trzęsie samochodem i kierownicą
1, 2
Witam posiadam mazda 6 1.8 120 km 2005 r kombi
Mam nieustanny problem trzęsie mi samochodem powyzej 120 do tego kierownicą telepie... Nie wspomnę już przy naciśnięciu hamulca jak nawala ..
2 zestaw tarcz założonych z formy TRW oraz blueprint nie pomogło nic przy hamowaniu ma ktoś jakieś sugestie ?
Na stacjach diagnostycznych nic nie wychodzi ..
Mam nieustanny problem trzęsie mi samochodem powyzej 120 do tego kierownicą telepie... Nie wspomnę już przy naciśnięciu hamulca jak nawala ..
2 zestaw tarcz założonych z formy TRW oraz blueprint nie pomogło nic przy hamowaniu ma ktoś jakieś sugestie ?
Na stacjach diagnostycznych nic nie wychodzi ..
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
piasty sprawdzone?
Obejrzyj przeguby.moze gumy sa popekane i brak w nich oleju
- Od: 21 mar 2019, 18:29
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6 GY 2007
2.0 diesel 143 KM
Najpierw proponuję wyważyć koła, później sprawdzić piasty, taki efekt może być również przy uszkodzonych przegubach i krzywej półosi.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
półoś z przegubami?
jaki masz przebieg ?
jaki masz przebieg ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jeśli masz możliwość to zamień sobie koła przód z tyłem a najlepiej jakbyś miał choćby dwa koła inne na przód co by cobie podmienić. Na wizycie w wulkanizacji nie zawsze wszystko widać
Inna sprawa to to czy aby na pewno nie masz luzów gdzieś na zawieszeniu. Napisz też jak się sprawa ma ze zbieżnością.
Inna sprawa to to czy aby na pewno nie masz luzów gdzieś na zawieszeniu. Napisz też jak się sprawa ma ze zbieżnością.
-
TonSiL
Praca zawieszenia i "bujanie, trzęsienie" to również uszkodzony amortyzator – kolejny element do sprawdzenia.
Moim zdaniem, jednak będzie to po prostu kwestia opon..
Moim zdaniem, jednak będzie to po prostu kwestia opon..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Koła zamienione przód na tył nadal to samo
Geometria zrobiona
Zawieszenie całe sprawdzone niby ok.
Mechanik raz odkręcił srube przy tarczy która trzyma półoś przyłożył punktak uderzył młotkiem i niby problem znikł ale znowu to samo ...
Czy winny może być przegub wewnętrzny? Że przy hamowaniu nawala całym samochodem i bije kierownicą i jak by zaraz miało coś wyrwać
Geometria zrobiona
Zawieszenie całe sprawdzone niby ok.
Mechanik raz odkręcił srube przy tarczy która trzyma półoś przyłożył punktak uderzył młotkiem i niby problem znikł ale znowu to samo ...
Czy winny może być przegub wewnętrzny? Że przy hamowaniu nawala całym samochodem i bije kierownicą i jak by zaraz miało coś wyrwać
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
Jak widzę, korzystasz z usług mechaników.. Trzeba trafić na takiego, ktoremu chcę się znaleźć przyczynę.
Ja podniósłbym auto jedną stroną, zabezpieczył przed upadkiem, uruchomił silnik i wbił piątkę.
Oczywiście warto mieć pomocnika.
Jeśli coś "bije" to albo półoś – będzie widać, albo coś przy kole, może sama felga..
Do kontroli prawa i lewą stroną po kolei, do tego z założonymi kołami oraz bez kół.
Jeśli wystąpi bicie bez kół, to szukać dalej – bez tarczy hamulcowej (nie hamować!!!)
Przyczynę znajdziesz prędzej czy później.
Lepiej ją znajdź zanim Ona ujawni się w nieodpowiednim czasie i miejscu.
Ja podniósłbym auto jedną stroną, zabezpieczył przed upadkiem, uruchomił silnik i wbił piątkę.
Oczywiście warto mieć pomocnika.
Jeśli coś "bije" to albo półoś – będzie widać, albo coś przy kole, może sama felga..
Do kontroli prawa i lewą stroną po kolei, do tego z założonymi kołami oraz bez kół.
Jeśli wystąpi bicie bez kół, to szukać dalej – bez tarczy hamulcowej (nie hamować!!!)
Przyczynę znajdziesz prędzej czy później.
Lepiej ją znajdź zanim Ona ujawni się w nieodpowiednim czasie i miejscu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ale chyba łatwiej zdiagnozuje to mechanik przy aucie niż forum internetowe... gdzie mimo najlepszych chęci diagnoza takiej usterki to wróżenie z fusów..
Trzeba dokładnie przejrzeć zawieszenie, układ przeniesienia napędu, hamulce i koła...
Mazda 6 to nie prom kosmiczny więc ktoś kto ma pojęcie na mechanice powinien to ogarnąć...
Powodzenia i napisz co to było...
Trzeba dokładnie przejrzeć zawieszenie, układ przeniesienia napędu, hamulce i koła...
Mazda 6 to nie prom kosmiczny więc ktoś kto ma pojęcie na mechanice powinien to ogarnąć...
Powodzenia i napisz co to było...
Na.początku pisałaś, że trzęsie powyżej 120km/h podczas jazdy, a nie tylko podczas hamowania. W takim wypadku półoś również ma znaczenie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Czy mechanik sprawdzał Ci skuteczność tłumienia amortyzatorów i dokładnie (z łyżką) sprawdził tuleje na przednich wahaczach? Czy sprawdzał bicie piasty zegarem?
-
TonSiL
Moim zdaniem najpierw do sprawdzenia bicie tarczy hamulcowej po obu stronach, również z tyłu; dalej poprawność montażu tarczy hamulcowej- może być jakiś syf między tarczami a piastą( to do sprawdzenia na samym początku); dalej kontrola bicia piast a także kontrola łożysk w piastach.
Skoro tłucze tylko przy hamowaniu, to można zawęzić poszukiwania.
Skoro tłucze tylko przy hamowaniu, to można zawęzić poszukiwania.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Prawa strona wymieniona cała zwrotnica wraz z piasta oraz założona nowa długa półoś efekt ... Dalej to samo
Znajomy mi coś mówił o tym że być może mechanizm zróżnicowany w skrzyni w którą wchodzi półoś i być może tam się to wyrobiło
Znajomy mi coś mówił o tym że być może mechanizm zróżnicowany w skrzyni w którą wchodzi półoś i być może tam się to wyrobiło
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6