Mazda3 BL Z6 '12 Indigo Light Mica
Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazda 3 BL w kolorze indigo light mica w wersji exclusive plus. Auto sprawdzone z Niemiec. Przebieg potwierdzony DSR do 50 tys- czerwiec 2016r. Potem serwisowana w niezależnym warsztacie. TUV 2015 przebieg 38 tys, TUV 2017 przebieg 63 tys. Ostatni serwis filtrowo-olejowy 2018 przy przebiegu 80 tys.
Mazda od początku konkurowała z Ceed II 1.6 GDI w zastąpieniu obecnego auta tj. golfa IV 1.6 mpi, którym jeżdżę od 2005 r. Trochę sentymentu jest, bo 14 lat bezproblemowego użytkowania pozostawia miłe wspomnienia. Pojawił się jednak mały i niespodziewany problem bo według mojej drugiej połówki mazda 3 jest – BRZYDKA . W kwietniu osoba szukająca mi auta wyszła z ofertą, że przyjedzie ładna BL, Ceedów fajnych brak. Spakowałem żonę do auta i jedziemy oglądać, nastawienie było na nie . Sytuacja się zmieniła na miejscu, kiedy żona zobaczyła BL poliftową, była kupiona.
Model: Mazda 3
Silnik: 1.6 MZR
Moc: 105 km
Wersja nadwozia: hatchback
Wersja wyposażenia: Exclusive Plus
Kolor: Indigo Light Mica
Produkcja i pierwsza rejestracja 2012
Przebieg w momencie zakupu: 87951 km
Eksploatacja/Naprawy:
– 88000 konserwacja podwozia
– 88720 wymiana oleju Valvoline Syn Power 5W30 A5 + filtr oleju Mann
– 90000 konserwacja profili drzwi, maski, klapy bagażnika Valvoline tecyl ml
– 90730 wymiana filtra powietrza Knecht i kabinowy Knecht
– 93890 wymiana anteny
– 94300 wymiana kompletu wycieraczek na Bosch aerotwin
– 94900 serwis klimatyzacji
– 98840 wymiana oleju Valvoline Syn Power 5W30 A5 + filtr oleju Mann
– 102330 wymiana akumulatora Yausa YBX3005
– 103200 wymiana filtra powietrza Mann i kabinowy Mann
– 103500 wymiana płynu chłodzącego Dexelia FL22
– 109367 wymiana oleju Valvoline Synpower 5W30 A5 filtr oleju Mann. Wymiana płynu wspomagania Mobil ATF 320
– 114300 wymiana żarówek H11 Tungsram Sportlight Extreme 5000K
– 115340 wymiana filtr powietrza Filtron ikabinowy Mann.
– 119700 wymiana oleju Valvoline Synpower 5W30 A5 i flirt oleju Manna, wymiana oleju w skrzyni biegów Valvoline GL4 75W80, serwis klimatyzacji.
– 123500 wymiana wysprzeglika na Sachs oraz płynu hamulcowego ATE
– 127500 wymiana świec zapłonowych Denso irydy sk16pr-e11, filtr powietrza Manna i kabinowy Filtron.
– 130600 wymiana oleju Valvoline SynPower FE A5, filtr oleju Manna, wymiana klocków tył TRW
– 137600 komplet nowych opon Hankook Ventus Prime 4
– 138100 serwis klimatyzacji, wymiana filtra powietrza Mann, filtr kabinowy Mann, wymiana pór wycieraczek Bosch aerotwin
Zdjęcia auta z momentu zakupu
Wygrana w jednej z rund konkursu fotograficznego 2020
Pozostałe kadry
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazda 3 BL w kolorze indigo light mica w wersji exclusive plus. Auto sprawdzone z Niemiec. Przebieg potwierdzony DSR do 50 tys- czerwiec 2016r. Potem serwisowana w niezależnym warsztacie. TUV 2015 przebieg 38 tys, TUV 2017 przebieg 63 tys. Ostatni serwis filtrowo-olejowy 2018 przy przebiegu 80 tys.
Mazda od początku konkurowała z Ceed II 1.6 GDI w zastąpieniu obecnego auta tj. golfa IV 1.6 mpi, którym jeżdżę od 2005 r. Trochę sentymentu jest, bo 14 lat bezproblemowego użytkowania pozostawia miłe wspomnienia. Pojawił się jednak mały i niespodziewany problem bo według mojej drugiej połówki mazda 3 jest – BRZYDKA . W kwietniu osoba szukająca mi auta wyszła z ofertą, że przyjedzie ładna BL, Ceedów fajnych brak. Spakowałem żonę do auta i jedziemy oglądać, nastawienie było na nie . Sytuacja się zmieniła na miejscu, kiedy żona zobaczyła BL poliftową, była kupiona.
Model: Mazda 3
Silnik: 1.6 MZR
Moc: 105 km
Wersja nadwozia: hatchback
Wersja wyposażenia: Exclusive Plus
Kolor: Indigo Light Mica
Produkcja i pierwsza rejestracja 2012
Przebieg w momencie zakupu: 87951 km
Eksploatacja/Naprawy:
– 88000 konserwacja podwozia
– 88720 wymiana oleju Valvoline Syn Power 5W30 A5 + filtr oleju Mann
– 90000 konserwacja profili drzwi, maski, klapy bagażnika Valvoline tecyl ml
– 90730 wymiana filtra powietrza Knecht i kabinowy Knecht
– 93890 wymiana anteny
– 94300 wymiana kompletu wycieraczek na Bosch aerotwin
– 94900 serwis klimatyzacji
– 98840 wymiana oleju Valvoline Syn Power 5W30 A5 + filtr oleju Mann
– 102330 wymiana akumulatora Yausa YBX3005
– 103200 wymiana filtra powietrza Mann i kabinowy Mann
– 103500 wymiana płynu chłodzącego Dexelia FL22
– 109367 wymiana oleju Valvoline Synpower 5W30 A5 filtr oleju Mann. Wymiana płynu wspomagania Mobil ATF 320
– 114300 wymiana żarówek H11 Tungsram Sportlight Extreme 5000K
– 115340 wymiana filtr powietrza Filtron ikabinowy Mann.
– 119700 wymiana oleju Valvoline Synpower 5W30 A5 i flirt oleju Manna, wymiana oleju w skrzyni biegów Valvoline GL4 75W80, serwis klimatyzacji.
– 123500 wymiana wysprzeglika na Sachs oraz płynu hamulcowego ATE
– 127500 wymiana świec zapłonowych Denso irydy sk16pr-e11, filtr powietrza Manna i kabinowy Filtron.
– 130600 wymiana oleju Valvoline SynPower FE A5, filtr oleju Manna, wymiana klocków tył TRW
– 137600 komplet nowych opon Hankook Ventus Prime 4
– 138100 serwis klimatyzacji, wymiana filtra powietrza Mann, filtr kabinowy Mann, wymiana pór wycieraczek Bosch aerotwin
Zdjęcia auta z momentu zakupu
Wygrana w jednej z rund konkursu fotograficznego 2020
Pozostałe kadry
Ostatnio edytowano 16 kwi 2024, 21:41 przez Tasman20Wroc, łącznie edytowano 39 razy
Pierwsza rzecz z listy odhaczona
Mazda wróciła z zabezpieczenia antykorozyjnego. Auto oddałem do https://jtautocentrum.pl/. Tak z grubsza firma oferuje dwa rodzaje zabezpieczenia podstawowe 1000 i all inclusive. Moja dostała tą drugą wersje, cena 1500 złociszy.
Etapy zabezpieczenia.
Demontaż plastikowych nadkoli kół przednich i tylnych oraz listw progowych
Demontaż zderzaka tylnego
Mycie wysokim ciśnieniem z dyszą rotacyjną 400 bar
Oczyszczanie mechaniczne łączeń, ognisk rdzy
Nałożenie na oczyszczaną powierzchnię preparatu RUST STOP lub BRUNOX
Nałożenie podkładu epoksydowego – cała powierzchnia podwozia
Nałożenie płynnej gumy na łączenia
Nałożenie pod ciśnieniem warstwy ochronnej konserwacji
Dają na to 2 lata gwarancji, po roku inspekcja i ewentualna korekta w razie przetarć. Zobaczymy jak to będzie się spisywać. Na razie co mogę ocenić to kontakt z nimi i podejście do klienta. Zastrzeżeń nie mam, wszystko idzie bardzo sprawnie. Auto umówiłem na inspekcje przed zabezpieczeniem. Samochód leci w górę oglądają i robią wycenę. Jeśli auto mocna wrąbane przez rudą to max 200 zł więcej do kwoty katalogowej. Moja była ok więc pozostało 1500zł. Auto na zabezpieczenie umówione na kolejny dzień i całość prac miała trwać 5 dni- jak obiecali tak zrobili. O zdjęcia nie trzeba się prosić sami wychodzą z inicjatywą robienia i przesłania zdjęć z poszczególnych etapów. Mistrzami obiektywu może nie są bo brakuje zdjęć z większej odległość . Na obecną chwilę mogę się o nich wypowiedzieć bardzo pozytywnie. Auto oddane umyte
Poniżej kilka fotek z poszczególnych etapów. Zdjęć podłogi przed zabezpieczeniem jest mało bo nie było czego fotografować. Zrobili zdjęcia tam gdzie rdze było widać czyli tylny zawias.
Mazda wróciła z zabezpieczenia antykorozyjnego. Auto oddałem do https://jtautocentrum.pl/. Tak z grubsza firma oferuje dwa rodzaje zabezpieczenia podstawowe 1000 i all inclusive. Moja dostała tą drugą wersje, cena 1500 złociszy.
Etapy zabezpieczenia.
Demontaż plastikowych nadkoli kół przednich i tylnych oraz listw progowych
Demontaż zderzaka tylnego
Mycie wysokim ciśnieniem z dyszą rotacyjną 400 bar
Oczyszczanie mechaniczne łączeń, ognisk rdzy
Nałożenie na oczyszczaną powierzchnię preparatu RUST STOP lub BRUNOX
Nałożenie podkładu epoksydowego – cała powierzchnia podwozia
Nałożenie płynnej gumy na łączenia
Nałożenie pod ciśnieniem warstwy ochronnej konserwacji
Dają na to 2 lata gwarancji, po roku inspekcja i ewentualna korekta w razie przetarć. Zobaczymy jak to będzie się spisywać. Na razie co mogę ocenić to kontakt z nimi i podejście do klienta. Zastrzeżeń nie mam, wszystko idzie bardzo sprawnie. Auto umówiłem na inspekcje przed zabezpieczeniem. Samochód leci w górę oglądają i robią wycenę. Jeśli auto mocna wrąbane przez rudą to max 200 zł więcej do kwoty katalogowej. Moja była ok więc pozostało 1500zł. Auto na zabezpieczenie umówione na kolejny dzień i całość prac miała trwać 5 dni- jak obiecali tak zrobili. O zdjęcia nie trzeba się prosić sami wychodzą z inicjatywą robienia i przesłania zdjęć z poszczególnych etapów. Mistrzami obiektywu może nie są bo brakuje zdjęć z większej odległość . Na obecną chwilę mogę się o nich wypowiedzieć bardzo pozytywnie. Auto oddane umyte
Poniżej kilka fotek z poszczególnych etapów. Zdjęć podłogi przed zabezpieczeniem jest mało bo nie było czego fotografować. Zrobili zdjęcia tam gdzie rdze było widać czyli tylny zawias.
petros99 napisał(a):co to za warstwa ochronna?, podali jakąś nazwę? czy to zwykły baranek?
To jest jakaś mieszanka wosków i bitumenu. Ma to być warstwa, odporna na uderzenia kamieni.
Jaką to ma strukturę finalnie? Wygląda jakby nie stwardniało tylko konsystencja płynna.
Jak odbierałem auto, było to jeszcze dosyć miękkie, obecnie jest jak guma, dużo twardsze ale nie jest to struktura twarda jak kamień, jest elastyczne.
Zdjęcia od nich ogólnie są dziwne bo sam zawias na nich też wygląda średnio. Zupełnie inaczej wygladał na żywo. Z resztą oni też byli pozytywnie zaskoczeni że rudej jest mało. Ale fakt faktem patrząc na zdjecia można mieć wrażenie że było inaczej. Jak ktoś wyżej zauważył, że na ich zdjeciach, ta czarna warstwa wygląda jakby była płynna ,a na żywo ani nie była płynna, ani tak czarna ;–)
Tasman20Wroc napisał(a):Mazda od początku konkurowała z Ceed II 1.6 GDI w zastąpieniu obecnego auta tj. golfa IV 1.6 mpi, którym jeżdżę od 2005 r. Trochę sentymentu jest, bo 14 lat bezproblemowego użytkowania pozostawia miłe wspomnienia. Pojawił się jednak mały i niespodziewany problem bo według mojej drugiej połówki mazda 3 jest – BRZYDKA . W kwietniu osoba szukająca mi auta wyszła z ofertą, że przyjedzie ładna BL, Ceedów fajnych brak. Spakowałem żonę do auta i jedziemy oglądać, nastawienie było na nie . Sytuacja się zmieniła na miejscu, kiedy żona zobaczyła BL poliftową, była kupiona .
Dobrze, że żona dała się przekonać (z resztą sama zmieniłą zdanie) i dobre przejście z VAG na japońca
Tasman20Wroc napisał(a):Pierwsza rzecz z listy odhaczona
Mazda wróciła z zabezpieczenia antykorozyjnego.
Dobra robota na start! Ciekaw jestem, jak to się będzie sprawować. Inspekcja po roku powinna już coś rozjaśnić...
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Dzisiaj Madzia przy 88720km dostała nowy olej Valvoline 5w30 A5 i filterek Mann .
Pojawiły się też białe ledy do wnetrza i kilka gadżetów. Fotki wrzuce jak będę miał chwilę czasu żeby umyć porządnie auto. Na razie mam urwanie tyłka w pracy i budowę drogi przy domu więc auto jest śiwo-żółte .
Dopisano 3 lip 2019, 13:02:
Żona zadowolona . Wczoraj było nieciekawie bo przeszlo gradobicie i koce były w użyciu . Na szczęście bez żadnych szkód a gradziny spore bo 2 cm.
Pojawiły się też białe ledy do wnetrza i kilka gadżetów. Fotki wrzuce jak będę miał chwilę czasu żeby umyć porządnie auto. Na razie mam urwanie tyłka w pracy i budowę drogi przy domu więc auto jest śiwo-żółte .
Dopisano 3 lip 2019, 13:02:
deejayija napisał(a):Dobrze, że żona dała się przekonać (z resztą sama zmieniłą zdanie) i dobre przejście z VAG na japońca
Żona zadowolona . Wczoraj było nieciekawie bo przeszlo gradobicie i koce były w użyciu . Na szczęście bez żadnych szkód a gradziny spore bo 2 cm.
Tasman20Wroc napisał(a):Wczoraj było nieciekawie bo przeszlo gradobicie i koce były w użyciu . Na szczęście bez żadnych szkód a gradziny spore bo 2 cm.
U mnie przy ostatnim gradobiciu na osiedlu widziałem wiele śmietników na parkingu pod blokami... Dlaczego? Ludzie powywozili pojemniki na odpady spod wiat śmietnikowych, gdzie zaparkowali swoje auta
Jednodniowe kryte garaże na czas gradobicia
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Ja się poważnie zastanawiam nad zakupem czegos takiego
https://www.polcover.pl/pokrowiec-antygradowy
Nie wiem tylko na ile to zdaje egzamin ale najgrubsze maja 14mm wiec juz dość sensownie.
https://www.polcover.pl/pokrowiec-antygradowy
Nie wiem tylko na ile to zdaje egzamin ale najgrubsze maja 14mm wiec juz dość sensownie.
Chyba najładniejszy kolor z palety BL. Mogę być jednak nieobiektywny Pozdrawiam
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
francesco_franco napisał(a):Chyba najładniejszy kolor z palety BL. Mogę być jednak nieobiektywny Pozdrawiam
Ja go zawsze uważałem za najbrzydszy . Dopiero kiedy zobaczyłem go na żywo zmienilem zdanie. Ten kolor widziany na zdjęciach wygląda średnio ale na żywo w słoncu jest rewelacyjny
Tasman20Wroc napisał(a):Ja go zawsze uważałem za najbrzydszy ....
No to niech cieszy oko w słońcu, a d..ę w niepogodę
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Dzisiaj udało się opłukać autko i odebrać felgi z regeneracji. Teraz czekam na przesyłkę z Ulter-Sport z końcówką wydechu.
To co doszło to klubowe ramki, ledy do wnętrza (w weekend zrobię fotki po zmroku) i dyfuzor zapachu w kolorze nadwozia .
Kolejne etap to pewnie będzie glinkowanie i wosk, ceramikę raczej sobie odpuszczę w tym roku ale to jeszcze nic pewnego. Kusi mnie jeszcze pomalowanie zacisków – pomarańcz, złoty abo w kolorze nadwozia. Ori zaciski przy 17 wyglądają bidnie.
To co doszło to klubowe ramki, ledy do wnętrza (w weekend zrobię fotki po zmroku) i dyfuzor zapachu w kolorze nadwozia .
Kolejne etap to pewnie będzie glinkowanie i wosk, ceramikę raczej sobie odpuszczę w tym roku ale to jeszcze nic pewnego. Kusi mnie jeszcze pomalowanie zacisków – pomarańcz, złoty abo w kolorze nadwozia. Ori zaciski przy 17 wyglądają bidnie.
Dobra robota. Co do zacisków odezwij się do risto77, koleś potrafi ogarnąć malowanie na cacuszko.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
francesco_franco napisał(a):Co do zacisków odezwij się do risto77
risto77 zajmuje się takimi rzeczami?
Czy ja piszę niewyraźnie? Risto77 ogarnia malowanie hamulców.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości