Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez tms323 » 12 maja 2018, 20:51

Garbage1989 napisał(a):Proponowałbym sprawdzić bo kumplowi w 626 z 2000r w dieslu diagnozowalem który czujnik ma padnięty i normalnie się komunikowało że sterownikiem bo właściwie wskazało ktory czujnik ABS był padnięty

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Jakim programem sprawdzałeś? Do ELM'a podłączałeś też tylko te trzy piny (GND, +B, MEN)?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2017, 09:17
Posty: 7

Postprzez Garbage1989 » 12 maja 2018, 23:11

Do komunikacji użyłem sprawdzonego ELMa v1.4b, program to ForScan a do podłączenia ELMa do samochodu użyłem przejściówki do złącza Mazda DLC kupionej w viakenie, wszystko siedzi pewnie w złączu diagnostycznym i nie było problemów z odczytem danych i kasowaniem awarii

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez komar601 » 29 sty 2019, 11:40

Witam w mojej mazdzie 626 gf nie ma pinu do wypikania kodow bledow silnika czy w tym przypadku jest jakas inna procedura
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 20:10
Posty: 11

Postprzez Marek 161BD081 » 29 sty 2019, 13:02

komar601 – to jest Dział BA/BH a nie GF/GW <oczko>
Poczytaj o diagnostyce za pomocą komputera lub smartfonu i ELM327 ale zerknij też ten temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 25&t=19384
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelMiros » 25 mar 2019, 19:19

Cześć :) Chciałbym dowiedzieć się co mogłoby się stać bo już rozkładam ręce...
-przejściówka do kompa sprawdzona(urwany przewód założony do masy)
-bezpieczniki wszystkie sprawdzone
-wszystkie masy w komorze silnika przeczyszczone i sprawdzone
-reset kompa kilkukrotnie, stała bez założonej klemy ponad 8 dni
Stało się to w sobotę 16 Marca... po odpaleniu, chodziła ok pół minuty. Zgasiłem, odczekałem 10 min i chciałem 2 raz zakręcić i już od tg czasu tak się stało i ciągle tak jest...
Co to mogło się stać?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 16:27
Posty: 27
Auto: Efini 323F BA/Lantis 2.5 V6 A-Spec.

Postprzez Marek 161BD081 » 29 mar 2019, 13:29

A nie zapomniałeś przypadkiem o rezystorze w szereg z diodą?
On faktycznie jest potrzebny o ile nie masz diody/lampki ledowej przystosowanej do napięcia zasilającego 12V.
Teraz to kto wie czy nie jest już za późno bo to wyjście FEN nie ma dużej obciążalności i nie jest aż tak trudno je uwalić.

Zrób jeszcze mały test – pin złącza TEN połącz z masą lub minusem accu i zobacz czy dioda zacznie migać.
Już kiedyś się spotkałem z przypadkiem, gdy łączenie z pinem GND nic nie dawało.

P.S. a pytanie twoje dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez PawelMiros » 21 kwi 2019, 19:19

okej dzięki ;) nie zapomniałem, zawsze mi tak błyskało i byo dobrze... próbowałem i tą metodą i nic, ale na szczęście po zmianach na innego kompa było okej, na k8. Po kilku dniach znów wsadziłem ten sam komp i było dobrze. Już problemu nie ma, auto złożone, jeździ :)
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 16:27
Posty: 27
Auto: Efini 323F BA/Lantis 2.5 V6 A-Spec.

Postprzez Kojoto » 12 sty 2020, 18:15

Witam
Jestem nowy wiec prosze o zrozumienie kupilem z bledem na desce gosc nie wie co i jak poprostu sie zapalilo auto malo uzywane przez dziadka bylo i teraz ...
Swieci blad ABS i od spryskiwacza malo plynu a zbiornik pelny
Po wlozeniu zworki w kosc tego gniazda diag. na desce kontrolka od abs nie mryga nic sie nie dzieje czy pozostalo tylko z dioda to zrobic czy jest jakis tani kabel zeby sie podpiac
Potrzebuje auto dac kobiecie do jazdy prosze o pomoc
Troche juz poszukalem zeby nie bylo i ten sposob nie zadzialal u mnie
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 12 sty 2020, 23:42

ABS i silnik to osobne moduły – pamiętaj o tym
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Kojoto » 13 sty 2020, 12:09

ok a podpowiesz jak ten abs zdiagnozowac koronki wyczyscilem z przodu nie wiem jak tyl bo tam bebny sa to musze chyba rozebrac da rade jakos to w szybki sposob zrobic ? magiki u mnie juz nawet nie chca sie brac za takie stare auto bo nie maja wtyczek dzwonilem do wszystkich to kaza tydzien czekac moze kupi i zrobi i gdyba ...
Pomozecie ?
i ten plyn pelny zbiornik a swieci ze pusty
gdzie tu sa jakies bezpieczniki hahah
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez MazdaOwner » 13 sty 2020, 12:32

Sprawdzałeś w ten sposób czy inaczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Kojoto » 13 sty 2020, 12:37

zworka tylko bez diody musze jechac gdzies kupic
na zworce kontrolki nie migaly nic

zworke zrobilem GND I TBS =nie zadzialalu kontrolki a jak podpiac z dioda bo juz ktorys film obejrzalem i zglupialem




A co moze byc z tym od plynu ?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez MazdaOwner » 13 sty 2020, 13:44

Zaglądnij tutaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Kojoto » 13 sty 2020, 21:00

Rozebalem nadkole od spodu wywloklem czujnik wyczyscilem dalem magnes od dolu plywaka-(moze powinien byc od gory ? ale to by za slaby magnesik chyba zeby to zadzialalo)wtyczka tez wyczyszczona ta przy zbiorniku u gory i nie dziala
Po wyjeciu z tej wlasnie wtyczki zgaslo po podaczeniu kabli od czujnika swieci nie wazne czy wtyczka na dole przy czujce wpieta czy nie nic nie zmienia -obstawiam czujnik ale co tam sie moze popsuc ??
Kupie czujnik tylko gdzie ?
Abs nie robilem nie bylo juz czasu
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez MazdaOwner » 13 sty 2020, 21:10

Zastanów się, skoro po wyjęciu górnej wtyczki kontrolka gaśnie, a po wyjęciu dolnej wtyczki nie, to dlaczego nie wyczyściłeś dolnej wtyczki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 136 (0/8)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3

Postprzez Kojoto » 13 sty 2020, 22:15

dolnej wtyczki ? tam nie ma co czyscic jest zalany magnes i 2 czarne przewody ida do wtyczki u gory i tam sa jeszcze dwa inne i tyle nie wiem co moze sie popsuc w magnesiku wielkosci pineski bo to tak chyba dziala jak sie zbliza czyli opadnie plywak w tej tubce to swieci jak plywak u gory powinno gasnac czyli wyjeta wtyczka z czujki powinna zgasic a tu swieci

Jak mi sie uda wrzucic foty jutro zrobie i pokaze ale to chyba trzea przeniesc gdzes bo nie ten temat tu

Czujniki wyczyscilem wszystkie 4 koronki i sa ok nie wiem co tam moglo pasc jutro sprawdze ta dioda jak kupie
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez Kojoto » 16 sty 2020, 13:10

Problem rozwiazany
czujnik abs wymienilem zdiagnozowalem sam swoim sposobem
czujnik spryskiwacza winny byl ten kawalek od wtyczki do czujnika w zbiorniku sam plywak ok
jak by ktos potrzebowal plywak to mam do sprzedania
Początkujący
 
Od: 12 sty 2020, 17:58
Posty: 13
Auto: mazda 626 1997

Postprzez Rampi » 12 sty 2022, 10:50

Witam chciałem odczytać błędy abs z mojej mx3 1.6 95. Znalazłem złącze Diagnostyczne i zwarlem tbs-gnd oraz b+ z fen. I teraz problem. Dioda świeci się stale. To samo gdy zworka jest na ten-gnd(czyli teoretvzynie wnioskuję, że brak błędów silnika. No i tu zasadnicze pytanie. Dlaczego podczas sprawdzania absu diode wkładamy pomiędzy Fen-B+ a nie pomiędzy Fbs-B+. Chciałbym sprobowac takie połączenie ale nie chce ryzykować zwarcia.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2021, 19:05
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda MX-3 1995 1.6 107KM

Postprzez Marek 161BD081 » 12 sty 2022, 11:07

Do diagnostyki nie używany pinów FEN czy TEN.
TEN i FEN służy do diagnostyki silnika

FBS i TBS – ABS
FAT i TAT – skrzynia automat
itd.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323