Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez KrzysiekWPR » 27 cze 2019, 21:58

Powiem Wam tak:
– mam wiele zarzutów do nowej 3-jki, łącznie w wyglądem zewnętrznym.
Ale... jeśli chodzi o środek jest rewelacyjny jeśli chodzi o klasę kompaktów, każdy detal jest dopieszczony w sposób bezapelacyjny. Jedyne auto do którego można porównać poziom wykończenia to Golf aktualny oraz Audi.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Kritik » 28 cze 2019, 08:41

KrzysiekWPR napisał(a):Powiem Wam tak:
– mam wiele zarzutów do nowej 3-jki, łącznie w wyglądem zewnętrznym.
Ale... jeśli chodzi o środek jest rewelacyjny jeśli chodzi o klasę kompaktów, każdy detal jest dopieszczony w sposób bezapelacyjny. Jedyne auto do którego można porównać poziom wykończenia to Golf aktualny oraz Audi.

w poprzedniej firmie gdzie pracowałem, przez 5 lat, która produkuje elektronikę do VAG, już zaczęli seryjna produkcje dla Golfa 8 gen
myślę ze na jesień już będzie prezentacja nowego Golfa, wtedy zobaczymy. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Mati_WZL » 28 cze 2019, 09:49

Kritik napisał(a):
KrzysiekWPR napisał(a):Powiem Wam tak:
– mam wiele zarzutów do nowej 3-jki, łącznie w wyglądem zewnętrznym.
Ale... jeśli chodzi o środek jest rewelacyjny jeśli chodzi o klasę kompaktów, każdy detal jest dopieszczony w sposób bezapelacyjny. Jedyne auto do którego można porównać poziom wykończenia to Golf aktualny oraz Audi.

w poprzedniej firmie gdzie pracowałem, przez 5 lat, która produkuje elektronikę do VAG, już zaczęli seryjna produkcje dla Golfa 8 gen
myślę ze na jesień już będzie prezentacja nowego Golfa, wtedy zobaczymy. <ok>

8gen już jeździ bez maskowania przecież – we wrześniu premiera
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez corky1 » 28 cze 2019, 16:48

A więc dzisiaj odebrałem swoją 3, Hikari, sedan, MT.

Na razie za wcześnie na chłodne wrażenia, ale mogę napisać o dwóch rzeczach, których się niepotrzebnie obawiałem:

1. Nie wiem jak to zrobili, ale komfort na 18’’ jest dla mnie wystarczający, nie będę zmieniać na 16’’’. Mam nawet wrażenie, że jest nieznacznie b. komfortowo niż w HB, którego testowałem, ale tu może sugeruję się australijskim testem, którego wcześniej opisywałem.

2. W mojej 2 mam 115 KM i do 100 niby 8,7 s, ale jednak mam wrażenie, że tu lepiej się zbiera od niskich obrotów. Nie testowałem jeszcze na autostradzie, tam może być inaczej, bo powyżej 4000 obrotów jest zblokowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez lelo28 » 28 cze 2019, 19:31

Moje gratulacje
corky1 napisał(a):nie będę zmieniać na 16’’'.

I bardzo dobrze że Ci przeszło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piotear » 29 cze 2019, 00:54

Te seryjne produkcje golfa 8, to na razie nieduże (przynajmniej jeśli chodzi o lampy, bo do rosji poszlo dopiero kilkaset czesci w przeciagu 2 tyg.)
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez kamil_franiu » 29 cze 2019, 06:29

corky1 napisał(a):A więc dzisiaj odebrałem swoją 3, Hikari, sedan, MT.

Na razie za wcześnie na chłodne wrażenia, ale mogę napisać o dwóch rzeczach, których się niepotrzebnie obawiałem:

1. Nie wiem jak to zrobili, ale komfort na 18’’ jest dla mnie wystarczający, nie będę zmieniać na 16’’’. Mam nawet wrażenie, że jest nieznacznie b. komfortowo niż w HB, którego testowałem, ale tu może sugeruję się australijskim testem, którego wcześniej opisywałem.

2. W mojej 2 mam 115 KM i do 100 niby 8,7 s, ale jednak mam wrażenie, że tu lepiej się zbiera od niskich obrotów. Nie testowałem jeszcze na autostradzie, tam może być inaczej, bo powyżej 4000 obrotów jest zblokowany.


Gratulacje <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez child » 29 cze 2019, 15:13

Nie wiem, czy ten wątek czytają ludzie z uprawnieniami do tworzenia nowych podforów, ale forum BP by się już zdecydowanie przydało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Mati_WZL » 30 cze 2019, 00:00

child napisał(a):Nie wiem, czy ten wątek czytają ludzie z uprawnieniami do tworzenia nowych podforów, ale forum BP by się już zdecydowanie przydało.

Pisałemno tym dwukrotnie i zgadnij ile razy mnie olano ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez child » 30 cze 2019, 14:19

Ze trzy razy? <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez fux » 1 lip 2019, 06:31

Mazda byłaby ook., gdyby nie dwie rzeczy. Przypadkowy sposób łączenia się telefonu z autem i poziom hałasu przy +120.
Porażka. Dotyczy BM.
Nie wiem, jak tam w BP czy 6.
Kolega z salonu mówił, że w BP ciszej.
<oczy>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Mati_WZL » 1 lip 2019, 08:56

fux napisał(a):Mazda byłaby ook., gdyby nie dwie rzeczy. Przypadkowy sposób łączenia się telefonu z autem i poziom hałasu przy +120.
Porażka. Dotyczy BM.
Nie wiem, jak tam w BP czy 6.
Kolega z salonu mówił, że w BP ciszej.
<oczy>

W BP duuuuużo ciszej ! Przy 160 można spokojnie do siebie szeptać :) tak naprawdę szumy zaczyna być słychać przy 180+

W weekend zrobiłem prawie 1kkm po Polsce, sumarycznie mam 2,5kkm więc kilka spostrzeżeń.
– fotele nie męczą nawet przy długich trasach (tapicerka materiałowa)
– średnie spalanie 8,2 – miasta, autostrady (cały czas 150-200), góry i doliny, sporo również po krajówkach
– aktywny tempomat momentami jest nadwrażliwy
– kamery 360 ratują przed atakami niskich doniczek <glupek2> i przy mijankach na wąskich drogach
– BOSE gra naprawdę świetnie
– na górskich serpentynach bardzo ładnie klei się do nawierzchni
– jazda po prostu relaksuje, uwielbiam to auto <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez fux » 2 lip 2019, 09:19

To tylko pozostaje wybranie się jazdę.

Ale błędów w cenniku.
Brak cen, pomylone parametry zużycia paliwa.
https://pl.cdn.mazda.media/00edd0ece58e ... pdf?49cce7
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez lelo28 » 3 lip 2019, 11:49

W temacie zawieszenia/opon

Przez najbliższy czas mam okazję codziennie jeździć do pracy, robiąc tym samy ok 120 km dziennie. Około 30 km z całości to typowa droga lokalna, może trochę z większymi "kocimi łbami". Muszę przyznać, że niestety poruszanie się po takiej drodze z prędkością powyżej 80 km/h nie należy do przyjemności. Felga 18" plus stosunkowo twarde zawieszenie dają o sobie znać. Plusem jest oczywiście niskie spalanie, ale jednak nie o to w tym chodzi.

Generalnie według mnie trójka jest za twarda na takie drogi, wjeżdżając na normalną drogę to przeskakiwanie ze skrajności w skrajność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Zbych88 » 3 lip 2019, 15:16

Szkoda ze u nas nie ma wersji 155 ps.

https://www.youtube.com/watch?v=v0sGVgc5j6w&t=102s
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2019, 21:51
Posty: 55 (0/4)
Auto: Mazda 6 Gj

Postprzez kamil_franiu » 4 lip 2019, 07:02

lelo28 napisał(a):W temacie zawieszenia/opon

Przez najbliższy czas mam okazję codziennie jeździć do pracy, robiąc tym samy ok 120 km dziennie. Około 30 km z całości to typowa droga lokalna, może trochę z większymi "kocimi łbami". Muszę przyznać, że niestety poruszanie się po takiej drodze z prędkością powyżej 80 km/h nie należy do przyjemności. Felga 18" plus stosunkowo twarde zawieszenie dają o sobie znać. Plusem jest oczywiście niskie spalanie, ale jednak nie o to w tym chodzi.

Generalnie według mnie trójka jest za twarda na takie drogi, wjeżdżając na normalną drogę to przeskakiwanie ze skrajności w skrajność.


O tym pisałem już dużo wcześniej chodź ja mam tylko 1km złej drogi :P i "16" więc bardzo się cieszę że nie mam "18" bardzo denerwuje mnie jeszcze wjazd z drogi na posesje za każdym razem czuję się jak bym zaliczył dużą dziurę <płacze> ale im dużej jeżdżę to mam wrażenie że trochę zawieszenie się "ułożyło " Ps 120 km dziennie to nie myślałeś o diselku?? Wiem że nowea 3 nie ma disela u nas w ofercie ale ja bym rozważał inne auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 279 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez lelo28 » 4 lip 2019, 08:25

kamil_franiu napisał(a):Ps 120 km dziennie to nie myślałeś o diselku?? Wiem że nowea 3 nie ma disela u nas w ofercie ale ja bym rozważał inne auto

Akurat te dojazdy to są chwilowe, co najwyżej do końca przyszłego tygodnia i wracam do normy, czyli "rekreacyjne" wyjazdy.
Natomiast gdyby nawet była u nas dostępna trójka w dieslu to i tak wziąłbym benzynę ( takie zboczenie lub uprzedzenie).
Inne auto – nie było takiej mowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez piotear » 4 lip 2019, 09:04

Przy spalaniu w granicy 6.5l w trasie, nie widze sensu doplacania do diesla
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Tubi » 4 lip 2019, 09:23

Dokładnie, brak dpf, turbin, dwumas itp
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez darrecki » 4 lip 2019, 09:55

Jeśli mówimy o tym paździerzu jakim jest 1.8D to się zgadzam w 100%. Niestety ostatni sensowny diesel Mazdy nie jest już dostępny w BP. 2.2D był do tej pory w BM/BN na "normalnych" rynkach europejskich. Dla mnie jest (albo był) jedyny słuszny wybór. I nie chodzi mi tu o spalanie, tylko o elastyczność i osiągi. Skyactiv-X miał być jego spadkobiercą, niestety wygląda na to że nie będzie.
We wrześniu stuknie mojemu Dieslowi z twin turbo, dwumasą i dpf 5 lat, odpukać nic nie ruszałem przy silniku i jego osprzęcie. Jedyna bolączka to hamulce – za słabe do takich osiągów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Moto