Problemy/naprawy/pytania – skrzynia MT
Ja to robiłem i sprawa nie jest łatwa
Olej mógł być dextron II lub 75w90, zależy co było w danej skrzyni
Spuszczamy korkiem od dołu, wlewamy czujnikiem – jest tam słabe dojście ale innej opcji nie ma, oleju powinno być tyle aby zębatki czujnika były w oleju, taki też schemat jest na samej skrzyni lub czujniku
Jak zlejesz czerwony olej wlewasz dextron do automatów, jak zlejesz czarny wlewasz 75w90
Olej mógł być dextron II lub 75w90, zależy co było w danej skrzyni
Spuszczamy korkiem od dołu, wlewamy czujnikiem – jest tam słabe dojście ale innej opcji nie ma, oleju powinno być tyle aby zębatki czujnika były w oleju, taki też schemat jest na samej skrzyni lub czujniku
Jak zlejesz czerwony olej wlewasz dextron do automatów, jak zlejesz czarny wlewasz 75w90
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Ok, teraz pytanie którym czujnikiem jest czujnik prędkości? Ten szary od którego idzie krótki przewód do kostki na łączeniu silnika ze skrzynią? Jak go zdemontować?
Czujnik lub jego obudowa wyglądają na plastikowe, nie ma on takiego kształtu na pierwszy rzut oka aby nałożyć na niego jakiś klucz. Dlatego pytam o jego demontaż bo nie chciałbym go uszkodzić.
Czujnik lub jego obudowa wyglądają na plastikowe, nie ma on takiego kształtu na pierwszy rzut oka aby nałożyć na niego jakiś klucz. Dlatego pytam o jego demontaż bo nie chciałbym go uszkodzić.
Żaden z nich.
Czujnik prędkości zamontowany jest od strony grodzi, wchodzi bezpośrednio do mechanizmu różnicowego. Popatrz sobie głębiej...
Czujnik prędkości zamontowany jest od strony grodzi, wchodzi bezpośrednio do mechanizmu różnicowego. Popatrz sobie głębiej...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Odkrecisz wygodniej od dołu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Ja to wykręcałem od góry, nie chciało mi się wchodzić pod auto. Rysunek na obudowie skrzyni przy czujniku, to fakt, jest, tylko ciężko będzie go zobaczyć przez to gdzie jest i jaki tam będzie syf.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja jestem cwany bo mam 2 skrzynie w garażu, więc wszystko ładnie widać
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
To teraz jeszcze mi powiedzcie, zakładając że nie wymieniam oleju tylko dolewam. Skąd mam wiedzieć ile oleju być powinno? Ktoś pisał wcześniej że zebatka napedzająca czujnik prędkości ma być w oleju? Obok tej zebatki jest taki jakby metalowy stopień, podest. Jeśli on jest lekko przykryty olejem to jest ok?
Nadmiar oleju skrzynia wypluje, każda skrzynia ma zaworek odpowietrzający
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 19:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To super. Gdzie jest zaworek odpowietrzajacy? Całe moje zamieszanie jest spowodowane tym, że moja skrzynia jest praktycznie cała obrzygana olejem, od góry, z przodu i z tyłu. Dlatego chcę tam zajrzeć bo obawiam się, że jest za mało oleju ale z kąd miało by cieknąć nie widzę.
Dokladnie najpierw mycie,
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Po dzisiejszej obserwacji okazuje się, że wyciek jest spod dekla skrzyni tego na boku i z łączenia skrzyni z silnikiem.
W przypadku tego pierwszego jest tam uszczelka czy silikon? Jeśli jest tam uszczelka to jest ona dostępna w sklepie czy tylko ASO?
W przypadku tego pierwszego jest tam uszczelka czy silikon? Jeśli jest tam uszczelka to jest ona dostępna w sklepie czy tylko ASO?
Uszczelka zapewne. Silikon byś widział po umyciu.
Łączenie skrzyni z silnikiem to zapewne simering na wale korbowym silnika, tak przeważnie jest. Chyba że leje sie gdzieś z góry
Łączenie skrzyni z silnikiem to zapewne simering na wale korbowym silnika, tak przeważnie jest. Chyba że leje sie gdzieś z góry
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tylko teraz mam zagwozdkę co ze sprzęgłem... Jak już skrzynia będzie zdjęta to chętnie bym go wymienił jeśli kosztowałoby normalne pieniądze ale cena zwaliła mnie z nóg.
Ktoś ma doświadczenia ze sprzęgłem? Gdzie kupić? Za ile?
Pytam bo raz, że skrzynia będzie zdjeta a dwa zauważyłem, że mój pedał pracuje jakby skokowo. Nie jest to bardzo odczuwalne, trzeba bardzo na to zwrócić uwagę ale dodatkowo zauważyłem odczuwalne drgania na pedale podczas jazdy, oczywiście podczas wciskania pedału i puszczania. Nie słychać na postoju łożyska...
Ktoś ma doświadczenia ze sprzęgłem? Gdzie kupić? Za ile?
Pytam bo raz, że skrzynia będzie zdjeta a dwa zauważyłem, że mój pedał pracuje jakby skokowo. Nie jest to bardzo odczuwalne, trzeba bardzo na to zwrócić uwagę ale dodatkowo zauważyłem odczuwalne drgania na pedale podczas jazdy, oczywiście podczas wciskania pedału i puszczania. Nie słychać na postoju łożyska...
Dla wszystkich którzy mają wątpliwości jaki olej do skrzyni manualnej w xedosie 9 jako że sam miałem dylemat i problem udało się rozwiązać, wklejam specyfikacje z książki mazdy, jednak zalewamy ATF:
Informacja ta kiedyś była powszechnie znana, Mazda stosowała ATF w swoich skrzyniach już pod koniec lat 80. Obecnie od przynajmniej 10-15 lat inni producenci również stosują oleje o niskiej lepkości w skrzyniach manualnych, taka norma. Lepkość ATF 3 czy nawet ATF 2 to jakieś 7-8cSt zależnie od producenta. Lepkość 75w90 to około 14cSt... lepkość 80w90 to już powyżej 20cSt, przy niskich temperaturach robi się z tego prawie smar a nie olej. Obecnie zalewane do manualnych skrzyń oleje mają lepkości 6-8 cSt, oznaczane są jako 75W, pod względem lepkości odpowiadają temu co ma ATF3 mniej więcej. Jednak z tego co widziałem to ATF3 ma wyższy wskaźnik lepkości niż oleje 75W ale to też zależy od konkretnego oleju. Nasze skrzynie nie były jeszcze tak obciążone cieplnie jak obecnie produkowane,nie miały też do przeniesienia dużego momentu obrotowego, z tego też powodu są trwałe i tolerancyjne na zaniedbania jak EU na uchodźców.
Pozostałe wiadomości zawarte w instrukcji można traktować bardziej jako ciekawostkę, np normy API wymagane w instrukcji odnoszą się do aktualnych możliwości i wiedzy. Mimo wszystko teraz mamy dostępne oleje lepsze jakościowo niż 20-30 lat temu. Jedyne czego trzeba się trzymać to zakresu lepkości oleju silnikowego i AT. Przy czym to też nie jest tak proste jak się wydaje, bo 5w30 może mieć lepkości w zakresie od 9,5 do 12,5 cSt, to są duże różnice. Dochodzi jeszcze kwestia kompatybilności z uszczelkami itd, chociaż z tym nie powinno być aż takich problemów. W tym przypadku lepiej trzymać się wyższego zakresu lepkości w granicach 11,bo tyle miał oryginalny olej Mazdy. Parametry lepkości można przeczytać w karcie technicznej każdego oleju dostępnego na rynku. Osobiście od remontu KJ jeżdżę na Gulf CFE 5w30, zużycie oleju na poziomie niemierzalnym od 20tys km.
Olej do AT to osobna kwestia, jeżdżę od jakichś 6 lat na ATF6 Motula który ma lepkość około 6cSt, zbliża się wymiana i tym razem zaleję chyba Gulf MultiATF. Robię spore przebiegi jak na tak stare auto więc zależy mi na trwałości oleju, nie chcę go zmieniać co rok czy dwa lata a tak byłoby w przypadku zwykłego atf3. Każdy robi jak uważa, eksperymenty na własną odpowiedzialność.
Płyn hamulcowy dot3 to też temat rzeka, ale dot4 ma lepsze parametry, jest trwalszy, zwłaszcza w wersji o obniżonej lepkości. W tym przypadku warto się trzymać ogólnie przyjętej wiedzy na temat płynów hamulcowych, nic odkrywczego się tu nie pojawi raczej w przypadku tak starych aut. Co do ich wieku, średnio się już ludzie przejmują tym, żeby przesadnie o nie dbać, uważają że nie warto, bo to stary trup...może to i racja, a może brak wiedzy a może coś innego...nie wiem nie znam się. Prawda jest taka, że te samochody wymierają i nic nie jest w stanie tego powstrzymać.
Pozostałe wiadomości zawarte w instrukcji można traktować bardziej jako ciekawostkę, np normy API wymagane w instrukcji odnoszą się do aktualnych możliwości i wiedzy. Mimo wszystko teraz mamy dostępne oleje lepsze jakościowo niż 20-30 lat temu. Jedyne czego trzeba się trzymać to zakresu lepkości oleju silnikowego i AT. Przy czym to też nie jest tak proste jak się wydaje, bo 5w30 może mieć lepkości w zakresie od 9,5 do 12,5 cSt, to są duże różnice. Dochodzi jeszcze kwestia kompatybilności z uszczelkami itd, chociaż z tym nie powinno być aż takich problemów. W tym przypadku lepiej trzymać się wyższego zakresu lepkości w granicach 11,bo tyle miał oryginalny olej Mazdy. Parametry lepkości można przeczytać w karcie technicznej każdego oleju dostępnego na rynku. Osobiście od remontu KJ jeżdżę na Gulf CFE 5w30, zużycie oleju na poziomie niemierzalnym od 20tys km.
Olej do AT to osobna kwestia, jeżdżę od jakichś 6 lat na ATF6 Motula który ma lepkość około 6cSt, zbliża się wymiana i tym razem zaleję chyba Gulf MultiATF. Robię spore przebiegi jak na tak stare auto więc zależy mi na trwałości oleju, nie chcę go zmieniać co rok czy dwa lata a tak byłoby w przypadku zwykłego atf3. Każdy robi jak uważa, eksperymenty na własną odpowiedzialność.
Płyn hamulcowy dot3 to też temat rzeka, ale dot4 ma lepsze parametry, jest trwalszy, zwłaszcza w wersji o obniżonej lepkości. W tym przypadku warto się trzymać ogólnie przyjętej wiedzy na temat płynów hamulcowych, nic odkrywczego się tu nie pojawi raczej w przypadku tak starych aut. Co do ich wieku, średnio się już ludzie przejmują tym, żeby przesadnie o nie dbać, uważają że nie warto, bo to stary trup...może to i racja, a może brak wiedzy a może coś innego...nie wiem nie znam się. Prawda jest taka, że te samochody wymierają i nic nie jest w stanie tego powstrzymać.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości