Problem z klimatyzacją, niezawsze się załącza
Strona 1 z 1
Witam. Kilkanaście dni temu zaobserwowałem, że z nawiewów leci nieraz ciepłe powietrze zamiast chłodnego przy włączonej klimatyzacji. Problem w trakcie jazdy sam ustępuje. Dzisiaj podjechałem pod dom, znowu klima nie działa, zaglądam pod maskę wentylator po włączeniu klimatyzacji się załącza a sprężarki nie słychać. 2 lata temu wymieniałem chłodnicę klimy + osuszacz bo jakiś kamyk spowodował nieszczelność, później klima działała ok. Czy w kabinie bezp 76 i pod maską 26, odpowiadają za klimę czy jakiś przekaźnik może? Chciałbym najpierw sprawdzić elektrykę przed oddaniem do serwisu klimatyzacji.
Całkiem możliwe, że sprzęgło sie ślizga, warto też sprawdzić.
Mam właśnie zamiar wymienić całe sprzęgło + pasek od klimy, alternatora, plus rolka napinacze tego u góry, najpierw jednak sprawdzę napięcie na sprężarce jak Klima będzie włączona a ona nie będzie działać.
U mnie też klimatyzacja raz działa raz nie – na 99% to sprzęgło kompresora, ale w jak byłem w serwisie po opinie, to podmienili mi też przekaźnik, bo mówili, że dosyć często on jest jest winny.
Ale niestety nie wiem, który to przekaźnik
Ale niestety nie wiem, który to przekaźnik
Zeszło mi rok, klimatyzacja nie działała coraz częściej.
W końcu wymieniłem sprzęgło kompresora klimatyzacji i naprawione. Klima działa cały czas (wcześniej było tak że im cieplej na dworze tym szybciej przestawała działać, albo w ogóle nie działała gdy temp. była powyżej 20 st.).
Mam model z 2004 roku z silnikiem 2.0 benzyna – pasowało sprzęgło o parametrach:
Ilość rowków: 5PV, Średnica koła: 99 mm, Napięcie cewki: 12V, Wymiar łożyska: 32x47x18.
W końcu wymieniłem sprzęgło kompresora klimatyzacji i naprawione. Klima działa cały czas (wcześniej było tak że im cieplej na dworze tym szybciej przestawała działać, albo w ogóle nie działała gdy temp. była powyżej 20 st.).
Mam model z 2004 roku z silnikiem 2.0 benzyna – pasowało sprzęgło o parametrach:
Ilość rowków: 5PV, Średnica koła: 99 mm, Napięcie cewki: 12V, Wymiar łożyska: 32x47x18.
Warto też sprawdzić raz na jakiś czas, czy nie poluzowała się śruba mocująca sprzęgło. U mnie ostatnio się odkręciła i prawie zgubiłem sprzęgło, a śrubę znalazłem na osłonie silnika
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
w przypadku gdy raz się załącza, raz nie to pierwsze do spradzenia to ilość czynnika
jak jest OK, to szczelina sprzęgła – w większości przypadków koło 0.5mm powinno być dobrze
jak jest OK, to szczelina sprzęgła – w większości przypadków koło 0.5mm powinno być dobrze
Jeszcze odnośnie ilości czynnika, to większość maszyn ma 550g, mimo tego że Mazda podaje 500. Pierwsza rzecz na diagnostyce zrobiona w ASO to odjęcie czynnika, a następnie diagnoza zgodnie z tym co przypuszczałem – sprzęgło.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości