Irytujące rzeczy/usterki w BP
na jezdzie probnej silnik gasl mi za kazdym razem na swiatlach. wystarczylo lekko dotykac hamulca.
No właśnie skok pedału sugerował,że może to być celowe,ale wolałem się upewnić...ogółem jakby nie patrzeć całkiem rozsądne rozwiązanie....ogółem wyłączam iStop ale jak widzę,że przede mną korek z postojami to jak najbardziej włączam tą funkcjonalność z powrotem. Mam nadzieję,że i zwykły akumulator jak i ten od Mhybrid wytrzymają te ciągłe start-stopy .
Lusterek ciąg dalszy – ciekawostka. Byłem w poniedziałek w ASO na wymianie silniczka w lewym lusterku i dowiedziałem się że Mazda zanim wymieni wgrywa nowe oprogramowanie do sterowania lusterek. Ponoć w wielu przypadkach pomaga, u mnie nie pomogło ale soft nowy mam. Jak macie chęci to przy okazji jakiejś wizyty w ASO zgłoście problemy z lusterkiem dostaniecie nowy soft.
Juz drugi wymieniony u nie jestem jedyny, siadaja od jakis 10lat w mazdach, w aso sie smieja ze dzien bez zmiany lusterka to dzien stracony. Objawy normalne, sklada sie do polowy albo w cale albo troszke. Nie przejmuj sie u Ciebie tez w koncu padnie
Kurde ja nigdy nie miałem problemu z lusterkami ani w mazdzie 2 która jeździłem przez 3 lata od nowości ani w cx3 która mamy oraz w nowej trójce.
Oczywiście nie twierdzę że nie macie racji Skoro tak piszecie to tak widocznie jest
Dopisano 23 Sep 2020, 20:57:
Mnie jeszcze trochę irytuje zbyt agresywne hamowanie w trakcie jazdy na aktywnym tempomacie
Oczywiście nie twierdzę że nie macie racji Skoro tak piszecie to tak widocznie jest
Dopisano 23 Sep 2020, 20:57:
Mnie jeszcze trochę irytuje zbyt agresywne hamowanie w trakcie jazdy na aktywnym tempomacie
Pytanie do właścicieli aut z manualnymi skrzyniami biegów z silnikami 2.0 Skyactiv-G: czy ktokolwiek z was doświadcza jakichkolwiek problemów z wrzucaniem 2 biegu? To nie jest jakiś wielki problem typu zgrzytanie czy siłowanie się, ale wrzucając bieg z 1 na 2, nie zawsze ale czasem czuję takie "przytrzymanie", na innych biegach tego nie mam – nawet redukując z wyższego biegu na 2, ten problem nie występuję. Odkąd zauważyłem ten problem strasznie mnie to irytuję, bo ruszając np spod świateł myślę czy tym razem 2 wejdzie gładko czy nie. Ktoś doświadcza podobnego problemu?
marin napisał(a):Zgadzam się, hamowanie na aktywnym tempomacie powinno być łagodniejsze.
Są sytuacje w których również przyśpieszanie na tempomacie też powinno być łagodniejsze, np na drodze ekspresowej auto potrafi porządnie zredukować i dodać gazu by dobić ze 115 do 120 km/h. ale to dotyczy tylko automatów.
lelo28 napisał(a):A jaką macie ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu?
Ja ciągle zmieniam w zależności od sytuacji na drodze/warunków pogodowych itp. ale najczęściej korzystam z tej największej wartości.
Arek_4k napisał(a):Ja ciągle zmieniam w zależności od sytuacji na drodze/warunków pogodowych itp. ale najczęściej korzystam z tej największej wartości.
Na tempomacie jeżdżę bardzo często, nieważne czy teren zabudowany czy poza, najważniejsze abym znał dany odcinek lub drogę. Odległość od poprzedzającego pojazdu ustawiona na maksymalną. Generalnie nie zauważyłem gwałtownego hamowania, ale... jeżeli pojazd poprzedzający będzie skręcał lub gwałtownie przyhamuje to wtedy rzeczywiście tak się dzieje. Dlatego tak zostawiłem aby takich sytuacji było jak najmniej.
Fajfek napisał(a):Pytanie do właścicieli aut z manualnymi skrzyniami biegów z silnikami 2.0 Skyactiv-G: czy ktokolwiek z was doświadcza jakichkolwiek problemów z wrzucaniem 2 biegu? To nie jest jakiś wielki problem typu zgrzytanie czy siłowanie się, ale wrzucając bieg z 1 na 2, nie zawsze ale czasem czuję takie "przytrzymanie".....
Przynajmniej na razie nie zauważyłem tego.
kkk255 napisał(a):Kurde ja nigdy nie miałem problemu z lusterkami ani w mazdzie 2 która jeździłem przez 3 lata od nowości ani w cx3 która mamy oraz w nowej trójce.
U mnie też (na razie) nic się nie dzieje z lusterkami, poprzednio miałem dwie 2-ki i jedną 3-kę i też nic się nie działo, może mam szczęście?
Fajfek napisał(a):Pytanie do właścicieli aut z manualnymi skrzyniami biegów z silnikami 2.0 Skyactiv-G: czy ktokolwiek z was doświadcza jakichkolwiek problemów z wrzucaniem 2 biegu
Nic takiego nie zauważam. Jaki masz przebieg? Może to kwestia ułożenia skrzyni albo kwestia naciagu – z tego, co pamiętam, były takie przypadki w BM.
corky1 napisał(a):Nic takiego nie zauważam. Jaki masz przebieg?
16 tyś km...
corky1 napisał(a):Może to kwestia ułożenia skrzyni albo kwestia naciagu – z tego, co pamiętam, były takie przypadki w BM.
Możesz coś więcej napisać o co chodziło?
Na ten temat jest cały watek:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=166500&view=unread#unread
Najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał ten problem z BM. Ale może to być coś innego. U mnie przebieg 12k i biegi wchodza prawidłowo.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=166500&view=unread#unread
Najlepiej gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał ten problem z BM. Ale może to być coś innego. U mnie przebieg 12k i biegi wchodza prawidłowo.
lelo28 napisał(a):A jaką macie ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu?
Zazwyczaj mam ustawioną najodleglejszą opcję.
Według mnie siła hamowania zależy w głównej mierze od różnicy prędkości między mną a pojazdem poprzedzającym. Wygląda to tak, że Mazda dojeżdża do ustawionej odległości i dość sprawnie dąży do zrównania prędkości w krótkim czasie zamiast rozpocząć wolniejsze hamowanie trochę wcześniej.
marin napisał(a):Według mnie siła hamowania zależy w głównej mierze od różnicy prędkości między mną a pojazdem poprzedzającym. Wygląda to tak, że Mazda dojeżdża do ustawionej odległości i dość sprawnie dąży do zrównania prędkości w krótkim czasie zamiast rozpocząć wolniejsze hamowanie trochę wcześniej.
I wszytko jasne
marin napisał(a):Według mnie siła hamowania zależy w głównej mierze od różnicy prędkości między mną a pojazdem poprzedzającym. Wygląda to tak, że Mazda dojeżdża do ustawionej odległości i dość sprawnie dąży do zrównania prędkości w krótkim czasie zamiast rozpocząć wolniejsze hamowanie trochę wcześniej.
Masz zupełną rację, a przyczyna wydaje mi się raczej oczywista – przecież radar nie ma nieograniczonego zasięgu działania. Gdy poruszamy się np. 30 km/h szybciej od poprzedzającego pojazdu i go dogonimy, to gdy radar "zauważy" ten pojazd, to będzie musiał gwałtowniej zwolnić niż w sytuacji gdyby "zauważył" go przy różnicy prędkości rzędu np. 10 km/h.
Jak radar po raz pierwszy wykrywa pojazd to o ile dobrze pamiętam pojawia się na wyświetlaczu animacja samochodu bez "poziomej" kreski. Jest to trochę wcześniej niż ustawienie najdalszej odległości. Pytanie czy już wtedy radar jest w stanie określić różnicę prędkości pojazdów.
Jako że bardzo dużo hamuję silnikiem to najczęściej dojeżdżając zawieszam tempomat i wznawiam go po wyprzedzaniu.
Co do innych irytujących funkcjonalności to poza istop/deaktywacji cylindrów wkurzał mnie system automatycznego hamowania przed pojazdem z przodu ponieważ często zakłócał mi manewr wyprzedzania. Na szczęście można to wyłączyć.
Jako że bardzo dużo hamuję silnikiem to najczęściej dojeżdżając zawieszam tempomat i wznawiam go po wyprzedzaniu.
Co do innych irytujących funkcjonalności to poza istop/deaktywacji cylindrów wkurzał mnie system automatycznego hamowania przed pojazdem z przodu ponieważ często zakłócał mi manewr wyprzedzania. Na szczęście można to wyłączyć.
Mnie też wkurzał i-stop i fakt, że trzeba go za każdym razem wyłączyć, więc nauczyłem się z nim żyć. A co do hamowania przed pojazdem z przodu, to masz na myśli SBS? Jesteś pewien, że jesteś to w stanie wyłączyć? Z tego co wiem, to nie ma takiej możliwości.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości