Problem z akumulatorem w CX-30
1, 2
W piątek stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy CX-30. Szczęście niestety trwało krótko, bo kolejnego dnia rano samochód nie reagował na kluczyk. Po otwarciu zamka kluczykiem rezerwowym i wejściu do środka samochód nie dawał znaków życia. Po podpięciu do zewnętrznego akumulatora samochód ożył. Tego dnia trochę pojeździłem, aby doładować akumulator. Niestety niedziela rano – samochód martwy. Jednym słowem jest poważny problem.
W niedzielę niewiele zdziałam i na jakiekolwiek ruchy serwisu muszę czekać do poniedziałku. Oczywiście temat zgłoszony do Mazda Assistance po którym przyjechał Pan mechanik i odpalił autko z akumulatora zewnętrznego. W ciągu dnia postaram się podładować akumulator prostownikiem i zobaczymy co będzie w poniedziałek.
Miał ktoś podobny problem z nowym samochodem? To wima akumulatora, czy jakiegoś modułu odpowiadającego za ładowanie?
W niedzielę niewiele zdziałam i na jakiekolwiek ruchy serwisu muszę czekać do poniedziałku. Oczywiście temat zgłoszony do Mazda Assistance po którym przyjechał Pan mechanik i odpalił autko z akumulatora zewnętrznego. W ciągu dnia postaram się podładować akumulator prostownikiem i zobaczymy co będzie w poniedziałek.
Miał ktoś podobny problem z nowym samochodem? To wima akumulatora, czy jakiegoś modułu odpowiadającego za ładowanie?
- Od: 1 mar 2020, 10:50
- Posty: 3
- Auto: CX-30
Prawdą jest że są salony i sprzedawcy ze pieszczą ciebie póki nie kupisz a po zakupie już jak słyszałem nawet po 5 dniach nie odbiorą telefonu lub słyszy się gadkę ze oddzwonię do Pana/Pani
P.s
Co do tematu u mnie są aż dwa rejestratory i od zakupu a mam już bite dwa m-c swoją nic się nie dzieje z akumulatorem i elektryką,
lecz staram się raz na tydzień z nudów teraz i taniego paliwa zrobić nią minimum z 30 km
P.s
Co do tematu u mnie są aż dwa rejestratory i od zakupu a mam już bite dwa m-c swoją nic się nie dzieje z akumulatorem i elektryką,
lecz staram się raz na tydzień z nudów teraz i taniego paliwa zrobić nią minimum z 30 km
U mnie podobnie, po miesiącu auto na lawecie , w serwisie wgrali nowe oprogramowanie , podładowali akumulator i jeździł następny miesiąc. Zamontowałem , oczywiście w serwisie rejestrator jazdy z funkcją parkingową i po 48 godzinach znowu cisza , akumulator rozładowany do zera. podładowałem i pojechałem do serwisu-diagnoza – uszkodzony fabrycznie akumulator. wymienili na nowy-działał 2 tygodnie, następna diagnoza – zasilacz z rejestratora – wyłączony tryb parkingowy – teraz z ciężkim sercem wchodzę do auta i myślą , odpali czy nie ?
- Od: 26 sty 2020, 21:25
- Posty: 4
- Auto: Cx30 2000 180KM
Być może masz zły lub wadliwy rejestrator w aucie i on ci pobiera holerdarną ilość zasilania lub robi zwarcie po wyłączaniu silnika i rozładowuje akumulator, biorąc pod uwagę że Cx maja dodatkowe ładowanie i baterie bo to już się robi niebezpiecznie dziwne
Przecież są specjalne box-y które odcinają zasilanie od rejestratora poniżej danego progu... Nie wyobrażam sobie bez tego montować rejestrator z funkcją parkingową... Zostawiałbym na parkingu na lotnisku i po przylocie kable? Np. o 2 w nocy?
Aż tak głupi nie jestem, mam dwie kamerki Mio oraz Smartboxa 2 dedykowanego do tych kamer. A wracając do tematu, odstawiłem auto na 5 dni, dziś wchodzę, sprawdzam napięcie na akumulatorze ,dwoma miernikami, jest 11,8V i o dziwo odpalił, napięcie wzrosło do 14,3V. Będę obserwował dalej .......
- Od: 26 sty 2020, 21:25
- Posty: 4
- Auto: Cx30 2000 180KM
Janos5522 napisał(a):U mnie podobnie, po miesiącu auto na lawecie , w serwisie wgrali nowe oprogramowanie , podładowali akumulator i jeździł następny miesiąc. Zamontowałem , oczywiście w serwisie rejestrator jazdy z funkcją parkingową i po 48 godzinach znowu cisza , akumulator rozładowany do zera.
To jak masz zasilany ten rejestrator? Z gniazda zapalniczki czy bezpośrednio a akumulatora? Jak z gniazda zapalniczki to przecież po wyłączeniu zapłonu nie ma tam napięcia.
Witam,
U mnie stało się dokładnie to samo, brak reakcji na dotyk w klamce i przycisk w pilocie, po otwarciu awaryjnym, wszystko dead. Oczywiście gość z Mazda Assistance odpalił po podpięciu do akumulatora zewnętrznego, sprawdził ładowanie , które było prawidłowe. Minął już miesiąc i wszystko póki co OK.
Dodam ,że zaktualizowane oprogramowanie miałem wgrywane już wcześniej , a urządzeń dodatkowych które potencjalnie mogłyby pobierać energię z akumulatora – nie instalowałem.
A propos ładowania czy komuś udało się naładować ten akumulator litowo-jonowy pomocniczy zasilany energią z hamowania na fula ? U mnie zawsze maks. 3 kreski ( na tym animowanym monitorze przepływu energii) zdaje się na 6 możliwych.
U mnie stało się dokładnie to samo, brak reakcji na dotyk w klamce i przycisk w pilocie, po otwarciu awaryjnym, wszystko dead. Oczywiście gość z Mazda Assistance odpalił po podpięciu do akumulatora zewnętrznego, sprawdził ładowanie , które było prawidłowe. Minął już miesiąc i wszystko póki co OK.
Dodam ,że zaktualizowane oprogramowanie miałem wgrywane już wcześniej , a urządzeń dodatkowych które potencjalnie mogłyby pobierać energię z akumulatora – nie instalowałem.
A propos ładowania czy komuś udało się naładować ten akumulator litowo-jonowy pomocniczy zasilany energią z hamowania na fula ? U mnie zawsze maks. 3 kreski ( na tym animowanym monitorze przepływu energii) zdaje się na 6 możliwych.
- Od: 21 kwi 2020, 00:09
- Posty: 3
- Auto: Mazda CX-30 SkyActiv-G AT
Ja bez problemu po odpowiedniej jeździe mam już po 20 minutach ful startując z jednej kreski np.
gutek_wrb napisał(a):Ja bez problemu po odpowiedniej jeździe mam już po 20 minutach ful startując z jednej kreski np.
Jak dotąd nigdy nie miałem jednej kreski i nigdy nie miałem na full mimo, że śmigam ekonomicznie. Oscyluje między 2 a 4 kreskami. Nigdy mnie ani więcej. Średnie spalanie mam 6,2L w wersji manual AWD.
W czasie świat trochę pojeździłem i kilkakrotnie udało mi się naładować bateryjkę na full. Ewidentne zależy to od trasy. Dochodzę tez do 0,5 kWh wykorzystania energii elektrycznej na dystansie ok. 100km.
Niestety na autostradzie z tempomatem temat nie działa, tzn. Coś tam ładuje , ale nie widziałem jeszcze nic więcej niż dwie kreski.
Niestety na autostradzie z tempomatem temat nie działa, tzn. Coś tam ładuje , ale nie widziałem jeszcze nic więcej niż dwie kreski.
Na tempomacie będzie ci tylko działał system "Żaglowania" wiec na płaskun będzie ci mniej paliła na trasie, aby odzyskiwać energię na autostradzie musisz jeździć bez tempomatu.
P.s pochwal się jakimiś fotami jej
P.s pochwal się jakimiś fotami jej
Na problemy z akumulatorem jest nowa akcja serwisowa:
KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM PRZECIWKRADZIEŻOWYM
Kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie.
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.
KAMPANIA AL035A-PROBLEMY Z AKUMULATOREM I SYSTEMEM PRZECIWKRADZIEŻOWYM
Kampania ma rzekomo pomóc na rozładowujący się akumulator
spowodowane to jest zbyt późnym lub brakiem wyłączaniem się niektórych systemów w aucie.
Kampania nie jest widoczna jeszcze w systemie dopiero ma się pojawić.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9