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny
Tak, mam na myśli EOP.
BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.
Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).
Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.
Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...
BTW wczoraj spotkałem się z gościem (odezwał się do mnie na grupie na facebook) i diagnozowałem mu DPF (w sumie, to nie pierwszy raz komuś podłączam forscana i sprawdzam co i jak, oczywiście za free ). Wywalił mu błąd, przyjechał do mnie i akurat miał wypalanie. Błąd usunąłem, wypalanie przebiegło spoko, PM_ACC_DSD spadło do 0,05, także filtr jest ok. U niego natomiast widać wyraźnie zapoconą rurę od IC (na łączeniu sztywnej z gumową, stojąc przodem do silnika po prawej stronie). Podkładki i rozrząd miał wymieniany (podobno rozrząd rzęził), smok czysty. Przebieg 120k km. Korekty wtrysków niskie.
Rozrząd i podkładki robił mu jakiś ogarnięty gość w Mazdach. To co jeszcze ciekawego zauważyłem, to jakby silikon przy rurce EGR, możliwe, że gość co mu robił od razu mu zaślepił EGR, bo nie widziałem tam nigdy czarnego sylikonu (tam jest uszczelka oryginalnie).
Ja u niego obstawiam, że małe turbo leje olejem – gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej.
Zerknij jak u Ciebie ta rurka – czy sucha...
Niestety brak czasu a do tego pogoda uniemożliwia mi "grzebanie "
przy aucie.
Jutro podkładki u znajomego mechanika mam nadzieję że w garażu hehe
A dzisiaj jeszcze ostatni screen z jazdy.
przy aucie.
Jutro podkładki u znajomego mechanika mam nadzieję że w garażu hehe
A dzisiaj jeszcze ostatni screen z jazdy.
popielasty napisał(a):gadałem z Markiem Malikiem i mówi, że teraz sporo robi turbo profilaktycznie (spawa laserowo nowy nit do klapy) i część przypadków jest już taka, że jest luz na małym turbo i puszcza olej
Nawet ja chciałem profilaktycznie na święta zrobić małą klapkę u niego i podrzucić skrzynię, która mi umarła na wakacjach. Wrzesień i to co było po nim zweryfikował moje plany. To miały być pierwsze święta w PL od bodajże 10lat. Kupiłem felgi, opony na zimę i wyszła .
Co do rurki, to u mnie nieźle uwalona była, ale patrząc na to, co znajduję w filtrze na odmie, śmiem twierdzić że to nie turbo leje, a odma "smaruje" układ od wewnątrz.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Dzisiejsza wizyta niestety skończyła się na wymianie tylko paska od alternatora.
Znajomy zalecił jeszcze wymienić uszczelkę pod deklem zaworów (chyba dobrze pisze ) i uszczelki wokół wtryskiwaczy te blaszki od góry. Wszystko upocone
I tutaj mam do was prośbę o numer tych części lub namiary gdzie mogę je kupić (najlepiej UK w rozsądnych cenach
Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelki górne od wtryskiwaczy
Edit : z racji jeszcze nie zrobionych podkładek dalej obserwuje wypalanie no i już 100 km
(Ustawienia na szybko )
Znajomy zalecił jeszcze wymienić uszczelkę pod deklem zaworów (chyba dobrze pisze ) i uszczelki wokół wtryskiwaczy te blaszki od góry. Wszystko upocone
I tutaj mam do was prośbę o numer tych części lub namiary gdzie mogę je kupić (najlepiej UK w rozsądnych cenach
Uszczelka pokrywy zaworów i uszczelki górne od wtryskiwaczy
Edit : z racji jeszcze nie zrobionych podkładek dalej obserwuje wypalanie no i już 100 km
(Ustawienia na szybko )
Uszczelka pokrywy zaworów powinna być zmieniona przy okazji prac przy podkładkach od wtrysków. Co prawda można je zmienić bez ściągania "dekla", ale przy podejrzeniu puszczających podkładek nie ma to sensu. Trzeba ten cały zgromadzony syf wyczyścić, bo wcześniej czy później się oderwie, wpadnie do miski i zatka smoka. Nie ma sensu zmiany jakichkolwiek innych uszczelniaczy przy wtryskach, ba inne marki ich nawet nie mają, tam puszczające podkładki dają natychmiastowe objawy – przedmuchy. W maździe łapie to uszczelniacz i koksuje cały ten syf pod pokrywą zaworów.
Uszczelkę polecam kupić w pierwszym lepszym ASO, 2-3 dni i można odebrać. Do tego jakiś markowy biały sylikon, trzeba przesmarować w paru miejscach przy zakładaniu uszczelki, w przeciwnym wypadku będzie się tam pocić.
Uszczelkę polecam kupić w pierwszym lepszym ASO, 2-3 dni i można odebrać. Do tego jakiś markowy biały sylikon, trzeba przesmarować w paru miejscach przy zakładaniu uszczelki, w przeciwnym wypadku będzie się tam pocić.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Obserwujesz EOP?
Patrząc po screenach poprzednio miałeś wartości w granicach 160 kPa, ostatni ledwo 140. Od 120 może już zacząć lampka ciśnienia mrugać...
Wiem, że wartość ta zależy od wielu czynników jak chociażby temperatury samego oleju, ale powtarzające i utrzymujące się 140kPa raczej źle świadczy o stanie sitka w misce oleju. A to kolejna robota do wykonania
Patrząc po screenach poprzednio miałeś wartości w granicach 160 kPa, ostatni ledwo 140. Od 120 może już zacząć lampka ciśnienia mrugać...
Wiem, że wartość ta zależy od wielu czynników jak chociażby temperatury samego oleju, ale powtarzające i utrzymujące się 140kPa raczej źle świadczy o stanie sitka w misce oleju. A to kolejna robota do wykonania
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Odświeże trochę bo nic tu się nie dzialo.
No i tak u mnie wygląda wszystko.
Tutaj jeszcze nikt nie zaglądał
I zaraz kol@darecki napisze i jak ty chciałeś żeby to auto jeździło bez błędów
No i tak u mnie wygląda wszystko.
Tutaj jeszcze nikt nie zaglądał
I zaraz kol@darecki napisze i jak ty chciałeś żeby to auto jeździło bez błędów
Ostatnio edytowano 11 cze 2021, 21:52 przez krystiano, łącznie edytowano 1 raz
czarmi napisał(a):Ło matko i córko, bo nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć ...
No niestety poprzedni właściciel nie zajrzał tutaj.
To z samego kolektora,węgla mam na pół zimy
Ostatnio edytowano 11 cze 2021, 21:53 przez krystiano, łącznie edytowano 2 razy
wow ja nawet w starym DiTD nie miałem takiego syfu w dolocie to musiało jeździć non stop z otwartym EGR że tak zawaliło węglem.
Jutro już będzie czysto.
Dopisano 12 Jun 2021, 19:36:
Aktualizacja :
No i problemy z obrotami między 3k a 4k się skończyły.
Autko wkręca się powyżej 4k bez problemu.
Wszystkim dzięki za pomoc szczególnie kol@darecki i @popielasty
Dopisano 12 Jun 2021, 19:36:
Aktualizacja :
No i problemy z obrotami między 3k a 4k się skończyły.
Autko wkręca się powyżej 4k bez problemu.
Wszystkim dzięki za pomoc szczególnie kol@darecki i @popielasty
A auto było na recallu dotyczącym przepustnicy?
Bo jeśli tak, to mamy kolejny dowód, że akcje serwisowe Mazdy są wyłącznie papierowe i mnie mają nic wspólnego z usuwaniem usterek.
Przyznam, że niezły syf tam miałeś.
Kanały w głowicy też wyczyszczone?
Bo jeśli tak, to mamy kolejny dowód, że akcje serwisowe Mazdy są wyłącznie papierowe i mnie mają nic wspólnego z usuwaniem usterek.
Przyznam, że niezły syf tam miałeś.
Kanały w głowicy też wyczyszczone?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jeżeli chodzi o o pierwsze pytanie to nie wiem. Ja kupiłem z tym syfem.
Odpowiedz na drugie pytanie : tak kanały w głowicy też wyczyszczone. Zdjęć niestety nie mam
Syfu ładnie. Rak od soboty domyc nie mogę.
Ale teraz to auto jeździ a nie toczy się
Odpowiedz na drugie pytanie : tak kanały w głowicy też wyczyszczone. Zdjęć niestety nie mam
Syfu ładnie. Rak od soboty domyc nie mogę.
Ale teraz to auto jeździ a nie toczy się
Przy jakim przebiegu to czyściłeś?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Zrobiłem sobie wielki przegląd wszystkich ważnych podzespołów i wymiany pasków itd przy 125000.
Padła decyzja o czyszczeniu EGR , zapobiegawczo bo problemów nie było i to co zobaczyliśmy to masakra.
Wyczyszczone, uszczelki pozmieniane. Przy okazji doszła nowa turbina wymieniona na koszt MMB z wiadomych przyczyn, i tak długo wytrzymała.
Padła decyzja o czyszczeniu EGR , zapobiegawczo bo problemów nie było i to co zobaczyliśmy to masakra.
Wyczyszczone, uszczelki pozmieniane. Przy okazji doszła nowa turbina wymieniona na koszt MMB z wiadomych przyczyn, i tak długo wytrzymała.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości