Siadła antenka dzięki pomocy z grupy x6 oraz ms. Tymczasowo odpala się przez włącznik podgrzewania fotela, ale w planach jest zmiana miejsca na bardziej intuicyjne
Mazda Xedos 6 Xsiężniczka CA KL '95 2.5 V6 24V by KyRy/phoenx/lajcik
1, 2
Druciarstwo to chyba za mocne słowo Jak jeżdżę po mieście to nie potrzebuję jej wysuwanej. To samo jak lecę autostradą z bt, wtedy wolałbym jej nie wysuwać. Wiadomo fajny bajer jak przekrecam stacyjkę i automatycznie się to włącza ale mi to bardziej pasuje (i lepiej wygląda).
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Jak ten czas mija, 8k już zrobione i xedos (pewnie nie pierwszy raz) przebił barierę 250kkm W planach jest poznań a na nim może jakaś celebracja 10 lat auta na forum
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Po spocie, bodajże w kwietniu przed TP, Płomień rozwinął ciekawy temat zmiany map. Mój xedosik jeżdził na mapce kf52, więc ewentualnie miałbym na czym testować. Dostałem parę mapek oraz edytor. Chwilę póżniej swój temat założył chuckn i stwierdziłem, że można podziałać w tym kierunku. Zacząłem od zakupu uniwersalnego programatora pamięci eprom oraz samą pamięc, w moim przypadku była to programowalna pamięć 512kbit w obudowanie dip28 (powinna być 256, ale nie robi to różnicy). Kolejny krok to wlutowanie podstawki tak, aby swobodnie zmieniać mapy bez konieczności ponownego lutowania (zdjęcia w temacie chuckn). Po tym zaczęła się zabawa z mapami. Poniżej wklejam wykresy z wartościami dla k8, kf i klde:
Po tym już były jasne wnioski:
1. K8 lepiej podaje paliwo dla wyższych obrotów?
2. K8 ssie dla wysokich
3. KF jest nijaki
4. KLDE robi robotę dla wyższych wartości
5. KLDE nie istnieje na niższych
No to już chyba wiadomo co trzeba zrobić, a mianowicie K8+KLDE. Problem zaczął się w momencie "kopiowania" k8, czyli wyższa rozdzielczość mapy k8. Odpowiednie przycięcie i mapa przygotowana. Odpalam samochód i słyszę stale włączony wentylator chłodnicy. Szybkie konsultacje i wszystko wiadomo – mapa kf11 nie nadaje się bez dołożenia kolejnego czujnika temperatury. Napisałem do Alexandr (autora edytora) o dodanie kf52. Po paru dniach dostałem gotowy program. Zadowolony spojrzałem na to co dostałem i okazało się, że to nie będzie takie proste – kf52 ma jeszcze mniejszą rozdzielczość. Ten problem rzeczywiście wymagał trochę cięcia, ale wyszło.
Samochód jeżdzi i nic się nie dzieje. Kolejny krok to hamowania, w końcu miały być jakieś konie.
Czy czuje się zawiedziony? Tak, porównując wyniki poprzednie. Jednak nie zdołałem sprawdzić jaki wynik miałby dla kf'a. Podejrzewam, że 60kkm na lpg nie pozostaje bez echa dla silnika i raczej kolektor z kf'a nie pomaga. Mógłbym tutaj zakończyćpościk, ale jednak jest coś dzięki czemu mogę stwierdzić, że się opłaciło. Spalanie! Tak spalanie spadło i to całkiem nieżle – średnio o 2l lpg/100km. 600km w trasie i porównując z poprzednimi wynikami mogę ogłosić mały sukces
Po tym już były jasne wnioski:
1. K8 lepiej podaje paliwo dla wyższych obrotów?
2. K8 ssie dla wysokich
3. KF jest nijaki
4. KLDE robi robotę dla wyższych wartości
5. KLDE nie istnieje na niższych
No to już chyba wiadomo co trzeba zrobić, a mianowicie K8+KLDE. Problem zaczął się w momencie "kopiowania" k8, czyli wyższa rozdzielczość mapy k8. Odpowiednie przycięcie i mapa przygotowana. Odpalam samochód i słyszę stale włączony wentylator chłodnicy. Szybkie konsultacje i wszystko wiadomo – mapa kf11 nie nadaje się bez dołożenia kolejnego czujnika temperatury. Napisałem do Alexandr (autora edytora) o dodanie kf52. Po paru dniach dostałem gotowy program. Zadowolony spojrzałem na to co dostałem i okazało się, że to nie będzie takie proste – kf52 ma jeszcze mniejszą rozdzielczość. Ten problem rzeczywiście wymagał trochę cięcia, ale wyszło.
Samochód jeżdzi i nic się nie dzieje. Kolejny krok to hamowania, w końcu miały być jakieś konie.
Czy czuje się zawiedziony? Tak, porównując wyniki poprzednie. Jednak nie zdołałem sprawdzić jaki wynik miałby dla kf'a. Podejrzewam, że 60kkm na lpg nie pozostaje bez echa dla silnika i raczej kolektor z kf'a nie pomaga. Mógłbym tutaj zakończyćpościk, ale jednak jest coś dzięki czemu mogę stwierdzić, że się opłaciło. Spalanie! Tak spalanie spadło i to całkiem nieżle – średnio o 2l lpg/100km. 600km w trasie i porównując z poprzednimi wynikami mogę ogłosić mały sukces
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Wywal ten kolektor z KFa! Nie wiem czy jesteś na bieżąco z dynamiką płynów, ale na fabrycznym kolektorze od KF nie ugrasz ani momentu, ani koni. Szukaj kolektora i przepustnicy z X9, bo ma podobnie rozwiązane podciśnienia co ten który teraz masz.
Nie wiem jak stoisz z wydechem, ale seryjny 2" też nie pomaga. Najlepiej zrobić 2.35", a jak nie uda się znaleźć to wszystko pomiędzy 2.25" a 2.5" będzie działać.
Widzę mapki paliwa, ruszałeś coś z zapłonami? Rzuć okiem na świece z jednej i drugiej głowicy, czy przypadkiem nie jeździsz zbyt ubogo. Śledzę temat, jaram się
Nie wiem jak stoisz z wydechem, ale seryjny 2" też nie pomaga. Najlepiej zrobić 2.35", a jak nie uda się znaleźć to wszystko pomiędzy 2.25" a 2.5" będzie działać.
Widzę mapki paliwa, ruszałeś coś z zapłonami? Rzuć okiem na świece z jednej i drugiej głowicy, czy przypadkiem nie jeździsz zbyt ubogo. Śledzę temat, jaram się
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
O kolektorze to wiem, tyle że z modami na moc daję sobie luz, reduktor i tak nie pozwala na więcej niż 150.
Zapłony pozmieniane, bez tego byłoby bez sensu.
Zapłony pozmieniane, bez tego byłoby bez sensu.
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Samochód szuka nowego właściciela, info w odpowiednim dziale.
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Tak wyszło
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Klimy nikt tam z Was nie dokładał?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Niestety
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Pojechała...
Ciekawe chwilę razem przeszliśmy i wiele się od niej nauczyłem. Oby więcej tych samochodów przetrwało i dawało tyle frajdy co mi dała mała xsiężniczka
Oby dalej niezawodnie służyła u nowego właściciela, tak jak służyła mnie.
Szerokości!
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
Gdzie pojechała?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Też będzie jeździć po Wrocławiu. Można zamknąć temat.
- Od: 27 sty 2019, 19:14
- Posty: 47 (2/0)
- Auto: Jest:
Lexus is250
Była:
Xedos 6 95' 2.5 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości