Spalanie 2.0 skyactiv-G
Witam
1.średnie spalanie z dojazdu do pracy to 6.1 l/100 km w tym 9km drogą krajową i 3 km przez miasteczko powiatowe
( trochę zakorkowane)
2. Autostrada 130-160 km/h 7.4 l/100 km
Co dziwnego zatankowalem ostatnio do pełna komputer pokazał zasięg 650 km wcześniej było to 800 km
1.średnie spalanie z dojazdu do pracy to 6.1 l/100 km w tym 9km drogą krajową i 3 km przez miasteczko powiatowe
( trochę zakorkowane)
2. Autostrada 130-160 km/h 7.4 l/100 km
Co dziwnego zatankowalem ostatnio do pełna komputer pokazał zasięg 650 km wcześniej było to 800 km
kamil_franiu napisał(a):Co dziwnego zatankowalem ostatnio do pełna komputer pokazał zasięg 650 km wcześniej było to 800 km
Bo jechałes jak kapelusz i średnia była niska.
Ten komp jest słaby.
U siebie pokazało mi, że jest zero a weszło raptem 36l zamiast 40
Dotyczy to sytuacji, kiedy jedziesz szybko i masz duże zużycie paliwa.
Przy sensownej jeździe, wypalając do zera, nadal zrobisz na minusie ze 40-50 km
Ale to już ruletka.
fux napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Co dziwnego zatankowalem ostatnio do pełna komputer pokazał zasięg 650 km wcześniej było to 800 km
Bo jechałes jak kapelusz i średnia była niska.
Ten komp jest słaby.
U siebie pokazało mi, że jest zero a weszło raptem 36l zamiast 40
Dotyczy to sytuacji, kiedy jedziesz szybko i masz duże zużycie paliwa.
Przy sensownej jeździe, wypalając do zera, nadal zrobisz na minusie ze 40-50 km
Ale to już ruletka.
Zgoda tylko że tak jak zawse średnie bylo 6.1 zatankowalem do pełna i komputer nie pokazał 800/850 km tylko 650 ? A co ciekawe styl jazdy podobny ale spalanie wzrosło na 6.6 l na centralnym wyświetlaczu ale na tablecie już pokazywał 5.9 l ?? Faktycznie ruletka
U mnie spalanie na autostradzie, dwie osoby, tempomat 130 km/h na tym samym odcinku 100 km 6.1-6.5 l (wyższy wynik w druga stronę, gdzie na tym odcinku jest delikatna różnica wzniesień). Na DK przy 95 km/h, spalanie ok. 4.1-4.3.Jak dla mnie b. dobry wyniki(choć przyznaję, że jazda trochę emerycka).
Dajcie znać jeszcze jak u innych ze spalaniem.
U mnie w trasie przy tempomacie na 125km/h srednia wychodzi 7.3l/100km.
Nie jestem w stanie zejść ze średnim spalaniem poniżej 7l. Czy to trochę nie za dużo?
U mnie w trasie przy tempomacie na 125km/h srednia wychodzi 7.3l/100km.
Nie jestem w stanie zejść ze średnim spalaniem poniżej 7l. Czy to trochę nie za dużo?
stryjq napisał(a):Dajcie znać jeszcze jak u innych ze spalaniem.
U mnie w trasie przy tempomacie na 125km/h srednia wychodzi 7.3l/100km.
Nie jestem w stanie zejść ze średnim spalaniem poniżej 7l. Czy to trochę nie za dużo?
U mnie przy takiej prędkości na krajowej to 7.1 L chodź ostatnio zrobiłem eksperyment i prędkość plus minus to 100 km/h a w koło komina kręcę sie polonezem średnie spalanie na zbiorniku to 5.7 l/100 km
Mi wczoraj wyskoczyło 20 kkm przebiegu. 60 % jazdy to trasa do pracy Kraków-Krzeszowice. Miasto jakieś 10 %, pozostałe 30% to wyjazdy w góry na rower. Spalanie z całego dystansu to 6.11 l/100 km
W mieście spokojnie można spalić 8,5-10 l. Na tracie autostradą do 130 km/h 7 l. Krajowymi do 90 km/h spalanie to 5-5,5 l.
W mieście spokojnie można spalić 8,5-10 l. Na tracie autostradą do 130 km/h 7 l. Krajowymi do 90 km/h spalanie to 5-5,5 l.
Wyniki spalania między różnymi kierowcami, w różnych warunkach naprawdę ciężko porównywać. W przypadku wcześniejszego modelu też wielu ludzi chwaliło się wynikami w okolicach 5l (lub nawet poniżej), a jakie ja mam spalanie, to możesz zobaczyć w stopce (7.4).
Oprócz tego, że musiałbyś (prawdopodobnie) jeździć wolniej, to jeszcze po tych samych trasach, co przedmówcy, żeby mieć porównywalne spalanie.
Oprócz tego, że musiałbyś (prawdopodobnie) jeździć wolniej, to jeszcze po tych samych trasach, co przedmówcy, żeby mieć porównywalne spalanie.
Według mnie znaczne oszczędności przynosi hamowanie silnikiem, podczas którego i tak odzyskujemy energię. Więc jeżeli pokonujemy częstą tą samą trasę to można osiągnąć dobre rezultaty. Jeździć szybko nie jeżdżę bo i nie mam gdzie ale, mocniejsze przyspieszenie w zasadzie za każdym razem jak wyjeżdżam z terenu zabudowanego i nie ma opcji żeby silnik nie zajrzał w okolice 5 tys. obrotów.
Mierząc średnią z każdego przejechanego tysiąca nie przekroczyłem 6l. Najwięcej było zimą 5,7l.
Mierząc średnią z każdego przejechanego tysiąca nie przekroczyłem 6l. Najwięcej było zimą 5,7l.
Dokładnie dużo zależy od warunków osobiście jeżdżę różnie jak było spokojniej na drodze z powodu covid-19 to śmigałem do pracy 120/130 KM/H spalanie 7.1/100 Teraz jak ruch jest dość spory to jadę 90/110 KM/H spalanie 5.7/100 (Ps trzeba umieć też hamować silnikiem) żona na tej samej trasie z podobną prędkością ma spalanie 5.9/100
Witam. Mój aktualny przebieg to dopiero 6000 km ale już zauważyłem spadek spalania do wcześniejszych przebiegów. Na trasie przy prędkości 120-140 max 6,5-7 l. Na mieście przy spokojnej jeździe ok 6-6.5 l Ogólnie jestem bardzo zadowolony i stwierdzam że sama technika jazdy ma olbrzymi wpływ na spalanie.
- Od: 10 gru 2019, 12:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3 BP SEDAN 2019 ROK, 2,0 G
Witam. Styl jazdy spokojny, ale nie emerycki. Jazda głównie po drogach ekspresowych. Prędkości od 110 do 140km/h, w porywach doszło do 180km/h, ale tylko chwilowo. Zużycie nie przekroczyło 6l na 100km, z wyjątkiem pierwszych dni, w których samochód był oglądany przez kolegów i bezsensownie odpalany. Przy kolejnych jazdach, tak jak wspomniałem, średnia mniej niż 6 l.
- Od: 2 maja 2020, 20:18
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3
Moja ma już ponad 5000 km najechane więc w stolicy obecnie jak jadę po znakach to średnio mam 6,2/5
W trasie różnica jest na plus bez tempomatu bo wtedy mam częściej tryb"żeglowania" no i mogę odzyskać ładowanie a spalenie tak to waha się od 4,3 a tak to przeważnie mam 5 litrów sam jadąc no i mam tylko jeden napęd
A tak na marginesie to będę starał się jadąc płynnie pobić rekord i zejść na trasie poniżej 3,5 litra
https://www.youtube.com/watch?v=QIV9L83 ... w&index=56
W trasie różnica jest na plus bez tempomatu bo wtedy mam częściej tryb"żeglowania" no i mogę odzyskać ładowanie a spalenie tak to waha się od 4,3 a tak to przeważnie mam 5 litrów sam jadąc no i mam tylko jeden napęd
A tak na marginesie to będę starał się jadąc płynnie pobić rekord i zejść na trasie poniżej 3,5 litra
https://www.youtube.com/watch?v=QIV9L83 ... w&index=56
Witam forumowicze
To mój pierwszy post, także dzień dobry wszystkim, śmigam 3 III gen po lifcie, Skyactiv G 2.0 165KM.
Mam pewne wątpliwości czy aby wszystko z moją Madzią było w porządku, ostatnie 2 tygodnie jeździłem autem zastępczym, Mazda 6 Kombi, 2019 rocznik, silnik 2.0 Skyactiv G 145KM, zrobiłem nią w trasie 2000km, średnia prędkość na tempomacie to było 140 km/h, obroty przy tej prędkości trzymały się w okolicach 3k, spalanie jakie mi pokazywał komputer i jakie wyszło mi przy tankowaniu na stacjach to ok 7,2 – 7,4 litra, fajnie, fajnie.
Dziś odebrałem swoją 3 z serwisu, najechane ma 60kkm, wsiadam sobie pięknie, trasa S7 z Olsztyna do Gdańska i 140 km/h na tempomacie cały czas, średnie obroty 3,5k, spalanie ponad 8,5 litra.
Czy to możliwe? Żeby 6ka która jest większa, z silnikiem o 20KM słabszym, ale załadowana 3 osoby plus bagaże paliła mniej niż 3ka, i to tylko z kierowcą w środku? Dla mnie dziwna akcja, jak wypada u was spalanie na tempomacie w trasie przy 140 km/h No i dlaczego przy takim samym silniku obroty w 3ce są wyższe?
To mój pierwszy post, także dzień dobry wszystkim, śmigam 3 III gen po lifcie, Skyactiv G 2.0 165KM.
Mam pewne wątpliwości czy aby wszystko z moją Madzią było w porządku, ostatnie 2 tygodnie jeździłem autem zastępczym, Mazda 6 Kombi, 2019 rocznik, silnik 2.0 Skyactiv G 145KM, zrobiłem nią w trasie 2000km, średnia prędkość na tempomacie to było 140 km/h, obroty przy tej prędkości trzymały się w okolicach 3k, spalanie jakie mi pokazywał komputer i jakie wyszło mi przy tankowaniu na stacjach to ok 7,2 – 7,4 litra, fajnie, fajnie.
Dziś odebrałem swoją 3 z serwisu, najechane ma 60kkm, wsiadam sobie pięknie, trasa S7 z Olsztyna do Gdańska i 140 km/h na tempomacie cały czas, średnie obroty 3,5k, spalanie ponad 8,5 litra.
Czy to możliwe? Żeby 6ka która jest większa, z silnikiem o 20KM słabszym, ale załadowana 3 osoby plus bagaże paliła mniej niż 3ka, i to tylko z kierowcą w środku? Dla mnie dziwna akcja, jak wypada u was spalanie na tempomacie w trasie przy 140 km/h No i dlaczego przy takim samym silniku obroty w 3ce są wyższe?
- Od: 12 gru 2019, 20:27
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 III BN, SkyActiv-G, 2.0, 165KM, 2017.
Bo obroty zależą nie tylko od silnika ale glownie od zastosowanego reduktora (skrzyni biegów) i jego przełożeń. Skyactiv G165 ma skrzynie o krótszych przelozeniach
Druga sprawa że obie te sytuacje są niemiarodajne – pokonywales inne trasy (już samo niekorzystne ukształtowanie terenu wystarczy żeby znacznie zmienić średnie spalanie). Kolejna rzecz na którą zwróciłem uwagę to to, że trochę inaczej opisałeś tę sytuację w dziale Mazdy 3 BM/BN gdzie wspomniałeś o kilkukrotnym przyspieszaniu do 160, oraz tym że jazda Mazda 6 to nie była trasa 140km/h na tempomacie, ale też w 1/4 inne drogi – to naprawdę robi roznice
Druga sprawa że obie te sytuacje są niemiarodajne – pokonywales inne trasy (już samo niekorzystne ukształtowanie terenu wystarczy żeby znacznie zmienić średnie spalanie). Kolejna rzecz na którą zwróciłem uwagę to to, że trochę inaczej opisałeś tę sytuację w dziale Mazdy 3 BM/BN gdzie wspomniałeś o kilkukrotnym przyspieszaniu do 160, oraz tym że jazda Mazda 6 to nie była trasa 140km/h na tempomacie, ale też w 1/4 inne drogi – to naprawdę robi roznice
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość