Chcę wymienić lampy przednie w swojej Mazdzie bo po latach są już nieźle zmęczone i zmatowiałe. Jak wiemy, plus jest taki, że lampy są identyczne dla instalacji na standardową żarówkę halogenową jak i dla instalacji ksenonowej – posiadają soczewkę.
Zastanawiałem się nad przejściem na ksenon i mam pytanie z jak daleko idącą modyfikacją się to wiąże?
Wiem, że do zmiany będzie oczywiście żarówka – z H7 na D2S (zapewne razem z kostką), pokrywa żarówki i silniczki samopoziomujące. Spryskiwacze reflektorów mam więc to chociaż odpada.
Coś jeszcze? Jakaś istotna zmiana w samej instalacji elektrycznej?
Pytam póki co czysto hipotetycznie, żeby zorientować się z czym taka wymiana się wiąże. A rozważam, bo jak wszyscy wiemy ksenon dużo lepiej świeci i daje więcej światła niż klasyczna żarówka, a to z kolei przekłada się na bezpieczeństwo. A jeśli się zdecyduję to chciałbym, żeby to było zrobione zgodnie ze sztuką a nie jakaś prowizoryczna rzeźba, która będzie oślepiać innych kierowców.
Będę wdzięczny osobom siedzącym w elektryce o zabranie głosu.
Mazda 3 BK sedan – przejście z halogenów na ksenon
Strona 1 z 1
Niestety nie jest to takie proste jak myślisz, musisz wymienić całą lampę, ponieważ ma ona inną soczewkę (gniazdo na trzonek D2S) oraz silniczek. On sam także nie będzie współpracował z obecną instalacją, także pozostaje dołożenie kilku kabli do wiązki oraz czujników poziomowania na wahacze kół. Bez schematów nie podchodź. Prawdopodobnie oprze się to także o wymianę modułu BCM, lub jego programowanie który zarządza poziomowaniem.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Niestety nie jest to takie proste jak myślisz, musisz wymienić całą lampę, ponieważ ma ona inną soczewkę (gniazdo na trzonek D2S) oraz silniczek. On sam także nie będzie współpracował z obecną instalacją, także pozostaje dołożenie kilku kabli do wiązki oraz czujników poziomowania na wahacze kół. Bez schematów nie podchodź. Prawdopodobnie oprze się to także o wymianę modułu BCM, lub jego programowanie który zarządza poziomowaniem.
Dzięki za odpowiedź. Wiem, już zgłębiłem temat – żarniki, czujniki, sterownik, przetwornice z zapłonnikami... i magik elektryk/elektronik który to wszystko ogarnie.
Zdecydowanie gra nie warta świeczki.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Jeśli masz duży budżet to warta. Halogen w porównaniu z ksenonem nie świeci...
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Jeśli masz duży budżet to warta. Halogen w porównaniu z ksenonem nie świeci...
Pod tym względem oczywiście że warto. Ale temat zamknie się pewnie co najmniej w okolicy 2-2,5 kafla, a to już jednak spory wydatek. Póki co tylko lampy zostaną zmienione. Jak mnie znów najdzie w przyszłości na ksenony to już będzie 5 stów taniej
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Lampy oddaj do regeneracji, wypolerują ci klosze, naniosą nową powłokę na odbłyśniki jeśli będzie taka potrzeba, do tego załóż dobre żarówki typu Osram Nightbreaker Laser i uwierz mi, zauważysz mega różnicę za niewielkie pieniądze
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości