Podniesienie mocy Skyactiv-G
Wtrące swoje 3 gorsze Wcześniej jeździłem Mazda 6 2.2 163 KM i przesiadajac sie do Mazdy 3 122KM nigdy nie brakowało mi mocy ( czy podczas jazd testowych czy teraz podczas eksploatacji ) Pamiętam jak dziś gdy pytałem doradcy handlowego dlaczego nie ma mocniejszej wersji , powiedział wprost bo będzie skyactiv-× 180 którego by nikt nie kupił mając do wyboru mocniejszy skyacitv-G Osobiście denerwuje mnie strategia Mazdy mogli zostawić 122KM jako podstawa i dodać silnik 150KM ( dla tych co marudza ze tyle pieniędzy i tylko 122 ) z drugiej strony taka zagrywka jest uzasadniona dla cx30 większe auto i tam 122 może być za słabe reasumując wydaję mi się że dlatego nie ma 122KM w 3 bo potencjalny klient testując 122 a 150 wybrałby i tak wersję 122 Ps Na pocieszenie Ci co mają wersje 122KM za jakiś czas nasze 3 będą jak Święte Grale
rafik85 napisał(a):A ja mam amerykańca 2.5 185KM i nie wyobrażam sobie 122KM w tym aucie
Winszuję.
Skoro jesteśmy w wątku o podniesieniu mocy, to z ciekawości, czy wiadomo czy z tego 2.5 da się wycisnąć coś więcej niż 185KM poprzez samą modyfikację ECU? Poziom >180KM był osiągany po modyfikacji przez niektóre Sky-G 2.0, a w MX-5 184KM jest przy tej pojemności fabrycznie.
-
dzonn
Czy to na autostradzie czy na serpentynach na drodze 28 koło Sanoka w Górach Słonnych 4 osoby bagażnik załadowany na full Mazda dawała dużo frajdy z jazdy i tak sobie myślę co trzeba mieć w głowie żeby biadolicz na brak mocy
quote="Imbeer"]Co dla jednego jest sufitem dla drugiego jest podloga. Jeden bedzie wolal standardowe parametry, a inny sprobuje je podkrecic, co w tym dziwnego?[/quote
Dziwi mnie bidolenie że ktoś sobie nie wyobraża trójki z tym silnikiem!!!
Dziwi mnie bidolenie że ktoś sobie nie wyobraża trójki z tym silnikiem!!!
stryjq jesteś z Warszawy (przynajmniej tak masz w opisie) Disitune z Warszawy, podjedź i sprawdzą czy da się coś zrobić. Możesz być pierwszy.
Poza tym widzę w wątku Disi ze Ci odpisali żebyś się umówił na wizytę. Byłeś, sprawdziłeś?
Poza tym widzę w wątku Disi ze Ci odpisali żebyś się umówił na wizytę. Byłeś, sprawdziłeś?
stryjq napisał(a):I jak tam? Spotkał się ktoś już z możliwością odblokowania Sky Active G? Dla mnie te 122KM niesamowicie muli
Na początku uprzedzę, że się nie czepiam ani nie chcę Ci dokuczyć tylko naprawdę chcę znać prawdziwy powód.
Dlaczego kupiłeś ten samochód skoro uważasz, że "niesamowicie muli"?
lelo28 napisał(a):stryjq jesteś z Warszawy (przynajmniej tak masz w opisie) Disitune z Warszawy, podjedź i sprawdzą czy da się coś zrobić. Możesz być pierwszy.
Poza tym widzę w wątku Disi ze Ci odpisali żebyś się umówił na wizytę. Byłeś, sprawdziłeś?
Muszę podjechać i sprawdzić. Ciekawiło mnie czy może już ktoś sprawdzał
Czemu kupiłem ten samochód? Na początku mocy wystarczało, teraz chciałbym więcej
Poza tym silnik benzynowy, który jest zdławiony w wyższym zakresie obrotów? Bez sensu. Jakbym chciał jeździć tylko na niskich obrotach to wybrałbym coś z silnikiem diesela
Odwiedził mnie kolega który ma 3MPS 400KM po przejechaniu sie moją 3 122KM powiedział że moja śmiga bardzo przyzwoicie i gdyby miał zgadywać to śmiało założył by się że pod maską jest 140/150KM
kamil_franiu napisał(a):Odwiedził mnie kolega który ma 3MPS 400KM po przejechaniu sie moją 3 122KM powiedział że moja śmiga bardzo przyzwoicie i gdyby miał zgadywać to śmiało założył by się że pod maską jest 140/150KM
Na stronie zeperfs.com pojawiły się pierwsze pomiary wersji 150 KM:
0 to 50 kph 2‚9 s.
0 to 80 kph 6‚4 s.
0 to 100 kph 8‚8 s.
0 to 120 kph 12‚8 s.
0 to 130 kph 14‚4 s.
0 to 140 kph 17‚1 s.
80 to 120 in 5 12‚0 s.
80 to 120 in 6 17‚Ƽ s.
Dla porównania wersja 122 KM:
0 to 50 kph З‚2 s.
0 to 80 kph 6‚9 s.
0 to 100 kph 9‚8 s.
0 to 120 kph 1З‚6 s.
0 to 130 kph 16‚З s.
0 to 140 kph 18‚9 s.
80 to 120 in 5 12‚4 s.
80 to 120 in 6 17‚8 s.
Różnice, zwłaszcza w elastyczności 80-120, w granicach błędu, w przyspieszeniu 0-100 różnica 1 s. na korzyść wersji 150 KM, ale to pewnie dzięki innemu przebiegowi krzywej (odblokowania) ponad 4k obrotów. Nie rozumiem, skąd w testach opinie, że różnica jest znaczna.
Brak różnicy w elastyczności mnie nie dziwi, bo jeśli zdławienie jest robione na podobnej zasadzie jak w BM, to różnica jest praktycznie tylko na wysokich obrotach, a testy elastyczności do nich nie dochodzą. Co do opinii, że różnica jest znaczna – zwróć uwagę, że powyższe wyniki tak naprawdę testują 2 scenariusze:
* duszenie na maksa
* przyspieszanie z niskich obrotów bez redukcji, w czym silniki SkyActive-G są od zawsze beznadziejne
Natomiast w prawdziwym życiu używa się obrotów gdzieś w środku skali i tutaj różnica naprawdę może być odczuwalna. Nie mówiąc o tym, że sam mam 2 samochody o podobnych wartościach 0-100km/h (czyli 8.8 i 9.8) i dla mnie też różnica jest znaczna Chociaż ciężko je porównywać, bo są to zupełnie inne auta.
Tak w ogóle to widzę, że wersja 150KM ma wyniki jak BM 120KM (katalogowe), przynajmniej 0-100km/h. Dla mnie wniosek jest taki – odblokować (jak się da) i cieszyć się przyjemnie jeżdżącym samochodem
* duszenie na maksa
* przyspieszanie z niskich obrotów bez redukcji, w czym silniki SkyActive-G są od zawsze beznadziejne
Natomiast w prawdziwym życiu używa się obrotów gdzieś w środku skali i tutaj różnica naprawdę może być odczuwalna. Nie mówiąc o tym, że sam mam 2 samochody o podobnych wartościach 0-100km/h (czyli 8.8 i 9.8) i dla mnie też różnica jest znaczna Chociaż ciężko je porównywać, bo są to zupełnie inne auta.
Tak w ogóle to widzę, że wersja 150KM ma wyniki jak BM 120KM (katalogowe), przynajmniej 0-100km/h. Dla mnie wniosek jest taki – odblokować (jak się da) i cieszyć się przyjemnie jeżdżącym samochodem
corky1 napisał(a):DISItune wział się za nowa trójkę. Na razie udało im się wyciagnać nomen omen 150 KM, pracuja dalej nad dalszym zwiększeniem W serii było 137 KM, czyli niezły bonus.
Wiedziałem że ten silnik ma więcej jak 122
piotear napisał(a):Porównując z BN – słaby.
No nie wiem czy słabo. 120 KM w BM ma podobne wyniki poniżej 140 KM, choć zdarzaja się rodzynki powyżej. Ważne ile im da się ostatecznie wycisnać, czy będzie to jakoś porównywalne z odblokowanym 120 KM, obstawiam, że tak.
Swoja droga, ciekawe ile ma w serii 150 KM, moźe się okazać, że ma mniej niż na papierze.
Oczywiście wiem że mowa tu o innym silniku ale jako ciekawostkę powiem koledze corky1 że ja w swoim autku miałem mieć fabrycznie 150KM , mając nadzieję że tak samo jak wersje 120 konne będę miał więcej zrobiłem hamowanie i wyszło niestety ledwo ciut ponad obiecane . Tyle co w podpisie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości