Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez darrecki » 11 cze 2019, 10:19

Na jedno wychodzi, filtr nie występuje jako część eksploatacyjna, więc można uznać że go nie ma. Cały syf gromadzi się na dnie zbiornika w tych nieużywanych 6 litrach paliwa.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 13 cze 2019, 14:19

Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km

spora roznica <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez przemek24p584 » 13 cze 2019, 21:58

[quote="Kritik"]Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez Kritik » 14 cze 2019, 08:04

przemek24p584 napisał(a):
Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l


jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19 <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Mirek » 14 cze 2019, 18:48

Kritik napisał(a):
przemek24p584 napisał(a):
Kritik napisał(a):Krakow – Przemysl
tempomat 145km/h
spalanie 7,8l/100km

Przemysl – Krakow
tempomat 120km/h
spalanie 5,8l/100km
Ja moja 3 z 165KM mam na każdej Twojej prędkości spalanie większe o 1 l


jeszcze zapomnialem, ze kola mam 235/35/19 <faja>


przyczyna tej różnicy w spalaniu jest bardzo prosta – skrzynia w wersji 120 KM jest sporo dłuższa. Na 5-ce masz bardzo zbliżone obroty co w wersji 165KM na 6-ce.

Obrazek

(oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez adam_we » 17 cze 2019, 08:45

Mirek napisał(a): oczywiście to są teoretyczne maksymalne prędkości przy max rpm, żeby nikt tu nie zaczynał dyskusji o osiąganiu ponad 300km/h tym autem :P


A już myślałem <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez KrzysiekWPR » 17 cze 2019, 19:56

Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez jaro93 » 18 cze 2019, 08:51

KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>


Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Mirecsk38 » 18 cze 2019, 13:38

aro93" tak, od kolo 4500rpm moc spada, dlatego Vmax idealnie 5 biegu i moze 6 biegu, jak sie do 200 rozpedzi gorki :)
Obrazek

tylko kazda G120 jest troche inna, jedna pada od 4500rpm , inna od 5000rpm
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Mirek » 18 cze 2019, 18:29

jaro93 napisał(a):
KrzysiekWPR napisał(a):Czy aby na pewno ta tabelka jest OK?, jeśli tak.. to faktycznie 120km ma mega długą skrzynię.. a 165km krótką ale nie bardzo krótką. Co do podanych wartości dla 165km to mogę potwierdzić, że chyba są OK – do odcinki nie szedłem ale wygląda że się zgadza.

No to w 120km – v-max powinien być robiony na 4-ce <nauka>


Być może i na 4 po odblokowaniu da radę, ale bez tego powyżej 4000rpm silnik "się dławi". Na 5 jak najbardziej, o 6 biegu możesz zapomnieć jak chcesz osiągnąć Vmax.

tabelka jest OK – sprawdzone informacje ;)
Wersja z długą skrzynią idzie idealnie 4000 rpm na 6-tym biegu przy 200 km/h.
odcinka 6500 rpm czyli prędkość max 325/65= 5 km na każde 100 obr, 40*5=200 km/h

Obrazek

oczywiście odradzam testowanie takich rzeczy na drogach z ograniczeniami prędkości, zdjęcie zostało zrobione na odcinku bez ograniczeń na niemieckiej autostradzie i robiła je osoba siedząca obok – proszę trzymać ręce na kierownicy!

ps. da się utrzymać Vmax na 6-ce w sprzyjających warunkach, no i dużo łatwiej się rozpędzić do tej prędkości na 5 ;) Vmax po modyfikacji jest jeszcze nieco wyżej niż te 200, spuśćmy zasłonę milczenia na spalanie przy tej prędkości <diabełek>

p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;) Faktycznie ponoć regułą są okolice 4500, ale zdarzają się wyjątki, moja ponoć była najmocniejszą serią jaka się w DiSiTune pojawiła (przynajmniej do momentu jak robiłem mapę) miała 151 KM i ciągnęła do 5800. Może to kwestia żeby ułożyć dobrze silnik + dobre paliwo ? Po modyfikacji oczywiście jest jeszcze lepiej a ta długa skrzynia pozwala na całkiem przyjemną jazdę przy większych prędkościach, pomijając szumy z zewnątrz <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Mirecsk38 » 18 cze 2019, 18:39

Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;)


wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Mirek » 18 cze 2019, 18:40

Mirecsk38 napisał(a):
Mirek napisał(a):
p.p.s. co do wypowiedzi Mirecsk38 odnośnie mocy przed modyfikacją, rozumiem że skrót myślowy tutaj się pojawił, bo nie ma spadku mocy tylko brak dalszego przyrostu, co potwierdzają załączone wydruki ;)


wazna jest moc na kolach nie wylycznona silnika, moc na kolach spada – ta nebieska, dlatego jest G120 od kolo 4500-500rpm "mulowata "
moc na kolach spada bo rosna straty a moc silnika +– ta sama

no tak, zgoda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez piotear » 1 lip 2019, 12:47

Trasa 2.6 tys. km (Polska-Chorwacja i spowrotem). 4 dorosle osoby na pokladzie plus pelen bagaznik. Polska, Slowacja jazda dynamiczna. Wegry i chorwacja juz niestety zgodnie z przepisami, tempomat na autostradzie 130-140...

Spalanie z całej trasy 6.5l komputer, realne 6.6l
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez adam_we » 1 lip 2019, 12:57

Trasa Warszawa – Mielno – Warszawa, ponad 1 100 km. Prędkość do 130 km/h, na autostradzie tempomat. Wynik 6,2l/100km. I od razu teoretyczny zasięg z 560 km skoczył na ponad 700 km na baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez tomeq83 » 1 lip 2019, 21:22

Ostatnio z dwóch tankowań i przy tych upałach komp pokazuje 5.5 (realnie z 5.7). Drogi lokalne dojazd do pracy 30 km w jedną stronę, noga lekka, pb98.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Concave » 10 lip 2019, 08:29

Średnio 5.8 litra, ale jak jadę eko, to i poniżej 5.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2017, 18:50
Posty: 10
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 3, skyEnergy, r. 2016, benzyna 2.0

Postprzez rinho » 12 lip 2019, 09:02

U mnie 6,7 – jazda normalna, tryb mieszany. Automat.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 22:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez RobertPi » 13 lip 2019, 22:12

Ostatnio trasa, przy okazji test:
Kraków – Dębica przez autostradę 137 km 1h20 6,0/100km ( łącznie 6 km poza autostradą )
Dębica – Kraków przez starą 4 127 km 1h55 4,5/100km ( w tym 18 km autostrady – obwodnica max 100 km/h )
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez czarmi » 15 lip 2019, 08:46

Trasa Warszawa – Pieniny – 5,7l/100km, przejazd przez Kraków z godzinnym postojem – 5 godz.
Opony 18" wielosezonowe. Dla mnie bardzo OK.
Dzisiaj z Zakopanego do Sromowców, 52km bez szaleństw – 4,00l/100km...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez tomeq83 » 28 lip 2019, 08:56

2500km Chorwacja i spowrotem. Słowacja 130, Węgry 30-90, Chorwacja 130 + wypad do Bośni. Na pokładzie żona dziecko i dwa psy, auto zapakowane "po sufit".

Średnia z kompa 6,3 więc realnie 6.5. To o niecały litr mniej aniżeli kilka lat temu w podobnych warunkach M3 Bl 1.6 a komfort o wiele większy.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323