Montaż BRC Blos do Mazda 323F BA 1,5 (Z5)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez michal549 » 27 kwi 2018, 14:48

Witam.
Noszę się z zamiarem montażu Blosa w Maździe 323F BA (silnik 1,5 Z5); instalacja I generacji.
Czy ktoś posiada takie rozwiązanie u siebie – czy mieści się pid maską?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2018, 14:13
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F (V) BA (98) | 1,5 Z5

Postprzez chmielu_KL » 27 kwi 2018, 15:03

Nie lepiej dołożyć na coś porzadniejszego? Miałem blosa co prawda w 2.5 v6 i to był dramat. Cała Łódź zjezdzilem żeby to ktoś wyregulował i każdy jak zobaczył blosa to kazał mi spadać, stare to i problematyczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez michal549 » 27 kwi 2018, 16:03

Lepszy chyba Blos niż "czysta" I generacja? Koszt Blosa to niecałe 400 PLN, a modernizacja do sekwencji ponad 1000 PLN...
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2018, 14:13
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F (V) BA (98) | 1,5 Z5

Postprzez Pajak478 » 10 kwi 2019, 19:53

No ale to zupelnie inna jakość, ja również bym dołożył.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 12:10
Posty: 13
Auto: Mazda Premacy
1.8
2004

Postprzez gt10r5 » 17 paź 2019, 16:27

Za te 400zł to można śmiało na sekwencji postawić.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez zadra » 18 paź 2019, 10:17

pewnie już dawno po montażu, albo decyzja zmieniona, bo post Michała jest z kwietnia 2018r..
Blos'y nie były tak problematyczne, ich praca była oparta na proporcjonalnym dozowaniu lpg w objetosci powietrza a zależna była tylko od fizyki lub inaczej – mechaniki przepływu gazów..
tylko,ze jak pamiętam, blos nie był legalny w naszym kraju, dlatego wiele warsztatów się od niego odżegnywała i nie chcieli się angażować.

Z drugiej strony, teraz zastanawiam się czy można było bezproblemowo ożenić lpg IV generacji z autem gaźnikowym.
Chyba tak, ale jakoś sygnał wtrysków trzeba wygenerować i nie wiem, czy wystarczy do tego napięcie na świecy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez michal549 » 26 lut 2020, 09:57

Owszem – już dawno po montażu, ale mogę podzielić się paroma przemyśleniami.
Montaż jest raczej bezproblemowy, trzeba zrekonstruować cały dolot od przepływomierza do przepustnicy; BLOS mieści się pod maską tylko pochylony o ok. 10 stopni od pionu.

Efekt początkowo był rewelacyjny – pomimo pozostawienia klapki przeciwwybuchowej usunięte zostało wąskie gardło w postaci miksera. Auto odzyskało moc, a średnie spalanie gazu spadło do ok. 8,5 l.

Niestety, podczas ostatniego przeglądu baran diagnosta stwierdził, że skład mieszanki jest nieprawidłowy na wolnych obrotach i pokręcił śrubą czułości membrany na parowniku, zamiast regulować BLOSem... Efekt jest taki, że za nic nie mogę powrócić do stanu sprzed "korekty". Zatem będę ustawiał wszystko "od zera"; i tu pojawia się moje pytanie, bo czytałem dwie szkoły – parownik ma być rozkręcony na maksimum, czy ustawiony na ciśnienie atmosferyczne (pomijam bypass, który jest cały czas zamknięty)?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2018, 14:13
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F (V) BA (98) | 1,5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG