Witam.
Od kilku tyg. jestem użytkownikiem MAZDY 3 BK, 1..6 benzyna, 105 KM, 2008 rok, hatchback.
Mój problem:
Dzisiaj stojąc na światłach na włączonym silniku podkusiło mnie aby sprawdzić jak reaguje pedał hamulca na silny nacisk i co? Jak naciskam mocno pedał to on odczuwalnie płynnie opada w podłogę. Nie twardnieje.
Podjechałem na najbliższy duży parking, powtórzyłem to i dalej płynnie opada.
Zrobiłem test hamulców: przy ostrym hamowaniu jest wrażenie, że auto hamuje normalnie a pedał nie zapada się.
W czasie jazdy auto hamuje normalnie.
Tydzień temu wymieniłem klocki – przód. Mechanik twierdził, że odpowietrzył układ i wszystko jest OK. Wczoraj zaglądając pod maskę(dolewka spryskiwacza) spojrzałem na poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku: było Min. Telefonicznie mechanik powiedział abym dolał DOT 4 do Max. i obserwował czy ubywa. Nie zauważyłem ubytków po tej dolewce.
O co chodzi? Co to może oznaczać? Co to za awaria? Kontrolka hamulców nie świeci się.
Proszę o poradę co dalej robić.
Mięknie pedał hamulca: powoli wpada w podłogę.
Strona 1 z 1
Według mnie to normalne, ciśnienie spada bo wspomagania nie jest obciążone. Spróbuj gwałtownie wcisnąć pedał powinien się lekko utwardzić. Twardniał by mocno gdyby nie działało wspomaganie. Wyłącz silnik i porównaj.
RobertPi napisał(a):Według mnie to normalne, ciśnienie spada bo wspomagania nie jest obciążone. Spróbuj gwałtownie wcisnąć pedał powinien się lekko utwardzić. Twardniał by mocno gdyby nie działało wspomaganie. Wyłącz silnik i porównaj.
Ok. Zrobię to ale jutro bo teraz nie mogę. Natomiast znalazłem taki wątek:
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... lne/page-1
Co prawda dot. Hondy ale objaw właściwie taki jak mój i piszą tam, że to wskazanie na pompę hamulcową ale czy tak jest w moim przypadku? Jeden z uczestników tego cytowanego wątku opisuje to dość szczegółowo w poscie nr 12.
Tu na forum znajduję posty, że to normalne. Trochę to nie do wiary. Zgłupiałem i nie wiem co robić...
A może profilaktycznie zregenerować tą pompę. Znalazłem jakieś zestawy naprawcze na www.autodoc.pl za 30 zł. Może to by pomogło? Może ktoś wie jaki to koszt we Wrocławiu. W końcu to hamulce...
- Od: 25 sie 2014, 21:19
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)
Wspomaganie tu nie ma nic do rzeczy.
Pedał hamulca nie może się powoli zapadać aż po pewnym czasie dojdzie do podłogi. Jak już wciśniesz to ma zostać w tej pozycji.
Jest gdzieś nieszczelność, która uniemożliwia utrzymanie ciśnienia w układzie i dlatego tak się dzieje.
EDIT:
Jeśli nigdzie na przewodach nie ma wycieków, to pewnie to jest rozwiązanie Twojego problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWpL3enfldw
Pedał hamulca nie może się powoli zapadać aż po pewnym czasie dojdzie do podłogi. Jak już wciśniesz to ma zostać w tej pozycji.
Jest gdzieś nieszczelność, która uniemożliwia utrzymanie ciśnienia w układzie i dlatego tak się dzieje.
EDIT:
Jeśli nigdzie na przewodach nie ma wycieków, to pewnie to jest rozwiązanie Twojego problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWpL3enfldw
PP89 napisał(a):Wspomaganie tu nie ma nic do rzeczy.
Pedał hamulca nie może się powoli zapadać aż po pewnym czasie dojdzie do podłogi. Jak już wciśniesz to ma zostać w tej pozycji.
Jest gdzieś nieszczelność, która uniemożliwia utrzymanie ciśnienia w układzie i dlatego tak się dzieje.
EDIT:
Jeśli nigdzie na przewodach nie ma wycieków, to pewnie to jest rozwiązanie Twojego problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=uWpL3enfldw
No tak, tylko, że u mnie ta sytuacja jest na zapalonym silniku a w filmiku Duda pokazuje ten efekt na wyłączonym silniku. Ale przyznaję, że nie sprawdzałem na wyłączonym. Muszę jutro to sprawdzić.
Widzę, że jesteś z Wrocka... A nie wiesz może jaki jest szacunkowy koszt takiej regeneracji u mechanika?
- Od: 25 sie 2014, 21:19
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)
Na pracującym silniku pedał ma się delikatnie powoli zapadać a na wyłączonym twardnieć.
Nie kombinuj, sprawdź.
Nie kombinuj, sprawdź.
RobertPi napisał(a):Na pracującym silniku pedał ma się delikatnie powoli zapadać a na wyłączonym twardnieć.
Nie kombinuj, sprawdź.
Czytam i widzę, że masa rozbieżności w moim temacie.
Jakieś logiczne wyjaśnienie takich "efektów" pedału hamulca musi być. Z tego co sobie przypominam, to we wszystkich autach którymi jeździłem pedał nieco opadał by ostatecznie zesztywnieć. A tu tego nie ma tylko płynnie opada jak w masło. Dlatego ten efekt mocno mnie zaskoczył i zaniepokoił, więc drążę temat.
Zawsze mogę podjechać do warsztatu ale wolałbym już coś wiedzieć i rozumieć w tym temacie.
Ok. Jutro zrobię test i podam wynik.
Resume z 24.03.2020:
– do RobertaPi: sprawdziłem i pedał powoli zapada się tak na włączonym silniku jak i na zgaszonym czyli patrząc na filmik z Dudkiem, to pompa do regeneracji lub wymiany,
– dodatkowo dzisiaj pojawił się wyciek z cylinderka w prawym tylnym kole więc układ do roboty.
Problem się wyjaśnił. Dziękuję wszystkim za pomoc i wyjaśnienia. Posta można zamknąć dla potomnych.
- Od: 25 sie 2014, 21:19
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2008
1.6 MZR 105KM (77KW)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości