Jaka jest jakość lakieru w Mazdach Skyactiv?
Mam Mazde z przebiegiem 77kkm a szwagier Forestera z przebiegiem 75kkm. Poza tym, że porysował drzwi wokół klamek to jego Forester wygląda przy Mazdzie jakby wyjechał z fabryki właśnie. Szczególnie różnice widać na masce i zderzaku gdzie w Mazdzie owady porobiły kratery uderzeniowe
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam Ponownie,
Salon Mazdy w Gdańsku poprosił mnie o wizytę w salonie i weryfikacje lakieru.Zostawiłem auto na dwie godziny w celu zbadania jakości lakieru i widocznych uszkodzeń powłoki lakieru. Za dwa tygodnie mamy otrzymać opinie na ten temat po zweryfikowaniu tego problemu poprzez Mazde w Japonii.
Podzielę się z Państwem końcowym wynikiem tej sytuacji.
Dopisano 10 wrz 2019, 20:09:
Witam Ponownie,
Salon Mazdy w Gdańsku poprosił mnie o wizytę w salonie i weryfikacje lakieru.Zostawiłem auto na dwie godziny w celu zbadania jakości lakieru i widocznych uszkodzeń powłoki lakieru. Za dwa tygodnie mamy otrzymać opinie na ten temat po zweryfikowaniu tego problemu poprzez Mazde w Japonii.
Podzielę się z Państwem końcowym wynikiem tej sytuacji.
Salon Mazdy w Gdańsku poprosił mnie o wizytę w salonie i weryfikacje lakieru.Zostawiłem auto na dwie godziny w celu zbadania jakości lakieru i widocznych uszkodzeń powłoki lakieru. Za dwa tygodnie mamy otrzymać opinie na ten temat po zweryfikowaniu tego problemu poprzez Mazde w Japonii.
Podzielę się z Państwem końcowym wynikiem tej sytuacji.
Dopisano 10 wrz 2019, 20:09:
Witam Ponownie,
Salon Mazdy w Gdańsku poprosił mnie o wizytę w salonie i weryfikacje lakieru.Zostawiłem auto na dwie godziny w celu zbadania jakości lakieru i widocznych uszkodzeń powłoki lakieru. Za dwa tygodnie mamy otrzymać opinie na ten temat po zweryfikowaniu tego problemu poprzez Mazde w Japonii.
Podzielę się z Państwem końcowym wynikiem tej sytuacji.
Vito78 napisał(a):Witam Serdecznie Forumowiczów Mazdy.
Moi Drodzy,
Zakupiliśmy auto tej marki model: [u][u]CX-5 2L w 2018r kolor soul-red-crystal.[/color]
Tym oto autem więcej jeździ moja żona ponieważ te auto było dedykowane dla niej, ale ostatnio pozwoliłem sobie po raz kolejny przejrzeć karoserie tego auta i kondycje lakieru po pierwszym roku użytkowania.
Po analizie stwierdzam że to auto ma bardzo,ale to bardzo słaby lakier.
Auto jest myte w 90% ręcznie (czasami na bezdotykowej myjni).
Zostało zabezpieczone na zimę woskiem twardym,na wiosnę ponownie,ta sama ochrona (ręczna robota)
kilka godzin i koszt około 400 zł za każdym razem (komplet).
podczas oględzin widzę że każdy kamyk na przodzie auta zostawia odprysk:(.
każde najmniejsze dotkniecie zostawia micro ryski, ostatnio podczas wycieczki nad jezioro przydrożna liściasta gałąź otarł się o dach i zostawiła rysy!!
Powiem tak wszystko jest super jak dla Nas w tym aucie,ale lakier i to w dodatkowej opłacie (chyba 4tyś) to porażka jakich mało.
Żony poprzednie auto (Citroen Xsara Picasso) nie miał takich znaków użytkowania po 10 latach.
"serce się kraje" jak to widzimy i porównujemy do auta które poprzednio mieliśmy o połowę tańsze i światowo dużo niżej sklasyfikowane,aniżeli Mazda.
Czy może ktoś to próbował reklamować lub starał się cokolwiek zrobić w tym kierunku? i może się podzielić doświadczeniem lub podejściem indywidualnym do tego problemu?
Pozdrawiam Serdecznie użytkowników Mazd.
PS:
(oprócz lakieru i bocznych lusterek które serwis Mazdy wymienił bez problemu (układ elektryczny się uszkodź od wilgoci) , wszystko działa super.
Witold.
Dziękuję
rav 75 napisał(a):Wtrącę swoje 3 grosze...Producentem farby używanej do lakierowania aut w fabryce jest (w zależności od producenta auta) Nippon i Kansai. Niezależnie jaki dalekowschodni producent wyprodukuje auto jakość lakieru jest taka sama,niezależnie czy jest to Hyundai,Kia,Mazda,Mitsubishi czy Toyota. 90-100 mikronów warstwy lakieru na białej czy czerwonej perle... Będzie odpryskiwać. I nie ma na świecie środków,kwarców,ceramik czy innej cudownej maści która temu zapobiegnie.
Dlaczego tak cieniutko? Oszczędności na materiale,na energii,na suszeniu,na wadze itd. Użytkownik ma jeździć autem 3 lata do czasu trwania gwarancji a później niech kupi nowe auto.
- Od: 24 lip 2019, 22:11
- Posty: 3
- Auto: Mazda CX5 2l 2018
Mam pytanie czy po zamalowaniu odzysku I ryski nic nie było widać?chodzi mi czy ten lakier w aso jest identyczny co lakier samochodu?Masz może zdjęcie pudelka tego lakieru?rafik85 napisał(a):addamuss napisał(a):A ja się do końca nie zgodzę z tym, że lakier w mazdach jest jakoś specjalnie gorszy czy wręcz nędzny. Obecnie większość marek korzysta z 'ekologicznych' lakierów – a oznacza to nic innego jak tylko znacznie mniejszą odporność na uszkodzenia. Lakier "eko" w dużym uproszczeniu jest miękki – i jest to niestety tendencja dotyczące nie tylko mazdy...
W nowych czy max kilkuletnich autach bardzo wyraźnie widać, że lakiery są mniej odporne. Odpryski od kamyczków na masce to standard... i niestety jest to ogólny obraz rynku, a nie tylko mazdy.
Co do samej mazdy – to dodatkowo dochodzą normy w grubości pokrywy lakierniczej – a te niestety są takie- że lakieru jest niewiele. I to jest fakt. Zatem zgodzę się, że na pewno mazda nie jest jakimś liderem jakości w zakresie pokrywy lakierniczej – ale na pewno nie jest też tak, że znaczącą odbiega od obecnego trendu na rynku. Natomiast ja (ale oczywiście to jest moje zdanie) nie decydowałbym o wyborze auta przez pryzmat lakieru, a raczej analizowałby inne czynniki techniczno użytkowe.
Wracając do lakieru mazdy i strony wizualnej – w mojej opinii lakiery 3-warstwowe mazdy (machine grey czy red soul) prezentują się świetnie i jeśli tylko auto jest czyste lakiery w słońcu prezentują się fantastycznie.
Na koniec moja rada – zaraz po kupnie auta folia na maskę, zderzak i błotniki z przodu (ewentualnie pół maski też będzie ok) i można się cieszyć pięknym lakierem. Przy kosztach zakupu nowego auta taki zabieg to drobniaki... a ochrona bardzo dobra.
Tak, tylko to trochę lekki kwas że wydajesz na auto furę siana i sam musisz zabezpieczyć lakier, gdyż jest tak marny że boisz się owadów
Wizualnie lakiery są mega, ale słabo że takie miękkie. Lakier zaprawkowy red soul 90zł w ASO. Powinni rozdawać go za darmo każdemu właścicielowi tego koloru.
Nigdy nie będzie identyczny. I nie liczyłbym na zabezpieczenie antykorozyjne takich zaprawek.
-
rav 75
Przyznam się zarysowałem próg .rysa ma 5 mm i jest głęboka bo aż to żywej blachy.wiadomo muszę to jakoś zabezpieczyć i chce sięgnąć bo lakier zaprawkowy z aso.Myślisz że po zaprawce może mi się w te miejsce wdac korozja po jakimś czasie?A ten lakier z aso naprawdę nie będzie identyczny i będzie coś widać?
Przetrzyj/odtłuść to miejsce benzynką ekstrakcyjną, następnie delikatnie nałóż lakier zaprawkowy, po czym po ok. 30 min. pokryj delikatnie lakierem bezbarwnym, który to dość dobrze upodabnia to miejsce do lakieru fabrycznego. Nie trzeba się tego obawiać i na pewno zabezpieczy to element przed korozją. Po jakimś czasie może być tak, że nawet nie będziesz wiedział gdzie jest to miejsce...
Zamówiłem CX-5 w dodatku czarna ale wcześniej miałem Mondeo MK5 z 11/2015 produkowane w hiszpanii, zrobiłem nim 35 tyś km, z czego połowa była po ekspresach i autostradach i szczerze nie zauważyłem ani jednego odprysku, a lakier według amatorskiego miernika miał około 90 mikronów, a na profesjonalnym chyba nawet koło 70 mikronów pokazywało.
- Od: 29 gru 2019, 21:41
- Posty: 14
- Auto: 2019 CX-5 2.0 AT FWD SkyPassion+Sebring
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości