Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2020, 16:46

pomijając to, moim zdaniem zasięg 500-600 km w trasie to będzie przełom dla elektryków bo nawet jadąc gdzieś dalej to zwykle nocujemy gdzie będzie czas na ładowanie i tu już elektryk nie przeszkadza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 29 sie 2020, 17:59

Dokladnie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szyna » 30 sie 2020, 21:09

Są ludzie którzy Teslą cała Europe zwiedzają, od stacji do stacji ładowania :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2020, 21:58

Tak się teraz zastanawiam czy w moich realiach elektryk miał by sens i wychodzi na to że prawdopodobnie nie było by tak źle, robię 20-30 km dziennie a jak stoi u rodziców gdzie pracuje to bym ładował za free :P musiałbym dostać elektryka na tydzień do testu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Raptor77 » 30 sie 2020, 22:41

Szyna napisał(a):Są ludzie którzy Teslą cała Europe zwiedzają, od stacji do stacji ładowania :P
tak tylko to supercharger'y – po pierwsze ładujesz się za darmo (o ile masz tesle <2017) a po drugie doładowanie do 80% zajmuje 40min (co przy s85 daje jakieś 300km zasięgu , moc 125kW) :)

Jak ktoś ma dostęp do superchargera V3 i tesle model 3 może wykorzystać pełną moc tj. 250kW – efekt – +267 km na 10 minut, +1600 km/h ładowania (tylko już płacimy za to bo model 3 nie posiada darmowego ładowania na SC)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez nemi » 31 sie 2020, 05:18

...ale też są blaski i cienie całego tego ładowania. Widziałem u Zachara parkę, która jeździ Teslą. Tesla udostępnia mapę wszelkich ładowarek, pokazuje, czy ładowarka jest czynna czy nie. I oczywiście dane są nieaktualne :D.
Wyjazd Teslą to:
– planowanie trasy tak, aby mieć po drodze ładowarki
– sprawdzanie na grupach FB, czy ładowarka jest sprawna i w ogóle można się tam podładować
– ustalenie ładowarek zapasowych, gdyby akurat była któraś popsuta
– oczekiwanie, aż zostanie naładowany samochód, który podjechał chwilę wcześniej, gdy wszystkie dwa stanowiska są akurat zajęte

Oczywiście są ludzie, którzy udowadniają, że się da przejechać przez Europę, ale są też tacy, którzy potrafią zrobić to na rolkach ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Raptor77 » 31 sie 2020, 06:53

nemi napisał(a):Wyjazd Teslą to:
– planowanie trasy tak, aby mieć po drodze ładowarki
– sprawdzanie na grupach FB, czy ładowarka jest sprawna i w ogóle można się tam podładować
– ustalenie ładowarek zapasowych, gdyby akurat była któraś popsuta
– oczekiwanie, aż zostanie naładowany samochód, który podjechał chwilę wcześniej, gdy wszystkie dwa stanowiska są akurat zajęte
to się tyczy wszystkich marek nie tylko tesli – przy tesli masz najczęściej 5-8 stanowisk ładowania – inne auta oprócz tesli się tam nie naładują – w polsce częściej problemem jest brak prądu niż zajęte wszystkie SC. A co do reszty to prawda – choć teraz wszyscy operatorzy zlikwidowali darmowe ładowanie to pewnie ładowarki będą mniej okupowane :D

Na kanale "Teslą po polsce" można zobaczyć jak wygląda jazda teslą po polsce (i chyba każdym innym elektrykiem) – trzeba sie trochę nagimnastykować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez piwo » 27 wrz 2020, 06:57

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Kritik » 28 wrz 2020, 08:36

Raptor77 napisał(a):
nemi napisał(a):Wyjazd Teslą to:
– planowanie trasy tak, aby mieć po drodze ładowarki
– sprawdzanie na grupach FB, czy ładowarka jest sprawna i w ogóle można się tam podładować
– ustalenie ładowarek zapasowych, gdyby akurat była któraś popsuta
– oczekiwanie, aż zostanie naładowany samochód, który podjechał chwilę wcześniej, gdy wszystkie dwa stanowiska są akurat zajęte
to się tyczy wszystkich marek nie tylko tesli – przy tesli masz najczęściej 5-8 stanowisk ładowania – inne auta oprócz tesli się tam nie naładują – w polsce częściej problemem jest brak prądu niż zajęte wszystkie SC. A co do reszty to prawda – choć teraz wszyscy operatorzy zlikwidowali darmowe ładowanie to pewnie ładowarki będą mniej okupowane :D

Na kanale "Teslą po polsce" można zobaczyć jak wygląda jazda teslą po polsce (i chyba każdym innym elektrykiem) – trzeba sie trochę nagimnastykować :P


co mnie najbardziej zdziwiło, to cena lądowania
oglądałem filmik jak facet jechał z Wawy gdzieś do jeleniej gory, i lądował swoja Tesle Model 3 w Poznaniu
to za 1% ładowania wyszło mu około 1zl
całkowity zasięg na 100% chyba mu wyszedł 350km +/–
czyli koszt jazdy elektrykiem, większy niż dieslem czy na LPG
na razie to bez sensu dla mnie.... ok, mam garaż, i mogę tam ładować, ale to tez nie za darmo i nie tak tanio w ogolę... a sama cena samochodu....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez nemi » 28 wrz 2020, 09:07

To o jakiejś ładowarce dostępnej na mieście:
w podstawowym pakiecie "Energia Standard" nie ma opłaty abonamentowej, ale cena ładowania ładowarką DC (szybką) wynosi 2,19 zł/kWh plus 40 groszy za minutę po upływie 45 minut


Bazując dalej na przykładzie Nissana LEAF, można przytoczyć dane, z których wynika, że LEAF 3.ZERO (w słabszej odmianie) zużywa 20,6 kWh/100 km

Zakładając, że ładuję do 45 minut daje mi to:
20,6 * 2,19 = 45,11 zł/100 km

W mieszkaniu mam taryfę G11 i jak wydzielę kwotę do zapłaty przez liczbę kWh, to mi wychodzi 0,80 zł/kWh – pewnie przy jakims dużym zużyciu kwota za kWh się zmiejszy i udział opłat stałych będzie mniejszy. Niemniej jednak:
20,6 * 0,80 = 16,48 zł

Moja mała turbobenzyna z nadowziem kombi z zasięgiem 800+ km kosztuje na 79.000 km średnio:
Koszt paliwa: 29.08 PLN/100km

przy czym kiedyś tankowaliśmy prawie po 6 zł, tankowałem po 1 zł więcej niż w PL na południu Europy, we Włoszech ponad 7 zł.

Krótko mówiąc – na mieście jest znacząco drożej niż benzyniakiem, ale w domu już jest znacząco taniej ;)

W Polsce, z uwagi na przedłużające się formalności (w żadnym innym kraju nie trwały one tak długo), stacji Ionity jeszcze nie ma. Wiadomo już jednak, że 1 kWh energii dla kierowcy „z ulicy” będzie kosztował 3,50 zł. To faktycznie drogo. Jednorazowe ładowanie akumulatora elektrycznego SUV-a klasy średniej o pojemności 80 kWh z 10 do 100% kosztowałoby 252 zł. Zasięg takiego auta w realnych warunkach wynosi 260-360 km. Jeśli uśrednijmy go do 310 km, koszt pokonania 100 km wyniesie 81,3 zł. W przypadku samochodu z silnikiem spalinowym oznaczałoby to zużycie benzyny na poziomie… ponad 15 l/100 km.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/ile-napra ... o-4-fakty/
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez loockas » 28 wrz 2020, 19:25

nemi napisał(a):Krótko mówiąc – na mieście jest znacząco drożej niż benzyniakiem, ale w domu już jest znacząco taniej


Najgorzej wychodzi w trasie jeżeli nie znajdziesz żadnej darmowej ładowarki po drodze. Wtedy wyjazd RX-8 byłby bardziej opłacalny :)

Oczywiście posiadacze EV wiedzą gdzie są darmowe ładowarki, planując podróż siadają z mapą i je oznaczają i próbują wszystkim wmówić, ze to fajne. Przerabiałem to już na grupie Ioniqa gdzie posiadacze HEV są uznawani za świętokradców :P

Do ładowania w domu najlepiej iść w PV. Wtedy to się ma szanse spiąć.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 28 wrz 2020, 19:58

jak się ma własną ładowarkę i nadwyżkę z fotowoltaiki to najlepsza opcja mieć elektryka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 28 wrz 2020, 21:46

Niemniej jednak:
20,6 * 0,80 = 16,48 zł

NIemniej jednak jazda moim autem na LPG kosztuje mnie również w tych wartościach +– 2zł a auto w zakupie byłoby o około 30...40% tańsze niż zakup elektryka.
odchodzi problem planowania trasy, problemów z paliwem, zasięg sumaryczny ponad 1200km, (oczywiście cena za km wówczas bliska 25zł)

Jeszcze mi te elektryki nie pasują, jeszcze mnie nie przekonały.
Hybryda tak, pod warunkiem,że spalanie średnie przy normalnej jeździe byłoby poniżej 4zł/100km... Są takie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez brii » 29 wrz 2020, 07:39

zadra napisał(a):Hybryda tak, pod warunkiem,że spalanie średnie przy normalnej jeździe byłoby poniżej 4zł/100km... Są takie?

Hybrydy PHEV potrafią nawet za mniej jeśli masz własny prąd i nie jedziesz dalej niż 50km :P
Jeśli chodziło Ci o 4l/100km to praktycznie każda hybryda PHEV na dystansie do 100km poradzi sobie znacznie lepiej a zwykłe hybrydy przy gimnastyce dadzą radę. Ja moją (zwykłą – nienastawioną na ekonomię) wykręciłem 4.3l/100km rekordowo ale walka była straszna – nigdy więcej ;) Ojciec (też zwykłą hybrydą ale ukierunkowaną na ekonomię) regularnie wykręca 3.9 – 4.1 – emerytowi się nigdzie nie śpieszy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 29 wrz 2020, 10:37

nowa toyota corrola.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zadra » 29 wrz 2020, 11:11

brii, właśnie o to mi chodzi ,że się nie da.
Tu właśnie się rozmijamy, "ja o niebie Ty o chlebie"..
zadra napisał(a):pod warunkiem,że spalanie średnie przy normalnej jeździe byłoby poniżej 4zł/100km

z naciskiem "przy nirmalnej"
a Ty mi na to :
brii napisał(a):zwykłe hybrydy przy gimnastyce dadzą radę

brii napisał(a):4.3l/100km rekordowo ale walka była straszna – nigdy więcej


i właśnie o to chodzi, że gdybym chciał sobie ładować z kabla, to miałbym inne podejście do elektryków i nie widziałbym różnicy między "tylko" elektrykiem a PHEV którego również proponujesz dodatkowo ładować wyłącznie po to, żeby spełnił założone spalanie poniżej 4l100km i na dystansie do 100km, czyli ja musiałbym latać z kabelkiem praktycznie codziennie..
Mając nie wymagające auto z lpg mam i niskie spalanie, olbrzymi zasięg, spokojną głowę i jeżdżę bez przedlużacza w bagażniku..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez brii » 29 wrz 2020, 11:46

zadra napisał(a):brii, właśnie o to mi chodzi ,że się nie da.

PHEV zejdą do 4/100km (poniżej litra przy jeździe po mieście bez gimnastyki) trochę nie zrozumiałeś. Poniżej 4l to banał dla takich samochodów i to bez problemów zrobią na dystansie powyżej 100km.

zadra napisał(a):Mając nie wymagające auto z lpg mam i niskie spalanie, olbrzymi zasięg, spokojną głowę i jeżdżę bez przedlużacza w bagażniku..

Za to z butlą i jak chcesz jeździć tanio to tankujesz częściej niż elektryka trzeba ładować i w wiele miejsc nie wjedziesz na legalu ;)

zadra napisał(a):musiałbym latać z kabelkiem praktycznie codziennie..

Ale jakoś wjazdy na stacje paliw Ci nie przeszkadzają – ciekawa logika ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 29 wrz 2020, 17:00

No ale nie powiesz że włożenie pistoletu z paliwem i wciśnięcie spustu jest porównywalne z wyciąganiem kabli z bagażnika, rozwijaniem przewodu potem brudnego w błocie (gdy pada) zwijanie do bagażnika i wciskanie do telefonu jakichś aplikacji. Moim zdaniem stopień skomplikowania i utrudnienia życiowego jednak troszkę większy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zadra » 29 wrz 2020, 17:16

brii napisał(a):wjazdy na stacje paliw Ci nie przeszkadzają

absolutnie; wszak z zasięgiem bliskim 700km na butli tankuję nie częściej niż 4x w miesiącu..
może coś źle zrozumiałem, ale co można źle zrozumieć czytając proste słowa :
brii napisał(a):Hybrydy PHEV potrafią nawet za mniej jeśli masz własny prąd i nie jedziesz dalej niż 50km



PHEV zejdą do 4zł/100km

na jakim dystansie ? ja to rozumiem ale tylko wówczas gdy baterię wcześniej naładujesz w domu a w czasie jazdy po mieście nie załączy się silnik spalinowy.

Wiesz może jaki zasięg jest na baterii w czasie jazdy latem po mieście w korku ze średnią prędkością 15km/h z włączoną klimatyzacją ? Ja nie wiem, strzałę że bez korków przejdziesz 10...20km

brii napisał(a):z butlą i jak chcesz jeździć tanio to tankujesz częściej niż elektryka trzeba ładować

tak jak wyżej pisałem, z moją butelką i sppalaniem zajadę 2x dalej niż elektrykiem czyli muszę 2x rzadziej tankować niż ładowałbym prądem.

W jednym wypadku wygrywasz :
brii napisał(a):w wiele miejsc nie wjedziesz na legalu

dodatkowo na legalu z bus-pasa też korzystać nie mogę, ale na razie mnie nie złapano... <oczy>

auta z baterią zazwyczaj mają płytszy bagażnik, tak ,że z moją nutką powiedzmy, że jest remis jeśli chodzi o bagażniki..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez loockas » 1 paź 2020, 09:53

zadra napisał(a):na jakim dystansie ? ja to rozumiem ale tylko wówczas gdy baterię wcześniej naładujesz w domu a w czasie jazdy po mieście nie załączy się silnik spalinowy.


Mam wrażenie, że mylisz HEV z PHEV. Nie wiem czy każdy PHEV, ale te którymi jeździłem jeżdżą na silniku elektrycznym do czasu wyczerpania baterii lub do momentu w którym zmienimy tryb jazdy i pozwolimy na jazdę na silniku spalinowym. O zasięgu trudno mówić bo to zależy od samochodu. Ioniq PHEV robi realne 50km na elektryku i jest to już jeden z gorszych wyników, bo konkurencja nierzadko robi 100km. Różnica w stosunku do EV jest oczywiście taka, że jak się prąd skończy to jedziemy dalej na silniku spalinowym. Można też używać trybu który działa jak HEV, czyli wspomagamy się tylko elektrykiem.

Brii pisząc o swoim spalaniu pisał o HEV. On się męczył by uzyskać takie spalanie, ale zauważ że tam jest 364KM :) Ja zrobię 4l bez większego stresu jadąc po prostu normalnie. Ale po co skoro mogę cisnąć w trybie sport i cieszyć się z płaskiego momentu elektryka by średnia ze zbiornika wyszła 5-5.5 :) Przy czym nie pierdziele się póki co w żadne ładowanie i mam zasięg w trasie dobijający do 1000km. Tylko mocy trochę by się więcej przydało i samochód byłby idealny na wozidło rodziny :) Tak czy owak z tych wszystkich "eko" pojazdów uważam HEV za najmniej obsługowy i najbardziej konserwatywny napęd. PHEV rozważę dopiero jak zainstaluje PV. Wtedy można mówić o jakiś korzyściach i opłacalności zakupu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto