Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Victor_1989 » 27 kwi 2019, 15:12

Chcesz sprzedać auto bez przeglądu i z wpisem do CEPIK? <spoko>
Masz katalizator i czy jest on sprawny? Zastanawia mnie to, bo Mazdy mają bardzo wydajny katalizator i nie chcą nawet przykopcić na niebiesko przy poborze oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2019, 08:49
Posty: 46 (0/2)
Skąd: łódzkie
Auto: Mazda 6 GG 2006r 147KM LPG liftback

Postprzez Borek » 27 kwi 2019, 15:19

Po pierwsze to nie zamierzam nic ukrywać.
Po drugie... mazda na zimnym silniku (po wciśnięciu gazu i obrotach około 3000) daje jasnym dymkiem.

Viktor sugerujesz, że katalizator jest uskodzony?

Borek
Ostatnio edytowano 29 kwi 2019, 09:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta- nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez KrzyzakMitsu » 27 kwi 2019, 17:27

Katalizator jest częścią, która się zużywa. Uszkodzenie to raczej złe słowo w tym przypadku. Tam są pewne pierwiastki, które pod wpływem temperatury oraz innych związków chemicznych w spalinach zamieniają coś szkodliwego (węglowodory, tlenek węgla, tlenki azotu i inne) w coś mniej szkodliwego już nieszkodliwego (dwutlenek węgla, woda...). Po latach się zużywa i czasem trzeba go wymienić.
Przy kiepskim spalaniu można przyśpieszyć jego zużycie – np. właśnie spalany olej, uszkodzenie/zużycie świecy lub wtryskiwacza, które powoduje błąd na sondzie lambda i zwiększenie dawki paliwa, która nie jest spalona ale dostaje się do rozgrzanego katalizatora czasem wręcz go topiąc. Temat rozległy, ale skoro silnik nie zużywa oleju, to wskazane byłoby wymienić kat.
Już za 300zł można kupić, trzeba tylko wiedzieć, że przy LPG wymagany jest ciut lepszy (droższy) wkład.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Borek » 28 kwi 2019, 00:45

Czesc

Mazda niestety spala olej, ostatnio tez zauwazylem ze trzyma obroty na poziomie 1000, a nie jak zwykle ponizej (bez wzgledu na wlaczoną klime)

Borek
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez lysy2 » 29 kwi 2019, 09:59

Hej
Też bym obstawiał katalizator.
Moja M6 jak spalała 4l oleju na 1000km to przeszła przegląd bez mrugniecia – miała 60ppm na normę 100ppm :), a kopciła (na czarmo) tylko powyżej 4,5 tys obr.
Teraz mam silnik po remoncie, więc się o nic nie martwię, ale Tobie zalecałbym zacząć od katalizatora.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez Victor_1989 » 29 kwi 2019, 14:06

Borek – silnik zawsze zdążysz naprawić/wymienić – wiadomo, że to jest przyczyną spalania oleju.
Ale to, że spaliny są na tyle zanieczyszczone, że analiza to wychwyciła – niesprawny lub wycięty katalizator. Czytałem, że katalizatory od Mazd 6 z silnikiem benzynowym są drogie na skupach.
Często handlarze lub zachłanniejsi właściciele wycinają je dla zysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2019, 08:49
Posty: 46 (0/2)
Skąd: łódzkie
Auto: Mazda 6 GG 2006r 147KM LPG liftback

Postprzez Borek » 2 maja 2019, 10:12

Cześć

Na dzień dzisiejszy wiem, że świece były zalane olejem. Mechanik stwierdził, że to wina uszczelki pod pokrywą zaworów. Ponoć może to mieć też związek z wyższymi obrotami (na luzie), o czym pisałem wcześniej.

Uszczelka i świece do wymiany. Zostanie również wymieniony olej i filtry, a także sprawdzona kompresja i sonda lamda.

Zobaczymy czy to pomoże.

Borek
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez Borek » 6 maja 2019, 09:51

Cześć

Ponownie w temacie:
okazało się, że tylko jedna świeca jest zalana – ta przy korku (więc podejrzenie,że zalana została przy wlewaniu oleju)
– kompresja silnika to 3/6/10 – 11/10 – 11 bar

Nie wiem co mam robić... doradzicie coś?

Borek
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez KrzyzakMitsu » 6 maja 2019, 10:57

Borek napisał(a): kompresja silnika to 3/6/10 – 11/10 – 11 bar

nie rozumiem tego zapisu
masz silnik V6 czy jak?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Borek » 6 maja 2019, 13:05

– kompresja silnika to :
3 bary
6 bar
od 10 do 11 bar
od 10 do 11 bar


Borek
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez KrzyzakMitsu » 7 maja 2019, 17:06

3 bary to jak dziura w tłoku albo wypalony zawór/gniazdo
podobnie 6
głowica do zdjęcia i sprawdzenia czy do roboty jest góra czy dół czy oba...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Borek » 7 maja 2019, 20:42

cześć

Mechanik zrobił też próbę olejową na tych dwóch cylindrach. Ciśnienie wzrosło ... z 3 do 6 bar, a z 6 do 10 bar a więc niewiele.

Borek
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 19:09
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: od 05.2013 M6 2.0 Hatchback '06 (benzyniak)

Postprzez Patryk1991 » 20 cze 2020, 22:55

Witam,
Mam taką przygodę z moją mazdą. Zakupiłem ją pół roku tamu i po wymianie oleju i filtrów chłop w serwisie powiedział mi żebym sprawdzał stan oleju bo lubią pić. Faktycznie, po 2 tygodniach nie było śladu oleju nawet na bagnecie. 200km po mieście i lipa, dymiło z niej okropnie. Znajomy polecił mi mechanika co naprawia silniki, pogadałem sie z nim, rozebrał silnik, zrobili planowanie głowicy, wymiana pierscieni i itd. Zalał mi olej po tym 5w50 Mobil zostało 800ml z 5 litrów wolałem podczas docierania silnika potem mi mówił że po wymianie też żebym zalał tym olejem. Zalałem i dalej pobiera olej, nie tyle co wcześniej, ale bierze tak na 400km od max do min i tak dziwnie smierdzi w kabinie takim zgniły jajem. Byłem u niego on zdziwiony, że pobiera, wymienił jakaś uszczelkę na zaworze mówił że będzie dobrze ale dalej bierze. Teraz chcę wyciągnąć świece, zalać naftą, zrobić płukanie i wlać
5w30, to coś da? Może ktoś coś doradzi?
Ostatnio edytowano 21 cze 2020, 08:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Szanuj czytających. Pierwszy i ostatni raz poprawiam ten bełkot. Kolejnym razem Twój post napisany tak bardzo niechlujnie trafi do kosza.
Początkujący
 
Od: 20 cze 2020, 22:36
Posty: 5
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2006rok

Postprzez zadra » 20 cze 2020, 23:20

Kolego Patryku1991.
Napisałeś swój drugi post na naszym forum.
Na Twój problem z poborem oleju może mieć wpływ bardzo dużo czynników.
Nie znamy mechanika, nie wiemy jakie pierścienie i podzespoły zastosował.

Byłoby nam wszystkim łatwiej, gdybyś z szacunku dla nas wszystkich spróbował chociaż wyartykułować problem w jakimkolwiek języku.. :|
Język polski (powinieneś wiedzieć) jest dość specyficzny i dla wielu logicznym jest stosowanie się do co-nieco trudnych zasad gramatyki i ortografii.
Miło byłoby, gdybyś starał się również przeczytać przed wysłaniem to co nabazgroliłeś.
Ani piszesz po polsku ani żadnej składni..
Brak polskich znaków typu "ś"..
Słowa z brakiem wszystkich liter albo zupełnie "z czapy", nie wspominając nawet, że w całej tej wypowiedzi zawierającej 162 wyrażenia nie postawiłeś żadnego przecinka, średnika albo nawet wykrzyknika..
Znak zapytania dzielący poprzednie 158 wyrażeń od 4-ech kolejnych niewiele pomaga w całym tym bełkocie.
Popraw proszę i szanuj nasz czas albo nie spodziewaj się pomocy...
Przykro się czyta... <nie>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Koci@k » 21 cze 2020, 07:47

Zadra, podpisuję się pod tym.
Patryku, musisz pisać tak, byśmy mogli zrozumieć w czym tkwi problem i wtedy bardzo prawdopodobne, że ktoś napisze coś, co może pomóc :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5496 (435/228)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez KrzyzakMitsu » 21 cze 2020, 15:40

Nie wiem jaki jest sens zalania nafty do silnika, który miał zmieniane (podobno) pierścienie.
A druga kwestia – głowica, tam też jest co wymieniać, żeby było szczelnie.
I trzecia – jakie pomiary porobił? są narzędzia do wymiarowania, do sprawdzania, robienia pierścieni w nadwymiarze itd.
Tak naprawdę nic nie wiemy o tej operacji a ilość pobieranego oleju jest zastraszająca.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Neonixos666 » 21 cze 2020, 23:24

niewiadomych jest bardzo dużo, czy ktoś pomierzył cylindry? Może jaja się porobiły i nowe pierścienie nie pomogą. Czy ktoś pomierzył tłoki może rowki pierścieni nie są odpowiednie. Czy ktoś sprawdził luz na prowadnicach zaworów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Patryk1991 » 22 cze 2020, 17:48

Witam przepraszam za te byki, ja nie wiem czy on robił jakieś pomiary czy co kolwiek.To moj pierwszy samochód.ale mogę śię jego zapytać tylko nie wiem o co, ja sie nie znam. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam. :)
Początkujący
 
Od: 20 cze 2020, 22:36
Posty: 5
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2006rok

Postprzez zadra » 23 cze 2020, 01:09

zapytaj jakiego producenta części zastosował przy remoncie zwłaszcza jaki producent pierścieni i uszczelniaczy zaworowych przede wszystkim, dalej zapytaj o owalizację cylindrów oraz czy były duże "progi" w cylindrach.
Zapytaj również gdzie oddał głowicę do planowania i co wchodziło w zakres prac związanych z jej naprawą.
Ostatnio edytowano 23 cze 2020, 07:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez KrzyzakMitsu » 24 cze 2020, 22:24

Niech pokaże średnicówkę i niech powie czy sprawdził owalizację tulei.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6