Dziś z racji że mojej Mazdzie stuknęło na liczniku 2000 kilometrów zdecydowałem, że już czas, silnik się ułożył i można trochę go przegonić. Do dnia dzisiejszego starałem się nie przekraczać 3500 obrotów.
Zaobserwowałem, że jak mocno przyspieszam -pedał gazu w podłogę- i mazda przekracza 4000 obrotów (4200-4500) czuć takie lekkie pojedyncze szarpnięcie (utyk -lekkie zmulenie) potem idzie dalej. Tak jest na 4,5 oraz 6 biegu. Jak wyłączę klimę objaw tez nie występuje. Więc myślę, że to szarpnięcie pochodzi od klimatyzacji. Włącza się lub wyłącza. Czy tak ma być (znaczy TTTM)?
Szarpnięcie powyżej 4000 obrotów
Strona 1 z 1
jest to możliwe, w momencie załączenia kompresora lub w momencie uruchomienia wiatraków. Taki objaw może sugerować problemy z akumulatorem lub ładowaniem, przerabiałem taki objaw w jednym GH przedliftowym. Obciążenie jakie w chwili uruchomienia układu jest przy słabym aku lub problemie z ładowaniem może powodować chwilową utrace mocy i wrażenie krótkiego "zamulenia" auta. Przy małych prędkościach obrotowych lub przy wolniejszym przyśpieszaniu nie jest to odczuwalne, ale przy wchodzeniu na wysokie obroty kiedy dochodzimy od maksymalnej wartości momentu obrotowego da się odczuć to co opisałeś.
Ok 4 tys obrotów masz założony kaganiec na program. Czyli moc rośnie do 4tys a później jest stała, jadąc ma się wrażenie ze coś się przytkało. Natomiast szarpnięcia nie powinno być tylko takie zmulenie. Może to to takie wrażenie Ci robi?
To normalny objaw, kiedy serwuje się but w podłogę i wysokie obroty przy włączonej klimatyzacji. Elektronika wyłącza wtedy klimatyzację zwiększając w ten sposób moc silnika. Chodzi o przedłożenie bezpieczeństwa nad komfortem np. przy wyprzedzaniu
bumbinka napisał(a):To normalny objaw, kiedy serwuje się but w podłogę i wysokie obroty przy włączonej klimatyzacji. Elektronika wyłącza wtedy klimatyzację zwiększając w ten sposób moc silnika. Chodzi o przedłożenie bezpieczeństwa nad komfortem np. przy wyprzedzaniu
To spekulacja czy jest to gdzieś opisane?
U mnie, w półrocznym samochodzie, występuje taki objaw przy łączonej klimatyzacji, jeśli nie jest włączona, to szarpnięcie, delikatne zresztą, nie występuje. Jest sporo informacji w internecie na ten temat i objaw dotyczy większości nowych samochodów. W moim CX3 szarpnięcie występuje w okolicy 4 tys. obrotów.
Dopisano 16 lip 2019, 19:53:
dla jasności sytuacji proponuję obejrzeć
https://www.youtube.com/watch?v=7NsfJH2fJRA
i nie martwić się na zapas
Pozdrawiam wszystkich !
Dopisano 16 lip 2019, 19:53:
dla jasności sytuacji proponuję obejrzeć
https://www.youtube.com/watch?v=7NsfJH2fJRA
i nie martwić się na zapas
Pozdrawiam wszystkich !
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9