Brak mocy po wymianie podkładek RF7J
1, 2
Witam.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Samochód przed naprawą brał/gubił olej oraz dymił z korka oleju ale pięknie jeździł silnik miał moc.
Dałem go do mechanika gdzie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami wraz ze wszystkimi uszczelniaczami wtrysków, podkładkami przelewów oraz nową uszczelką pokrywy zaworów. Podkładki pod wtryski OEM. Dodatkowo zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok. Zmieniony został także olej z Castrola na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Po całej naprawie samochód osłabł. Od 4 biegu i przy prędkościach powyżej 100km/h samochód prawie nie ciągnie. W zakresie obrotów od 2000 do 2700 jest turbo dziura oraz mocne drgania na całej karoserii. Jednak na 1,2 biegu ciągnie bardzo ładnie. Samochód da się rozpędzić nawet do 160km/h jednak jest to droga przez mękę. Podczas jazdy na autostradzie 140km/h silnik strasznie się męczy przy próbie utrzymania prędkości na tempomacie. Spalanie chwilowe wynosi 15L. Spalanie ogólne też wzrosło z 7L przed naprawą do 9-10L po naprawie w trasie. I nie patrze na komputer ale na tankowanie na stacji.
Samochód oddałem do mechanika żeby wszystko jeszcze raz sprawdził. Według niego jest wszystko okej.
Po podłączeniu ELM zero błędów. Wszystkie wtryski wróciły na swoje miejsce.
Będąc przy okazji w Warszawie pojechałem do Jaksy w Piasecznie. Sprawdził samochód, cały układ podciśnienia, zrobił kalibracje wtrysków. Według niego też wszystko jest okej i nie ma do czego się przyczepić do parametrów z komputera oraz podciśnienia i wymiany wykonanej przez poprzedniego mechanika.
Jednak samochód dalej nie jedzie tak jak przed naprawą powyżej 100km/h....
Próbowałem też z preparatem do czyszczenia wtrysków jednak cały zbiornik wyjeżdżony i brak poprawy.
Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów. Czy to może być jakiś problem z mapą i czy po wymianie podkładek samochód wymagałby poprawienia mapy silnika?
Proszę o rady bo brakuje mi pomysłów gdzie szukać problemu.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Samochód przed naprawą brał/gubił olej oraz dymił z korka oleju ale pięknie jeździł silnik miał moc.
Dałem go do mechanika gdzie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami wraz ze wszystkimi uszczelniaczami wtrysków, podkładkami przelewów oraz nową uszczelką pokrywy zaworów. Podkładki pod wtryski OEM. Dodatkowo zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok. Zmieniony został także olej z Castrola na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Po całej naprawie samochód osłabł. Od 4 biegu i przy prędkościach powyżej 100km/h samochód prawie nie ciągnie. W zakresie obrotów od 2000 do 2700 jest turbo dziura oraz mocne drgania na całej karoserii. Jednak na 1,2 biegu ciągnie bardzo ładnie. Samochód da się rozpędzić nawet do 160km/h jednak jest to droga przez mękę. Podczas jazdy na autostradzie 140km/h silnik strasznie się męczy przy próbie utrzymania prędkości na tempomacie. Spalanie chwilowe wynosi 15L. Spalanie ogólne też wzrosło z 7L przed naprawą do 9-10L po naprawie w trasie. I nie patrze na komputer ale na tankowanie na stacji.
Samochód oddałem do mechanika żeby wszystko jeszcze raz sprawdził. Według niego jest wszystko okej.
Po podłączeniu ELM zero błędów. Wszystkie wtryski wróciły na swoje miejsce.
Będąc przy okazji w Warszawie pojechałem do Jaksy w Piasecznie. Sprawdził samochód, cały układ podciśnienia, zrobił kalibracje wtrysków. Według niego też wszystko jest okej i nie ma do czego się przyczepić do parametrów z komputera oraz podciśnienia i wymiany wykonanej przez poprzedniego mechanika.
Jednak samochód dalej nie jedzie tak jak przed naprawą powyżej 100km/h....
Próbowałem też z preparatem do czyszczenia wtrysków jednak cały zbiornik wyjeżdżony i brak poprawy.
Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów. Czy to może być jakiś problem z mapą i czy po wymianie podkładek samochód wymagałby poprawienia mapy silnika?
Proszę o rady bo brakuje mi pomysłów gdzie szukać problemu.
- Od: 29 gru 2018, 18:13
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Wątpliwe będzie żeby problem leżał po stronie mapy.
Jaksa nie sprawdzał jakie afr jest przy pedale w podłodze? Tu nie ma co szukać tylko sprawdzić afr, jeśli nie masz dpfa i kata to powinien kopcic jeśli wina leży w zbyt małym doładowaniu, jeśli jest mało paliwa to będzie odwrotnie. Bez przepływki dzieje się to samo?
Jaksa nie sprawdzał jakie afr jest przy pedale w podłodze? Tu nie ma co szukać tylko sprawdzić afr, jeśli nie masz dpfa i kata to powinien kopcic jeśli wina leży w zbyt małym doładowaniu, jeśli jest mało paliwa to będzie odwrotnie. Bez przepływki dzieje się to samo?
Jaksa na koniec wspomniał, że powinienem powoli myśleć nad nową sondą ale da się jeszcze jeździć. Czyli związane jest to chyba z afr o którym piszesz.
Nie sprawdzałem na odpiętej przepływce.
Auto kopci przy bucie w podłogę jak wchodzę powyżej 3500 tys obrotów.
Dotychczas próbowałem powiązać spadek mocy z wymianą podkładek. Czy da się to afr spawdzić przy użyciu elm327 bo taki mam. Porobić jakieś logi jak w grupie VAG?
Nie sprawdzałem na odpiętej przepływce.
Auto kopci przy bucie w podłogę jak wchodzę powyżej 3500 tys obrotów.
Dotychczas próbowałem powiązać spadek mocy z wymianą podkładek. Czy da się to afr spawdzić przy użyciu elm327 bo taki mam. Porobić jakieś logi jak w grupie VAG?
Ostatnio edytowano 11 wrz 2019, 19:18 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
- Od: 29 gru 2018, 18:13
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Tak da się ale do tego wypadałoby wrzucić jeszcze jedna sondę szerokopasmową w wydech i logować obydwie żeby wykluczyć błędne dane pochodzące z sondy którą masz w aucie. Jak zaczyna kopcic to odczuwasz jakiś wzrost mocy?
Jak dołożymy to oczywiście, że są
Każdy szanujący się warsztat ma na wyposażeniu taką sondę którą może sobie dołożyć w celu porównania do pracy sondy w aucie.
https://tomson.com.pl/product-pol-4277- ... lenie.html
Każdy szanujący się warsztat ma na wyposażeniu taką sondę którą może sobie dołożyć w celu porównania do pracy sondy w aucie.
https://tomson.com.pl/product-pol-4277- ... lenie.html
Ostatnio edytowano 16 wrz 2019, 13:56 przez DooOminO, łącznie edytowano 2 razy
Czyli przed tymi zabiegami miała moc a zaraz po już nie ma? coś tu nie gra.
Neonixos666 napisał(a):coś tu nie gra.
I bardzo słusznie.
Nesill napisał(a):Po podłączeniu ELM zero błędów.
Nesill napisał(a):Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów.
DooOminO napisał(a):Wątpliwe będzie żeby problem leżał po stronie mapy.
A może przy okazji usunięcia dpf-u wywalili też całą tabelę dtc ? Nie spotkaliście się jeszcze z takim czymś ? Bo ja wiele razy.
I możesz szukać sobie i diagnozować ile chcesz.
Bardzo prosty test wystarczy zrobić żeby sie przekonać jak jest. Wystarczy wypiąć np.MAF i zobaczyć czy zaświeci się MIL i czy zapisze DTC. Jeśli nie,to usterki mogą być,a samochód wg ForScana "zawsze będzie ok".
A może tam po prostu padł MAP ? To się zdarzało.
To znaczy, że nie jesteś w stanie określić czy sonda w danym aucie na pewno pracuje poprawnie, bo niby jak? Zdarzają się takie które po rozgrzaniu auta zaniżają afr o 2-3 jednostki więc jakim cudem jesteś w stanie to wyłapać jeśli masz tylko jedną w wydechu? Sonda z linku jest uniwersalna i można ją wykorzystać przy regulacji lpg w autach które nie posiadają szerokopasmowej w wydechu, nie wspominam już nawet o strojeniu przy podnoszeniu mocy bo w tym przypadku tylko na podstawie tej sondy można sobie lać paliwem i nie bać się o kosmiczne egt.
Jeśli taki dodatek jest wysmiany przez głównego Pana mechanika forum to nie wiem co mam napisać.. To tak jakby próbować zdiagnozować silnik na podstawie odsłuchu pracy silnika mając obok komputer.
Diagnozowac ile chce? Przecież wracamy do mojego pierwszego postu w którym sugeruje podgląd afr gdzie taka diagnoza powie dosłownie wszystko a przy okazji się okaże czy Map jest sprawny. usunięcie całej tabeli dtc wymaga więcej pracy niż usunięcie błędów z dpf do tego autor tematu sugeruje, że problem pojawił się po wymianie podkładek a nie usunięciu dpfa, ale... nic nie stoi na przeszkodzie wgrania oryginalnej mapy z dpfem do sterownika akurat to często robię i jeszcze nie było mi trafić na taką w której po zmianie okazało się że w poprzedniej były ślaczki porysowane.
Jeśli taki dodatek jest wysmiany przez głównego Pana mechanika forum to nie wiem co mam napisać.. To tak jakby próbować zdiagnozować silnik na podstawie odsłuchu pracy silnika mając obok komputer.
tadziol napisał(a):Neonixos666 napisał(a):coś tu nie gra.
I bardzo słusznie.Nesill napisał(a):Po podłączeniu ELM zero błędów.Nesill napisał(a):Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów.DooOminO napisał(a):Wątpliwe będzie żeby problem leżał po stronie mapy.
A może przy okazji usunięcia dpf-u wywalili też całą tabelę dtc ? Nie spotkaliście się jeszcze z takim czymś ? Bo ja wiele razy.
I możesz szukać sobie i diagnozować ile chcesz.
Bardzo prosty test wystarczy zrobić żeby sie przekonać jak jest. Wystarczy wypiąć np.MAF i zobaczyć czy zaświeci się MIL i czy zapisze DTC. Jeśli nie,to usterki mogą być,a samochód wg ForScana "zawsze będzie ok".
A może tam po prostu padł MAP ? To się zdarzało.
Diagnozowac ile chce? Przecież wracamy do mojego pierwszego postu w którym sugeruje podgląd afr gdzie taka diagnoza powie dosłownie wszystko a przy okazji się okaże czy Map jest sprawny. usunięcie całej tabeli dtc wymaga więcej pracy niż usunięcie błędów z dpf do tego autor tematu sugeruje, że problem pojawił się po wymianie podkładek a nie usunięciu dpfa, ale... nic nie stoi na przeszkodzie wgrania oryginalnej mapy z dpfem do sterownika akurat to często robię i jeszcze nie było mi trafić na taką w której po zmianie okazało się że w poprzedniej były ślaczki porysowane.
To pytanie chyba nie na poważnie? rf7j w forscanie akurat nie ma przeskalowanej wartości z voltów, nie mam teraz na placu Mazdy z tym silnikiem więc musisz wybaczyć ale nie załącze do postu zdjęcia z instrukcją diagnostyki akurat tego auta, może być audi bo akurat będę dziś będę je podkrecać z tą sondą a przecież Każdy klekot z CR jest taki sam
DooOminO napisał(a):rf7j w forscanie akurat nie ma przeskalowanej wartości z voltów
Z voltów
A ja przez tyle lat odczytywałem PID A/F sensora jako wartość wyrażoną w mA.
I to na dodatek pokrywało się z danym producenta mazdy....to ci dopiero....no,no...
DooOminO napisał(a):To tak jakby próbować zdiagnozować silnik na podstawie odsłuchu pracy silnika mając obok komputer.
No niestety takie "tera czasy Panie",jak mechanikowi "komputer nic nie pokaże",to już blada i naprawy nie będzie.Tak jakby na przestrzeni lat prawa fizyki i chemii się nagle zmieniły.
Zasada działania silnika o zapłonie iskrowym lub samoczynnym pozostała nadal ta sama,tylko niektórym mechanikom się nie chce ruszyć głową i pomyśleć.
Ciekawe jakbyś podszedł do RF2A,gdzie jest bardzo ubogi zestaw DTC,a podgląd PID-ów praktycznie żaden.
Ale spoko,rozumiem Twoje ambicje i chęć niesienia pomocy
Czy w temacie utraty mocy proponujesz jakiś logiczny i prosty do sprawdzenia trop ?
komputer komputerami ja obstawiam że to pierdół w postaci źle podpiętego wężyka podciśnienia lub kostki przy wykonywanych czynnościach, już parę razy na forum były takie kwiatki po wizycie u mechanika nawet w tak starym RF4F. Na pierwszy ogień sprawdził bym wszystkie kostki od solenoidów i wężyki podciśnienia.
Pomiar przez sondę lambda jest wyrażony w natężeniu?
Chyba pomylone z grzałką sondy, pomiar znajduje się między 0.1V a 1V i zależnie od producenta sondy trzeba sobie to przeskalować na AFR żeby móc porównać pracę tej sondy do sondy którą dokładamy w celu pomiaru no i oczywiście mowa jest tylko i wyłącznie o sondach szerokopasmowych.
Jakbym to zrobił w rf2a? Nadal tak samo tylko w tym przypadku w miejsce oryginalnej sondy wkręcił bym swoją albo zwyczajnie podłączył bym sobie mulimetr w przewody sonda – >pcm a drugą sondę na sam koniec.
Już polecilem przecież trop sondy lambda, zlogować i sprawdzić z drugą jeśli będzie przelane a pomiar na dwóch wyjdzie taki sam to... Proponuję odpiąć MAF i sprawdzić czy na tych wyższych biegach auto będzie lepiej jechac.
Chyba pomylone z grzałką sondy, pomiar znajduje się między 0.1V a 1V i zależnie od producenta sondy trzeba sobie to przeskalować na AFR żeby móc porównać pracę tej sondy do sondy którą dokładamy w celu pomiaru no i oczywiście mowa jest tylko i wyłącznie o sondach szerokopasmowych.
Jakbym to zrobił w rf2a? Nadal tak samo tylko w tym przypadku w miejsce oryginalnej sondy wkręcił bym swoją albo zwyczajnie podłączył bym sobie mulimetr w przewody sonda – >pcm a drugą sondę na sam koniec.
Już polecilem przecież trop sondy lambda, zlogować i sprawdzić z drugą jeśli będzie przelane a pomiar na dwóch wyjdzie taki sam to... Proponuję odpiąć MAF i sprawdzić czy na tych wyższych biegach auto będzie lepiej jechac.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2019, 08:21 przez DooOminO, łącznie edytowano 1 raz
DooOminO napisał(a):Pomiar przez sondę lambda jest wyrażony w natężeniu?
Proszę,poczytaj...
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05300.html
Krok 4 w tabeli.
DooOminO napisał(a):Jakbym to zrobił w rf2a? Nadal tak samo tylko w tym przypadku w miejsce oryginalnej sondy wkręcił bym swoją albo zwyczajnie podłączył bym sobie mulimetr w przewody sonda – >pcm a drugą sondę na sam koniec.
W rf2a nie ma sondy. Jak chcesz modyfikować palnikiem klientowi wydech to gratuluję pomysłu.
Dopisano 17 wrz 2019 8:21:
DooOminO napisał(a):oczywiście mowa jest tylko i wyłącznie o sondach szerokopasmowych.
Tak,w RF7J jest A/F sensor.
No tak, Mazda. Podlaczajac mulimetr przed pcm uzyskamy pomiar napięcia?. Ale to bez znaczenia bo sprowadza się do jednego czy to V czy mA trzeba to przeskalować na AFR. Zaproponowałem użycie drugiej sondy bo dla mnie to wygodne rozwiązanie które pozwala zdiagnozować wiele elementów na podstawie jednego logu.
Kto tu mówi o modyfikacji wydechu? Wystarczy ją zamontować z adapterem na ostatnim tłumik bo taki stary trup i tak na pewno nie ma katalizatora.
Kto tu mówi o modyfikacji wydechu? Wystarczy ją zamontować z adapterem na ostatnim tłumik bo taki stary trup i tak na pewno nie ma katalizatora.
DooOminO napisał(a):No tak, Mazda.
Tak,tak...i na dodatek forum Mazdy. Dlatego Twoja propozycja :
DooOminO napisał(a):może być audi
odpada,bo nie znam tego auta i nie mam niczego konstruktywnego do powiedzenia w jego temacie.
Więc uważam,że pokonasz mnie wiedzą,dlatego nie podejmuję dyskusji.
DooOminO napisał(a):Podlaczajac mulimetr przed pcm uzyskamy pomiar napięcia?
Oczywiście,że nie.Poniżej masz sposób podłączenia A/F sensora do pcm-u.
Gdzie proponujesz mierzyć to napięcie i w stosunku do czego ? GROUND czy też inny pin ?
Jakich wartości oczekujesz ? 0v-1v ?
DooOminO napisał(a):Wystarczy ją zamontować z adapterem na ostatnim tłumik bo taki stary trup i tak na pewno nie ma katalizatora.
Ma katalizator....
Co teraz ?
@Dobrzyn22 jest ciekawie,jeszcze chwilę nam daj
tadziol napisał(a):@Dobrzyn22 jest ciekawie,jeszcze chwilę nam daj
moje drugie imię to cierpliwośc
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6