Kilka szybkich pytań po zakupie, czyli standardowy ból głowy... albo innej części ciała...

Mazda6 2007–2012

Postprzez Sebaa75 » 21 gru 2019, 18:57

Hello,

Nie wiem czy dobry dział, ale lepszego nie widzę... Zakupiłem Mazdę GH, którą niedawno podlinkowałem w dziale o ogłoszeniach. Dla uściślenia 2,0 benzyna, automat, rok 2008. Ogólnie jestem zadowolony, ale są rzeczy, które chcę w miarę szybko ogarnąć, żeby na wiosnę zająć się porządnie konserwacją od spodu.

Pierwsza sprawa to dorobienie drugiego kluczyka, bo jest tylko jeden. Byłem w zakładzie, który dorabia klucze – ogólnie bez problemu zrobią. Zostaje jednak kwestia pilota. Czytałem o procedurze programowania pilota... Czy ktoś może doprecyzować... Mam jeden klucz, chciałbym dokupić używkę ze znanego portalu "aukcyjnego" np. KLIK. Czy w przypadku posiadania JEDNEGO pilota mogę dopisać ten drugi? Wiem o ograniczeniach, że musi być tego samego producenta – ja mam Siemens. Wtedy dokupię sobie nową obudowę, dotnę scyzoryk i spróbuję dopasować do tej obudowy dorobiony w zakładzie transponder od immobilizera. Przy okazji następna sprawa, czy używany transponder immo z innego kluczyka można ponownie zaprogramować do innego auta?

Druga sprawa, czy opisy przy lewarku biegów P, N, R i D powinny być podświetlone? Jeśli tak, to jaka tam jest żarówka/żarówki? Jakoś nie mogę tego znaleźć.

Numer trzy, czy warto zainwestować w jakiś interfejs serwisowy tego typu? KLIK 1, KLIK 2 czy KLIK 3. Czy zostać przy zwykłym ELM 327 i aplikacji Torque i ewentualnie ForScan? Chociaż możliwość zrobienia samemu kodowania kluczyka jest kusząca, tak samo kontrola stanu łańcucha rozrządu czy wyłączenia kontrolki ciśnienia opon przy felgach bez czujników TMPS itp...

I na koniec banał... Samochód jeździ obecnie na oleju Valvoline Synpower 5-W40. Zastanawiam się, czy przy tym zostać czy nie zmienić na Penrite Enviro + który lałem do GY. A może obecnie jest jakiś lepszy wybór?

I jeszcze koniec końców, żeby nie śmiecić po forum...
Czy kierownica od polifta pasuje do mojej wersji i czy będą działać wszystkie przyciski sterowania. Jeśli nie, to będę szukał tych srebrnych plastików w najbliższej przyszłości bo są trochę wytarte i mnie to już się nie podoba <glupek2>
Bawiąc się pilotem, zauważyłem, że jak przytrzymam za długo przyciski to potrafią otworzyć się szyby, w podobny sposób działa ich domykanie. To oryginalny bajer czy jakaś inwencja poprzednich właścicieli? Można to jakoś sprawdzić? Przy okazji chętnie pod pilota podłączyłbym możliwość składania lusterek przy zamknięciu drzwi. Gdzieś widziałem taki opis...

To chyba tyle na początek, trochę się za dużo rozpisałem... Z góry dzięki za rozwiązanie moich wątpliwości...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez katoda » 22 gru 2019, 23:13

Sebaa75 napisał(a):Bawiąc się pilotem, zauważyłem, że jak przytrzymam za długo przyciski to potrafią otworzyć się szyby, w podobny sposób działa ich domykanie. To oryginalny bajer czy jakaś inwencja poprzednich właścicieli?

To jest oryginalny bajer, Mazdy GH tak miały a w kolejnych wydaniach "szóstki" ten pomysł niestety zarzucono, ku mojemu nieutulonemu żalowi.
Na resztę pytań nie odpowiem, bo się nie znam, może jaki wiedzący lepiej się pojawi i wyjaśni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 22:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Mandey » 25 gru 2019, 20:02

Sebaa75 napisał(a):zauważyłem, że jak przytrzymam za długo przyciski to potrafią otworzyć się szyby, w podobny sposób działa ich domykanie. To oryginalny bajer czy jakaś inwencja poprzednich właścicieli?

Również mogę potwierdzić, że to oryginalny bajer.

Sebaa75 napisał(a):Można to jakoś sprawdzić?

Chyba inaczej niż rozbebeszenie połowy samochodu nie <glupek2>
Ale jeżeli kilka osób potwierdzi, że ma tak samo to raczej uznałbym to za pewność :P

Sebaa75 napisał(a):Przy okazji chętnie pod pilota podłączyłbym możliwość składania lusterek przy zamknięciu drzwi. Gdzieś widziałem taki opis...

Może coś takiego –> KLIK!?
Wiem, że to do M3, ale moduł będzie ten sam, bądź podobny, podobnie jak jego instalacja.

Sebaa75 napisał(a):Czy zostać przy zwykłym ELM 327 i aplikacji Torque i ewentualnie ForScan? Chociaż możliwość zrobienia samemu kodowania kluczyka jest kusząca, tak samo kontrola stanu łańcucha rozrządu czy wyłączenia kontrolki ciśnienia opon przy felgach bez czujników TMPS itp.

Wg mnie to już Twoja decyzja. Ja ostatnio też mocno zastanawiałem się nad poważniejszym skanerem, ale zadałem sobie jedno pytanie, czy kontrola ciśnienia powietrza w oponach, bądź możliwość programowania komputera, czy też kluczyków, faktycznie jest warte wypłacenia 800 zł? Wygrał chyba rozsądek, bo zakupiłem zwykłego ELM'a za jakieś 5 dyszek i mam dostęp do aż zbyt wielu rzeczy ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Sebaa75 » 28 gru 2019, 14:35

Hello,

dzięki za dotychczasowe odpowiedzi <spoko> . Pewnie na razie jeśli chodzi o interfejs serwisowy pójdzie ELM 327 + Torque i ForScan. Ale pewnie kiedyś pokuszę się o coś lepszego. Priorytetem jednak jest teraz drugi kluczyk, bo już dwa razy miałem zawał serca <glupek2> hahaha . Zamówiłem sobie obudowę pilota i randomowy używany pilot z portalu aukcyjnego. Zobaczymy co z tego wyjdzie, jednak drugi kluczyk musi być.
Nadal szukam informacji, czy oznaczenia biegów przy lewarku są podświetlane.
Jeśli chodzi o olej do silnika, to chyba jednak póki co zostanę przy Penrite na początek. Znalazłem też trochę informacji o modułach składania lusterek z pilota i taki bajer z czasem sobie na pewno zafunduje. Może z czasem utworzę swój własny wątek o tym aucie, ale na razie to jeszcze nie ma się za bardzo czym chwalić.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Beny » 28 gru 2019, 16:10

Kierownica od polifta nie pasuje.
Zagladales już w tylne nadkola tam czai się zloooo :D
Załączniki
IMG_20190701_100944-1.jpg
Zdjęcie z neta rocznik 2008 ;–)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Sebaa75 » 28 gru 2019, 17:05

Hello,

a to szkoda z tą kierownicą <płacze> , bardziej mi się podoba... Dzięki za info.
Pod spód zaglądałem dość dokładnie przed zakupem, korozja niestety jest... Ale chyba jest lepiej niż na tym zdjęciu z neta... W marcu planuję zająć się tym dość dokładnie, to znaczy wypiaskować korozję, położyć dwuskładnikowy podkład epoksydowy, a no to jakieś zabezpieczenie antykorozyjne typu Noxudol czy inny bitex. Zamierzam zdjąć zderzaki, nadkola, listwy progowe i wszystkie osłony od spodu. Chociaż jak pisałem wcześniej, pod osłonami jest idealnie, korozja jest tylko wzdłuż samochodu po bokach w tych odsłoniętych miejscach. Rozbierałem też trochę tapicerkę w bagażniku i od środka jest idealnie, nigdzie nie ma rdzy, więc myślę, że uda mi się uratować to auto na trochę.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez Beny » 28 gru 2019, 18:03

Na zdjęciu jest kluczowe miejsce jak tam będzie dobrze to reszta tez. A obstawiam że tam nie zagladales :) Podwozie przewaznie tylko właśnie w tych odsłonięty miejscach, a mogli trochę więcej plastiku dać i było by pięknie. Jeszcze rdzewieje belka pod tylnym zderzakiem. Noxudol dobry wybór <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jarkuw » 20 sty 2020, 20:53

Jak kupiłem swoją 6 też miałem jeden kluczyk ale na allegro nie mogłem znaleźć używki f-my Siemens i w końcu namierzylem kluczyk na aliexpres coś koło 70 zł dałem od razu z imobiliserem i grotem do docięcia. Przyszedł kluczyk i udalo się zaprogramować pilot. Procedura gdzieś na forum dostępna. Następnie poczytałem o dopisanie dodatkowego kluczyka jednak procedura w forscanie nie udała się. Próbowałem kilka razy i okazało się że niby system widzi kluczyk i immobiliser ale procedura kończyła się niepowodzeniem. Kupiłem dodatkowo oryginalny byle jaki kluczyk z Mazdy jak moja za 30 zł przełożyłem grot do tej główki pilota bo nie chciałem przekładać IMO żeby go nie uszkodzić i na oryginalnym procedura dopianis 3 kluczyka za 1 razem zakończona sukcesem.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 12:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Postprzez Sebaa75 » 21 sty 2020, 05:29

Hello,

dzięki za info... Nie sądziłem, że ForScan to potrafi... Ja mam randomowy kluczyk kupiony na znanym portalu. Pilota udało się zaprogramować i działa bez problemu. Gorzej z immobilizerem. mam też docięty grot z surowego kluczyka i został tylko problem transpondera immo. Zakład, który najpierw ocenił, że mogą to zrobić jednak nie dał rady. W czasie kodowania wyskakiwał im błąd i się poddali. Dostałem namiar na innego wykonawcę, ale jeszcze tam nie byłem.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez jarkuw » 21 sty 2020, 19:26

Byłeś z kluczykiem w zakładzie i chcieli go kodowac czy próbowali dopisać poprzez kabel i laptopa na aucie? [size=50][/size]
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 12:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Postprzez Sebaa75 » 22 sty 2020, 08:03

Hello,
byłem w zakładzie, najpierw się dowiedzieć – kluczyk mój został sprawdzony i otrzymałem informację, że da się zrobić. Jak przyszedłem kilka dni później, to jednak okazało się, że podczas całej procedury występuje jakiś błąd i nie są w stanie zakodować poprawnie nowego transpondera.. Było to bez auta i bez podpinania się interfejsem.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez jarkuw » 22 sty 2020, 16:26

U mnie była sytuacja ze kluczyk trzeba go było dopisać w aucie i wsio. Jak kupiłem nowy od chińczyka to też w serwisach dorabiajacych kluczyki nie chcieli tego kodowac i dostałem informację że oni mogą tylko swojej firmy kluczyki kodowac. W aucie niby kluczyk był widziany i IMO też ale procedura zawsze nie udana. Ty kupiłeś uzywke więc jakiś kod jest. Poszukaj kogoś kto sprawdzi czy w aucie masz zakodowane 2 kluczyki. Jeśli tak to 3 możesz dopisać. Wkłada się kluczyk do stacyjki i forscanem poprzez elma z dodatkowym przełącznikiem sprawdzasz błąd jaki daje kluczyk. Było gdzieś na forum opisane. Jak kod błędu będzie odpowiedni znaczy że powinien się dopisać. Ale u mnie na kluczyk z aliexpres tak było a jednak nie dał się dopisać. I tu kolejna ważna uwaga. Jeśli kluczyków masz w pamięci 3 to więcej nie można dopisać i pozostaje wykasowanie wszystkich i wprowadzenie od nowa, jednak trzeba mieć w tym przypadku 2 pewne działające kluczyki. Jeśli procedura się nie uda to w ogóle nie będzie żadnego kluczyka w pamięci i nie odpalisz auta. Gdybym ja to zrobił że swoim kluczykiem i drugim od chińczyka co to niby go system widział to było by pozamiatane. Także wolałem dokupić uzywke i dopisać jako 3 bo w pamięci miałem 2. W tej chwili wiedząc że mam 2 pewne mógłbym wykasowac wszystkie i wprowadzić od nowa swoje 2 ale nie będę ryzykować.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 12:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Postprzez Sebaa75 » 22 sty 2020, 21:51

Hello,

to znaczy, że transponder z kluczyka z innego auta można ponownie przypisać do innego? U mnie na pewno są zapisane w samochodzie 2 klucze – tylko ten drugi ukradli żonie poprzedniego właściciela gdzieś za granicą z całym bagażem. Serwis kluczykowy w którym byłem nie był w stanie tego ruszyć, oni dają swój nowy transponder w postaci szklanej tubki, no ale i tak się nie udało. No nic, muszę w takim razie zamówić sobie jakiś interfejs do ForScana co i tak miałem w planach. Dzięki za info.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2012, 19:23
Posty: 90 (0/5)
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB '08 Kombi
Mazda 2 DY 1,4 PB '06
Yamaha TDM 900 '07

Postprzez jarkuw » 23 sty 2020, 15:12

Potwierdzam transponder z innego kluczyka można dopisać do komputera w aucie i będzie działał. Jeśli ktoś ma obawy przed wykorzystaniem zagubionego kluczyka, to po poprawnym dopisanie 3 kluczyka wiedząc że komputer auta go przyjmuje i wszystko jest ok można usunąć wszystkie klucze i wprowadzić tylko swoje 2. W takim przypadku nawet jak się znajdzie zagubiony kluczyk to nie uruchomimy nim auta.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 12:42
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR 147 KM 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6