Awaryjność automatycznej skrzyni biegów w CX-5 / M6
1, 2
Prośba o informacje na temat awaryjności automatycznych skrzyń biegów w modelu MAZDY CX-5 i modelu MAZDY 6 po roku 2014 Czy są PROBLEMATYCZNE w serwisowaniu czy wymienia się olej w AT SB
Na co zwracać szczególną uwagę przy sprawdzaniu przed zakupem CX-5 z AUTOMATEM
Na co zwracać szczególną uwagę przy sprawdzaniu przed zakupem CX-5 z AUTOMATEM
- Od: 5 sie 2019, 13:53
- Posty: 12
- Skąd: GD
- Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018
zrobiłem już ponad 100 000 km i a automatem nie ma żadnych problemów. Co do wymiany oleju w skrzyni biegów to mam nieco inne zdanie niż kolega rafik85, ale opisałem to w wątku o wymianie oleju skrzyni biegów, więc nie będę to zaśmiecać wątku. Poczytaj, ale podsumowując skrzynia jest super i bezawaryjna – ale sprawdzić jak koledzy piszą powinieneś.
Dzięki za INFORMACJE odnośnie AT, temat myślę na czasie bo jednak sporo jeszcze osób boi się kupić auto z skrzynią automatyczną ze względu na koszty serwisu i ewentualną awaryjność AT.
Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr
Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr
- Od: 5 sie 2019, 13:53
- Posty: 12
- Skąd: GD
- Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018
Patrz na ceny silnikow i skrzyń na alledrogo. Jeśli drogie to znaczy sie psuje. Silniki do madzi są po 1500zł, skrzynie też bo bezawaryjne. Wymiana oleju co 60kkm jest to sprawdzony przeze mnie przez 12 lat interwał. Chyba że ktoś napieprza z każdych świateł to 40kkm.
531-640-670
Art-79 napisał(a):Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr
Hehehe, jak się nie cofa to znaczy że hill holder działa dobrze, a nie skrzynia.
U mnie w CX-3 w pierwszy dzień sprawdziłem i ta skrzynie nie utrzymuje auta na sporym wzniesieniu. Wystarczy po puszczeniu hamulca dodać trochę gazu żeby hill holder puścił i puścić gaz. Auto zacznie się cofać na D...
Przy małym nachyleniu potrafi nawet ruszyć do przodu tylko nie wiem czy to jest uniwersalny test. Są skrzynie które nie chcą ruszać nawet na małym wzniesieniu...
krzychun napisał(a):Art-79 napisał(a):Nawet taki ważny przy sprawdzaniu auta-skrzyni "detalik" jak kolega wyżej napisał sprawdzenie czy auto ustawione pod górę na biegu (D) się nie cofa – WAŻNE info które pewnie bym pominął – pzdr
Hehehe, jak się nie cofa to znaczy że hill holder działa dobrze, a nie skrzynia.
U mnie w CX-3 w pierwszy dzień sprawdziłem i ta skrzynie nie utrzymuje auta na sporym wzniesieniu. Wystarczy po puszczeniu hamulca dodać trochę gazu żeby hill holder puścił i puścić gaz. Auto zacznie się cofać na D...
Przy małym nachyleniu potrafi nawet ruszyć do przodu tylko nie wiem czy to jest uniwersalny test. Są skrzynie które nie chcą ruszać nawet na małym wzniesieniu...
Hehehe, to dział cx5
Ja mam 3 mazdy obecnie i każda trzyma pod górę i delikatnie rusza
531-640-670
To nie żaden hillholder – żaden automat na D nie pozwoli żeby auto się samo stoczyło do tyłu.
Ja mam 218k przebiegu, skrzynia działa bez zarzutu, pierwsza wymiana ATF była przy 210k km.
Ja mam 218k przebiegu, skrzynia działa bez zarzutu, pierwsza wymiana ATF była przy 210k km.
Ja niestety jestem coraz bardziej niezadowolony z AT. Od momentu kupna (100 tyś km) przez 20 tyś km wszystko było ok, chyba, że nie byłem tak przewrażliwiony jak teraz na każde drgania odgłosy silnika itd. i tego nie zauważałem.
Na początku roku (120 tyś przebiegu) niestety przy zmianie biegów coś zaczęło delikatnie jakby poszarpywać, spowalniać, blokować, nie wiem jak to określić.
Po podwójnej wymianie statycznej – pierwsza z filtrem – ( przejechałem dopiero jakieś 2000 km po wymianach), niestety chodzi podobnie jak przed, a może nawet gorzej, czuję jakieś półsekundowe przyblokowania, hamowania, w każdym razie wyczuwalną zmianę przełożenia (ciężko powiedzieć czy to szarpanie, raczej nie rzuca mną o fotel, nawet lekko) przy zmianie na wyższe szczególnie 1-2, 2-3, 3-4. Dziwne bo nie zawsze to występuje czasami przez tydzień jest ok a później to wraca.
A może to nie skrzynia? Może to wina przeniesienia napędu, poduszki pod skrzynią, hamulców albo jeszcze czegoś, nie mogę tego ogarnąć.
Na początku roku (120 tyś przebiegu) niestety przy zmianie biegów coś zaczęło delikatnie jakby poszarpywać, spowalniać, blokować, nie wiem jak to określić.
Po podwójnej wymianie statycznej – pierwsza z filtrem – ( przejechałem dopiero jakieś 2000 km po wymianach), niestety chodzi podobnie jak przed, a może nawet gorzej, czuję jakieś półsekundowe przyblokowania, hamowania, w każdym razie wyczuwalną zmianę przełożenia (ciężko powiedzieć czy to szarpanie, raczej nie rzuca mną o fotel, nawet lekko) przy zmianie na wyższe szczególnie 1-2, 2-3, 3-4. Dziwne bo nie zawsze to występuje czasami przez tydzień jest ok a później to wraca.
A może to nie skrzynia? Może to wina przeniesienia napędu, poduszki pod skrzynią, hamulców albo jeszcze czegoś, nie mogę tego ogarnąć.
- Od: 11 maja 2018, 07:32
- Posty: 15
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion
Art-79 napisał(a):Może aktualizacja softu skrzyni pomoże ? lub wgranie na nowo oprogramowania...
Całkiem możliwe, a orientujesz się może ile taki interes może kosztować i w którym ASO to zrobić żeby nie popsuli?
- Od: 11 maja 2018, 07:32
- Posty: 15
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion
popielasty napisał(a):To nie żaden hillholder – żaden automat na D nie pozwoli żeby auto się samo stoczyło do tyłu
Nieprawda. Miałem kiedyś Opla Kadett w A/T całkowicie sprawnym i na D na dużym wzniesieniu jak np podjazd na betonowy kanał potrafił się stoczyć.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
kloud3 napisał(a):Całkiem możliwe, a orientujesz się może ile taki interes może kosztować i w którym ASO to zrobić żeby nie popsuli?
Zapytać można w ASO Mazda albo TUNER w twojej okolicy ,SPRAWDZONY TUNER ale niech się wypowiedzą na forum bardziej obeznani w temacie
- Od: 5 sie 2019, 13:53
- Posty: 12
- Skąd: GD
- Auto: MAZDA 6
2.2d 150 2018
Przyczyn może być wiele. Diagnostyka komputerowa skrzyni i jeśli będą jakieś błędy to się dowiesz. Jeśli nie to jeździj i tyle. Mi czasem automaty w mazdach też świrowały ale nigdy nie miałem awarii. Raz tylko regenerowałem konwerter.
531-640-670
Poduszka pod skrzynią nie może raz być dobra raz nie. Podjedź do serwisu skrzyń automatycznych, mechanik zrobi jazdę próbną i potwierdzi lub nie twoje obawy. W razie czego głowa do góry, drugą skrzynię z mniejszym przebiegiem kupisz za 1500zł
W 2011 było już cx5?
W 2011 było już cx5?
531-640-670
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9