Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez czarmi » 20 cze 2019, 20:33

... a próbowałeś wymienić baterię w pilocie :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez cache » 20 cze 2019, 20:48

no prosze cie :)
dwie nowe baterie tj w obu pilotach zachowuja sie tak samo? nie sądze :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2019, 10:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactiv 2014 Canada

Postprzez darrecki » 20 cze 2019, 21:08

Jak z tego samego opakowania to mogą <glupek2>
Słaba bateria w kluczyku pojawia się w błędach DTC, miałem kilka x. Jak tam nie będzie to nie będą to baterie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cache » 21 cze 2019, 10:24

Wymieniłem baterie, nic to nie zmieniło, wykonałem resety forscanem nadal mieć raz działa raz nie ....

errata:

wyglada na to ze winny jest elektryk tory wpial sie instalacja przeciwmgielnego w niewlasciwy przewod :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2019, 10:45
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactiv 2014 Canada

Postprzez kokos123 » 25 cze 2019, 07:41

Witam,
Muszę wymienić klocki i tarcze w Mazdzie 3 w wersji 2,5 produkcji Japońskiej. Z tego co czytałem te produkowane w Meksyku mają inne klocki. Czy ktoś wie jak to wygląda w wersji 2,5 Japońskiej?
W internecie znalazłem takie oznaczenia:
Tył: B4Y02648ZB
Przód: B6YS3328ZA
Czy ktoś orientuje się czy te oznaczenia są prawidłowe? Kolejna sprawa to czy montowanie z przodu klocki firmy X a z tyłu firmy Y jest w porządku?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2017, 21:11
Posty: 11

Postprzez Raptor77 » 25 cze 2019, 09:16

U mnie pierwsza poważniejsza awaria – napinacz paska wielorowkowego – 92kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Creativ95 » 3 lip 2019, 17:12

witam, czy wie ktoś czy mazdy 3 z USA mają tylko silniki 155km czy są też te z nowszymi mniej palącymi 165km??? na aukcjach w PL często ludzie piszą że mają 165km i nie wiem czy to ich nie wiedza czy prawda ;)
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 11:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez Raptor77 » 3 lip 2019, 17:44

silniki z tego co sprawdzałem różnią się stopniem sprężania – stąd niższa moc – ale jeżeli chodzi o spalanie zachowują się jak 165KM – jazda po mieście, korki i tereny podmiejskie przy skrzyni automatycznej i klimie 7.5-8l/100km, jazda w trasie 6-7l/100km (autostrada 120kmh średnie spalanie 6l/100km)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Creativ95 » 3 lip 2019, 19:54

Jakiś facet mówił mi że do tego silnika 155km pasują części z takiego właśnie montowanego w mazdzie 6 nie wiem kto ma rację
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 11:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez darrecki » 3 lip 2019, 21:32

Mniejszy stopień sprężenia = mniejszy skok tłoka, więc zapewne wał korbowy ma mniejszy "promień" (jest niższy jeśli można tak powiedzieć). Same tłoki jak i korbowody mogą być takie już same, ale blok musi być niższy (krótszy). Cała reszta osprzętu może (ale nie musi) być identyczna.
Podsumowując, to oczywistych różnic jest minimalnie 2: wał oraz blok. A reszta do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Creativ95 » 3 lip 2019, 22:08

Dziwi mnie że na forum nie posiada ktoś takiej wiedzy, powinno to już być dawno wyjaśnione, tymbardziej że coraz wiecej się sprowadza z USA. może to poprostu stary silnik z mazdy 6 155km A nie jakiś zmieniony 165.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 11:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez darrecki » 3 lip 2019, 22:28

Przecież właśnie Ci wyjaśniłem. Jest to "prawie" ten sam silnik co skyactiv-g 120 i 165 z Mazdy 3, 145 i 165 z Mazdy 6, 150 z CX3. I nie ma nic, ale to zupełnie nic wspólnego ze starymi silnikami o oznaczeniu MZ z jakiejkolwiek wcześniejszej Mazdy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez marcin179355 » 7 lip 2019, 19:56

Cześć,
Ostatnio stałem się posiadaczem Mazdy 3 ściągniętej z USA rocznik 2018. Jako, że kolektor ssący jest uszkodzony, jestem na etapie jego zakupu. Mam pewne wątpliwości, ponieważ mam silnik 2.5, a w związku z tym nie wiem czy szukać kolektora z jakiegoś rozbitka mazdy 3 z silnikiem 2.5(wysokie ceny +/– 1200 zł), czy można spokojnie zakupić taki od innego modelu europejskiego np. mazdy 6 z tym samym silnikiem.
Czy miał ktoś taki przypadek ? Dzięki za pomoc. :)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2019, 19:42
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BN 18' 2.5 184

Postprzez darrecki » 7 lip 2019, 23:12

Z góry zaznaczę, że mój poniższy wywód to bardziej zgadywanie (poparte pokrętną logiką) niż sprawdzone fakty.

Silnik 2.5l jest to rozwiercony 2.0l, więc teoretycznie na zewnątrz są identyczne. A jeśli są identyczne, to kolektor jest (a przynajmniej powinien być) taki sam.
I teraz jeśli blok silnika wraz z głowicą jest taki sam jak EU, to jest zupełnie bez znaczenia czy kupisz kolektor z 2.0 czy 2.5 i czy pochodzi on z 3,6,CX3,CX5.
Ale jeśli przypadkiem blok silnika US/EU jest inny, to zapewne spasuje tylko kolektor zza wielkiej wody.
Proponuję zadzwonić/przejść się do ASO i po VIN zapytać o nr części i porównanie tego z nr. EU.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cimoch » 10 lip 2019, 21:12

Krótko i na temat. Do silnika 2,5 litra kolektor musi być z 2,5 litra i nie ma tutaj znaczenia jaki model i czy z rynku EU czy USA. Numer katalogowy to PY0113100A. Z silnika 2.0 kolektor się różni, nie próbuj kupować bo stracisz tylko czas.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez ba2niedz » 11 lip 2019, 13:56

Witam,

Mam mazde 3 2016r z usa. Wyrzuca mi dwa bledy.
B119300- blad po odpaleniu poduszek(prawa boczna plus kurtyna)
Oraz blad B00A01C(Occupant Classification System)
I pytanie czy ktos spotkal sie z tym bledem dotyczacym wykrywania pasazera. Wiem ze auta z usa nie maja maty w fotelu a cztery czujniki w dolnej ramie fotela.
I stad pytanie czu ten blad to nastepstwo odpalenia poduszek ? Czy moze jakas kalibracja tego systemu wykrywania pasazera. ( w aucie wymienulem fotel, ale cala dolna rama z tymi czujnikami nie byla ruszana tylko gabka z poszyciem i oparcie.
Bede batdzo wdzieczny za pomoc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2019, 13:47
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BM 155KM USA

Postprzez rafik85 » 14 lip 2019, 20:09

Jak kolega powyżej. Kolektor musi być z 2.5. Jest tylko kilka różnic między 2.0 i 2.5,różnice dotyczą kolektora, obudowy filtra powietrza, pasa przedniego z chłodnicami i poduszki silnika przy rozrządzie. Reszta osprzętu taka sama.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez rafik85 » 14 lip 2019, 20:11

Wymień poduszki, napraw sterownik srs, zrób kalibrację fotela i po kłopocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Tomekk560 » 17 lip 2019, 19:59

Ktoś z was wie jak mogę uzyskać dokładne dane techniczne pojazdu potrzebne do rejestracji? Podczas przeglądu diagnosta nie znalazł mojego auta w swoim systemie i jest problem. W Autodacie dane nie są dostępne. Mazda 3 2017 USA.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 14:49
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 2017

Postprzez cimoch » 17 lip 2019, 21:26

4D czy 5D, jaki silnik?
nigdy diagnosta nie miał z tym problemu
jakie dokładnie dane potrzebujesz?
jeżeli silnik do 2.0 to w zasadzie powinny być takie same jak w 3 z EU
2.5 litra już jest trochę inne
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323