Klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez paweł_TBU » 29 paź 2019, 16:11

ok, dzięki zadzwonie do swojego aso jak się zdziwią to skieruje ich do Wróbla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez rm88 » 29 paź 2019, 16:30

Też jestem na sobotę umówiony na aktualizację oprogramowania klimy. Sami do mnie zadzwonili. ASO Wróbel Długołęka.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2019, 16:33
Posty: 14 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2019 Kai Sedan 2.0 122 KM

Postprzez Arek_4k » 29 paź 2019, 17:54

Mati_WZL napisał(a): jak wczoraj o 12 ustawiłem 19,5st tak do dzisiaj nawet nie dotknąłem panelu.


Jeden dzień testu to trochę krótko, tym bardziej teraz gdy temperatura jest niska i klima raczej grzeje zamiast chłodzić.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez paweł_TBU » 29 paź 2019, 22:25

sprawdz czy jak ustawisz na LO to będzie wiać tylko zimnym, nie powinno wcale ciepłym choćby było -20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 704 (18/36)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Mati_WZL » 30 paź 2019, 10:19

Przed aktualizacją nawet przy takich temperaturach trzeba było zmieniać ustawienia bo grzało tak jakby chciało usmażyć – teraz dalej nic nie dotykałem. Sprawdzę po robocie to ustawienie najniższe
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 17:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez Arek_4k » 30 paź 2019, 18:16

paweł_TBU napisał(a):sprawdz czy jak ustawisz na LO to będzie wiać tylko zimnym, nie powinno wcale ciepłym choćby było -20


Zgadza się, dzisiaj sprawdziłem z termometrem. Przy ustawieniu na low (tryb auto) temp. powietrza za nawiewów szybko spadła do 7.5 st. by za chwilę wyrównać do 10 st. Wynikało by z tego, że najniższą utrzymywalną temp. jaką można ustawić w trybie auto jest 10 st. Temperatura na zewnątrz wynosiła 6 st.

Jak narazie nie budzi to żadnych moich zastrzeżeń.

Dzisiaj dodatkowo wybrałem się na godzinna przejażdżkę z termometrem pod ręką. Programator ustawiony na 21,5/tryb auto, obieg otwarty. Temp. na zewnatrz: 4 st.
Odczyty:
Wnęka za cupholderami: 24,2
Fotel pasażera: 20,4
Podłoga przed tylnymi fotelami: 19,3

Średnia: 21,3.

Subiektywne odczucie temperatury: bardzo komfortowe.

Wygląda na to, że klima w chłodne dni działa prawidłowo.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez Arek_4k » 5 lis 2019, 13:08

Sytuacja z dzisiaj: przy temp 11st. na zew. (słoneczny dzień) – klima ustawiona na 21,5 (Auto). Temperatura w środku: ok. 25st. i z nawiewów leci ciepłe powietrze.

Z doświadczenia wiem, że klima potrafi chłodzić dość dobrze, ale chyba coś jest na rzeczy albo oprogramowaniem albo z jakimś sterownikiem gdy pracuje w trybie automatycznym.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez darrecki » 5 lis 2019, 14:02

Musi być coś nie tak ze sterowaniem klimatyzacją w BP. W BM mam w lecie ustawione 20°C, w zimie 21°C i w zasadzie pokręteł do regulacji temperatury mogło by nie być.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Arek_4k » 5 lis 2019, 16:27

Pewnie że coś jest nie tak, sprawa została zgłoszona do ASO.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2016, 13:44
Posty: 222 (14/7)

Postprzez lelo28 » 21 lis 2019, 19:17

Czy o aktualizację oprogramowania klimatyzacji upominaliście się sami?

W zeszłym tygodniu dostałem pisemko z wezwaniem o możliwie najszybsze wstawienie się w serwisie: trzy problemy: oprogramowanie zaworów ssących, kontrolki poduszek powietrznych, nakrętki w kołach. Gdy zadzwoniłem to doszło jeszcze aktualizacja czujników parkowania.

U mnie problem ten nie występuje, może w pierwszych wypustach był inny program skoro nie mam tego na liście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez child » 30 lis 2019, 21:14

jezyk69 napisał(a):No właśnie, tryb AUTO. Myślałem, że ten tryb sam dostosowuje komfortową temperaturę wewnątrz, tak "pi razy oko" chociaż. A tu wychodzi, że muszę sam temperaturę ogarnąć a system tylko steruje nawiewem, nomen omen u mnie zawsze na maxa.


Jakim cudem tryb auto miałby dostosować "komfortową" temperaturę wewnątrz, skoro ty masz 15 stopni, a np. ja ok. 22? Przecież każdy lubi inną temperaturę (jak widać).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez jezyk69 » 30 lis 2019, 23:06

O to właśnie mi chodzi. Temperatura ustawiania przeze mnie na minimum jest akceptowalna. Ale jeżeli przestawię o jeden "ząbek" pokrętłem w prawo (15,5°C) to już daje ciepłym powietrzem. Przynajmniej ja mam takie odczucie. Także tryb auto nie robi na mnie wrażenia.
Silnik podobno "uczy" się jazdy kierowcy, klima też mogłaby się "uczyć" :P
Poza tym dziwię się dlaczego biorąc fotele w skórze perforowanej, Mazda nie wkomponowała tam wentylacji foteli? To z technicznego punktu widzenia takie trudne? Na pewno byłbym bardzo zadowolony a tak jestem "tylko" zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez lelo28 » 30 lis 2019, 23:43

jezyk69 napisał(a):Poza tym dziwię się dlaczego biorąc fotele w skórze perforowanej, Mazda nie wkomponowała tam wentylacji foteli?

Jedyny i wystarczający powód dla którego zrezygnowałem z pakietu Luxury Black. Mało tego, jak składałem zamówienie w styczniu, to sprzedawcy w salonie sami byli zakłopotani, ponieważ nie mogli znaleźć żadnych informacji na ten temat.

Wracając do klimy; generalnie nauczyłem się z nią obcować ale według mnie problem leży po stronie umiejscowienia czujnika (czujników). Przykład z dnia dzisiejszego: na zewnątrz ok. 4 stopni, ustawiam temp. na 21 stopni. Po koło 10 minutach dolatuje do mnie dość ciepłe powietrze (napewno powyżej 21), więc zmniejszam do 19 jest ok. Po następnych 10 minutach robi się chłodno, znów zwiększam na 21 i dopiero teraz temperatura zaczyna się stabilizować. Uważam że system powinien odczytywać, uśredniać i stabilizować temperaturę z całej przestrzeni (oczywiście z włączonym SYNC) wtedy nie było by utrzymywania " na siłę" temperatury, w miejscu w którym znajduje się czujnik (czujniki).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez jezyk69 » 1 gru 2019, 00:05

Gupi ja. Nie wiem dlaczego ale nie zainteresowałem się tą wentylacją foteli do końca. Mało tego byłem święcie przekonany, że te fotele mają wentylację. Jak można było tego nie sprawdzić <glupek2> I to sterowanie elektryczne fotelem tylko u kierowcy. Pasażer z przodu już tylko na ręcznym se może pojechać :D
Wracając do klimy. Lelo28, w sedno. Właśnie tak samo mam. Ustawiam np. 22 stopnie – za dużo. Zmniejsza do 18 – dalej za ciepło. Dalej dwa stopnie w dół i dopiero zaczyna coś spadać temperatura. Nowa Mazda 3 tylko dla ciepłolubnych!
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2019, 18:52
Posty: 82 (2/2)
Skąd: KRK
Auto: M3 BP Sedan,
2.0 MT 122KM, Hikari
2019

Postprzez Rabus » 1 gru 2019, 14:16

jezyk69 napisał(a):Poza tym dziwię się dlaczego biorąc fotele w skórze perforowanej, Mazda nie wkomponowała tam wentylacji foteli? To z technicznego punktu widzenia takie trudne? Na pewno byłbym bardzo zadowolony a tak jestem "tylko" zadowolony.


Prawdopodobnie zostawili sobie część rzeczy na wyższe modele (SUVy i nową Mazde 6, o ile wyjdzie). Jedyny problem jaki właśnie mam z nową 3 to brak wentylowanych foteli.. czy to będzie problem zobaczymy latem
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez piotear » 1 gru 2019, 16:52

W 6tce jest wentylacja foteli
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Rabus » 2 gru 2019, 22:25

piotear napisał(a):W 6tce jest wentylacja foteli


Dlatego nie wsadzili tego do 3ki :)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2019, 12:19
Posty: 133 (13/7)

Postprzez lelo28 » 9 gru 2019, 11:14

Fajfek, cytuje z innego wątku.

Fajfek napisał(a):Mam tak samo: przy najniższej temp. ogrzewania leci zimno, wystarczy podkręcić na 16 stopni i gorąco chce mnie udusić.

LOW (lub LO – nie pamiętam co się wyświetla) jest najniższą temperaturą jaką może wytworzyć układ. Ustawiając temp 16 stopni "zmuszasz" układ do utrzymania tej temperatury w miejscach w których są czujniki (nie mam pojęcia gdzie się znajdują). W związku z tym jeżeli wewnątrz auta masz temperaturę niższą niż te 16 stopni to zadaniem klimatyzacji jest jak najszybsze "dobicie" do tych 16. Wloty powietrza mamy z przodu (jednocześnie podejrzewam że czujników nie ma z przodu, tylko gdzieś w środkowej lub nawet tylnej części) że gorące powietrze chce Cię udusić.
Biorąc pod uwagę ze Twój wpis był z 7 grudnia, to obstawiam że temperatura w aucie była kilka stopni poniżej 10 stopni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez dzonn » 9 gru 2019, 12:20

lelo28 napisał(a):LOW (lub LO – nie pamiętam co się wyświetla) jest najniższą temperaturą jaką może wytworzyć układ. Ustawiając temp 16 stopni "zmuszasz" układ do utrzymania tej temperatury w miejscach w których są czujniki (nie mam pojęcia gdzie się znajdują). W związku z tym jeżeli wewnątrz auta masz temperaturę niższą niż te 16 stopni to zadaniem klimatyzacji jest jak najszybsze "dobicie" do tych 16. Wloty powietrza mamy z przodu (jednocześnie podejrzewam że czujników nie ma z przodu, tylko gdzieś w środkowej lub nawet tylnej części) że gorące powietrze chce Cię udusić.
Biorąc pod uwagę ze Twój wpis był z 7 grudnia, to obstawiam że temperatura w aucie była kilka stopni poniżej 10 stopni.


Moim zdaniem dokładnie tak właśnie jest i na tym polega problem. Samochód próbuje jak najszybciej uzyskać zadaną temperaturę. I tak jak wsiadamy do auta, w którym jest powiedzmy 5 stopni, to nawet przy ustawieniu na 15.5 (najniższa możliwa temperatura poza całkowitym wyłączeniem ogrzewania czyli "LO") z kratek leci gorące powietrze do czasu osiągnięcia tego 15.5. Potem jest już OK.

Teoretycznie to jest zrozumiałe i logiczne, natomiast w praktyce temperatura powietrza wydobywającego się z kratek podczas gdy auto dąży do jak najszybszego osiągnięcia zadanego poziomu jest zdecydowanie za wysoka. Owszem, prowadzi to do szybszego uzyskania zadanej temperatury, ale w trakcie tego procesu siedzimy w strumieniu gorącego powietrza i nie ma tego jak wyregulować (jedyna opcja to zmiana na "LO" czyli de facto całkowite wyłączenie ogrzewania).
dzonn
 

Postprzez lelo28 » 9 gru 2019, 12:59

dzonn napisał(a):Owszem, prowadzi to do szybszego uzyskania zadanej temperatury, ale w trakcie tego procesu siedzimy w strumieniu gorącego powietrza i nie ma tego jak wyregulować (jedyna opcja to zmiana na "LO" czyli de facto całkowite wyłączenie ogrzewania).


Ja sobie radzę w ten sposób że w pierwszych kilku, kilkunastu minutach nie jadę na AUTO. Tryb manualny, nawiewy dolne, ewentualnie dolne + szyba, siła nawiewu na minimum. Według mnie najlepszy sposób na normalne nagrzanie wnętrza. Tryb AUTO załączam jak w środku jest komfortowa temperatura.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron