Ciągła praca wentylatora chłodnicy
1, 2
Witam i się witam!
To mój pierwszy post także jeśli coś nie tak zrobiłem/napisałem to przepraszam! Szukajka niestety nie odnalazła mojego problemu
Mój problem polega na tym iż wentylator chłodnicy w mojej Madzi pracuje cały czas niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, czy silnik pracuje czy jest zgaszony wentylator chłodnicy pracuje non stop (startuje zaraz po przekręceniu kluczyka). Kable posprawdzane, czujnik temperatury cieczy wymieniony, termostat nowy, zalany nowy płyn (preston nie FL22), przekaźniki posprawdzane, moduł sterowania pracą wentylatora (ten co idą do niego dwie wiązki) wymieniony. Nie mam już pomysłów co dalej....Nie wydaje mi się żeby to był problem płynu (nie fl22) ponieważ problem wystąpił przed wymianą. Pytanie do Was: co steruje pracą tzn. włączeniem/wyłączeniem wentylatora? Czy jest to ten moduł, czy system posiada jeszcze jakiś inny włącznik?
Pacjent to Mazda 5 cr 2.0 pb 2007 rok.
Za wszelkie sugestie i pomysły dziękuje!
Pozdrawiam!
Ps. Nie ma żadnych błędów przy diagnostyce.
To mój pierwszy post także jeśli coś nie tak zrobiłem/napisałem to przepraszam! Szukajka niestety nie odnalazła mojego problemu
Mój problem polega na tym iż wentylator chłodnicy w mojej Madzi pracuje cały czas niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, czy silnik pracuje czy jest zgaszony wentylator chłodnicy pracuje non stop (startuje zaraz po przekręceniu kluczyka). Kable posprawdzane, czujnik temperatury cieczy wymieniony, termostat nowy, zalany nowy płyn (preston nie FL22), przekaźniki posprawdzane, moduł sterowania pracą wentylatora (ten co idą do niego dwie wiązki) wymieniony. Nie mam już pomysłów co dalej....Nie wydaje mi się żeby to był problem płynu (nie fl22) ponieważ problem wystąpił przed wymianą. Pytanie do Was: co steruje pracą tzn. włączeniem/wyłączeniem wentylatora? Czy jest to ten moduł, czy system posiada jeszcze jakiś inny włącznik?
Pacjent to Mazda 5 cr 2.0 pb 2007 rok.
Za wszelkie sugestie i pomysły dziękuje!
Pozdrawiam!
Ps. Nie ma żadnych błędów przy diagnostyce.
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Ok ludziska.... Sprawdzilem napiecie w kostce (tej co idzie do modulu, 3 kable), czerwony 12v,czerwono-bialy 4.8v,czrny masa. Czy moglby ktos sprawdzic napiecie dla mnie w tych kablach? Nie mam juz pomyslu.... Dzieki bardzo. Pozdro
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Przekazniki sprawdzone (rozebralem, przeciscilem) – sprawne, dla pewnosci wymienilem na nowe, ciagle to samo.
Dopisano 10 mar 2020, 14:17:
Kolego Mazda 5 dało by rade pomierzyć dla mnie napięcia na stykach modułu sterowania wiatrakiem chłodnicy? Dzięki.
Dopisano 10 mar 2020, 14:17:
Kolego Mazda 5 dało by rade pomierzyć dla mnie napięcia na stykach modułu sterowania wiatrakiem chłodnicy? Dzięki.
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Właśnie pierwszy podejrzany to przekaźnik. Miałem tak w renówce, więc w gównie de facto, że nie rozłączał i chodził cały czas wentylator, nawet po wyjęciu kluczyka.
Ale w japońskim aucie? – dziwne trochę.
Ale w japońskim aucie? – dziwne trochę.
Hej! Chodzi mi o napięcie na styku 1A i 1B bo 1C to "masa", na 2A i 2B mam 12V.
Ps. Wentylator przestaje chodzić po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, klima nie wnosi nic do jego pracy, nie wazne czy jest włączona czy nie. Podczas jazdy też nie zmienia się prędkość kręcenia się wentylatora. Dzieki
Ps. Wentylator przestaje chodzić po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, klima nie wnosi nic do jego pracy, nie wazne czy jest włączona czy nie. Podczas jazdy też nie zmienia się prędkość kręcenia się wentylatora. Dzieki
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Co prawda napięć jeszcze nie zmierzyłem,ale pracą wentylatora steruje PCM. Uznamy że jest sprawny.Jeżeli przekaźnik jest sprawny jak napisałeś,to zostaje czujnik temperatury.Podałeś że wymieniłeś.Tylko który.Z tego co się orientuję to są dwa czujniki.Jeden wystawia sygnał na wskaźnik na desce rozdzielczej,zaś drugi wystawia sygnał do PCM.Jak masz czym podejrzeć (interfejs) to sprawdź jaką temperaturę pokazuje czujnik do PCM.Jeżeli czujnik będzie uszkodzony i wystawiał za wysoką wartość temp. to reszta pracuje wtedy poprawnie a do wymiany jest czujnik,bądź do sprawdzenia wiązka przewodów.
Witam. Dziekuje za odpowiedz kokego mazda 5! Czy orientujesz sie gdzie znajduje sie ten drugi czujnik temperatury (co podaje temperature do kompa)? Czujnik temperatury (ten co podaje sygnal na deske rozdzielcza) wymienilem na nowy, po podlaczeniu kompa znalazlem temperatury (w intefejsie programu) tylko temperature tego czujnika, nie znalazlem temperatury drugiego czujnika (z pcm). Dzieki bardzo. Porosze o lokalizacje 2 czujnika temperatury bo jesli taki jest to jest to batdzo prawdopodobne, ze padl wlasnie on.
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Oba czujniki są z reguł w okolicy termostatu. Nie wiem jak w maździe, ale w innym aucie ten na deskę był 1 pinowy a ten do komputera był 2 pinowy.
Panowie... Wszystko wyglada na to, ze w mojej Madzi jest tylko jeden czujnik temperatury. Przeszukalem wszystkie schematy, odnalazlem tylko jeden czujnik temperatury (jak go odlacze to temperatura spada do – 49°C i silnik zaczyna pracowac nierowno). Wentylator nadal pracuje non stop nawet po odlaczeniu czujnika i odpieciu klimatyzacji. . Czy moze to byc wina komputera? Nie wiem dokladnie kiedy problem powstal, wiem, ze wymienialem troche wczesniej alternator i rozrusznik czy to moglo jakos wplynac na ta cala sytuacje? Czy jest ktos w stanie utwierdzic mnie w moim przekonaniu, ze nie mam wiecej czujnikow temperatury cieczyvw tym silniku? Chopaki.... pomozcie nie mam juz pomyslow. Dzieki
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
Przerobiłem ten temat w mojej 5. Sprawdziłem całą instalację, wymieniłem moduł sterowania wentylatora (4993003330), wentylator pracował od momentu włączenia zapłonu bez przerw na pełnych obrotach. Dopiero wymiana PCM rozwiązała problem.
- Od: 30 kwi 2020, 13:47
- Posty: 2
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 147KM
2009
Witam. Czy może mi ktoś powiedziec czy to normalne ze wskazowka temperatury cieczy ta zagarowa dochodzi do polowy skali (80°C) i tak stoi do 105°C ciagle na srodku. Nawet jak sie plyn zaczyna gotowac to ona ciagle na srodku,czujnik wymieniony ale chyba cos z nim jest nie tak. Przy jakiej temperaturze wskazowka wchodzi na czerwone pole? Dzieki za pomoc.
- Od: 23 maja 2014, 03:36
- Posty: 15
- Skąd: Irchester , UK
- Auto: Mazda 5
2.0 benzyna 147 km
Rok produkcji 2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości