Dlaczego warto kupić Mazdę?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez rafik85 » 21 lut 2020, 23:44

Znalazłem taki temacik, do przeczytania przed snem
http://www.wykop.pl/ramka/5346579/kupil ... lad-zycia/
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez zadra » 22 lut 2020, 03:07

to tak nieprawdopodobna historia, że czytając zastanawiałem się czy nie jest zmyślona..
Czy może być aż tak źle?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Płomień » 22 lut 2020, 13:13

Aż się chyba zainteresuję opiniami tych aut w internecie.

Słyszałem z drugiej ręki, że jak kupujesz Lambo czy Ferrari, to nie jeździsz tym na codzień, bo w przeciągu 50k km położysz na serwis co najmniej drugie tyle za ile kupiłeś. To jest auto do pokazania się, a nie do jeżdżenia.

Słyszałem o problemach z Bentley Bentayga, który jest skopany do tego stopnia że potrafi zgasnąć na światłach i nie odpalić, bo z nikąd załapał 30 błędów i musisz czekać godzinę na lawete. Przynajmniej czekasz wygodnie, bo to przecież auto za 7-cyfrową kwotę. :D

Ale A6 C8 to dupowóz tyle że "klasy wyższej", więc aż nie chce mi się wierzyć że nie umie wozić pupy. Nawet jeśli nie przepadam za produktami vw i mam o nich mocno średnią opinię, to nie chce mi się wierzyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez rafik85 » 22 lut 2020, 13:42

Kolega jeździ SQ5 w dieslu 19r i już 12 razy był na serwisie. 4 razy problemy z samym AdBlue.
A Mazdy coraz lepsze :)
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2020, 14:48

Nic tylko Mazdy kupować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sawiszy » 22 lut 2020, 19:27

To ja może z nieco innej strony.
Dlaczego warto zamienić Mazdę na Lexusa:)
10 miesięcy temu skończył mi się leasing Mazdy 3 BM 2.0 120KM sedan Skyenergy z 2014r.
Akurat potrzebowałem większe auto, bo drugi syn mi się urodził i dwa foteliki cieżko było zmieścić do trójki. Nie mówię już o tym, że bagażnik też zbyt mały się zrobił.
Zacząłem szukać czegoś w segmencie D.
W 2014 r cennik nowej Mazdy 3 wskazywał 77300 zł co było dla mnie znośną ceną za tą klasę i jakość auta.
Tym razem postanowiłem wziąć coś używanego do 5 lat i 80 tyś zł, ewentualnie do 3 lat i 100 tyś zł
Z Mazdy byłem zadowolony, ale jakoś 6 mi nie podeszła.
Zdroworozsądkowo, stwierdziłem, że VW Passat spełni wymagania auta rodzinnego 2+2, chociaż nie przepadam za niemiecką myślą techniczną.
Szukałem więc dalej i trafiłem w ASO Toyota/Lexus na Lexusa GS IV 250 Comfort z 2012 r z przebiegiem 220 tyś km.
Okazało się, że jeszcze nie był jeszcze wyceniony, bo niedawno trafi do nich w rozliczeniu.
Obejrzałem go, usiadłem za kierownicę i poprosiłem sprzedawcę, by wycenił moją Mazdę w rozliczeniu za tego Lexusa.
W miedzy czasie odbyłem jazdę próbną i już wiedziałem, że jak będę musiał dopłacić do 40 tyś zł to zaryzykuję i przesiądę się na wysłużonego grata:)
Mazdą w ciągu 5 lat miałem przejechane 120 tyś km, ale stan lakieru (kilka obcierek niestety było) i środka (ekoskóra na kierownicy lekko się już przedzierała, siedzenia po wojażach z pięciolatkiem też nie były perfekcyjne, o pianoblack lepiej nie wspomnę:).
W Lexusie natomiast widać, że ktoś bezdzietny jeździł i autodetailing odwiedzał.
Środek wyglądał lepiej niż w Maździe po 2000 km:)
Stanęło na tym, że jeśli dopłacę 25 tyś to dokonujemy zamiany.
Nie zastanawiałem się długo.
Po zakupie pojechałem na przegląd do mojego mechanika, który potwierdził, że samochód powinien posłużyć bezawaryjnie.
Minęło 10 miesiącach i 20 tyś km przejechanych Lexusem GS 250 jestem nim zachwycony.
Teraz mam najechane 240 tyś km. W międzyczasie wymieniłem olej i nic innego nie było do wymiany:)
Wszystko co irytowało mnie w Maździe tutaj zniknęło.
W Lexusie wszystko działa, mimo lat i setek tyś km.
Lusterka zamykają automatycznie i się nie zawieszają.
No i ta cisza i komfort są wręcz kojące. Brak syndromu niedomkniętej szyby:)
Do tego pomruk V6 wywołuje u mnie uśmiech na twarzy:)
Ostatnio odbyłem jazdę próbną nową 3.
W porównaniu z moją BM jest spora różnica w jakości, ale 100 tyś zł teraz na Mazdę bym nie dał.
Dlatego wolę używanego Lexusa GS niż nową Mazdę. Niestety.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez rafik85 » 23 lut 2020, 09:38

Tak, tylko porównaj ceny Lexusa i Mazdy z jednego segmentu i z jednego rocznika.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez sawiszy » 23 lut 2020, 11:08

Wiadomo, że Lexus będzie droższy, ale nie będzie to już razy dwa jak pięć lat temu.
Teraz porównując nową 3 do CT to Lexus będzie tańszy:)
Patrzę na wyprzedaż rocznika 2019.
Pomijam fakt świeżości konstrukcji, wygląd i braku negocjacji katalogowej ceny w Maździe.
Wielkość i jakość w środku dla mnie podobne.
Jeśli porównamy IS z 3 w sedanie to Mazda jest tańsza przy podobnym wyposażeniu, ale nie ma przepaści.
Przy roczniku 2019 IS 300h BUSINESS EDITION mamy za 149 tyś. zł, a 3 Enso skyaktiv X wg konfiguratora to ok 140 tyś zł. Tak wyposażenie Mazdy jest bogatsze. W osiągach i spalaniu przepaści nie ma
Niestety osobiście przekonałem się, że wyposażenie w Maździe jest krótkotrwałe w użyciu
(np. składanie lusterek BM działało mi na chybił trafił. W CX3 żony po dwukrotnej wymianie mechanizmu za trzecim razem pojechałem do elektronika, by odłączył kabel, bo silniczek chodził cały czas, a lusterko się nie składało). Wiem, że to drobnostka, ale wkurza:)
Lubię Mazdę i z wyglądu miażdży dla mnie Lexusa.
Przy takich różnicach w cenie i osiągach można przyjąć, że Mazda jest już premium.
Szkoda tylko, że premium w przypadku Mazdy głównie cena.
Spasowanie, jakość materiałów, trwałość i komfort, które dla mnie świadczy o luksusie, to jeszcze nie poziom Mazdy za cenę którą sobie życzą.
Takie jest moje zdanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez Płomień » 23 lut 2020, 12:58

Pierwsze słyszę żeby ktoś narzekał na spasowanie i jakość materiałów w nowych Mazdach. No, chyba że nadal porównujemy 2014 BM do GSa.

Obecna generacja ISa jest produkowana od 2013r. Obecna generacja 3 jest produkowana od końca 2019r.

Porównujesz cenę premiery Mazdy, do ceny modelu który ma 7 lat i zaraz kończy swój żywot, bo na 2021 jest zapowiedziany nowy IS. hahaha

edit: Pogrzebałem, nie było to trudne ani czasochłonne.

IS 300h business na premierę kosztował 177.600zł

Teraz wyprzedają się ze staroci żeby zrobić miejsce na nowy model. O inflacji przez te 7 lat nie wspomnę.

To jak z tą różnicą cenową? Mazdy nadal za drogie, do tego co oferują?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez sawiszy » 23 lut 2020, 13:38

Zaznaczam, że jest to moja subiektywna ocena.
Do 80 tyś zł w 2014 r Mazda 3 miała dla mnie dobry stosunek jakość/cena.
Do tego stopnia, że w 2016 kupiliśmy z żoną CX3 za 87 tyś zł.
Rozumiem inflację i nowe modele, ale w mojej subiektywnej ocenie Mazda 2020 powyżej 100 tyś zł jest jakieś 20% za droga ;P
To moje zdanie, Twoje może być inne:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez rafik85 » 23 lut 2020, 14:04

Mazdy 2020 zdrożały sporo przez kary za emisję spalin. Nie wiem jak inne ale np. Mx5 o 20.000pln :)
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Płomień » 23 lut 2020, 14:58

@sawiszy
No stress, pokazuję tylko że porównanie z lexusem którego użyłeś nie jest miarodajne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez rafik85 » 23 lut 2020, 15:26

Ja tam jestem zakochany w Mazdach, w wyglądzie i bezawaryjności, od wielu lat. Oczywiście tylko benzynowe silniki. Teraz tylko czekam aż przypłynie MX5 dla mnoe, bo żonka już ma <płacze>
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez sawiszy » 23 lut 2020, 16:56

@rafik85 też byłem zakochany w Mazdach.
W końcu kupiliśmy dwie nowe z żoną.
Teraz nasza miłość przeniosła się na Lexa.
Wiem, że przez kary ceny poszły w górę.
Jednak jak zobaczyłem cenę 2, która modelowo jest z 2014, to doznałem szoku.
W 2014 za 3 skyenergy dałem 77300 zł, tyle to teraz za 2 trzeba dać:(
Teściowa zmieniała auto.
Oczywiście zaprowadziłem nią do Mazdy pokazać 2, ale cena nas zabiła.

@płomień nie stresuję się;)
Mazdę do Lexusa porównałem dlatego, że podobne pieniądze za nie zapłaciłem.
Do tego Mazda aspiruje teraz do premium, ale jak usiadłem i pojeździłem starym Lexusem to poczułem co to znaczy premium <faja>
Dla mnie największym szokiem, było, że w aucie, które przejechało 220 tyś nic nie stuka, nie puka.
Jest błoga cisza. Radio podstawowe gra lepiej niż Mazdowe Bose.
No i przede wszystkim wszystko działa i to tak jak powinno.
Wisienką na torcie dla mnie jest komfortowe wsiadanie/wysiadanie:)
Mi 60 tyś składanie lusterek nie wytrzymało w dwóch modelach:(
W CX3 skraplacz klimatyzacji oczywiście padł.
W 3 po 100 tyś km głośniki zaczęły charczeć. Stuki w słupku a były praktycznie od początku. Poprawa nie wiele dała to się przyzwyczaiłem, tak jak do szumów z okolicy szyb.
Pierdoły wiem, ale mnie to męczyło
W GSie 240 tyś km na liczniku jest, a jadąc 140 km/h radio cicho może grać, a szum wiatru mniej słychać niż w 3 BM przy 90 km/h. To mnie najbardziej urzekło <oczko>
Teraz jak jadę CX3 to muszę radio powyżej 20 na skali mieć, bo gdy jest mniej to hałasy z zewnątrz mnie dobijają.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez rafik85 » 23 lut 2020, 17:44

Gs to nie ten segment.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez child » 23 lut 2020, 19:54

@Sawiszy, jeśli brak stuków i cisza przy dużych prędkościach to twoje priorytety, to Mazda rzeczywiście była złym wyborem ;)

Jak napisał przedmówca – GS a Mazda 3 to samochody z zupełnie innego segmentu i zupełnie innej półki cenowej. Jeśli Lexus ci podszedł, to bardzo dobrze, niech ci służy jak najlepiej. Ale ciężko porównywać coś, co kosztowało nowe niecałe 80 tys. z czymś, co nowe kosztowało pewnie z 200 tys.

A tak całkowicie z boku – jak porównanie zużycia paliwa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez sawiszy » 23 lut 2020, 20:45

@child fakt. GS nowy w 2012r kosztował 250 tyś także wiem, że to zupełnie inna bajka;)
Tak tylko porównałem dwa samochody, którymi jeździłem:)))
Jak Jeździłem Mazdą to do szumów się przyzwyczaiłem, dawałem głośniej radio:)
Po przesiadce tylko doznałem szoku <rotfl>
A propos spalania to jest 2 litry więcej niż w Maździe, gdzie miałem średnio 7-7,5 l i ze spalania byłem bardzo zadowolony. Teraz też nie narzekam.
Raz na forum Lexusa wywołałem jeszcze większe poruszenie, bo z trasy (320 km) pokazało mi na komputerze 6,2 l i wrzuciłem zdjęcie. Co tam się działo hahaha <co?>
A to wystarczyło zgodnie z przepisami trasą krajową jechać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 21:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez rafik85 » 23 lut 2020, 23:10

Nie da się porównywać że ten lepiej czy gorzej zrobiony bo to 2 różne światy.
Zgodnie z przepisami to krowa cx9 2017 pali 8/100, a rekord to 6,3 ale to już nie jazda
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez brii » 24 lut 2020, 16:46

Ja się dziwię, że ludzie kupują Mazdy – wynika to chyba tylko z tego, że ładnie wyglądają i kupujący nie byli w salonach innych marek porozmawiać i obejrzeć pojazdów. Porównanie z ISem bardzo trafne – samochód o niebo lepszy od Mazdy mimo tego, że konstrukcyjnie starszy. Kompletnie nie rozumiem argumentu, że niby zakup samochodu z końca produkcji to gorszy pomysł od przepłacenia za coś z początku produkcji co nawet w następnej generacji nie będzie tak solidne i wygodne jak omawiany IS.
Nie jestem fanem niemieckich samochodów ale zamiast Mazdy 6 na wypasie lepiej kupić BMW 3 w tych samych pieniądzach – tam da się sporo wynegocjować, cennik nie jest sztywny jak u Mazdy a jakość wnętrza i wyciszenie to tak samo jak IS – inny świat w porównaniu do Mazdy.
Mimo mojej sympatii do Mazdy (sam posiadam MX-5) to niestety kompletnie nie są one warte tych pieniędzy za jakie są wystawione w salonach.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Płomień » 24 lut 2020, 19:06

Przy różnicy 10k pln też bym wolał dopłacić za IS300.

A teraz odwróćmy sytuację:
Na premierę IS300h 177tys.
3 BM 4 lata po premierze, SkyPasison i-eloop 91tys. To jak, warto dopłacić drugie tyle?

Porównanie całej marki przez pryzmat dwóch modeli, z różnym stażem na rynku nie ma najmniejszego sensu. Wiadomo że najtaniej nowe auto można kupić pod koniec produkcji. Tak samo jak porównanie M6 i BMW 3, to inne semgenty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto