Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?
Na jedno wychodzi, filtr nie występuje jako część eksploatacyjna, więc można uznać że go nie ma. Cały syf gromadzi się na dnie zbiornika w tych nieużywanych 6 litrach paliwa.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
[quote="Kritik"]Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
przemek24p584 napisał(a):Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19
Kritik napisał(a):przemek24p584 napisał(a):Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km
Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19
przyczyna tej różnicy w spalaniu jest bardzo prosta – skrzynia w wersji 120 KM jest sporo dłuższa. Na 5-ce masz bardzo zbliżone obroty co w wersji 165KM na 6-ce.
(oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem
Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.
jaro93 napisał(a):KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.
No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce
Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.
tabelka jest OK – sprawdzone informacje
Wersja z długą skrzynią idzie idealnie 4000 rpm na 6-tym biegu przy 200 km/h.
odcinka 6500 rpm czyli prędkość max 325/65= 5 km na każde 100 obr, 40*5=200 km/h
oczywiście odradzam testowanie takich rzeczy na drogach z ograniczeniami prędkości, zdjęcie zostało zrobione na odcinku bez ograniczeń na niemieckiej autostradzie i robiła je osoba siedząca obok – proszę trzymać ręce na kierownicy!
ps. da się utrzymać Vmax na 6-ce w sprzyjających warunkach, no i dużo łatwiej się rozpędzić do tej prędkości na 5 Vmax po modyfikacji jest jeszcze nieco wyżej niż te 200, spuśćmy zasłonę milczenia na spalanie przy tej prędkości
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki Faktycznie ponoć regułą są okolice 4500, ale zdarzają się wyjątki, moja ponoć była najmocniejszą serią jaka się w DiSiTune pojawiła (przynajmniej do momentu jak robiłem mapę) miała 151 KM i ciągnęła do 5800. Może to kwestia żeby ułożyć dobrze silnik + dobre paliwo ? Po modyfikacji oczywiście jest jeszcze lepiej a ta długa skrzynia pozwala na całkiem przyjemną jazdę przy większych prędkościach, pomijając szumy z zewnątrz
Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki
wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama
Mirecsk38 napisał(a):Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki
wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama
no tak, zgoda
Trasa 2.6 tys. km (Polska-Chorwacja i spowrotem). 4 dorosle osoby na pokladzie plus pelen bagaznik. Polska, Slowacja jazda dynamiczna. Wegry i chorwacja juz niestety zgodnie z przepisami, tempomat na autostradzie 130-140...
Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l
Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l
Ostatnio z dwóch tankowań i przy tych upałach komp pokazuje 5.5 (realnie z 5.7). Drogi lokalne dojazd do pracy 30 km w jedną stronę, noga lekka, pb98.
Ostatnio trasa, przy okazji test:
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP
Trasa Warszawa – Pieniny – 5,7l/100km, przejazd przez Kraków z godzinnym postojem – 5 godz.
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...
2500km Chorwacja i spowrotem. Słowacja 130, Węgry 30-90, Chorwacja 130 + wypad do Bośni. Na pokładzie żona dziecko i dwa psy, auto zapakowane "po sufit".
Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.
Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości