Elektromobilność – wrażenia, opinie, dyskusja...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Rzeczywiście "dzięki" epidemii mamy unikalną możliwość sprawdzenia pewnych teorii w praktyce. Ale jakoś wątpię, czy do propagatorów zmniejszania na siłę ruchu samochodowego w miastach na siłę cokolwiek dotrze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Test e-Craftera już do poczytania:
http://4kolkaszczescia.pl/index.php/202 ... -na-miare/
w wielkim skrócie – fajny dostawczak, ale tylko do ścisłych centrów i pod klienta któremu taka paka wystarcza.
Na plus wyposażenie, No i niezależnie od źródła napędu Crafter to naprawdę fajny dostawczak z mega wygodnym miejscem pracy.
http://4kolkaszczescia.pl/index.php/202 ... -na-miare/
w wielkim skrócie – fajny dostawczak, ale tylko do ścisłych centrów i pod klienta któremu taka paka wystarcza.
Na plus wyposażenie, No i niezależnie od źródła napędu Crafter to naprawdę fajny dostawczak z mega wygodnym miejscem pracy.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
A jaka ładowność?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
ile kosztuje? Jak się teraz zastanowić to robimy w sumie busem raptem 40 km dziennie (nie co dzień) i wozimy najczęściej około tony więc miało by to sens w naszych warunkach, siła też na podwórku jest więc nie było by takie głupie.
No to można mieć 4 Ducato bo zapłaciliśmy 80 brutto
Ale Craftery widzę od 130 do 170 tys.
Niemniej jak już pisałem ceny elektryków są absurdalne, ale nie ma ku temu żadnych logicznych podstaw. Jeśli przyjąć że koszt silnika spalinowego i skrzyni biegów jest równy układowi elektrycznemu (a patrząc na złożoność silnika spalinowego i skrzyni, oraz prostotę układu elektrycznego, tańszy być nie może), to elektryk powinien być droższy jedynie o koszt baterii (obecnie okolice 500zł/kWh). Jeśli przyjąć bazę na tym poziomie, plus baterie powiedzmy 60kWh, to jest maks. 50 tys. różnicy.
Niemniej jak już pisałem ceny elektryków są absurdalne, ale nie ma ku temu żadnych logicznych podstaw. Jeśli przyjąć że koszt silnika spalinowego i skrzyni biegów jest równy układowi elektrycznemu (a patrząc na złożoność silnika spalinowego i skrzyni, oraz prostotę układu elektrycznego, tańszy być nie może), to elektryk powinien być droższy jedynie o koszt baterii (obecnie okolice 500zł/kWh). Jeśli przyjąć bazę na tym poziomie, plus baterie powiedzmy 60kWh, to jest maks. 50 tys. różnicy.
Pozdor Myjk
Ja rozumiem że to będzie droższe ale nie dwa razy tyle, tym bardziej że jest to auto użytkowe przy którym koszt zakupu czy leasingu jest dość istotny. Myślę że miałby on odbiorców i ktoś mógłby dopasować go do swojej działalności w mieście. Bateria mogła by być ciut większa tym bardziej że pod podłogą busa jest sporo miejsca, napęd na przód czyli nie ma wału. Realny zasięg do tych 250 km na pusto i 200 z max obciążeniem i myślę że na miasto nie było by złe, ale ta cena...
Właśnie, ciekawostką jest, że elektryki są droższe od spalinówek.
Myjk piszesz, że ilość części może być taka sama.. wydaje mi się, że przy silniku elektrycznym tych elementów jest znacznie mniej, więc wytworzenie samego urządzenia przy opracowanej już technologii i możliwości łatwego kopiowania podzespołów powinno być mniej kosztowne.
Można się spierać o te różne elementy, w standardowym wykonaniu – skrzynia biegów, w elektrycznym jej brak, ale jakieś sterowanie, przełożenia napędów, czy większe wymaganie dot instalacji elektrycznej,..
Generalnie to jednak chodzi o kasę, o to, żeby zarabiać na klientach a nie być dobroczyńcą zbawiającym zatruty świat..
Dodatkowo zostają jeszcze koszty patentowe i różne certyfikaty, ale czy spalinowy, czy elektryczny to i tak produkcję trzeba zalegalizować.
Myjk piszesz, że ilość części może być taka sama.. wydaje mi się, że przy silniku elektrycznym tych elementów jest znacznie mniej, więc wytworzenie samego urządzenia przy opracowanej już technologii i możliwości łatwego kopiowania podzespołów powinno być mniej kosztowne.
Można się spierać o te różne elementy, w standardowym wykonaniu – skrzynia biegów, w elektrycznym jej brak, ale jakieś sterowanie, przełożenia napędów, czy większe wymaganie dot instalacji elektrycznej,..
Generalnie to jednak chodzi o kasę, o to, żeby zarabiać na klientach a nie być dobroczyńcą zbawiającym zatruty świat..
Dodatkowo zostają jeszcze koszty patentowe i różne certyfikaty, ale czy spalinowy, czy elektryczny to i tak produkcję trzeba zalegalizować.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dodatkowo zobaczcie tą powierzchnię na dachu, fotowoltaika była by w sam raz
fotowoltaika była by w sam raz
pewnie dołożyłbyś ze 20 tysiaków za takie mobilne panele z logo VW..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
a jak by kupić normalnego busa, władować do niego baterie i robić za mobilną ładowarkę. Podjeżdżasz do elektryka podpinasz kabel i ładujesz go.
A drugim e-Crafterem ciągnąć bekę z paliwem do generatora..
No super ekologicznie się robi
No super ekologicznie się robi
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dlatego dla takiego auta lepsza była by hybryda. Takie busy nie jeżdżą z zawrotnymi prędkościami a najwięcej spalają przy rozpędzaniu się, przy jednostajnej jeździe nie ma tragedii, wystarczyło dać silnik spalinowy na przednie koła pod autem baterię i drugi silnik napędzający tylne koła. Może nawet tańsze by to było
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości