Witam Was.
Od prawie dwóch miesięcy użytkuje CX3, silnik benzyna 120 KM, skrzynia manualną. Ostatnio zdarzyło mi się pary razy, że przy malych predkosciach i dynamice jazdy, samochód nie zareagował na dodawanie gazu (prawdopodobnie było to zawsze na drugim biegu). Dzisiaj kolejny raz miałem taką sytuację i zdecydowałem się poszukać rozwiązania i pomocy tutaj . Miał ktoś z Was taką sytuację ? Macie jakieś sugestie? Rady?
Dziękuję, Tomek.
Brak reakcji na dodawanie gazu
Strona 1 z 1
Kuzi1971 napisał(a):Witam Was.
Od prawie dwóch miesięcy użytkuje CX3, silnik benzyna 120 KM, skrzynia manualną. Ostatnio zdarzyło mi się pary razy, że przy malych predkosciach i dynamice jazdy, samochód nie zareagował na dodawanie gazu
Silnik nie zwiększał obrotów czy zwiększał ale prędkość samochodu się nie zmieniała?
Może to jakieś programowe zabezpieczenie przed dużym obciążeniem na zimnym silniku?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
@Author53 -silnik nie zwiększał obrotów. Musiałem jeszcze raz wbić ten sam bieg, lub inny. Miałem tak chyba cztery/pięć razy.
@krzychun – nie wyświetlił się żaden błąd.
Dopisano 5 sty 2020, 20:43:
Raczej nie ma takiej opcji, ponieważ gazu dodawałem bardzo delikatnie. Na późniejsze "wbicie" pedału gazu do dechy też brak było reakcji. Nie miało to miejsca również przy zimnym silniku. Na pewno nie w każdej z tych sytuacji, która mi się zdarzyła.
@krzychun – nie wyświetlił się żaden błąd.
Dopisano 5 sty 2020, 20:43:
zadra napisał(a):Może to jakieś programowe zabezpieczenie przed dużym obciążeniem na zimnym silniku?
Raczej nie ma takiej opcji, ponieważ gazu dodawałem bardzo delikatnie. Na późniejsze "wbicie" pedału gazu do dechy też brak było reakcji. Nie miało to miejsca również przy zimnym silniku. Na pewno nie w każdej z tych sytuacji, która mi się zdarzyła.
Jak nie było reakcji po wbiciu biegu, to próbowałeś bez / z wciśniętym sprzęgłem? Bo jeśli i wtedy nie było zmian, to jak pisał krzychun najprawdopodobniej jest to problem z "akceleratorem". Proponuję jeździć z włączonym forcsanem z dodanym pidem od gazu.
W sumie mogła być to też przepustnica, coś z elektroniką / wiązką, ale wówczas powinien być jakiś błąd.
W sumie mogła być to też przepustnica, coś z elektroniką / wiązką, ale wówczas powinien być jakiś błąd.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witajcie.
Dzisiaj ponownie zdarzyło mi się dwa razy – już wiem, że dzieje się to na drugim biegu. Wystarczy, że w momencie braku reakcji na dodawanie gazu wcisnę sprzęgło i samochód ponownie zaczyna przyspieszać. Nie muszę zmieniać biegów, lub wrzucać na luz. Wcześniej nie byłem pewny w jakich okolicznościach wraca wszystko do normy, dzisiaj to dokładnie zaobserwowałem.
Oczywiście umówiłem się już do warsztatu, więc poinformuje Was o efektach mojej wizyty, żeby ktoś mógł ewentualnie potem skorzystać z informacji, gdy trafi się mu coś podobnego.
Dzięki za rady i sugestie – może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły, zanim jutro zjawię się u doktora od samochodów ?
Pozdrawiam
Dzisiaj ponownie zdarzyło mi się dwa razy – już wiem, że dzieje się to na drugim biegu. Wystarczy, że w momencie braku reakcji na dodawanie gazu wcisnę sprzęgło i samochód ponownie zaczyna przyspieszać. Nie muszę zmieniać biegów, lub wrzucać na luz. Wcześniej nie byłem pewny w jakich okolicznościach wraca wszystko do normy, dzisiaj to dokładnie zaobserwowałem.
Oczywiście umówiłem się już do warsztatu, więc poinformuje Was o efektach mojej wizyty, żeby ktoś mógł ewentualnie potem skorzystać z informacji, gdy trafi się mu coś podobnego.
Dzięki za rady i sugestie – może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły, zanim jutro zjawię się u doktora od samochodów ?
Pozdrawiam
Nowe informacje w moim przypadku są takie: dzisiaj w drodze do warsztatu miałem kolejny raz tą samą przygodę, tym razem na biegu szóstym. Niestety żadnych błędów po podłączeniu do komputera nie było i skończyło się na tym, że sprawdzone zostały czujniki (zwłaszcza przy sprzęgle). Nie było śladów uszkodzeń, czy luźnego połączenia kabla. Z powodu braku dostępności takiego czujnika "od ręki" wróciłem do domu. Co ciekawe już bez żadnych objawów usterki. Być może przypadek i jutro będzie tak samo, a może pomogło wpięcie na nowo, "zresetowanie" wspomnianego czujnika. Podzielę się z Wami ostatecznych rozwiązaniem sprawy, bo obecnie nie ma pewności na 100% co do przyczyny tej sytuacji. Stawiam na czujnik przy sprzęgle jednak.....
Cześć. Spieszę z nowymi informacjami na temat mojego problemu. Chciałbym podzielić się z Wami ostatecznym wynikiem (rozwiązaniem), aby ułatwić ewentualnie sprawę w przyszłości użytkownikom, którym trafi się podobna usterka. Przecież to forum powinno do tego służyć :–)
Dotarłem w końcu ponownie do mojego sprawdzonego mechanika i dotarł również zamówiony czujnik pedału sprzęgła (taka była pierwsza diagnoza oparta na obserwacjach sytuacji, w których usterka występowała). Okazało się jednak, że w kolejnych przypadkach braku reakcji na dodawanie gazu, wystarczyło zdjąć nogę i ponownie go nacisnąć, wtedy samochód odzyskiwał przyspieszenie. To zmieniło punkt widzenia i poszukiwania rozwiązania :–).
Wspierając się również odczytem błędu, po podłączeniu do komputera (pojawił się w końcu podczas usterki), wszystko wskazywało na pedał hamulca (czujnik).
Wystarczyło odgiąć blaszkę, na której znajduje się czujnik, bez konieczności jego wymiany. Hamulec był zbyt "czuły", co powodowało błędy w pracy pedału gazu. Później zaczęły występować również inne (kilkukrotnie pojawiły się kontrolki informujące o kłopotach z tempomatem lub układem SCBS). Wszystko zniknęło po naprawie i do tej pory jest wszystko w porządku.
Mam nadzieję, że nie będziecie mieć takich problemów w przyszłości, ale jak się trafią, to może ktoś skorzysta.
Pozdrawiam, Tomek
Dotarłem w końcu ponownie do mojego sprawdzonego mechanika i dotarł również zamówiony czujnik pedału sprzęgła (taka była pierwsza diagnoza oparta na obserwacjach sytuacji, w których usterka występowała). Okazało się jednak, że w kolejnych przypadkach braku reakcji na dodawanie gazu, wystarczyło zdjąć nogę i ponownie go nacisnąć, wtedy samochód odzyskiwał przyspieszenie. To zmieniło punkt widzenia i poszukiwania rozwiązania :–).
Wspierając się również odczytem błędu, po podłączeniu do komputera (pojawił się w końcu podczas usterki), wszystko wskazywało na pedał hamulca (czujnik).
Wystarczyło odgiąć blaszkę, na której znajduje się czujnik, bez konieczności jego wymiany. Hamulec był zbyt "czuły", co powodowało błędy w pracy pedału gazu. Później zaczęły występować również inne (kilkukrotnie pojawiły się kontrolki informujące o kłopotach z tempomatem lub układem SCBS). Wszystko zniknęło po naprawie i do tej pory jest wszystko w porządku.
Mam nadzieję, że nie będziecie mieć takich problemów w przyszłości, ale jak się trafią, to może ktoś skorzysta.
Pozdrawiam, Tomek
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9