Czy zakup hybrydy ma sens?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 25 wrz 2019, 05:41

oczywiscie ze moze nie zdazyc bo to rekacja gwaltowna czyli wybuch. na necie jest sporo filmow jak wyglada wybuch komorki w reku czy kieszeni. tu jest to samo tylko razy 1000 razy taka bateria. i nie ma sie czasu na rekacje. jest bum i tyle. potem juz tylko zaczyna palic sie plastik opony itd.
jedyne co moze pomoc to jakies ostrzerzenie wczesniejsze na desce o temperaturze krytycznej baterii
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zadra » 25 wrz 2019, 12:40

A wyobraźcie sobie, że jedziecie na urlop z rodziną; żona i 2-ka dzieci w fotelikach na tylnej kanapie.
Ile trzeba czasu na zatrzymanie auta i bezpieczne jego odpuszczenie? Czy 2-e... 3-y minuty wystarczą?
No i jeszcze systemy zabezpieczeń.
Czy drzwi mają zamki mechaniczne, czy elektryczne, bo nagły spadek napięcia w bateriach lub całkowita utrata zasilania to przy zamkach elektrycznych lub drzwiach wyposażonych w elektryczną blokadę antynapadową to opóźnienie ewkuacji o kilka minut lub całkowite unieruchomienie pasażerów w środku.
Nie każdy wozi ze sobą w kabinie młotki do szyb.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2019, 20:51 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Szymon » 25 wrz 2019, 13:00

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez piwo » 25 wrz 2019, 18:44

No tak wiadomoa sprawa. Ciekawa jaka będzie ilość awarii porażeń śmiertelnych aut elektrycznych gdy będą stanowić 50% wszystkich aut na ulicy czyli za 20lat.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Szymon » 25 wrz 2019, 19:26

Stawiam, że taka sama/mniejsza, niż teraz benzynowych :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 25 wrz 2019, 19:44

zadra napisał(a):No i jeszcze systemy zabezpieczeń.


Mimo wszystko od lat samochody stają się bardziej, a nie mniej bezpieczne. I sporo ludzi dba o to, żeby to szło właśnie w tym kierunku. Ja im ufam :)

Hybrydy są na rynku od 20 lat i raczej samozapłony nie są regułą :) W przypadku elektryków statystyki mocno psuje Tesla, ale ta marka jest specyficzna...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Robzak » 23 lis 2019, 16:09

Najlepiej kupić budę od Mazdy a silnik hybrydowy 2.0 od Toyoty.
Miodność, niezawodność, oszczędność i przyśpieszenie <spoko>
Początkujący
 
Od: 23 lis 2019, 16:05
Posty: 2
Auto: Zamiar kupna Mazdy CX 30

Postprzez jaskul » 24 lis 2019, 09:40

Nie wiem czy zakup hybrydy ma sens. Moja żona zachorowała na C-HR bo jej sie podoba (o gustach nie dyskutuję;) Jeździliśmy w salonie silnikiem benzynowym i hybrydą. Wypożyczyliśmy hybrydę na weekend. Fajnie sie tym jeździ taki melex, przedmiot do przemieszczania. I dlatego go kupiliśmy. Czy jest sens ?? Nie wiem co miało by to oznaczać..
Jeździ całkiem fajnie, mało pali wiec sens był...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez loockas » 24 lis 2019, 13:14

Zadajac to pytanie liczyłem na opinie posiadaczy które ewentualnie mógłby mnie zachęcić lub zniechęcić do zakupu. Hybryda wciąż wydaje mi się tematem przejsciowym, stąd ta niepewność czy zakup na kilka lat takiego auta ma sens. Tym czasem śmigam już prawie 1,5 roku i jestem mega zadowolony z tego napędu :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez jaskul » 24 lis 2019, 13:25

To tak jak my. Po krótkim nauczeniu się jak tym jeździć – jest to po prostu bardzo przyjemne – i dla ucha i dla portfela. ;)
Sam lubię się żony C-HRem przejechać.
Tak wiec jesteśmy na tak – hybryda na przykładzie toyoty 1,8 jest bardzo fajna.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez loockas » 24 lis 2019, 13:46

Gdzieś po pół roku przestałem ekoświrować i zacząłem tym autem jeździć tak by było fajnie ;) Wprawdzie do startów Piwo spod świateł mi daleko, ale tryb S jest dziennie w użyciu. Okazuje się, że taka jazda w ruchu miejskim to z 1l więcej i wciąż jest 5 z przodu :) Dla mnie taka hybryda to świetna alternatywa dla benzyny z niedużym turbo. Ma wszystkie zalety, a jednocześnie nie posiada żadnej z wad turbo (dziura, zakres pracy).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez child » 24 lis 2019, 14:23

A nie wpienia was CVT? Bo ja miałem okazję przejechać się Corollą hybrydą i to było dla mnie strasznie nienaturalne – naciskam gaz, obrotą gwałtownie wzrastają, a potem samochód zaczyna przyspieszać już normalnie "doganiając" te podwyższone obroty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez loockas » 24 lis 2019, 14:42

Nie mam CVT :) Hyundai wykorzystał skrzynie DCT, dlatego jeździ się tym jak każdym innym autem.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Dominator » 24 lis 2019, 14:44

Ionic chyba ma zwykłą skrzynie AT. Te cvt to rzeczywiście dziwnie pracują. Dlatego tu się kłania raczej spokojna jazda.
DCT to zwykły automat?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 24 lis 2019, 17:16

Tak, DCT to po prostu dwusprzęgłowy automat (dual clutch transmission).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez jaskul » 25 lis 2019, 11:09

CVT jest bardzo przyjazne, trzeba się do tego przyzwyczaić ale szczególnie w hybrydzie fajnie to działa. Żona jest zachwycona już jeździ jakiś czas tym autkiem, troszkę "km" za nią i jak mówi coraz bardziej się podoba...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez Krzemol » 26 lis 2019, 00:46

Ojciec ma CVT w GS450h i o ile myślałem że będę na nie tak po przejechaniu kilkuset km przestałem na to zwracać uwagę, jak jest zapas mocy to imo fajnie to działa. I generalnie po zapoznaniu się z w/w autem ja też w kwestii hybryd jestem na tak właśnie w postaci GS'a albo Q50 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez Szymon » 26 lis 2019, 13:47

Żadna skrzynia nie daje takiej płynności przy miejskiej jeździe, jak CVT :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez gutek_wrb » 2 gru 2019, 19:26

Hybryda jakiejkolwiek marki i wersji skrzyniowej tylko jak na 100 km przejechanych to 70 km będzie w mieście lub cyklu mało dystansowym powiedzmy ze dom-praca-dom do 30 km np. i to prze częste postoje na światłach lub korki

Jeździłem paroma i konkluzja pod sumująca jest zawsze podobna co do pracy wspomagania silnika elektrycznego a przy tym spalania :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Myjk » 2 mar 2020, 14:25

loockas napisał(a):Zależy jak jeździsz i jaka hybryda. Przypomnę, że elektryk w Toyocie pracuje do 50km/h, a w Hyundaiu do 120km/h co pozwala na pewno osiągnąć inne wyniki.

Właśnie tak się zastanawiam czy te 120 to zaleta, ale rozumiem że może tyle jechać, nie musi (z drugiej strony na ile pokładowej baterii starczy na jazdę z taką prędkością, tam jest chyba nie więcej niż 2kWh całkowitej). Przy 100/h to już spaliniak jest na tyle sprawny, że nei warto targać na elektryku w HEV. Dla przykładu mój Outlander PHEV (12kWh baterii) od 70/h MOŻE podpiąć już ICE (niżej nie ma bata, bo nie ma przełożeń, tylko sztywnie jest podpinany przez sprzęgło), natomiast MOŻE też jechać na EV do 140/h. Tylko jak piszę, bez sensu jest gonić auto na EV powyżej 100/h.

Dopisano 2 mar 2020, o 15:15:

piwo napisał(a):No tak wiadomoa sprawa. Ciekawa jaka będzie ilość awarii porażeń śmiertelnych aut elektrycznych gdy będą stanowić 50% wszystkich aut na ulicy czyli za 20lat.

Ale ty (znowu) bredzisz. Po pierwsze baterie nie wybuchają, tylko, owszem, się spalają. I nie w całości, tylko sukcesywnie, bo są złożone z ogniw (nie są jedną całością). Ergo, porównywanie baterii w komórce do tej w samochodzie i mnożenie tej widzianej "eksplozji" w komórce przez tysiąc to ignorancja galopująca. Po drugie zanim (znowu) zaczniesz się wypowiadać sprawdź sobie statystyki, elektryki jeżdżą od wielu lat -- stosunek spalonych elektryków do tego co jeździ po drogach a pochodni ze spaliniaków w stosunku do ilości jeżdżących pojazdów jest na korzyść dla EV, literalnie statystycznie znacznie częściej palą się spaliniaki. Tak ciebie czytam i się zastanawiam jaki masz cel w pieprzeniu takich głupot...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto