Nowa Mazda CX-30 – oficjalna premiera
Jest już w salonie nowa mazda cx30 nawet fajnie się prezentuje na żywo w ciemnym kolorze nawet się te plastiki nie rzucają w oczy
Co zaskakuje w poniższym filmie to porównywanie CX-30 z Tiguanem... Tiguan jest bardziej odpowiednikiem CX-5 rozmiarowo... Przynajmniej tak mi się wydaje.
Dziwi neutralne nastawienie do japońca zazwyczaj z góry na straconej pozycji były japońce u niego.
Witam,
Od 4 lat jezdze CX-3 i jestem zainteresowany zakupem CX-30 z silnikiem Skyactive-X (jesli spelni moje oczekiwania w jezdzie). Obejrzalem niedawno CX-30 u dealera i bardzo sie rozczarowalem plastykowymi oslonami.
CX-30 ma piekna linie i wg mnie te plastykowe oslony nadkoli i na drzwiach auta bardzo ja psuja i caly efekt auta. Na ciemnych karoseriach jeszcze ujdzie, ale na bialych widac tylko te oslony, ktore sa za duze = za szerokie. W mojej CX-3 tez sa takie oslony, ale bardziej dyskretne (nie mowiac juz o oslonach w CX-5).
Jezeli wiec zdecyduje sie na zakup tego auta to pod warunkiem, ze znajde sposob na zminimalizowanie optycznego efektu tych plastykow.
Z gory dziekuje za sugestie.
Pozdrawiam
Od 4 lat jezdze CX-3 i jestem zainteresowany zakupem CX-30 z silnikiem Skyactive-X (jesli spelni moje oczekiwania w jezdzie). Obejrzalem niedawno CX-30 u dealera i bardzo sie rozczarowalem plastykowymi oslonami.
CX-30 ma piekna linie i wg mnie te plastykowe oslony nadkoli i na drzwiach auta bardzo ja psuja i caly efekt auta. Na ciemnych karoseriach jeszcze ujdzie, ale na bialych widac tylko te oslony, ktore sa za duze = za szerokie. W mojej CX-3 tez sa takie oslony, ale bardziej dyskretne (nie mowiac juz o oslonach w CX-5).
Jezeli wiec zdecyduje sie na zakup tego auta to pod warunkiem, ze znajde sposob na zminimalizowanie optycznego efektu tych plastykow.
Z gory dziekuje za sugestie.
Pozdrawiam
- Od: 7 paź 2019, 15:00
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-3 benzyna 2.0l 4x4 automat
Może mniej inwazyjnie okleić folią. Na pewno łatwiej cofnąć efekt, bo zawsze może być tak że po oklejeniu wygląda jeszcze gorzej.
Ale ogólnie taki design. Mnie też to trochę razi.
Ps. Wczoraj jeździłem 3-jką sedan z X-em w AT. I stwierdzam, że mam mocno mieszane uczucia co do układu napędowego. Jeśli ktoś szuka naprawdę komfortu to ok, ale reakcja na gaz (zwłoka przy redukcjach) i ruszanie ze świateł (dynamiczne) pozostawia dużo do życzenia względem CX-3. iStop gasi silnik przed zatrzymaniem... Silnik sprawia też wrażenie, że ma słabszy dół względem CX-3 i ogólnie jakby nie czuć tych 30KM więcej, a sprawdzałem waga samochodu taka sama.
Ale ogólnie taki design. Mnie też to trochę razi.
Ps. Wczoraj jeździłem 3-jką sedan z X-em w AT. I stwierdzam, że mam mocno mieszane uczucia co do układu napędowego. Jeśli ktoś szuka naprawdę komfortu to ok, ale reakcja na gaz (zwłoka przy redukcjach) i ruszanie ze świateł (dynamiczne) pozostawia dużo do życzenia względem CX-3. iStop gasi silnik przed zatrzymaniem... Silnik sprawia też wrażenie, że ma słabszy dół względem CX-3 i ogólnie jakby nie czuć tych 30KM więcej, a sprawdzałem waga samochodu taka sama.
Kol.AntoniJ.
Zwierzyłeś się nam ze swoich odczuć co do Cx-30 tak jak ja prywatnie Koledze @andrep . Co więcej to "życiorysy" nasze są podobne tak , że zostałem posądzony o to , że "występuję " teraz pod pseudo
Myślałem , że to moje (nasze ze wspomnianym Kol.) subiektywne odczucie ale widzę , że wszyscy są zgodni , że ten element ewidentnie Mazda sknociła.
Oni są chyba tego świadomi bo widziałem w dwóch salonach wystawione Cx-30 w kolorach Machinę Grey a nie sztandarowym Soul Red.
Jeśli kupiłbym taką to tak jak Ty w ciemnym kolorze ! Fakt ten oziębił trochę moje zapędy i pewnie mój zakup przedłuży się o rok na ewentualne "grzechy młodości" auta a szczególnie silnika skyactiv-x.
Ale życzę by tak jak Cx-3 nowy Cx-30 był udanym autem !
Zwierzyłeś się nam ze swoich odczuć co do Cx-30 tak jak ja prywatnie Koledze @andrep . Co więcej to "życiorysy" nasze są podobne tak , że zostałem posądzony o to , że "występuję " teraz pod pseudo
Myślałem , że to moje (nasze ze wspomnianym Kol.) subiektywne odczucie ale widzę , że wszyscy są zgodni , że ten element ewidentnie Mazda sknociła.
Oni są chyba tego świadomi bo widziałem w dwóch salonach wystawione Cx-30 w kolorach Machinę Grey a nie sztandarowym Soul Red.
Jeśli kupiłbym taką to tak jak Ty w ciemnym kolorze ! Fakt ten oziębił trochę moje zapędy i pewnie mój zakup przedłuży się o rok na ewentualne "grzechy młodości" auta a szczególnie silnika skyactiv-x.
Ale życzę by tak jak Cx-3 nowy Cx-30 był udanym autem !
A mi się już te plastiki opatrzyły – najbardziej rzucają się w oczy w reklamach i na białym kolorze (dla mnie nie do przyjęcia), ale jak ostatnio posiedziałem 2h w salonie gdzie stał Soul Red Crystal na CX-30 to te plastiki mi po prostu "zniknęły". Spodziewałem się że tak będzie, nie sądziłem że tak szybko. Gdybym szukał suva to spokojnie byłby w top3 tego co jest na rynku
krzychun napisał(a):Może mniej inwazyjnie okleić folią. Na pewno łatwiej cofnąć efekt, bo zawsze może być tak że po oklejeniu wygląda jeszcze gorzej.
Ale ogólnie taki design. Mnie też to trochę razi.
Ps. Wczoraj jeździłem 3-jką sedan z X-em w AT. I stwierdzam, że mam mocno mieszane uczucia co do układu napędowego. Jeśli ktoś szuka naprawdę komfortu to ok, ale reakcja na gaz (zwłoka przy redukcjach) i ruszanie ze świateł (dynamiczne) pozostawia dużo do życzenia względem CX-3. iStop gasi silnik przed zatrzymaniem... Silnik sprawia też wrażenie, że ma słabszy dół względem CX-3 i ogólnie jakby nie czuć tych 30KM więcej, a sprawdzałem waga samochodu taka sama.
Dzieki za opinie z jazdy active-X. Rozumiem, ze z napedem na 2 kola ? Pytanie czy w wersji 4x4 bedzie jeszcze gorzej ?!
pozdrawiam
- Od: 7 paź 2019, 15:00
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-3 benzyna 2.0l 4x4 automat
Mazda 3 w sedanie tylko w FWD w przeciwieństwie do HB które występuje z AWD, a moim zdaniem powinno być odwrotnie. Pominąłem kwestię taką że pod górę przy 13 stopniach na mokrym asfalcie (super pogoda na testy) udało się tak zerwać przyczepność że auto nie chciało przyśpieszać tylko radośnie mieliło kołem. Na skrzyżowaniu trochę płużyła przodem z butem na gazie... Więc tutaj AWD będzie tylko lepiej. W podobnych warunkach CX-3 tylko zwyrtnie jeden obrót kołami i tył ciśnie...
Co do ruszania i reakcji na gaz (redukcja) raczej nie będzie różnicy FWD i AWD po prostu tak jest zestrony silnik ze skrzynią. Silnik tylko odrobinę większy maksymalny moment obrotowy i do tego trochę wyżej... A kompresor widać tak samo jak turbina jakiegoś tam laga dodaje niestety. Może się to też przekładać na ruszanie (np. Mercedes potrafi 2 razy piszczeć kołami raz jak skrzynia ruszy drugi raz jak turbina się napompuje) może chcieli tego uniknąć i zestroili bardzo płynnie? Ogólnie w porównaniu z CX-3 miałem wrażenie, że gazem to tylko daję sugestię silnikowi co ma robić... Oczywiście jak się już rozkręci to jedzie.
Ma to też swoje plusy auto naprawdę płynnie jeździ, może po prostu mi to nie pasje i jestem przyzwyczajony w CX-3 że naciskając trochę gaz (tak że skrzynia kręci do max 3000) jesteś w 95% pierwszy ze świateł, a za chwilę jest 50-60km/h... Jednak silnik wolnossący zawsze będzie miał najlepszą reakcję na gaz...
A może ten kompresor jakoś dopiero się rozkręca po wciśnięciu gazu? Żeby nie pracować na jałowych?
Za to fajne zegary (takie pół cyfrowe lepiej to wygląda niż po prostu cały ekran), headup na szybie, kamery 360... Mogliby to dać do CX-3 tak po prostu w lifcie rocznikowym.
Co do ruszania i reakcji na gaz (redukcja) raczej nie będzie różnicy FWD i AWD po prostu tak jest zestrony silnik ze skrzynią. Silnik tylko odrobinę większy maksymalny moment obrotowy i do tego trochę wyżej... A kompresor widać tak samo jak turbina jakiegoś tam laga dodaje niestety. Może się to też przekładać na ruszanie (np. Mercedes potrafi 2 razy piszczeć kołami raz jak skrzynia ruszy drugi raz jak turbina się napompuje) może chcieli tego uniknąć i zestroili bardzo płynnie? Ogólnie w porównaniu z CX-3 miałem wrażenie, że gazem to tylko daję sugestię silnikowi co ma robić... Oczywiście jak się już rozkręci to jedzie.
Ma to też swoje plusy auto naprawdę płynnie jeździ, może po prostu mi to nie pasje i jestem przyzwyczajony w CX-3 że naciskając trochę gaz (tak że skrzynia kręci do max 3000) jesteś w 95% pierwszy ze świateł, a za chwilę jest 50-60km/h... Jednak silnik wolnossący zawsze będzie miał najlepszą reakcję na gaz...
A może ten kompresor jakoś dopiero się rozkręca po wciśnięciu gazu? Żeby nie pracować na jałowych?
Za to fajne zegary (takie pół cyfrowe lepiej to wygląda niż po prostu cały ekran), headup na szybie, kamery 360... Mogliby to dać do CX-3 tak po prostu w lifcie rocznikowym.
dareme89 w pełni się z Tobą zgadzam. Pisałem o tym na fb na grupie mazdy. CX30 z silnikiem x jest przeszacowany cenowo względem CX5.
Wracając do tytułu postu.... plastiki zabijają w CX30. Jeśli auto stoi pod chmurką to walka z plastikami w CX3 wymaga sporej pracy aby utrzymać je w 'świeżym" wyglądzie (na szczęście udało mi się znaleźć na rynku SUPER środek). Ile będą wymagały pracy w CX30? Chyba,że będą lepszej jakości
Wracając do tytułu postu.... plastiki zabijają w CX30. Jeśli auto stoi pod chmurką to walka z plastikami w CX3 wymaga sporej pracy aby utrzymać je w 'świeżym" wyglądzie (na szczęście udało mi się znaleźć na rynku SUPER środek). Ile będą wymagały pracy w CX30? Chyba,że będą lepszej jakości
dareme89 napisał(a):Jak ktoś chce kupić cx-30 w najbogatszej wersji to niech pobawi się cennikiem cx5. Nie wiele więcej wychodzi a auto o wiele ciekawsze, większe w środku i przyjemniejsze w jeździe
Analogiczna sytuacja jest z 3/6.
dudek_t napisał(a):dareme89 napisał(a):Jak ktoś chce kupić cx-30 w najbogatszej wersji to niech pobawi się cennikiem cx5. Nie wiele więcej wychodzi a auto o wiele ciekawsze, większe w środku i przyjemniejsze w jeździe
Analogiczna sytuacja jest z 3/6.
Zależy dla kogo. Jeden lubi blondynki drugi szatynki. Dla mnie ciekawsze jest nowsze 3 niż starsze 6.
Na razie Mazda nie ma podstaw żeby wywindować ceny 6 i CX5 w górę. Poczekajmy do premiery nowych modeli i różnice w cenach się pojawią – wypas będzie za 200k pln. Byle nowe nie miały nic wspólnego z ich ostatnim tworem MX30...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości