Czy ktoś ma ten silnik 2,5 benzyna.
Proszę o opinie
Opinie o silniku 2,5
Strona 1 z 1
Witam. Mam taki silnik z 2015r. modelowo 2016 -super sprawa. Faktem jest, że jak jest zimny to głośno chodzi. Mam pytanie czy u Was na zimnym silniku obroty skaczą na przedziale 1000-1500 obrotów, oraz zapalił mi się czek od silnika. Podczas usuwania błędu w warsztacie stwierdzono coś w rodzaju błąd czujnika "przepływomierza powietrza a co za tym idzie błąd jakości paliwa". Czy to normalne i jak usunąć przedmiotową usterką.
-
Danielzorro
Danielzorro napisał(a):. Podczas usuwania błędu w warsztacie stwierdzono coś w rodzaju błąd czujnika "przepływomierza powietrza a co za tym idzie błąd jakości paliwa"..
Jak przepływka , to przepływka i nie ma nic wspólnego z jakością paliwa. Raczej będzie do wymiany. Chyba , że mazda ma możliwość "przyuczenia" .. Nie wiem jak w benzyniaku, ale diesel nie ma takiej opcji.
Pojeździłem sobie trochę po górkach i zauważyłem, że na podjazdach niestety silnik często pracuje przy niskich obrotach, a co z tego wynika nie "ciągnie" pod górę tak moje starsze auto. CX3 zrobiła mnie na którymś podjeździe. Dopiero wracając przypomniałem sobie o istnieniu przełącznika "sport". Obroty poszły wyraźnie w górę i teraz już było czuć, że ciągnie pod górę. Wiele nie przejechałem ale biorąc pod uwagę, że ten model kupiłem przypadkiem (szukałem CX3) ja jestem zadowolony z zakupu.
Silnik daje rade, fakt ze troche glosny jak zimny. Jedyny minus ze aby faktycznie poczuc co potrafi trzeba go troche wkrecic na obroty ale w trasie wyprzedzanie nie jest zadnym problemem plus to ze zapiety tempomat + radar pozwala naprawde przyjemnie podrozowac.
- Od: 26 sty 2020, 02:19
- Posty: 19
- Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY
Sailor napisał(a): Jedyny minus ze aby faktycznie poczuc co potrafi trzeba go troche wkrecic na obroty ale w trasie [...]
To prawda, ale tak ma każdy benzyniak – taka charakterystyka silnika. Dla dynamicznej jazdy trzeba kręcić w zakresie maksymalnego momentu do maksymalnej mocy silnika, czyli 4000 do 5700 obr/min.
W przypadku Diesla 2.2 jest to zakres 2000 do 4500, dlatego mówi się, że ropniaki zbierają się praktycznie od "zera". Największy udział w dynamice silnika ma właśnie moment obrotowy. Dla porównania w CX5 mocniejszy diesel 2.2 przy nieco mniejszej mocy (175) ma prawie dwa razy większy moment (256 a 400) od 2.5 w benzynie !
Bardzo ciekawy wykład, na pewno wielu posiadaczy aut dowiedziało się z niego czegoś nowego
Jeździłem każda wersją silnikowa CX5, oprócz ceny nie widzę dużej różnicy między 2,5 PB a 2,2 D no jeszcze polecam poczytać wątek o przygodach właścicieli CX5-tek z dieslem pod maską. Jeśli chodzi o charakterystykę silnika polecam również przejechać się np. Q5 z uturbionym benzyniakiem 2,0
Jeździłem każda wersją silnikowa CX5, oprócz ceny nie widzę dużej różnicy między 2,5 PB a 2,2 D no jeszcze polecam poczytać wątek o przygodach właścicieli CX5-tek z dieslem pod maską. Jeśli chodzi o charakterystykę silnika polecam również przejechać się np. Q5 z uturbionym benzyniakiem 2,0
- Od: 26 sty 2020, 02:19
- Posty: 19
- Auto: CX-5 2,5 AWD AT
SKY PASSION 2019
MACHINE GREY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9